Fazer FZS 600 - 'turbulencje'

Data: 2010-01-08 10:59:20
Autor: Vir
Fazer FZS 600 - 'turbulencje'
Co mogę jeszcze pokombinować - nie wiem, deflektorem (są uniwersalne?),
inną szybą (jaką, skąd?), etc., żeby poprawić sytuację?
Są jakieś firmy w naszym kochanym kraju, które mają w ofercie takie
ulepszacze?

Ja ćwiczyłem ten temat w zeszłym sezonie. Zacząłem od wywalenia fabrycznego deflektora jaki miałem na owiewce. Można było zmieniać kąt jego ustawienia, ale w praktyce niczego to nie zmieniało. Założyłem szybę własnego pomysłu, której krawędź kończy się na wysokości moich oczu. Szczerze pisząc ta zmiana też niewiele wniosła. Dorobiłem więc deflektor, który strugę powietrza przenosił już nad moją głowę. Pomogło, ale pojawiły się straszne gwizdy przy wyższych prędkościach. Tak naprawdę turbulencje zlikwidowałem poprzez wpuszczenie części strugi powietrza pod szybę, tak jak jest na w Goldasie 1800
A tak naprawdę, to bez tunelu aerodynamicznego zrobienie skutecznej szyby jest trudne i polega raczej na metodzie prób i błędów niż wiedzy.
Tu widać moto z szybą: http://www.flickr.com/photos/marekroman/4256467994/

--
Vir
Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

Fazer FZS 600 - 'turbulencje'