Farba do metalu, efekt młotkowy na podłogę?

Data: 2014-08-12 20:45:33
Autor: Konspirator
Farba do metalu, efekt młotkowy na podłogę?
Panowie, jest sobie stara podłoga, jakąś olejną na brązowo była (dawno temu) malowana. Chodzi o jakieś tanie rozwiązanie. Dywan jest i będzie, ale nie zakrywa całej podłogi. A że mnie się zdarza mieć dziwne pomysły, to kupiłem w promocji dwie puszki "Stalochronu" Pillak. Czerwony młotkowy. Można? Nie będzie truć? Pomieszczenie w miarę dobrze wentylowane.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-08-13 07:54:58
Autor: Jeffrey
Konspirator wrote:
[...]

można ale nie wierzę że to się będzie trzymało starej olejnej

jeffrey

Data: 2014-08-13 10:19:23
Autor: Konspirator
W dniu 2014-08-13 07:54, Jeffrey pisze:
można ale nie wierzę że to się będzie trzymało starej olejnej

Oczywiście będzie przejechana ściernym i odtłuszczona. Ew. próg i tam gdzie jest wytarta od chodzenia zostanie ściągnięta. Grunt, żeby nie śmierdziała przez pół roku. To i tak jest "salon" i w sumie nikt tam nie będzie regularnie sypiał. Chyba ja i tylko weekendy.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-08-13 16:28:26
Autor: Jeffrey
Konspirator wrote:
[...]

młotkowe szybko wietrzeją
ale jak chcesz mieć prawdziwy efekt młotkowy to chyba pistoletem trzeba malować, z pędzla jest taki sobie

jeffrey

ps doczytałem że to chlorokauczuk - będzie ok

Data: 2014-08-13 07:41:26
Autor: kogutek444
Farba do metalu, efekt motkowy na podog?
W dniu roda, 13 sierpnia 2014 16:28:26 UTC+2 uytkownik Jeffrey napisa:
Konspirator wrote:

> Oczywicie bdzie przejechana ciernym i odtuszczona. Ew. prg i > tam

> gdzie jest wytarta od chodzenia zostanie cignita. Grunt, eby nie

> mierdziaa przez p roku. To i tak jest "salon" i w sumie nikt tam

> nie bdzie regularnie sypia. Chyba ja i tylko weekendy.

motkowe szybko wietrzej

ale jak chcesz mie prawdziwy efekt motkowy to chyba pistoletem trzeba malowa, z pdzla jest taki sobie

jeffrey

ps doczytaem e to chlorokauczuk - bdzie ok

chlorokauczuk na podog nie bdzie ok. Za mikki. Chlorokauczuk to tam gdzie agresywna atmosfera.

Data: 2014-08-13 17:03:52
Autor: Jeffrey
Konspirator wrote:

[...]

i co proponujesz? poliuretan na olejn? popka i odpadnie, chlorokauczuk jest elastyczny to si podda, co z tego e jest do agresywnej atmosfery - w zwykej te wytrzyma

jeffrey

Data: 2014-08-13 17:57:43
Autor: Konspirator
Farba do metalu, efekt młotkowy na podłogę ?
W dniu 2014-08-13 17:03, Jeffrey pisze:
i co proponujesz? poliuretan na olejną? popęka i odpadnie, chlorokauczuk
jest elastyczny to się podda, co z tego że jest do agresywnej atmosfery
- w zwykłej też wytrzyma

Dzięki za odpowiedzi. Pistolet i duży kompresor co prawda są, ale bratu chyba nie będzie się chciało z tym bawić, a kupiłem do niej piankowy wałeczek. Brat już pociapkał pędzlem w jednym miejscu na próbę i wygląda dość przyzwoicie.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-08-13 23:36:54
Autor: Jeffrey
Konspirator wrote:
[...]

w domu nie odważyłbym się malować natryskiem - uwalą się ściany
żeby cię trochę ostudzić :) to musisz wiedzieć że chlorokauczuk jest dosyć miękki i jest mało odporny na ścieranie czyli ostrożnie z piaskiem i nie szurać

jeffrey

Data: 2014-08-14 07:06:39
Autor: Konspirator
W dniu 2014-08-13 23:36, Jeffrey pisze:
w domu nie odważyłbym się malować natryskiem - uwalą się ściany

Tak, wiem – należałoby wszystko pooklejać foliami, więc w ruch pójdzie pędzel i wałek.

żeby cię trochę ostudzić :) to musisz wiedzieć że chlorokauczuk jest
dosyć miękki i jest mało odporny na ścieranie czyli ostrożnie z piaskiem
i nie szurać

Tak, oczywiście, choć słyszałem, że te "młotkowe" mają większą odporność od zwykłych. Pracują z podłożem itd. Ale oczywiście będzie dywan, więc chyba grunt, żeby dać dwie warstwy na próg i fragment do dywanu, a pod meblami musi wystarczyć jedna, bo mam tylko dwie puszki. Akurat były w fajnej promocji, bo nieco przeterminowane, ale brat mówił, że o ile (np.) przemarznięta emulsyjna może być do wyrzucenia, to taki chlorokauczuk powinien być w porządku.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-08-14 07:09:06
Autor: Konspirator
[...]

No i chodzi o koszt. Te dwie puszki kupiłem za 35 zł, a chcąc kupić jakąś wykładzinę, to by trzeba dodać 0 i zmienić pierwszą cyfrę, bo pokój ma 20 m^2.

--

Data: 2014-08-17 13:10:56
Autor: Konspirator
[...]

I tak nie wystarczyło, a szkoda, bo piękny karmazyn wyszedł. Musiałem dokupić jeszcze dwie, już typowe do drewnianych podłóg, "odporne na ścieranie" Dekorale. Kolor w miarę podobny, ale to już nie to.
No i tę wydajność, jaką podają na puszkach, można między bajki sobie włożyć, albo z miejsca podzielić na dwa. Takie stare deski trzeba w miarę grubo jechać, farba w szpary wsiąka i w sumie 4 litry są jeszcze za mało, ale tego Dekoralu mogę dokupić w każdej chwili, a tego Pillaka nigdzie nie ma. W sieci jeszcze jakieś resztki czarnych, ale dokupić czerwonego młotka nie ma szans. No ale farby się nie pogryzły i powinno być fajnie.

--

Farba do metalu, efekt młotkowy na podłogę?