Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Fatalne oceny polskich sieci drogowych i kolejowych

Fatalne oceny polskich sieci drogowych i kolejowych

Data: 2013-08-10 22:40:15
Autor: u2
Fatalne oceny polskich sieci drogowych i kolejowych
http://niezalezna.pl/44688-fatalne-oceny-polskich-sieci-drogowych-i-kolejowych-gorzej-niz-w-afryce

Fatalne oceny polskich sieci drogowych i kolejowych. Gorzej niż w Afryce

Tagi: autostrady, Krzysztof Tchórzewski, Gospodarka, kolej, finanse
Dodano: 10.08.2013 [17:51]

foto: JDavid; creativecommons.org/licenses/by-sa/1.0/deed.pl
Najnowszy raport Światowego Forum Ekonomicznego nie pozostawia złudzeń co do jakości polskiej infrastruktury. Spośród 144 krajów notowanych w rankingu Polska znalazła się na 79. miejscu – między 78. Kazachstanem i 80. Kenią. – To pokazuje, że nie mamy spójnej wizji rozwoju polskiej infrastruktury – mówi „Gazecie Polskiej Codziennie" Krzysztof Tchórzewski, wiceszef komisji infrastruktury z PiS-u.

  Globalny Raport KonkurencyjnoÅ›ci przygotowywany jest przez Åšwiatowe Forum Ekonomiczne od 1979 r. WÅ›ród głównych czynników, na podstawie których oceniana jest konkurencyjność poszczególnych paÅ„stw, jest dostÄ™p do infrastruktury: drogowej, kolejowej i lotnisk. Mimo ogromnych Å›rodków unijnych wydanych na ten cel i nieustannej „propagandy sukcesu" uprawianej przez rzÄ…d Donalda Tuska, Polska pod tym wzglÄ™dem wypada bardzo blado. W ogólnym rozrachunku polska infrastruktura zajmuje 79. miejsce wÅ›ród 144 krajów Å›wiata. WyprzedzajÄ… nas m.in. Kazachstan, Namibia i Rwanda, a także wiÄ™kszość krajów europejskich. Najgorzej wypada polska sieć drogowa. Mimo kolejnych otwieranych kawaÅ‚ków autostrad nasze drogi znalazÅ‚y siÄ™ na 124. miejscu za Bangladeszem, EtiopiÄ…, Zimbabwe i Wietnamem. JeÅ›li natomiast chodzi o lotniska, to zajmujemy 105. miejsce np. za Mali, Kambodżą i Tadżykistanem. Najwyższe miejsce, z trzech gaÅ‚Ä™zi transportu, zajmuje kolej – 77. pozycjÄ™, tylko pięć miejsc dalej niż Bangladesz.

  WedÅ‚ug polityków opozycji nasze miejsce w rankingu Å›wiadczy o tym, że mimo iż wydajemy dużo pieniÄ™dzy na drogi, nie przekÅ‚adajÄ… siÄ™ one na dostÄ™p Polaków do infrastruktury. – W momencie, gdy jest wydawane prawie 30 mld zÅ‚ na budowÄ™ autostrad i dróg ekspresowych, nasze miejsce w rankingu powinno znacznie siÄ™ polepszać. Tak siÄ™ jednak nie dzieje – mówi „Codziennej" Krzysztof Tchórzewski, poseÅ‚ PiS-u.

  Jak wskazuje Tchórzewski, na Å›wiecie miarÄ… jakoÅ›ci infrastruktury jest dostÄ™p do niej przez mieszkaÅ„ców i możliwoÅ›ci przewożenia towarów. – PatrzÄ…c w ten sposób, okazuje siÄ™, że do wielu miast powiatowych nie mogÄ… np. dojechać tiry, gdyż prowadzi tam droga o noÅ›noÅ›ci do 10 ton na oÅ›, a standard Å›wiatowy mówi o 11,5 tony. BiorÄ…c to pod uwagÄ™, mamy w Polsce jedynie od 3,5 do 4 tys. km dróg o tym standardzie. JeÅ›li odniesiemy to do wszystkich 300 tys. km dróg w naszym kraju, to daje prawdziwy obraz polskiej infrastruktury – mówi Tchórzewski.

Cały tekst w weekendowej "Gazecie Polskiej Codziennie"

Autor: Jacek Liziniewicz
Żródło: Gazeta Polska Codziennie
--
Dobrze działa w państwie Tuska tylko to o czym nie wiemy, że dobrze nie działa

Fatalne oceny polskich sieci drogowych i kolejowych

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona