Fałszywy ciąg myślowy odnośnie Owsiaka

Data: 2013-01-08 16:52:21
Autor: abc
Fałszywy ciąg myślowy odnośnie Owsiaka
Ale rzecz w tym, że Owsiak został wypromowany na publiczną instytucję, a za
tym poszły i idą cały czas pewne konsekwencje.

Został stworzony fałszywy ciąg myślowy: skoro człowiek ratuje chore dzieci,
więc wszystko, co robi, jest świetne, w tym jego styl, jego poglądy, jego
stanowisko w każdej sprawie.

I proszę mi nie pisać, że tego nikt wprost nie twierdził. Jasne, że nie, ale
taki jest oczywisty mechanizm socjologiczny i wie to każdy, kto ma do
czynienia z mediami i socjologią społeczną. To klasyczny przypadek ikon
popkultury.

Z drugiej strony sam Owsiak zbudował swoją akcję na prostym przesłaniu:
obojętne, co robisz poza tym, jaki jesteś, jak się zachowujesz, czy
przestrzegasz norm czy nie - jeśli weźmiesz udział w mojej imprezie, jesteś
ze wszystkiego rozgrzeszony. Jesteś dobry.

To oczywiście przesłanie fałszywe, ale przynoszące duże szkody, jeśli się
weźmie pod uwagę, że Owsiak największy wpływ ma na ludzi w wieku, gdy
kształtują się poglądy.

Więcej
http://www.fronda.pl/a/warzecha-wosp-dlaczego-nie-wielbie-owsiaka,25213.html

Data: 2013-01-08 08:24:22
Autor: jan kowalski
On 8 Sty, 16:52, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

Sa ludzie dla ktorych wydanie 100.000 to nic, maja nadwyzke kasy i
chetnie sie dziela. To jest ich kasa i ich decyzja
komu ja przekazac. Sprawa druga:) Jesli kasa idzie na sprzet
podstawowy jak w latach 90-tych to ok, a jesli efektem
takiej pomocy jest uratowanie dziecka ktore przez reszte swojego zycia
bedzie "roslina" to sprawa jest dyskusyjna.

Data: 2013-01-08 16:55:49
Autor: AnDaL
On Tue, 08 Jan 2013 08:24:22 -0800, jan kowalski wrote:

On 8 Sty, 16:52, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

jego stanowisko w kaĹźdej sprawie.

[...]

ty juz jestes roslina

Data: 2013-01-08 09:39:16
Autor: jan kowalski
Fałszywy ciąg myślowy odnośnie Owsiaka
> 90-tych to ok, a jesli efektem takiej pomocy jest uratowanie dziecka
> ktore przez reszte swojego zycia bedzie "roslina" to sprawa jest
> dyskusyjna.

ty juz jestes roslina

W krajach skandynawskich juz o tym dyskutowano, u nas ? moze za 20lat
spoleczenstwo zacznie rozmawiac o sprawach trudnych, szczerze mowiac
to spodziewalem sie twojej odpowiedzi, takiej Polskie  i takie
glupkowate.

Data: 2013-01-08 16:58:43
Autor: u2
W dniu 2013-01-08 16:52, abc pisze:
Został stworzony fałszywy ciąg myślowy: skoro człowiek ratuje chore dzieci,
więc wszystko, co robi, jest świetne, w tym jego styl, jego poglądy, jego
stanowisko w każdej sprawie.

Poczatki mial niezle, przejal t.zw. mlodziezowy luzacki styl, ale ten styl nieco sie przejadl, a Owsiak juz na powaznie mysli o eutanazyjnym pogotowiu w czeciej ubeckiej :-)))

Data: 2013-01-08 17:46:42
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 08 styczeń 2013 16:52:
[...]

Pytanie. Kto ma największy wpływ na człowieka, wtedy gdy zaczyna poznawać świat? Odpowiedź... czy muszę odpowiadać, ale z tego ma podobno być zdawana matura.

Data: 2013-01-09 11:29:57
Autor: Lord Donald
W dniu 08.01.2013 16:52, abc pisze:
[...]

taki jest oczywisty mechanizm socjologiczny i wie to kaĹźdy, kto ma do
[...]

Biznesmen jak każdy, zrobi przedstawienie raz w roku, kto da to da, kto nie da pobawi się za friko, troszkę sypnie na szpital, resztę zainwestuje w swoje życie i dzieci. Najgorsze są świętoszkowate czarne męty, wykorzystują wiarę i religię nie tylko aby się obłowić, ale także aby dopchać się do władzy i gnębić ludzi. Owsiakowi jak nie wierzę to unikam go z daleka, tych drugich nie da się uniknąć są wszędzie, w szkołach, przedszkolach, w telewizji, itp..., ci dewianci łażą po ulicach, są bezkarni, gwałcą i niszczą nasze dzieci, przejmują domy wywalając biednych na bruk!

Fałszywy ciąg myślowy odnośnie Owsiaka