Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Fa連zywy prorok

Fa連zywy prorok

Data: 2013-11-18 10:30:00
Autor: Prinzlaff Herrlich
Fa連zywy prorok

Gdy Adam Michnik atakuje Koci籀, jego gazeta zarabia na publikacjach o
Janie Pawle II.

To jest walka. Zaplanowana jako dugi marsz". Prowadzona metod ps籀w
myliwskich, kt籀re nie mogc szlachetnego zwierzcia zabi, obszczekuj je
i szarpi, czekajc, a髒 utraci siy. Ataki Gazety Wyborczej" na Koci籀
katolicki maj co z wytrwaej wojny podjazdowej. Dlatego trudno okreli,
kiedy si rozpocza, trudno wskaza daty najwa髒niejszych bitew. Ona po
prostu trwa permanentnie. Atakujcy za pr籀buj swoje prawdziwe intencje
ukry pod r籀髒nymi maskami.

Skd ta zacieko? Odpowied驕 jest prosta: ideologia Gazety Wyborczej"
sprowadza si do postulatu przebudowy polskiego spoeczestwa, jego
modernizacji" aby stao nowoczesne i otwarte, tolerancyjne i pozbawione
obci髒e przeszoci". Temu d髒eniu stoi na drodze najwa髒niejszy
przeciwnik: powszechny Koci籀 rzymski. W gruncie rzeczy rodowisku Gazety
Wyborczej" chodzi o to samo, o co chodzio we wszystkich lewicowych
rewolucjach: od francuskiej do bolszewickiej. Tyle 髒e ta wsp籀czesna ma by
dokonana innymi metodami nie zbrojnym przewrotem, nie wielkim terrorem,
ale w spos籀b pozytywistyczny. W kwestii metod lewica rzeczywicie jako si
ucywilizowaa.

Trzy twarze Michnika

Adam Michnik, redaktor naczelny i g籀wny ideolog Wyborczej", jest
czowiekiem lewicy. Jego stosunek do Kocioa katolickiego si zmienia, co
zreszt sam Michnik w swoich tekstach wyra髒a in extenso. Od taktycznego
sojuszu w latach 80. XX w. poprzez taktyczn powcigliwo do taktycznie
maskowanej agresji tak mo髒na najkr籀cej podsumowa stosunek Michnika do
Kocioa. Manifestem sojuszu taktycznego bya wydana w 1977 r. ksi髒ka
Koci籀, lewica, dialog", natomiast gwarantem taktycznej powcigliwoci
papie髒 Jan Pawe II. Wasne tezy z eseju Koci籀, lewica, dialog" Michnik
ostatecznie uniewa髒ni w 2006 r., oznajmiajc: Przez wiele lat wierzylimy
w wielk protekcj Kocioa katolickiego dla wolnoci. (...) To by bd.
Okazao si po 1989 r., 髒e Koci籀 katolicki reprezentuje zar籀wno to, co
najlepsze w Polsce, jak i to, co najgorsze. Objawiy si duchy integryzmu,
triumfalizmu, nietolerancji i ksenofobii. Znaczca cz Kocioa
przem籀wia jzykiem pogardy i nienawici do inaczej mylcych. Z kocielnej
ambony usyszelimy wezwanie, by gosowa na partie skrajne, goszce
destrukcj".

Wydaje si, 髒e ta konstatacja Michnika wynika z jednej przyczyny. Oto
bowiem jego rodowisko po 1989 r. znacznie rozszerzyo zakres spraw, kt籀re
rozumiao pod pojciem wolnoci. Do wolnoci obywatelskich, wolnoci
pogld籀w i wyznania zaczto dorzuca kolejne wolnoci" na czele z
wolnoci amania fundamentalnych zasad moralnych, takich jak chocia髒by
niezgoda na umiercanie czowieka w prenatalnej fazie 髒ycia i rozwoju.
Postulatowi tak pojtej wolnoci" Koci籀 musia przeciwstawi stanowcze
non possumus; pole konfliktu zostao wic otwarte. Za symboliczny akt
otwarcia tej wojny mo髒na uzna promocj na amach GieWu" jednego z hase w
ramach akcji T-shirt dla wolnoci". Haso to brzmiao: Nie pakaem po
papie髒u". I nie chodzio bynajmniej o ostentacyjn, bardzo niedelikatn
manifestacj obojtnoci wobec 髒aoby, kt籀ra bya jednym z ostatnich
wsp籀lnych dowiadcze duchowych caego narodu. Wiksz uwag nale髒y zwr籀ci
na uzasadnienie tego hasa wymylonego przez Pawa Bravo: Nad Wis jest
jednak garstka spokojnych, 髒yjcych na sw籀j spos籀b godnie i przyzwoicie
ludzi, kt籀rym papie髒 by i jest obojtny, zar籀wno jako wz籀r moralny
czowieka, jak i wz籀r Polaka". Od tej pory chodzio ju髒 tylko o to, 髒eby ta
garstka, kt籀rej ka髒dy kolejny papie髒 bdzie obojtny jako wz籀r moralny,
rosa w si.

Taktyczna powcigliwo w atakowaniu Kocioa trwaa do mierci Jana Pawa
II po prostu jego autorytet chroni Koci籀, a r籀wnoczenie papie髒a
rodaka. Jego s籀w i przykad籀w nie spos籀b byo u髒ywa do atakowania
polskich biskup籀w. Za to ju髒 papie髒 Franciszek i jego sowa w takim celu s
wykorzystywane instrumentalnie i non stop. Wystarczy, 髒e Franciszek zawrze
w swoim wystpieniu sowa o potrzebie Kocioa ubogiego, a zaraz
zatroskana postpowa chrzecijanka" Katarzyna Winiewska zacznie wylicza
dobra materialne polskich proboszcz籀w, dokadnie wyceni samochody, jakimi
je髒d髒 biskupi, i tak dalej. Oczywicie istnieje tak髒e inne oblicze
polskiego Kocioa ksi髒a, kt籀rym, tak jak wiernym, wcale si nie
przelewa, parafie autentycznie skromne i ubogie. Tyle 髒e takie obrazy nie
pasuj do publicystycznego kucia wizerunku Kocioa, kt籀ry daleki jest od
ducha papie髒a Franciszka". Je髒eli Ojciec wity m籀wi do kapan籀w o tym, 髒e
nie nale髒y pobiera opat za sakramenty, nie stanowi to bynajmniej powodu
do refleksji nad sakramentem jako szczeg籀lnym znakiem aski Bo髒ej. Przecie髒
zawsze wr籀d tysicy polskich proboszcz籀w mo髒na znale驕 takiego, kt籀ry ma
ustalon taks i za lub kasuje piset, a za chrzest czterysta. Taki
przypadek zostanie natychmiast na amach Gazety Wyborczej" nagoniony z
niedwuznaczn sugesti, 髒e taka jest powszechna praktyka polskiego
Kocioa. A zatem jest to Koci籀 antypapieski, a Franciszek gdyby si
tylko o tym dowiedzia (najlepiej z publikacji Wyborczej") zaamaby
rce i zapaka, a potem kaza robi porzdki.

Stalinowska instrukcja

Cige dezawuowanie i osabianie Kocioa, kiedy tylko nadarzy si okazja
(a t mo髒na zawsze wymyli), przypomina taktyk wyjmowania z budowli
maych kamyczk籀w z nadziej, 髒e ta mr籀wcza praca zachwieje wreszcie jej
stabilnoci. To dezawuowanie Kocioa dokonywane jest pod pozorem troski o
niego czsto przez osoby deklarujce si jako chrzecijanie. Sztandarow
postpow chrzecijank" Wyborczej" jest Katarzyna Winiewska. Jej
przewidywalna ju髒 do granic mdoci publicystyka sprowadza si do cigego
utyskiwania: jak ja bym ustawia Koci籀, gdybym bya biskupem". Tyle 髒e
gdyby Winiewska bya biskupem papie髒em musiaby by Adam Michnik. A mo髒e
nawet nie papie髒em, ale samym Panem Bogiem wszak naczelny Wyborczej"
zawsze mierzy wysoko. Celnie zdiagnozowa to ju髒 Tomasz Terlikowski,
piszc: Strategia 罈Gazety Wyborczej竄 bya (w mniejszym stopniu jest)
cile zwizana z tym, kim chcia by dla Polski jej redaktor naczelny. A
jego marzenie byo proste. On chcia by Moj髒eszem polskiego, zacofanego,
ciemnego i obskuranckiego Kocioa. Wierzy, 髒e pod jego wiatym przewodem
polska dusza, w kt籀r nieodcznie wpisany jest katolicyzm, bdzie si
stopniowo przeksztaca".

Tak naprawd katolicyzm ksztatowany przez Gazet Wyborcz" przestaby by
Kocioem, a staby si sekt. Jednak sekta" 驕le si kojarzy, dlatego z
am籀w Wyborczej" nieustannie pada postulat Kocioa otwartego". Zacytujmy
raz jeszcze Terlikowskiego: Zmieni Koci籀, by zmieni Polsk tak
najkr籀cej podsumowa mo髒na strategi 罈Gazety Wyborczej竄. I dlatego trudno
(poza pierwszym, bardzo kr籀tkim okresem) m籀wi o zdecydowanym ataku 罈GW竄 na
Koci籀. Zamiast niego stosowano metod 罈dziel i rzd驕竄, tak by wspiera w
Kociele te nurty, kt籀re bli髒sze byy Adamowi Michnikowi. 罈Wyborcza竄 robi
wszystko, by dzieli Koci籀 na dwie czci i wzmacnia tylko t, kt籀ra
jest jej bli髒sza. To dlatego zar籀wno w publicystyce, jak i dziennikarstwie
罈GW竄 wci髒 mo髒na znale驕 podzia na Koci籀 sensowny i ten
nacjonalistyczny, ciemny i ksenofobiczny. I o ile ten pierwszy ma prawo si
wypowiada, o tyle ten drugi powinien milcze. 罈Wyborczej竄 chodzi o
stworzenie wymarzonego Kocioa, kt籀ry ze wsp籀lnoty Jezusa Chrystusa
przeksztaciby si we wsp籀lnot wyznawc籀w Ewangelii wedug Adama Michnika.
Ten wymarzony Koci籀 powinien zrezygnowa z jakichkolwiek aspiracji
politycznych, odrzuci pragnienie obrony 髒ycia metodami prawnymi i
zaanga髒owa si w budowanie liberalnej demokracji na wz籀r wymylony przez
redaktor籀w z 罈GW竄".

