Farma trolli w Ministerstwie Sprawiedliwości

Data: 2019-08-19 10:18:03
Autor: Bruno Brunowski
Farma trolli w Ministerstwie Sprawiedliwości
"Kilku urzędników Ministerstwa Sprawiedliwości poprzez udostępnianie wrażliwych informacji z życia prywatnego mogło zaszkodzić już co najmniej 20 sędziom
Jakie to były informacje? Chodzi m.in. o prywatny adres szefa jednego z sędziowskich stowarzyszeń
Niektóre akcje wiceminister Piebiak -- który sam jest sędzią -- osobiście aprobował, dając zielone światło na publikacje medialne. O efektach miał informować niezidentyfikowanego "Szefa"
Między ministerstwem a mediami sprzyjającymi PiS pośredniczyła kobieta o imieniu Emilia, niezatrudniona w Ministerstwie Sprawiedliwości. Jej nazwisko znamy i zachowujemy do wiadomości redakcji. Materiały kompromitujące sędziów wrzucała także do sieci
"Znam tę panią z Twittera. Nie wiem, co i gdzie wysyłała. Nie będę się wypowiadał na temat kontaktów z nią" -- mówi Onetowi wicemin. Łukasz Piebiak.

Poniżej fragment konwersacji na komunikatorze między wiceministrem sprawiedliwości i Emilią. We wszystkich cytowanych fragmentach zachowaliśmy oryginalną pisownię. Emilia: Dzień dobry Panie Ministrze. Czy informacje są przydatne? I czy cis z nimi robimy?

Piebiak: Ja to już kiedyś dostałem ale nie miałem pomysłu jak wykorzystać więc nie wykorzystałem. Jeśli Pani ma to świetnie

Emilia: Pomysł mam taki. Rozesłać to anonimowo do wszystkich oddziałów Iustitii. I do samego zainteresowanego. Gazety odpadają bo brak dowodów. Mam nr do męża kochanki. Jest możliwość skorzystać z bramek internetowych lub z karty sim, ale nie mam jej na kogo zarejestrować. Mogę zagadać z R. [tu pada nazwisko znanego dziennikarza TVP]. Może on pogrzebie ale brak źródła i dowodów, trochę kiepsko. Jakie jest Pana zdanie? I czy ogólnie nam coś to da. Czy nam pomoże?

Piebiak: Myślę, że da i pomoże. Ważne, żeby się przeszło choćby i po Iustitii z kim mamy do czynienia. Ludzie to rozniosą, a Markiewicz przygaśnie wiedząc co na niego jest. Może Kuba [jak wynika z innych wiadomości, które widzieliśmy, chodzi o Jakuba Iwańca, bliskiego współpracownika wicemin. Piebiaka] miałby pomysł jak to rozpowszechnić, nie zostawiając śladów?

Emilia: Hyyymmm

Piebiak: Dziennikarz i materiał byłby świetny ale nie wiem czy znajdzie się taki odważny

Emilia: Kuba się jakby boi. To chyba koledzy dawni. Ok. Zrobię co mogę.

Piebiak: Dziękuję

Emilia: Pogadam z dziennikarzami i porozsyłam pisma. Anonimowo, mailem.. Ale i listami. Jedyny problem to nie mam adresów i maili. Zrobię wszystko tak jak umiem, jak zawsze. Za rezultat nie ręczę ale postaram się. Mam nadzieję, że mnie nie wsadzą.

Piebiak: Za czynienie dobra nie wsadzamy.

Anonimowych maili i listów z plotkami na temat szefa "Iustitii" rozesłanych zostało łącznie ok. 2,5 tys. Jeden z nich trafił pocztą na domowy adres samego oczernianego Krystiana Markiewicza. Emilia dostała ów adres od wiceministra Piebiaka, który bez oporów przekazał kobiecie także dane kontaktowe sędziów z warszawskiego oddziału ,,Iustitii".

23 czerwca 2018 r., o godz. 21.16 minister Piebiak odpisuje Emilii, przesyłając jej adres sędziego Markiewicza:

Emilia: To jego adres domowy czy meldunkowy?

Piebiak: Chyba obydwa.

Emilia: Ok. Dziękuję.  -- Kiedy ten anonim dostałem, na początku poczułem zwykłe zaskoczenie -- mówi nam dziś sędzia Markiewicz. -- To nie tylko naruszenie mojego prawa do prywatności, ale też moich dóbr osobistych. A zaskoczenie było zwyczajne, ludzkie i naiwne, dotyczące tego, jak daleko mogą posunąć się urzędnicy państwowi, którzy obrali sobie kogoś za cel. Potem przyszło obrzydzenie, potraktowałem tę korespondencję jako paskudztwo, które do butów się nie przylepi, przynajmniej moich. Ja dam radę, ale problem jest z moimi bliskimi. Do tej pory wydawało mi się, że obowiązują nas przepisy i prawo -- dodaje przewodniczący ,,Iustitii"."

https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/sledztwo-onetu-farma-trolli-w-ministerstwie-sprawiedliwosci/j6hwp7f

O ile zakład, że prokuratura nawet się nie zainteresuje?

Słuszną linię ma nasza Partia!

--
Bruno

Farma trolli w Ministerstwie Sprawiedliwości