Faszyzm !

Data: 2010-10-21 14:48:45
Autor: cyc
Faszyzm !
Czym jest? , jakie cechy go wyrozniaja ? .
Faszyzm sprzeciwia sie demokracji , glosi kult panstwa , jedna z
najwiekszych wartosci  to silne przywodztwo , jest wrogi wobec liberalizmu i komunizmu , cechuje go solidaryzm spoleczny i terror panstwowy .
Cecha charakterystyczna jest nacjonalizm a takze rasizm , antysemityzm , homofobia i szowinizm . Istotnym elementem faszyzmu jest radykalizm i autokratyzm w wodzowskim stylu ( dyktat )a takze pelna kontrola zycia spolecznego i gospodarczego .
To tylko skrot charakterytycznych cech faszyzmu .
Czy po przeczytaniu powyzszego znajdzie sie ktos , kto zakwestionuje prawo nazywania Kaczynskiego faszysta a PiS partia faszystowska ? .
Czytajcie zwolennicy konusa , zapoznajcie sie prawda w oparciu o fakty , literature i po lodzkiej tragedii , organoleptycznie , ze tak powiem .
Wasz prezes jest faszysta i udowodnic to mozna  w kazdym sadzie , trzeba tylko silnego panstwa i takiego samego rzadu . Nic to , ze PiS i prezes unika tego okreslenia w jezyku i nazewnictwie jakim sie posluguje , to faszyzm w czystej postaci a szef faszystowskim przywodca . Faszyzm , jak komunizm jest ideologia zakazana a ten , kto ja glosi dziala nielegalnie i powinien byc skazany !. Nie koniecznie to co wyroznia faszyzm musi nazywac sie faszyzmem . Nazwa jest rzecza drugo , trzeciorzedna i malo istotna .
Czy rzad dalej bedzie patrzec na legalna dzialanosc faszystowskiej partii ? ..
Pewnie pisoszczekaczki zakwalifikuja moja ocena jako "sianie nienawisci " ale taka ocena bedzie  wlasnie dowodem waszego faszyzmu bo po faszystowsku zaklamywac bedziecie  prawde usilujac oddalic od siebie oskarzenie .
Oskarzam PiS o faszyzowanie naszego zycia publicznego a samego Kaczynskiego o rozpowszechnianie w naszym kraju zbrodniczych  ideologii.
Kazden punt wymienionych na poczatku postu cech faszyzmu znajduje realnie istniejacy odpowiednik w dzialaniu Kaczynskiego i jego partii .
Kolejny raz ostrzegam ! Zakonczmy radykalnie prowadzona przez Kaczynskiego gre polityczna bo obudzimy sie z reka w nocniku a mamy go tuz przy sobie i naprawde duzo juz nie brakuje !.

cyc

Data: 2010-10-21 14:56:27
Autor: cyc
Faszyzm !

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:i9pd27$78d$1news.onet.pl...

poprawka . W poprzednim poscie byl blad techniczny

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483):

"Zakazane jest istnienie partii politycznych  i innych organizacji odwołujących się w swoich programach do totalitarnych  metod i praktyk działania nazizmu , faszyzmu i komuzmu , a także tych, których program lub działalność zakłada lub dopuszcza nienawiść rasową i narodowościową, stosowanie przemocy w celu zdobycia władzy lub wpływu na politykę państwa albo przewiduje utajnienie struktur lub członkostwa.

Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. z 1997 r. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.)

      Art. 256.
      Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
      Art. 257.
      Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej przynależności narodowościowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza nietykalność cielesną innej osoby, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

cyc

Data: 2010-10-21 15:02:28
Autor: raff
Faszyzm !
W dniu 2010-10-21 14:56, cyc pisze:
UĹźytkownik "cyc"<ja@ja.pl>  napisał w wiadomości

[...]

       Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrĂłj
[...]
       Kto publicznie zniewaĹźa grupę ludności albo poszczegĂłlną osobę z
powodu jej przynależności narodowościowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej
albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza nietykalność
cielesną innej osoby, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

No to trzeba by zamknac cala wierchuszke PO.

R.

Data: 2010-10-21 15:04:39
Autor: kochamspamWYTNIJTO
lepiej, ale...

> [...]

      Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej przynależności narodowościowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza nietykalność cielesną innej osoby, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

To już lepiej, Cycu, bo cośniecoś przeczytałeś na temat co to jest faszyzm.
A teraz podaj, która z polskich partii podpada pod ten zapis w Konstytucji, a także pod te dwa paragrafy z Kodeksu Karnego.
Ale konkretnie! i ze wskazaniem na stwierdzenia w programach bądź czyny.
Zabaw się w prokuratora.

A o homofobii nie było w tych zapisach w ogóle mowy. --

Data: 2010-10-23 01:10:38
Autor: Jaksa
Faszyzm !

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:i9pcrg$6gq$1news.onet.pl...
[...]

Ja wohl! Ich unterschreibe es mit beiden Händen.

Jaksa

Faszyzm !