Federacja Konsumentów Bankowych albo Związek ( Klientów) Banków Polskich

Data: 2010-03-28 13:34:59
Autor: BK
Federacja Konsumentów Bankowych albo Związek ( Klientów) Banków Polskich
On 28 Mar, 20:39, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

Czy moja wiedza jest aktualna? może czegoś nie wiem, a instytucje
broniące biznesowego lub indywidualnego klienta bankowości ISTNIEJĄ?

--

Pomijajac to co napisali inni to dodam od siebie:

- klienci indywidualni - bezplatna pomoc rzecznikow praw konsumentow
(miejskich i powiatowych), w kazdym miescie lub powiecie musi byc taka
osoba, bardzo czesto jest to radca prawny. Za darmo pomaga ludziom w
sprawach konsumenckich

- klienci biznesowi - wszelkiego rodzaju kancelarie adwokackie, radcow
prawnych, biura doradztwa prawnego ect. ;) jak sie prowadzi biznes to
czasami warto "rzucic grosza" na profesjonalna obsluge ;)

Data: 2010-03-29 03:49:00
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
[...]

czy w praktyce taka pomoc świadczona jest tylko na poziomie podstawowym
i dotyczy standardowych zdarzeń czy obejmuje też przypadki skomplikowane?

Taki radca prawny (zakładam) ma ogólne pojęcie o prawach konsumenta.

Czy w przypadku jakiegoś skomplikowanego problemu może on skierować konsumenta do reprezentującego konsumentów specjalisty z zakresu usług bankowych? Czy sieć rzeczników praw konsumenta korzysta z usług
specjalistów od jakiejś wąskiej dziedziny? Np. radca prawny posiada telefon do "szamana od spraw bankowych", "szamana od bonów towarowych",
do "szamana od reklamacji w handlu detalicznym" itd itp.? --

Data: 2010-03-29 01:32:12
Autor: BK
On Mar 29, 3:49 am, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:
> [...]

telefon do "szamana od spraw bankowych", "szamana od bonów towarowych",
do "szamana od reklamacji w handlu detalicznym" itd itp.?

Ojej pytanie zbyt ogolne. Wszystko zalezy ktory rzecznik. Inaczej to
wyglada zapewne na terenech wiejskich gdzie rzecznikiem jest jakis
radca wpadajacy do urzedu raz w tygodniu, inaczej np. w Warszawie
gdzie "rzecznik" to de facto komorka organizacyjna UM - i pracuje tam
klika (kilkanascie?) osob.

Federacja Konsumentów Bankowych albo Związek ( Klientów) Banków Polskich