Wyborcza" dzieli Koci籀 na po髒dany, otwarty oraz zamknity, trawiony
syndromem obl髒onej twierdzy. Na Koci籀 agiewnicki", kt籀ry warto
wspiera, i toruski" reprezentowany przez rodowisko Radia Maryja. Jerzy
Poksiski w artykule Przeciw Kocioowi" przytoczy fragment instrukcji,
jak Bolesaw Bierut mia otrzyma od Stalina: Przy klerze: nie zrobicie
nic, dop籀ki nie dokonacie rozamu na dwie odrbne, przeciwstawne sobie
grupy. (...) Propaganda masowa to rzecz konieczna, ale sam propagand nie
zrobi si tego, co potrzeba (...), nie nastawiacie si na rozam (...), bez
rozamu wr籀d kleru nic nie wyjdzie". W PRL dziaali ksi髒a patrioci
wspierani przez wadze przeciw kapanom posusznym swoim biskupom.
Wyborcza" wspiera ksi髒y pokroju Lemaskiego, kt籀rzy ami zo髒ony w
obliczu Boga lub posuszestwa. Czy髒 nie jest to spos籀b ju髒 sprawdzony?
Sam Adam Michnik dziarsko ocenia przed kamerami TVN, 髒e w polskim Kociele
gdzie upyn duch Jana Pawa II". To stwierdzenie kusi mnie do dygresji
przy okazji niedawnej dyskusji wok籀 oczyszczenia stosunk籀w
polsko-ukraiskich przez uznanie prawdy o ludob籀jstwie woyskim
szczeg籀lnie atakowany przez rodowisko Wyborczej" by metropolita Lwowa
arcybiskup Mieczysaw Mokrzycki (zapewne jeden z mocnych kandydat籀w do
piercienia kardynalskiego). A to przecie髒 kapan w du髒ej mierze
uksztatowany przez Jana Pawa II jego osobisty sekretarz (obok
Stanisawa Dziwisza). Kt籀髒 jak nie Mokrzycki jest depozytariuszem
duchowoci Karola Wojtyy? Jak wida, okrelenie duch Jana Pawa" r籀wnie髒
u髒ywane jest w spos籀b selektywny oraz instrumentalny: aby wesprze Koci籀
otwarty" lub zdezawuowa Koci籀 katolicki niespeniajcy oczekiwa
michnikowszczyzny.

Rogi diaba

Z Kocioem otwartym jest jednak pewien zasadniczy problem: brak mu
kapan籀w, brak nauczycieli. Z braku laku s dwie nauczycielki, jedna
etatowa, czyli wspomniana K. Winiewska, druga z doskoku Aleksandra
Klich, obie ochotniczo wspiera Katarzyna Kolenda-Zaleska. Z kapanami
kopot jest znacznie wikszy je髒eli ju髒 jaki stanie si twarz Kocioa
otwartego, to najczciej do szybko ta otwarto prowadzi go do
porzucenia zar籀wno kapastwa, jak i katolicyzmu. Tadeusz Barto, Stanisaw
Obirek, Tomasz Wcawski s tu najlepszymi przykadami. Eksksi髒a Obirek,
Barto czy Wcawski wci髒 pozostaj u髒yteczni jako publicyci, jednak
trudno apostatami uwiarygodnia katolicyzm otwarty". Pech tym wikszy, bo
je髒eli jaki ksidz aktywista michnikowego Kocioa otwartego nie porzuci
stanu duchownego, to porzuca aktywno publiczn z przyczyn zgoa innych.
Na przykad okazuje si jak Micha Czajkowski dugoletnim esbeckim
kablem. W tej sytuacji Kocioowi otwartemu pozostao (stan na 1
pa驕dziernika 2013 r.) dw籀ch ksi髒y: safanduowaty po髒yteczny idiota" w
sutannie Adam Boniecki oraz zaptlony ks. Wojciech Lemaski. Pierwszy
miosierdziu michalit籀w oraz ich szacunkowi dla siwych skroni zapewne
zawdzicza fakt, i髒 amanie zakazu wypowiedzi publicznych poza Tygodnikiem
Powszechnym" nie zaowocowao upomnieniami i karami kanonicznymi. Drugi
ekstremalnie testuje cierpliwo, poba髒liwo i wyrozumiao swego
biskupa, kt籀remu lubowa bezwzgldne posuszestwo.

W takim wypadku nauczycielki Kocioa schizmatycznego pod przewodem
Michnika musz si posikowa kapanami z zagranicy, nawet z tak
zlaicyzowanego kraju jak Czechy. Czeski ksidz Tomasz Halik jest jedynym
ksidzem, kt籀rego sucham z uwag" wyznaje dziennikarka Gazety
Wyborczej" Aleksandra Klich. Klich wraz z J籀ziem Krzykiem uchodzia kiedy
za cyngla Wyborczej" ten duet pr籀bowa dokona medialnej egzekucji na
Ewie Koj, prokuratorze Instytutu Pamici Narodowej (to moja subiektywna
opinia, z ostro髒noci procesowej dodaj, 髒e J籀zek i Ola z obojgiem
przeszedem na ty dochowali w mniemaniu swoim i swoich redaktor籀w
wszelkich zasad dziennikarskiej rzetelnoci). Klich nad religi uprawiaa
nie tyle piruety, ile szpagaty, piszc, 髒e ks. Halik wierzy w Boga, kt籀ry
napije si piwa z gejem, zataczy z lesbijk, uo髒y klocki z dzieckiem
urodzonym dziki metodzie in vitro. I kt籀ry przytuli jego mam. W Boga,
kt籀ry poszuka pracy dla bezrobotnego i zaatwi miejsce w kolejce
bezdomnemu. Kt籀ry posiedzi przy 籀髒ku umierajcego i zrozumie rozwodnika".
Pomieszanie z popltaniem warte osobnego felietonu. I oto wanie chodzi w
Kociele otwartym o zatarcie granic, o rozmydlenie, popltanie,
przeinaczenie. Powy髒szy cytat z Oli Klich mo髒e posu髒y za ilustracj tezy:
w jednym zdaniu mo髒na zawrze tyle gupot, 髒e potrzeba ksigi, aby je
sprostowa.

