Fałszywie oskarżający prokurator.

Data: 2012-02-13 14:13:09
Autor: Nostradamus
Fałszywie oskarżający prokurator.
Jak wiadomo, prokuratorowi "poręczniej" jest skierować akt oskarżenia do sądu niż umorzyć dochodzenie/śledztwo .
Sporządzi akt oskarżenia pomimo istnienia dowodów na niewinności oskarżonego lub przy braku dowodów jego winy i ma "po sprawie"
Umarzając być może narazi się przełożonym lub poszkodowanym w sprawie, być może będzie musiał odpisywać na zażalenia. odwołania i inne banialuki, a i statystykę popsuje.
Zostają mu też akta które musi archiwizować, a których pozbyłby się wysyłając do sądu.
Wiele razy słychać , że sąd uniewinnia klienta ponieważ akt oskarżenia kierowany był wbrew logice i wbrew dowodom.
Czy nie uzdrowiło by sytuacji aby w takiej sytuacji poszło oskarżenie prokuratora jakby z automatu z art.234K.K a dowodem było uzasadnienie sądu do którego taki dęty akt oskarżenia trafił ? Przecież prokurator to nie debil ( albo nie zawsze;) i potrafi analizować zebrane dowody w sprawie i wie, ż w sądzie taki absurdalny akt oskarżenia nie przejdzie. Jakie jest Wasze zdanie w temacie?

Data: 2012-02-13 05:21:05
Autor: Adam Klobukowski
Fałszywie oskarżający prokurator.
Prokurator debilem nie jest, a przegrana sprawa też ląduje w statystyce..

Data: 2012-02-13 14:43:05
Autor: CM
Fałszywie oskarżający prokurator.
Prokurator debilem nie jest

odwarzna teza ......

mecenad

Data: 2012-02-13 14:45:03
Autor: Sonn
W dniu 2012-02-13 14:43, CM pisze:
Prokurator debilem nie jest

odwarzna teza ......

mecenad

Równie odważna jak twoja ortografia, nie ma co

--
Sonn

Data: 2012-02-14 01:48:34
Autor: Animka
Fa�szywie oskar�aj�cy prokurator .
W dniu 2012-02-13 14:43, CM pisze:
Prokurator debilem nie jest

odwarzna teza ......

mecenad

Kolino taki mundry jesteś to dlaczego nie korzystasz ze słownika?
A może Ty jakiś warchoł jesteś :-(

--
animka

Data: 2012-02-13 14:44:27
Autor: Sonn
W dniu 2012-02-13 14:13, Nostradamus pisze:
[...]

Dawno takich bzdur nie czytałem. Prokurator jest bardziej rozliczany z uniewinnienia niż z umorzenia.
Na zażalenia się nie odpisuje tylko przekazuje sprawę z zażaleniem do sądu celem jego rozpoznania. Wystarczy pisemko treści "w załaczeniu przesyłam..."
Argumentu o archiwizacji akt nawet nie skomentuję

Wiele razy słychać , że sąd uniewinnia klienta ponieważ akt oskarżenia
kierowany był wbrew logice i wbrew dowodom.

Wbrew dowodom ze śledztwa, czy dowodom przeprowadzonym przed sądem, gdzie świadkowie wielokroć zmieniają zeznania, bo np. zostali zastraszeni przez oskarżonych lub otrzymali stosowne gratyfikacje za powiedzenie "jak to było naprawdę"?

Czy nie uzdrowiło by sytuacji aby w takiej sytuacji poszło oskarżenie
prokuratora jakby z automatu z art.234K.K a dowodem było uzasadnienie
sądu do którego taki dęty akt oskarżenia trafił ?

Czyli w przypadku każdego uniewinnienia - akt oskarżenia przeciwko prokuratorowi? Zastanów się człowieku o czym ty piszesz. Jeśli świadek nagle przed sądem zmieni zeznania, to za to ma odpowiadać prokurator? Tak samo jeśli podejrzany który przez całe śledztwo odmawia składania wyjaśnień nagle złozy takie przed sądem i dopiero po ich weryfikacji okaże się że mówi prawdę i jest niewinny, to wtedy ma odpowiadać prokurator? Puknij się.

