Fat bikes

Data: 2014-03-08 13:00:53
Autor: JDX
Fat bikes
On 2014-03-08 12:00, Iguan_007 wrote:
[...]
Czy naprawde tylko do zabaw w sniegu/piasku?
Chyba tak: http://www.wildworks.co.nz/csr/photographs_pl.php?i=img_0332.jpg

To chyba udreka na fajniejszych (czytaj bardziej technicznych)
szlakach, prawda? Czy to ma jakiekolwiek zalety w trudniejszym
terenie? Ktos z Was probowal?
O co masz na myśli pisząc o trudnym terenie? Bo IMO jeśli ów teren
składa się z ogromnych ilości kopnego piasku to chyba jest trudny. I
szerokie gumy siÄ™ przydajÄ….

Mnie osobiście od dłuższego czasu marzy się coś w stylu fat bike -
trekkning z gumami 2,4". Problem tylko w tym, że ramę trzeba zamawiać
ponieważ gotowca zdolnego pomieścić takie opony nie da się kupić. I
wcale nie mam zamiaru jeździć po australijskich bezdrożach, tylko po
naszych rodzimych piaszczystych gruntĂłwkach. :-D

Data: 2014-03-08 13:59:28
Autor: Piotr Kosewski
Fat bikes
On 2014-03-08 13:00, JDX wrote:
[...]

Pewnie jestem juĹĽ trochÄ™ ofiarÄ… ery zakupĂłw przez Internet, ale na czym
właściwie polega problem? :)
Tzn. czym różni się "zamówienie" z Surlybikes.com i jakiegoś innego
sklepu czy allegro? :P

Szczęka mi opadła, jak pierwszy raz zobaczyłem Surly Ogre. Normalnie
gdybym srał kasą, to już by do mnie jechał egzemplarz. Albo 2 - na
wypadek, gdyby przestali kiedyś produkować :P.

BTW: Surly ma juĹĽ dystrybutora w Polsce (niestety tylko 1 salon
w Warszawie).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-03-08 14:45:28
Autor: JDX
Fat bikes
On 2014-03-08 13:59, Piotr Kosewski wrote:
On 2014-03-08 13:00, JDX wrote:
[...]

To możesz mi wskazać jakąś ramę *trekkingową* zdolną pomieścić gumę
2,4"? Bo ja dotychczas takowej nie widziałem.

Data: 2014-03-08 16:20:06
Autor: qrt
Fat bikes

On 2014-03-08 13:00, JDX wrote:
Mnie osobi¶cie od dłuższego czasu marzy się co¶ w stylu fat bike -
trekkning z gumami 2,4". Problem tylko w tym, że ramę trzeba zamawiać
ponieważ gotowca zdolnego pomie¶cić takie opony nie da się kupić. I
wcale nie mam zamiaru jeĽdzić po australijskich bezdrożach, tylko po
naszych rodzimych piaszczystych gruntówkach. :-D

Pewnie jestem już trochę ofiar± ery zakupów przez Internet, ale na czym
wła¶ciwie polega problem? :)
Tzn. czym różni się "zamówienie" z Surlybikes.com i jakiego¶ innego
sklepu czy allegro? :P
To możesz mi wskazać jak±¶ ramę *trekkingow±* zdoln± pomie¶cić gumę
2,4"? Bo ja dotychczas takowej nie widziałem.

co rozumiesz przez trekingow±?  Z drugiej strony co by¶ nie rozumiał, to sobie możesz zrobić customa i
żaden problem to nie jest. Nawet pod względem kosztów. Ja bym jednak raczej zadał pytanie o "trekingow±" oponę 2,4 bo z tym może
być problem znacznie wiekszy.

Data: 2014-03-08 18:28:03
Autor: JDX
Fat bikes
On 2014-03-08 16:20, qrt wrote:
[...]
Z drugiej strony co by¶ nie rozumiał, to sobie możesz zrobić customa
Wiem.

i żaden problem to nie jest.
A możesz polecić jakie¶ warsztaty?

Nawet pod względem kosztów.
J.w. Chciałbym wydać na ramę nie więcej niż 1kzł. Chyba łatwo nie
będzie. Bo w renomowanych warsztatach to rama chyba od 2kzł się zaczyna. :-/

Ja bym jednak raczej zadał pytanie o "trekingow±" oponę 2,4 bo z tym może
być problem znacznie wiekszy.
Schwalbe Big Apple i "górski" Racing Ralf s± dostępne w rozmiarze 60-622
(28/29x2,35). Do tego zdaje się, że Continental robi jakie¶ gumy 28/29x2,40.