Z diaba zawsze wyjd rogi, z lewicowego ateisty prawdziwe oblicze. Nawet
podwiadomie. Bo jak inaczej tumaczy r籀髒ne potknicia Wyborczej". 24
grudnia, w Wigili Bo髒ego Narodzenia, na internetowym portalu Gazety
Wyborczej" jako g籀wn wiadomo umieszczono... list czytelnika
zatytuowany Skd si wzi Jezus?". Czytelnik 籀w udowadnia, 髒e... Bo髒ego
Narodzenia w og籀le nie byo. Oczywicie, aby w Wigili wyeksponowa na
czo籀wce antyreligijny tekst ateisty, trzeba wiele zej woli, zacicia i
chci do prowokowania, a najpewniej wszystkich tych rzeczy naraz. Zapewne
autor listu (o nazwisku Kot) nie zdawa sobie sprawy, a redaktorzy
Wyborczej" nie zauwa髒yli, 髒e cay ten wyw籀d Skd si wzi Jezus" to
nihil novi. Zupenie na t sam nut na Patriarszych Prudach w Moskwie
czyni wykad poecie Iwanowi Bezdomnemu niejaki Misza Berlioz. Redaktorzy
Gazety Wyborczej" nie musieli si wysila i zamiast szuka wsp籀czesnej
podr籀bki Berlioza w osobie czytelnika Kota, mogli swoim czytelnikom
modym, niedoksztaconym, z du髒ych miast zapoda w Wigili troch
oryginalnego Berlioza z powieci Bukahowa: Dowcip polega na tym, 髒e przed
Jezusem narodzio si cae mn籀stwo syn籀w bo髒ych, jak powiedzmy fenicki
Adonis, frygijski Attis, perski Mitra. A tymczasem, kr籀tko m籀wic, 髒aden z
nich si w og籀le nie narodzi, 髒aden z nich nie istnia, nie istnia tak髒e
i Jezus".

Dilerzy opium

I na tym polega istota Kocioa otwartego jego promotorzy tak naprawd
nie wierz w Boga. Ale tak sobie kombinuj lewicowi modernizatorzy z
Wyborczej" skoro spora cz Polak籀w musi ju髒 za髒ywa opium dla ludu
(czyli by wyznawcami religii), to chocia髒 niech bdzie to opium
rozprowadzane przez nasz gang. Std pr籀by przemodelowania rzymskiego
katolicyzmu na katolicyzm otwarty". A przy okazji mo髒na na tym sporo
zarobi. Bo jak inaczej tumaczy publikacj dodatk籀w do Gazety Wyborczej"
zatytuowanych Nasz papie髒". By mo髒e to jeden z maych cud籀w" Jana Pawa
II czy te髒 raczej jego kwiatk籀w" podniesienie sprzeda髒y dziennika tak
bardzo przeinaczajcego nauk Kocioa.

Obecnie trwa na amach Wyborczej" publikacja innego cyklu: ksi髒a
pedofile. Zn籀w osobnego szkicu wymagaaby refleksja nad kolejnym szpagatem
czy te髒 rozkrokiem Wyborczej". Ot籀髒 wikszo opisywanych (godnych
najsro髒szych kar) przypadk籀w zbocze wr籀d duchownych nie dotyczy
klasycznej pedofilii, ale pedofilii homoseksualnej, czyli efebofilii. S to
wic zbrodnie dokonywane nie tyle przez zboczec籀w w sutannach, ile przez
homoseksualnych zboczec籀w, kt籀rzy ukrywaj swoje skonnoci w stanie
kapaskim. Ale w Wyborczej" pederaci maj tylko dobr pras. A ciekawe
byoby wyliczenie, ile przypadk籀w pedofilii wr籀d ksi髒y jest dzieem
homoseksualist籀w.

Na portalu niezalezna.pl ukazao si kilka dni temu zestawienie sporzdzone
przez internaut o nicku wujek-stiopa. Aby pokaza skal antykatolickiej
nagonki prowadzonej przez GieWu", zebra on bad newsy" na temat Kocioa,
jakie ukazay si na portalu wyborcza.pl w cigu zaledwie 24 godzin.
Koci籀 ubogi. A u ksi髒y moda na guziki z koskiego wosa, pozacane
ornaty" krci mynek Wyborcza".

Jest taka teoria, wedug kt籀rej w. Pawe dokona swoistego przejcia
modego chrzecijastwa, aby przerobi go na mod 髒ydowsk. Uwa髒am, 髒e
Adam Michnik chciaby by wsp籀czesnym w. Pawem z tej teorii chciaby
przej katolicyzm w Polsce i przerobi go na lewicow mod. Michnik jest
jednak zym prorokiem. A nawet jeszcze gorzej znaczy tyle, ile w latach
50. szef Komisji Ksi髒y przy Zwizku Bojownik籀w o Wolno i Demokracj.


http://www.uwazamrze.pl/artykul/724046,1054346-Falszywy-prorok.html?p=1

Data: 2013-11-18 19:06:20
Autor: Marek Woydak
Faszywy prorok
PiS-owski PSYCHOPATA podpisyjcy si "Mark Woydak" (u髒ywajcy r籀wnie髒 innych ksywek) piszacy z mx05.eternal-september.org uzywajacy czytnika 40tude_Dialog/2.0.15.1pl to OSZOOM PODSZYWANIEC. Fakt, ze podszywa sie pod moje dane swiadczy o daleko posunietej chorobie alkoholowej. Tani alkohol i marne wina dokonaly calkowitego spustoszenia w m籀zgu tego osobnika. Nie ma juz dla niego ratunku! M籀dlmy si bracia i siostry! Wspierajmy go w tych cizkich chwilach! Nie ma nikogo opor籀cz nas! Nawet zdychajcy pies i wyleniay ze staroci kot go opucili! M籀dlmy si bracia i siostry! Nadzieja na peny powr籀t do zdrowia tego osobnika jest niewielka ale spenijmy chrzeciaski obowizek! Wnomy mody za PiS-owskiego chorego psychicznie brata!

MW

--

U髒ytkownik "Prinzlaff Herrlich" <"scheihaus\""@aoio.org> napisa w wiadomoci news:1j4f64p5e0g6j.11k3upyonrgi0$.dlg40tude.net...