Przecież prokurator to
nie debil ( albo nie zawsze;) i potrafi analizować zebrane dowody w
sprawie i wie, ż w sądzie taki absurdalny akt oskarżenia nie przejdzie.

ROTFL. Cóż to nagle zapomniałeś jak to "wspaniale" czasami sądy potrafią oceniać dowody?

Jakie jest Wasze zdanie w temacie?

Moje? Zgadnij

--
Sonn

Data: 2012-02-13 15:12:56
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Sonn"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhb499$o2m$1@inews.gazeta.pl...

Czyli w przypadku każdego uniewinnienia - akt oskarżenia przeciwko
prokuratorowi? Zastanów się człowieku o czym ty piszesz. Jeśli świadek
nagle przed sądem zmieni zeznania, to za to ma odpowiadać prokurator?

Nie o takiej sytuacji pisałem. Pisałem o ewidentnie "dętym" akcie oskarżenia.

Data: 2012-02-13 06:23:32
Autor: Adam Klobukowski
Fałszywie oskarżający prokurator.
A po czym rozpoznać te dęte od tych drewnianych? ;) A, już wiem "dęte" to te nie po myśli oskarżonego ;)

AdamK

Data: 2012-02-15 06:37:02
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Adam Klobukowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4045610.415.1329143012690.JavaMail.geo-discussion-forums@ynbq20...

A po czym rozpoznać te dęte od tych drewnianych? ;) A, już wiem "dęte" to te nie po myśli oskarżonego ;)

Po uzasadnieniu wyroku uniewinniającego. Sąd jednoznacznie stwierdza, że wiadomym od początku było, że oskarżony jest niewinny. Czego jeszcze nie rozumiesz? Nie wstydź się , zapytaj.

Data: 2012-02-15 01:38:34
Autor: Adam Klobukowski
On Wednesday, 15 February 2012 06:37:02 UTC+1, Nostradamus  wrote:
> [...]

Po uzasadnieniu wyroku uniewinniającego. Sąd jednoznacznie stwierdza, że wiadomym od początku było, że oskarżony jest niewinny. Czego jeszcze nie rozumiesz? Nie wstydź się , zapytaj.

To po co Sąd jak od początku było wiadomo że niewinny? ;)

AdamK

Data: 2012-02-15 10:50:53
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 15.02.2012 10:38, Adam Klobukowski pisze:

[...]

Już ja widzę takie stwierdzenie sądu...

Chociaż... w sumie w mojej sprawie spowodowanej odniesieniem na
komisariat znalezionego jednego naboju KBKSu sąd stwierdził, że karanie
za formalne owszem nielegalne posiadanie w takiej sytuacji byłoby
szkodliwe społeczne. Ale umorzył bezwarunkowo a nie uniewinnił.

Data: 2012-02-15 23:51:25
Autor: Tercet
[...]

odniosles naboj i Cie udupili ?:D ;-) o losie ;)

Data: 2012-02-15 23:53:27
Autor: jb
Nostradamus <lesiosan@wp.pl> napisał(a):
[...]

W wyroku sąd tak nie napisze. Bo gdyby napisał, to by znaczyło, że:
1. sędzia jest idiotą, skoro zamiast od razu umorzyć postępowanie wobec
oczywistego braku faktycznych podstaw oskarżenia (art. 339 par. 3 pkt 2 kpk),
prowadzi proces, mimo że od początku wie, że oskarżony jest niewinny,
2. taki wyrok sąd odwoławczy uchyli, jeśli tylko prokurator podniesie zarzut
braku obiektywizmu sędziego, który od początku działał z określonym
nastawieniem, zamiast ocenić na koniec całość materiału dowodowego (oczywiste
naruszenie art. 7 kpk).
Oczywiście wiadomo, że sędziowie-idioci się zdarzają, więc rzeczywiście któryś
może coś takiego popełnić w uzasadnieniu, ale wtedy to na długo stałby się
pośmiewiskiem, że tak się sam podłożył...

--

Fałszywie oskarżający prokurator.