Data: 2014-03-08 19:05:57
Autor: qrt
Fat bikes

On 2014-03-08 16:20, qrt wrote:
[...]
Z drugiej strony co by¶ nie rozumiał, to sobie możesz zrobić customa
Wiem.

i żaden problem to nie jest.
A możesz polecić jakie¶ warsztaty?

ja swego czasu robiłem u orłowskiego. Miała mieć niekoliduj±ce z
bagażnikiem mocowanie tarczówki. I miała.  Ale ten surly ogre co go kolega pokazał to z tego co widze też by sie
doskonale nadawał. Ma wszystko. I mocowanie tarczówki i pivoty do fałek,
poziome haki i mocowanie przerzutki, mocowanie bagażnika i widelec z
uchwytami do lowridera. Bardzo wszechstronny secik.

Nawet pod względem kosztów.
J.w. Chciałbym wydać na ramę nie więcej niż 1kzł. Chyba łatwo nie
będzie. Bo w renomowanych warsztatach to rama chyba od 2kzł się zaczyna. :-/

no tak. to raczej cieżko Ale chyba nie liczyłe¶ iż uda sie kupić jaka¶
mocno nietypow± ramę z mniej skoro rama takiego accent'a kosztuje koło 800.
[...]

jakie¶ to s±. Ale sportowe gumy sa wycieniowane, maj± miekka mieszankę i do
trekingu w sumie sie słabo nadaj±. Raz że lekkie, dwa ze wrażlie, trzy ze
sie szybko kończ±, Big apple bardziej ale brak wkładek antyprzebiciowych raczej w takich
zastosowaniach nie jest zalet±, podbnie jak praktyczny brak bieżnika.

Data: 2014-03-08 19:26:08
Autor: JDX
Fat bikes
On 2014-03-08 19:05, qrt wrote:
[...]

Ale jedyn± nietypowo¶ci± jakiej ja oczekuję to jest inne wyprofilowanie
rurek tylnego trójk±ta tak, aby pomie¶ciły szerok± oponę. Przecież
warsztaty robi± to pewnie codziennie spawaj±c jakie¶ custom MTB.

Data: 2014-03-08 19:56:32
Autor: qrt
Fat bikes
Dnia Sat, 08 Mar 2014 19:26:08 +0100, JDX napisał(a):

On 2014-03-08 19:05, qrt wrote:
[...]

znaczy to tutaj zwykły 29er sie nada  - pewnikiem da sie znależć takie z
mocowaniem na bagażnik jest to ma być rower do trekingu.

Data: 2014-03-09 14:30:45
Autor: JDX
Fat bikes
On 2014-03-08 19:56, qrt wrote:
[...]
znaczy to tutaj zwykły 29er sie nada  - pewnikiem da sie znależć takie z
mocowaniem na bagażnik jest to ma być rower do trekingu.
Hehe, no przez chwilę miałem nawet jakie¶ dziwne my¶li aby kupić sobie
29er-a. :-) Ale w tym przypadku to nie jest problem jedynie z mocowaniem
bagażnika ale też błotników - bo jakich¶ prowizorycznych błotników
przeznaczonych do MTB używać nie chcę. Następna sprawa to pivoty pod
v-brake - w tej klasie rowerów jak i ram do nich chyba trudno jest
znaleĽć takie oldschool-owe dziwactwa. :-D No i amortyzator - typowe
ramy MTB s± projektowane na amortyzator o skoku 100mm a ja takowego nie
potrzebuję (a jako bonus będę miał niższ± cenę za "miejsko-turystyczny"
amortyzator o mniejszym skoku).

Data: 2014-03-09 08:42:34
Autor: rzymo
Fat bikes
W dniu niedziela, 9 marca 2014 14:30:45 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
Następna sprawa to pivoty pod v-brake

Nie ma szerokich obręczy pod V-ki. Nie widzę sensu w próbie upychania "fatowej" opony na obręcz 17-19mm. Nawet już taki Ralph 2.4" / jabłko 2.35" dziwnie się zachowuj± na w±skiej obręczy. Chyba że chcesz pompować na kamień - ale jaki wtedy sens w montowaniu jakiekolwiek dużej opony?

No i amortyzator

Gruuube opony to po co amortyzator? Ich się nie pompuje do kilku atm tylko do jednej czy niżej. Dostajesz po kilka cm bardzo czułego skoku, z przodu i z tyłu - taka namiastka fulla.