Gdy Adam Michnik atakuje Koci籀, jego gazeta zarabia na publikacjach o
Janie Pawle II.

To jest walka. Zaplanowana jako dugi marsz". Prowadzona metod ps籀w
myliwskich, kt籀re nie mogc szlachetnego zwierzcia zabi, obszczekuj je
i szarpi, czekajc, a髒 utraci siy. Ataki Gazety Wyborczej" na Koci籀
katolicki maj co z wytrwaej wojny podjazdowej. Dlatego trudno okreli,
kiedy si rozpocza, trudno wskaza daty najwa髒niejszych bitew. Ona po
prostu trwa permanentnie. Atakujcy za pr籀buj swoje prawdziwe intencje
ukry pod r籀髒nymi maskami.

Skd ta zacieko? Odpowied驕 jest prosta: ideologia Gazety Wyborczej"
sprowadza si do postulatu przebudowy polskiego spoeczestwa, jego
modernizacji" aby stao nowoczesne i otwarte, tolerancyjne i pozbawione
obci髒e przeszoci". Temu d髒eniu stoi na drodze najwa髒niejszy
przeciwnik: powszechny Koci籀 rzymski. W gruncie rzeczy rodowisku Gazety
Wyborczej" chodzi o to samo, o co chodzio we wszystkich lewicowych
rewolucjach: od francuskiej do bolszewickiej. Tyle 髒e ta wsp籀czesna ma by
dokonana innymi metodami nie zbrojnym przewrotem, nie wielkim terrorem,
ale w spos籀b pozytywistyczny. W kwestii metod lewica rzeczywicie jako si
ucywilizowaa.

Trzy twarze Michnika

Adam Michnik, redaktor naczelny i g籀wny ideolog Wyborczej", jest
czowiekiem lewicy. Jego stosunek do Kocioa katolickiego si zmienia, co
zreszt sam Michnik w swoich tekstach wyra髒a in extenso. Od taktycznego
sojuszu w latach 80. XX w. poprzez taktyczn powcigliwo do taktycznie
maskowanej agresji tak mo髒na najkr籀cej podsumowa stosunek Michnika do
Kocioa. Manifestem sojuszu taktycznego bya wydana w 1977 r. ksi髒ka
Koci籀, lewica, dialog", natomiast gwarantem taktycznej powcigliwoci
papie髒 Jan Pawe II. Wasne tezy z eseju Koci籀, lewica, dialog" Michnik
ostatecznie uniewa髒ni w 2006 r., oznajmiajc: Przez wiele lat wierzylimy
w wielk protekcj Kocioa katolickiego dla wolnoci. (...) To by bd.
Okazao si po 1989 r., 髒e Koci籀 katolicki reprezentuje zar籀wno to, co
najlepsze w Polsce, jak i to, co najgorsze. Objawiy si duchy integryzmu,
triumfalizmu, nietolerancji i ksenofobii. Znaczca cz Kocioa
przem籀wia jzykiem pogardy i nienawici do inaczej mylcych. Z kocielnej
ambony usyszelimy wezwanie, by gosowa na partie skrajne, goszce
destrukcj".

Wydaje si, 髒e ta konstatacja Michnika wynika z jednej przyczyny. Oto
bowiem jego rodowisko po 1989 r. znacznie rozszerzyo zakres spraw, kt籀re
rozumiao pod pojciem wolnoci. Do wolnoci obywatelskich, wolnoci
pogld籀w i wyznania zaczto dorzuca kolejne wolnoci" na czele z
wolnoci amania fundamentalnych zasad moralnych, takich jak chocia髒by
niezgoda na umiercanie czowieka w prenatalnej fazie 髒ycia i rozwoju.
Postulatowi tak pojtej wolnoci" Koci籀 musia przeciwstawi stanowcze
non possumus; pole konfliktu zostao wic otwarte. Za symboliczny akt
otwarcia tej wojny mo髒na uzna promocj na amach GieWu" jednego z hase w
ramach akcji T-shirt dla wolnoci". Haso to brzmiao: Nie pakaem po
papie髒u". I nie chodzio bynajmniej o ostentacyjn, bardzo niedelikatn
manifestacj obojtnoci wobec 髒aoby, kt籀ra bya jednym z ostatnich
wsp籀lnych dowiadcze duchowych caego narodu. Wiksz uwag nale髒y zwr籀ci
na uzasadnienie tego hasa wymylonego przez Pawa Bravo: Nad Wis jest
jednak garstka spokojnych, 髒yjcych na sw籀j spos籀b godnie i przyzwoicie
ludzi, kt籀rym papie髒 by i jest obojtny, zar籀wno jako wz籀r moralny
czowieka, jak i wz籀r Polaka". Od tej pory chodzio ju髒 tylko o to, 髒eby ta
garstka, kt籀rej ka髒dy kolejny papie髒 bdzie obojtny jako wz籀r moralny,
rosa w si.

