Fatalny algorytm w bankomatach

Data: 2018-05-30 15:07:48
Autor: Borneq
Fatalny algorytm w bankomatach
Chciałbym wyjąć 100 zł 10-kami i 20-kami.
Muszę wyjmować 90 lub 120 zł, a i tak będzie 50-ka, więc aby uniknąć, trzeba dwa razy po 40 zł co wydłuża czas.
(i tak bankomat ten jest dobry że są mniejsze nominały)
zwykle wypłacając 100-200zł wyjmuję setkami.
Ale gdy ostatnio wypłacałem 1700 zł otrzymałem .. 50-ki!
Podczas gdy tu lepsze byłyby setki a nawet dwusetki.
Co to za algorytm, gdzie 100 zł w jednym banknocie a 1700 w 34 banknotach ?!

Data: 2018-05-30 07:06:37
Autor: Kris
W dniu środa, 30 maja 2018 15:07:49 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
[...]

Bo akurat 50tek bankomat miał najwięcej a setek może nie miał wcale

Data: 2018-05-30 16:42:21
Autor: Borneq
W dniu 30.05.2018 o 16:06, Kris pisze:
Bo akurat 50tek bankomat miał najwięcej a setek może nie miał wcale

Dlaczego jak wypłacam 100 czy 200 zł to były zdaje się setki?
Powinni zrobić statystykę wypłat i załadować 200,100,50,20 i 10-kami tak
aby wypłata 200 zł to była setka, (50-ka?) 20-ki i 10-ki
1700 głównie 200 + końcówka 10-ki

Data: 2018-05-30 20:29:35
Autor: xbartx
On 30.05.2018 16:42, Borneq wrote:
[...]

Pamiętaj, że dla banku ale i też dla właścicieli bankomatu wypłaty to generalnie koszty, więc nic dziwnego że optymalizują jak mogą wypłaty.
Dla mnie osobiście 50 100 to idealne banknoty, bo przy pierwszej płatności i tak zaraz będę miał rozmienione.

Xenocide

Data: 2018-05-30 15:10:04
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-05-30 o 15:07, Borneq pisze:
Co to za algorytm, gdzie 100 zł w jednym banknocie a 1700 w 34 banknotach ?!

Setki wyszły.
P.G.

Data: 2018-06-01 01:25:51
Autor: Arek
Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał w wiadomości news:pem7ra$9p$1$PiotrGalkanews.chmurka.net...
W dniu 2018-05-30 o 15:07, Borneq pisze:
Co to za algorytm, gdzie 100 zł w jednym banknocie a 1700 w 34 banknotach ?!

Setki wyszły.
P.G.

Mimo, że ich najwięcej
https://www.bankier.pl/wiadomosc/NBP-przybywa-banknotow-o-wysokich-nominalach-7583182.html
kliknąć również w "Wartość banknotów (mld zł)"

Arek

Data: 2018-05-31 07:56:06
Autor: J.F.
Dnia Wed, 30 May 2018 15:07:48 +0200, Borneq napisał(a):
Chciałbym wyjąć 100 zł 10-kami i 20-kami.
Muszę wyjmować 90 lub 120 zł, a i tak będzie 50-ka, więc aby uniknąć, trzeba dwa razy po 40 zł co wydłuża czas.

Uwaga na mbank i jego oplaty :-)

[...]

Dobry algorytm.
Jeden klient czuje sie bogaty, drugi czuje, ze ma gruby portfel.

J.

Data: 2018-05-31 11:40:15
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 30.05.2018 o 15:07, Borneq pisze:
[...]

OMG

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-06-01 08:58:53
Autor: Miroo
[...]

Mam w okolicy bankomat, który od jakiegoś czasu wypłaca głównie 20kami.
Podejrzewam, że to celowe - zmuszenie ludzi do większej liczby wypłat z bankomatu, efekt walki o kasę między bankami, a operatorami bankomatów.

Pozdrawiam

Data: 2018-06-05 08:59:40
Autor: Budzik
Fatalny algorytm w bankomatach
Użytkownik Borneq borneq@antyspam.hidden.pl ...

[...]

Ja mam koło siebie bank BZWBK i bankomat w którym regularnie brakuje gotówki.
Wiec:
- probuje wypłacic 3000
- bankomat mowi mi ze maks to 1500
- wiec klikam 1500
- a on mi odmawia i mowi ze podana kwota nie jest wielokrotnoscią 10zł...
I wez tu badz mądry...

Na szczescie obok jest drugi bankomat...

Co ciekawe - kiedys był jeden bankomat i klopotów nie było, teraz sa dwa i kłopot regularnie - wnioskuje ze ten stary miał duzo wieksze szuflady z kasą niz te nowe.

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2018-06-05 20:42:53
Autor: xbartx
On 05.06.2018 10:59, Budzik wrote:

Co ciekawe - kiedys był jeden bankomat i klopotów nie było, teraz sa dwa
i kłopot regularnie - wnioskuje ze ten stary miał duzo wieksze szuflady z
kasą niz te nowe.

Ten stary to było prostolinijny i głupi a ten nowy to już jest inteligenty i smart ;)

Xenocide

Data: 2018-06-07 11:59:34
Autor: Budzik
Fatalny algorytm w bankomatach
Użytkownik xbartx xbartx@bastardi.net ...

[...]

ototototo!

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Fatalny algorytm w bankomatach