Data: 2014-03-09 15:32:18
Autor: fojtek
Fat bikes
W dniu 09.03.2014 14:30, JDX pisze:
On 2014-03-08 19:56, qrt wrote:
[...]
[...]

Jeżeli ramy z mocowaniami do błotników i bagażnika nie da się znaleĽć to znacznie łatwiej i pewniej będzie takowe dolutować/dospawać/dokleić niż strugać cał± ramę.
Pivoty można jw. tylko w czym vałki s± lepsze od tarcz???
Amortyzator - cóż w tym temacie się nie orientuję ale kiedy¶ dało się tak ustawić SAG i twardo¶ć żeby ograniczyć skok. Wybieraj±c model można dobrać konkretn± wysoko¶ć widelca.

IMHO jeżeli da się kupić ramę z mocowaniami pod bagażnik to temat z głowy. Mocowania błotników można samemu dostrugać a brak pivotów ..... ja tam nie tęsknię za V-kami.

Jak wszystko ma być bez kombinowania to pozostaje usi±¶ć przed telewizorem, poogl±dać reklamy i wybrać bank z najniższym oprocentowaniem;)

Data: 2014-03-09 12:43:29
Autor: Ignac
Fat bikes
W dniu niedziela, 9 marca 2014 15:32:18 UTC+1 użytkownik fojtek napisał:

Jak wszystko ma być bez kombinowania to pozostaje usi±¶ć przed  telewizorem, poogl±dać reklamy i wybrać bank z najniższym oprocentowaniem;)
Taki niby Harley do jazdy po podwórku

Bardzo dobre tezy można bardzo łatwo udowodnić tym:
http://velove.pl/pol_m_Fatbikes-149.html

Data: 2014-03-09 12:55:04
Autor: Ignac
Fat bikes

Ale też,przyci±gnęły moja uwagę takie oto opony:

http://velove.pl/product-pol-429-Opony-pelne-Tannus-700-x-28.html

Data: 2014-03-08 23:40:27
Autor: Piotr Kosewski
Fat bikes
On 2014-03-08 14:45, JDX wrote:
To możesz mi wskazać jakąś ramę *trekkingową* zdolną pomieścić gumę
2,4"? Bo ja dotychczas takowej nie widziałem.

PowaĹĽnie zerknij na ofertÄ™ Surly :).
Nie mają tam "trekkingowych" (cokolwiek to miałoby znaczyć), ale mają
kilka różnych geometrii przeznaczonych do wypraw, więc bagażniki
przymocujesz :). NiektĂłre modele sprawdzone, a niektĂłre nowe (ale pewnie
nie gorsze).
Co do szerokich opon, to majÄ… kilka ram mieszczÄ…cych od 3" do 4.8".
No i oferują też odpowiednio szerokie opony, które - jak zauważył qrt -
też trzeba skądś wziąć :).
No ale mówiąc wprost: nie jest to najtańszy producent.

Możesz próbować zamówić gdzieś ramę, ale za 1000 zł może być ciężko.
Poprawnie wykonane, seryjne ramy z przeciętnego Aluminium kosztują
500 zł. Nikt Ci dobrze nie zrobi bardzo nietypowego "one-off'a" za 2x
więcej. To tak jakbyś chciał kupić tort ślubny w cenie 2 makowców :P.

Spytać możesz np. tu: http://www.bikemielec.com/
Mało wiem o tej firmie, ale jestem prawie pewien, że był o niej wątek
na grupie.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-03-09 14:17:06
Autor: JDX
Fat bikes
On 2014-03-08 23:40, Piotr Kosewski wrote:
[...]
Spytać możesz np. tu: http://www.bikemielec.com/
Mało wiem o tej firmie, ale jestem prawie pewien, że był o niej wątek
na grupie.
Tak, znam ich i wydają się być dość tani. Ale chętnie porównałbym ich
ofertę z konkurencją którą jakoś niezbyt łatwo jest znaleźć.

Data: 2014-03-09 14:32:28
Autor: qrt
Fat bikes

On 2014-03-08 23:40, Piotr Kosewski wrote:
[...]
Spytać możesz np. tu: http://www.bikemielec.com/
Mało wiem o tej firmie, ale jestem prawie pewien, że był o niej w±tek
na grupie.
Tak, znam ich i wydaj± się być do¶ć tani. Ale chętnie porównałbym ich
ofertę z konkurencj± któr± jako¶ niezbyt łatwo jest znaleĽć.

jest jeszcze biobike z torunia, Rychtarski, Orłowski z takich bardziej
znanych. Pewnikiem sa i inni ale za bardzo sie tematem ostatnio nie
interesowałem.