Taktyczna powcigliwo w atakowaniu Kocioa trwaa do mierci Jana Pawa
II po prostu jego autorytet chroni Koci籀, a r籀wnoczenie papie髒a
rodaka. Jego s籀w i przykad籀w nie spos籀b byo u髒ywa do atakowania
polskich biskup籀w. Za to ju髒 papie髒 Franciszek i jego sowa w takim celu s
wykorzystywane instrumentalnie i non stop. Wystarczy, 髒e Franciszek zawrze
w swoim wystpieniu sowa o potrzebie Kocioa ubogiego, a zaraz
zatroskana postpowa chrzecijanka" Katarzyna Winiewska zacznie wylicza
dobra materialne polskich proboszcz籀w, dokadnie wyceni samochody, jakimi
je髒d髒 biskupi, i tak dalej. Oczywicie istnieje tak髒e inne oblicze
polskiego Kocioa ksi髒a, kt籀rym, tak jak wiernym, wcale si nie
przelewa, parafie autentycznie skromne i ubogie. Tyle 髒e takie obrazy nie
pasuj do publicystycznego kucia wizerunku Kocioa, kt籀ry daleki jest od
ducha papie髒a Franciszka". Je髒eli Ojciec wity m籀wi do kapan籀w o tym, 髒e
nie nale髒y pobiera opat za sakramenty, nie stanowi to bynajmniej powodu
do refleksji nad sakramentem jako szczeg籀lnym znakiem aski Bo髒ej. Przecie髒
zawsze wr籀d tysicy polskich proboszcz籀w mo髒na znale驕 takiego, kt籀ry ma
ustalon taks i za lub kasuje piset, a za chrzest czterysta. Taki
przypadek zostanie natychmiast na amach Gazety Wyborczej" nagoniony z
niedwuznaczn sugesti, 髒e taka jest powszechna praktyka polskiego
Kocioa. A zatem jest to Koci籀 antypapieski, a Franciszek gdyby si
tylko o tym dowiedzia (najlepiej z publikacji Wyborczej") zaamaby
rce i zapaka, a potem kaza robi porzdki.

Stalinowska instrukcja

Cige dezawuowanie i osabianie Kocioa, kiedy tylko nadarzy si okazja
(a t mo髒na zawsze wymyli), przypomina taktyk wyjmowania z budowli
maych kamyczk籀w z nadziej, 髒e ta mr籀wcza praca zachwieje wreszcie jej
stabilnoci. To dezawuowanie Kocioa dokonywane jest pod pozorem troski o
niego czsto przez osoby deklarujce si jako chrzecijanie. Sztandarow
postpow chrzecijank" Wyborczej" jest Katarzyna Winiewska. Jej
przewidywalna ju髒 do granic mdoci publicystyka sprowadza si do cigego
utyskiwania: jak ja bym ustawia Koci籀, gdybym bya biskupem". Tyle 髒e
gdyby Winiewska bya biskupem papie髒em musiaby by Adam Michnik. A mo髒e
nawet nie papie髒em, ale samym Panem Bogiem wszak naczelny Wyborczej"
zawsze mierzy wysoko. Celnie zdiagnozowa to ju髒 Tomasz Terlikowski,
piszc: Strategia 罈Gazety Wyborczej竄 bya (w mniejszym stopniu jest)
cile zwizana z tym, kim chcia by dla Polski jej redaktor naczelny. A
jego marzenie byo proste. On chcia by Moj髒eszem polskiego, zacofanego,
ciemnego i obskuranckiego Kocioa. Wierzy, 髒e pod jego wiatym przewodem
polska dusza, w kt籀r nieodcznie wpisany jest katolicyzm, bdzie si
stopniowo przeksztaca".

Tak naprawd katolicyzm ksztatowany przez Gazet Wyborcz" przestaby by
Kocioem, a staby si sekt. Jednak sekta" 驕le si kojarzy, dlatego z
am籀w Wyborczej" nieustannie pada postulat Kocioa otwartego". Zacytujmy
raz jeszcze Terlikowskiego: Zmieni Koci籀, by zmieni Polsk tak
najkr籀cej podsumowa mo髒na strategi 罈Gazety Wyborczej竄. I dlatego trudno
(poza pierwszym, bardzo kr籀tkim okresem) m籀wi o zdecydowanym ataku 罈GW竄 na
Koci籀. Zamiast niego stosowano metod 罈dziel i rzd驕竄, tak by wspiera w
Kociele te nurty, kt籀re bli髒sze byy Adamowi Michnikowi. 罈Wyborcza竄 robi
wszystko, by dzieli Koci籀 na dwie czci i wzmacnia tylko t, kt籀ra
jest jej bli髒sza. To dlatego zar籀wno w publicystyce, jak i dziennikarstwie
罈GW竄 wci髒 mo髒na znale驕 podzia na Koci籀 sensowny i ten
nacjonalistyczny, ciemny i ksenofobiczny. I o ile ten pierwszy ma prawo si
wypowiada, o tyle ten drugi powinien milcze. 罈Wyborczej竄 chodzi o
stworzenie wymarzonego Kocioa, kt籀ry ze wsp籀lnoty Jezusa Chrystusa
przeksztaciby si we wsp籀lnot wyznawc籀w Ewangelii wedug Adama Michnika.
Ten wymarzony Koci籀 powinien zrezygnowa z jakichkolwiek aspiracji
politycznych, odrzuci pragnienie obrony 髒ycia metodami prawnymi i
zaanga髒owa si w budowanie liberalnej demokracji na wz籀r wymylony przez
redaktor籀w z 罈GW竄".

Wyborcza" dzieli Koci籀 na po髒dany, otwarty oraz zamknity, trawiony
syndromem obl髒onej twierdzy. Na Koci籀 agiewnicki", kt籀ry warto
wspiera, i toruski" reprezentowany przez rodowisko Radia Maryja. Jerzy
Poksiski w artykule Przeciw Kocioowi" przytoczy fragment instrukcji,
jak Bolesaw Bierut mia otrzyma od Stalina: Przy klerze: nie zrobicie
nic, dop籀ki nie dokonacie rozamu na dwie odrbne, przeciwstawne sobie
grupy. (...) Propaganda masowa to rzecz konieczna, ale sam propagand nie
zrobi si tego, co potrzeba (...), nie nastawiacie si na rozam (...), bez
rozamu wr籀d kleru nic nie wyjdzie". W PRL dziaali ksi髒a patrioci
wspierani przez wadze przeciw kapanom posusznym swoim biskupom.
Wyborcza" wspiera ksi髒y pokroju Lemaskiego, kt籀rzy ami zo髒ony w
obliczu Boga lub posuszestwa. Czy髒 nie jest to spos籀b ju髒 sprawdzony?
Sam Adam Michnik dziarsko ocenia przed kamerami TVN, 髒e w polskim Kociele
gdzie upyn duch Jana Pawa II". To stwierdzenie kusi mnie do dygresji
przy okazji niedawnej dyskusji wok籀 oczyszczenia stosunk籀w
polsko-ukraiskich przez uznanie prawdy o ludob籀jstwie woyskim
szczeg籀lnie atakowany przez rodowisko Wyborczej" by metropolita Lwowa
arcybiskup Mieczysaw Mokrzycki (zapewne jeden z mocnych kandydat籀w do
piercienia kardynalskiego). A to przecie髒 kapan w du髒ej mierze
uksztatowany przez Jana Pawa II jego osobisty sekretarz (obok
Stanisawa Dziwisza). Kt籀髒 jak nie Mokrzycki jest depozytariuszem
duchowoci Karola Wojtyy? Jak wida, okrelenie duch Jana Pawa" r籀wnie髒
u髒ywane jest w spos籀b selektywny oraz instrumentalny: aby wesprze Koci籀
otwarty" lub zdezawuowa Koci籀 katolicki niespeniajcy oczekiwa
michnikowszczyzny.

Rogi diaba

Z Kocioem otwartym jest jednak pewien zasadniczy problem: brak mu
kapan籀w, brak nauczycieli. Z braku laku s dwie nauczycielki, jedna
etatowa, czyli wspomniana K. Winiewska, druga z doskoku Aleksandra
Klich, obie ochotniczo wspiera Katarzyna Kolenda-Zaleska. Z kapanami
kopot jest znacznie wikszy je髒eli ju髒 jaki stanie si twarz Kocioa
otwartego, to najczciej do szybko ta otwarto prowadzi go do
porzucenia zar籀wno kapastwa, jak i katolicyzmu. Tadeusz Barto, Stanisaw
Obirek, Tomasz Wcawski s tu najlepszymi przykadami. Eksksi髒a Obirek,
Barto czy Wcawski wci髒 pozostaj u髒yteczni jako publicyci, jednak
trudno apostatami uwiarygodnia katolicyzm otwarty". Pech tym wikszy, bo
je髒eli jaki ksidz aktywista michnikowego Kocioa otwartego nie porzuci
stanu duchownego, to porzuca aktywno publiczn z przyczyn zgoa innych.
Na przykad okazuje si jak Micha Czajkowski dugoletnim esbeckim
kablem. W tej sytuacji Kocioowi otwartemu pozostao (stan na 1
pa驕dziernika 2013 r.) dw籀ch ksi髒y: safanduowaty po髒yteczny idiota" w
sutannie Adam Boniecki oraz zaptlony ks. Wojciech Lemaski. Pierwszy
miosierdziu michalit籀w oraz ich szacunkowi dla siwych skroni zapewne
zawdzicza fakt, i髒 amanie zakazu wypowiedzi publicznych poza Tygodnikiem
Powszechnym" nie zaowocowao upomnieniami i karami kanonicznymi. Drugi
ekstremalnie testuje cierpliwo, poba髒liwo i wyrozumiao swego
biskupa, kt籀remu lubowa bezwzgldne posuszestwo.

W takim wypadku nauczycielki Kocioa schizmatycznego pod przewodem
Michnika musz si posikowa kapanami z zagranicy, nawet z tak
zlaicyzowanego kraju jak Czechy. Czeski ksidz Tomasz Halik jest jedynym
ksidzem, kt籀rego sucham z uwag" wyznaje dziennikarka Gazety
Wyborczej" Aleksandra Klich. Klich wraz z J籀ziem Krzykiem uchodzia kiedy
za cyngla Wyborczej" ten duet pr籀bowa dokona medialnej egzekucji na
Ewie Koj, prokuratorze Instytutu Pamici Narodowej (to moja subiektywna
opinia, z ostro髒noci procesowej dodaj, 髒e J籀zek i Ola z obojgiem
przeszedem na ty dochowali w mniemaniu swoim i swoich redaktor籀w
wszelkich zasad dziennikarskiej rzetelnoci). Klich nad religi uprawiaa
nie tyle piruety, ile szpagaty, piszc, 髒e ks. Halik wierzy w Boga, kt籀ry
napije si piwa z gejem, zataczy z lesbijk, uo髒y klocki z dzieckiem
urodzonym dziki metodzie in vitro. I kt籀ry przytuli jego mam. W Boga,
kt籀ry poszuka pracy dla bezrobotnego i zaatwi miejsce w kolejce
bezdomnemu. Kt籀ry posiedzi przy 籀髒ku umierajcego i zrozumie rozwodnika".
Pomieszanie z popltaniem warte osobnego felietonu. I oto wanie chodzi w
Kociele otwartym o zatarcie granic, o rozmydlenie, popltanie,
przeinaczenie. Powy髒szy cytat z Oli Klich mo髒e posu髒y za ilustracj tezy:
w jednym zdaniu mo髒na zawrze tyle gupot, 髒e potrzeba ksigi, aby je
sprostowa.