Data: 2014-03-09 15:04:20
Autor: fojtek
Fat bikes

[...]

Hendmejdowe konstrukcje ze ¶redniej półki raczej odradzam. Robiłem widelec u pewnego szanowanego producenta. Pierwszy pękł w miejscu mocowania uchwytu do tarczy a drugi się wygi±ł (dokładniej jedna goleń) dokładnie w tym samym miejscu. Ewidentnie błędna konstrukcja.
Tu niby wystarczy podgi±ć nieco rurki ale co przy okazji można spieprzyć dowiesz się dopiero po odbiorze ;)
Lepiej poszukać gotowej ramy któr± da się zaadaptować do swoich potrzeb.
Ja mam w trekingowej ramie sztywny streetowy widelec.
Co najzabawniejsze geometria widelca zgadza się w 100% ze wzorcowym amortyzatorem producenta ramy;)

Data: 2014-03-10 20:20:16
Autor: Michał Pysz
Fat bikes
> Szczęka mi opadła, jak pierwszy raz zobaczyłem Surly Ogre. Normalnie
> gdybym srał kasą, to już by do mnie jechał egzemplarz. Albo 2 - na
> wypadek, gdyby przestali kiedyś produkować :P.

Ah Ĺ‚adny ten Ogre.
Wiesz ile to z grubsza kosztuje?

mp.

Data: 2014-03-15 20:02:26
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Fat bikes
Piotr Kosewski wrote:

[...]

Ramy Surly można było kupić w PL w 2010 albo i wcześniej, ale chyba na
siebie nie zarabiały, bo tamten sklep/dystrybutor ZTCW zniknął. Co w
sumie rozumiem, bo nikt racjonalny nie powinien tyle dawać za stalowe
ramy z taśmy.

Problem z Surly jest taki, że choć owszem, mają przyzwoicie
zaprojektowane ramy, to jest to "tylko" marka QBP, ktĂłre jest gigantem w
USA robiÄ…cym praktycznie masĂłwkÄ™. Produkcja jest OK (Maxway, Tajwan),
ale to nie jest jakiś super wypas... choć z naszej perspektywy takim
się wydaje, bo na polskim rynku po prostu mało jest sensownych
rowerĂłw/framesetĂłw tej klasy, aczkolwiek "producentĂłw" (a niekiedy nawet
producentĂłw) i w Europie jest trochÄ™, tyle ĹĽe nie sÄ… tak popularni jak
Surly (nie są taką masówką, nie ma dystrybutorów).

Ergo: moim zdaniem trzeba być naprawdę niezdrowo napalonym, żeby płacić
za sprzęt pochodzenia Tajwan-USA takie kokosy jak za sprzęt klasy
premium.

Mówię to jako "stary poszukiwacz cr-mo" i od 2010 wybredny składacz
średnio jednego roweru rocznie ;-)

BTW, polecam ten wÄ…tek: http://www.lfgss.com/thread47731.html (lepiej od
końca)

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-03-16 21:43:19
Autor: Wojtek Paszkowski
Fat bikes

"Krzyś Cierpiętnik" <blah@blah.invalid> wrote in message

[...]

bez przesady z tą masówką (w odniesieniu do amerykańskiej skali). Surly i
Salsa to jednak marki mocno niszowych rowerów ze specyficznymi rozwiązaniami, adresowane dla różnych
dziwaków niekoniecznie do końca racjonalnie wydających pieniądze - więc i
niekoniecznie najtańsze.

Ale do klasy premium jeszcze im trochÄ™ brakuje - to cena raczej zdecydowanie
poniżej europejskiego czy amerykańskiego rzemiosła? A alternatywy często za
bardzo nie ma - swego czasu poszukiwałem ramy z geo pod baranka i prześwitem
dla opon radzÄ…cych sobie jakoĹ› z piaskownicami pn. Polski - i nijak nic
innego nie było, może poza garażowym brytyjskim Singularem, który i tak
wypadał o wiele gorzej od Salsy. Zresztą pal licho ramę - w temacie głupiego
widelca cro-mo długości amortyzatorowej w zasadzie sensowny jest tylko wybór
między jedną a drugą marką QBP!

pozdr

Fat bikes