Z diaba zawsze wyjd rogi, z lewicowego ateisty prawdziwe oblicze. Nawet
podwiadomie. Bo jak inaczej tumaczy r籀髒ne potknicia Wyborczej". 24
grudnia, w Wigili Bo髒ego Narodzenia, na internetowym portalu Gazety
Wyborczej" jako g籀wn wiadomo umieszczono... list czytelnika
zatytuowany Skd si wzi Jezus?". Czytelnik 籀w udowadnia, 髒e... Bo髒ego
Narodzenia w og籀le nie byo. Oczywicie, aby w Wigili wyeksponowa na
czo籀wce antyreligijny tekst ateisty, trzeba wiele zej woli, zacicia i
chci do prowokowania, a najpewniej wszystkich tych rzeczy naraz. Zapewne
autor listu (o nazwisku Kot) nie zdawa sobie sprawy, a redaktorzy
Wyborczej" nie zauwa髒yli, 髒e cay ten wyw籀d Skd si wzi Jezus" to
nihil novi. Zupenie na t sam nut na Patriarszych Prudach w Moskwie
czyni wykad poecie Iwanowi Bezdomnemu niejaki Misza Berlioz. Redaktorzy
Gazety Wyborczej" nie musieli si wysila i zamiast szuka wsp籀czesnej
podr籀bki Berlioza w osobie czytelnika Kota, mogli swoim czytelnikom
modym, niedoksztaconym, z du髒ych miast zapoda w Wigili troch
oryginalnego Berlioza z powieci Bukahowa: Dowcip polega na tym, 髒e przed
Jezusem narodzio si cae mn籀stwo syn籀w bo髒ych, jak powiedzmy fenicki
Adonis, frygijski Attis, perski Mitra. A tymczasem, kr籀tko m籀wic, 髒aden z
nich si w og籀le nie narodzi, 髒aden z nich nie istnia, nie istnia tak髒e
i Jezus".

Dilerzy opium

I na tym polega istota Kocioa otwartego jego promotorzy tak naprawd
nie wierz w Boga. Ale tak sobie kombinuj lewicowi modernizatorzy z
Wyborczej" skoro spora cz Polak籀w musi ju髒 za髒ywa opium dla ludu
(czyli by wyznawcami religii), to chocia髒 niech bdzie to opium
rozprowadzane przez nasz gang. Std pr籀by przemodelowania rzymskiego
katolicyzmu na katolicyzm otwarty". A przy okazji mo髒na na tym sporo
zarobi. Bo jak inaczej tumaczy publikacj dodatk籀w do Gazety Wyborczej"
zatytuowanych Nasz papie髒". By mo髒e to jeden z maych cud籀w" Jana Pawa
II czy te髒 raczej jego kwiatk籀w" podniesienie sprzeda髒y dziennika tak
bardzo przeinaczajcego nauk Kocioa.

Obecnie trwa na amach Wyborczej" publikacja innego cyklu: ksi髒a
pedofile. Zn籀w osobnego szkicu wymagaaby refleksja nad kolejnym szpagatem
czy te髒 rozkrokiem Wyborczej". Ot籀髒 wikszo opisywanych (godnych
najsro髒szych kar) przypadk籀w zbocze wr籀d duchownych nie dotyczy
klasycznej pedofilii, ale pedofilii homoseksualnej, czyli efebofilii. S to
wic zbrodnie dokonywane nie tyle przez zboczec籀w w sutannach, ile przez
homoseksualnych zboczec籀w, kt籀rzy ukrywaj swoje skonnoci w stanie
kapaskim. Ale w Wyborczej" pederaci maj tylko dobr pras. A ciekawe
byoby wyliczenie, ile przypadk籀w pedofilii wr籀d ksi髒y jest dzieem
homoseksualist籀w.

Na portalu niezalezna.pl ukazao si kilka dni temu zestawienie sporzdzone
przez internaut o nicku wujek-stiopa. Aby pokaza skal antykatolickiej
nagonki prowadzonej przez GieWu", zebra on bad newsy" na temat Kocioa,
jakie ukazay si na portalu wyborcza.pl w cigu zaledwie 24 godzin.
Koci籀 ubogi. A u ksi髒y moda na guziki z koskiego wosa, pozacane
ornaty" krci mynek Wyborcza".

Jest taka teoria, wedug kt籀rej w. Pawe dokona swoistego przejcia
modego chrzecijastwa, aby przerobi go na mod 髒ydowsk. Uwa髒am, 髒e
Adam Michnik chciaby by wsp籀czesnym w. Pawem z tej teorii chciaby
przej katolicyzm w Polsce i przerobi go na lewicow mod. Michnik jest
jednak zym prorokiem. A nawet jeszcze gorzej znaczy tyle, ile w latach
50. szef Komisji Ksi髒y przy Zwizku Bojownik籀w o Wolno i Demokracj.


http://www.uwazamrze.pl/artykul/724046,1054346-Falszywy-prorok.html?p=1

Data: 2013-11-18 19:44:35
Autor: u2
Faszywy prorok
W dniu 2013-11-18 17:30, Prinzlaff Herrlich pisze:
Jest taka teoria, wedug kt籀rej w. Pawe dokona swoistego przejcia
modego chrzecijastwa, aby przerobi go na mod 髒ydowsk. Uwa髒am, 髒e
Adam Michnik chciaby by wsp籀czesnym w. Pawem z tej teorii chciaby
przej katolicyzm w Polsce i przerobi go na lewicow mod.


e tam michniak to chodzacy zywy trup ...-;)

--
"驍yd籀w gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, 髒e s narodem wybranym. Czuj si oni upowa髒nieni do interpretowania wszystkiego, tak髒e doktryny katolickiej. Cokolwiek bymy zrobili, i tak bdzie poddane ich krytyce - za mao, 髒e 驕le, 髒e zbyt mao ofiarnie. W moim najgbszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z 驍ydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, kt籀rzy u髒ywaj s籀w 'antysemita', 'antysemicki', nale髒y traktowa jak ludzi niegodnych debaty, kt籀rzy usiuj niszczy innych, gdy brakuje argument籀w merytorycznych. To oni tworz mow nienawici".

Fa連zywy prorok

Nowy film z video.banzaj.pl wi璚ej »
Redmi 9A - recenzja bud瞠towego smartfona