Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Felgi aluminiowe - porady praktyczne

Felgi aluminiowe - porady praktyczne

Data: 2012-11-13 22:54:02
Autor: Adam Wołk-Jankowski
Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Weź pod uwagę, że prawdopodobnie oprócz felg będziesz musiał kupić nakrętki.
Większość felg aluminiowych potrzebuje płaskich nakrętek a stalówki maja stożkowe.

Pierścienie centrujące nie będą potrzebne jeżeli kupisz felgi przeznaczone do swojego samochodu.
Felgi muszą mieć tę samą ilości oraz ten sam układ śrub, tę samą średnicę otworu centrującego oraz, co nie mniej ważne, to samo odstawienie (ET).
--
Z poważaniem:
Adam Wołk-Jankowski

Data: 2012-11-13 23:34:42
Autor: Roman Zaremba
Felgi aluminiowe - porady praktyczne
W dniu 13.11.2012 22:54, Adam Wołk-Jankowski pisze:
Weź pod uwagę, że prawdopodobnie oprócz felg będziesz musiał kupić
nakrętki.
Większość felg aluminiowych potrzebuje płaskich nakrętek a stalówki maja
stożkowe.

Pierścienie centrujące nie będą potrzebne jeżeli kupisz felgi
przeznaczone do swojego samochodu.
Felgi muszą mieć tę samą ilości oraz ten sam układ śrub, tę samą
średnicę otworu centrującego oraz, co nie mniej ważne, to samo
odstawienie (ET).

Akurat dobranie na  wymiar Å›rednicy otworu byÅ‚oby trudne; w konfiguratorach felg nie jest podawany wymiar otworu - jak zauważyÅ‚em, wykorzystuje siÄ™ do tego pierÅ›cienie. Na wymiar pewnie koÅ‚a alu można byÅ‚oby kupić ale firmowe np. u Hondy - zobacz cenÄ™ - za komplet 2.5 a nie 1.2tys.zÅ‚ jak wyjdzie za Enzo czy za Dezenta - bo teraz sÄ… promocje i sprzedajÄ… po 300zÅ‚/szt.

Zobacz:
http://www.taperpro.pl/page/pierscienie_centrujace

Napisali tam:
"Producenci radzą sobie jednak z tym problemem wytwarzając felgi w pewnym zakresie uniwersalne. O ile średnica koła czy rozstaw śrub montażowych muszą być dokładnie zachowane, o tyle pozostałe wymiary felgi pozwalają na pewne odchyłki i wykorzystanie jednej matrycy do produkcji tarcz do różnych samochodów. Dotyczy to m. in. otworu centrującego"

Pozdrawiam,
Roman

Data: 2012-11-15 00:07:26
Autor: Adam Wołk-Jankowski
Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Jeżeli koniecznie chcesz kupić nowe to większość ASO sprzedaje felgi popularnych producentów, jedynie dekielki są markowane ;)
Ceny nie koniecznie są dużo wyższe niż w innych sklepach ale troszkę drożej pewnie będzie.

Jeżeli chodzi o używane to, o ile nie masz jakiegoś wyjątkowego wynalazku, nie powinno być problemu z zakupem felg idealnie pasujących.

Ja mimo wszystko próbowałbym kupić idealnie pasujące a już na pewno nie kombinowałym z ET.
--
Z poważaniem:
Adam Wołk-Jankowski

Data: 2012-11-15 11:12:58
Autor: Marcin N
Felgi aluminiowe - porady praktyczne
W dniu 2012-11-15 00:07, Adam Wołk-Jankowski pisze:

Ja mimo wszystko próbowałbym kupić idealnie pasujące a już na pewno nie
kombinowałym z ET.

Dlaczego nie kombinować z ET? Toż przesunięcie całego koła o kilka mm nie powinno mieć prawie żadnego wpływu na momenty sił.


--
MN

Data: 2012-11-15 11:26:37
Autor: J.F
Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Użytkownik "Marcin N"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
W dniu 2012-11-15 00:07, Adam Wołk-Jankowski pisze:
Ja mimo wszystko próbowałbym kupić idealnie pasujące a już na pewno nie
kombinowałym z ET.

Dlaczego nie kombinować z ET? Toż przesunięcie całego koła o kilka mm nie powinno mieć prawie żadnego wpływu na momenty sił.


Odwrotnie. Os obrotu kola jest "w srodku piasty". Idealnie to przechodzi przez jezdnie w srodku szerokosci opony.
I to daje moment zero.

Pare milimetrow daje juz duzy efekt w porownaniu z zerem :-)

J.

Data: 2012-11-15 11:53:56
Autor: Marcin N
Felgi aluminiowe - porady praktyczne
W dniu 2012-11-15 11:26, J.F pisze:
Użytkownik "Marcin N"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
W dniu 2012-11-15 00:07, Adam Wołk-Jankowski pisze:
Ja mimo wszystko próbowałbym kupić idealnie pasujące a już na pewno nie
kombinowałym z ET.

Dlaczego nie kombinować z ET? Toż przesunięcie całego koła o kilka mm
nie powinno mieć prawie żadnego wpływu na momenty sił.


Odwrotnie. Os obrotu kola jest "w srodku piasty". Idealnie to przechodzi
przez jezdnie w srodku szerokosci opony.
I to daje moment zero.

Pare milimetrow daje juz duzy efekt w porownaniu z zerem :-)

No tak. Brzmi rozsądnie. Jaki więc będzie efekt powstania tych momentów sił? Powiedzmy ET 45 dla felgi 6.5 cala zamienię na ET 35 dla 6 calowej.


--
MN

Data: 2012-11-15 12:02:29
Autor: Marcin N
Felgi aluminiowe - porady praktyczne
W dniu 2012-11-15 11:53, Marcin N pisze:

Dodatkowe pytanie:

czy felga z otworem centralnym 60mm będzie pasował na piastę 67mm? Czy te felga w ogóle wchodzi na ten otwór?

Logiczne wydaje się, że nie ma szans tego dopasować, ale wolę się upewnić.

--
MN

Data: 2012-11-15 14:24:53
Autor: Adam Wołk-Jankowski
Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Nie ma szans, chyba że zrobisz to przez odpowiednie dystanse ale to dodatkowa komplikacja.
O pomysłach typu przetoczenie felgi nie wspominam, chociaż zdarzają się i takie pomysły ;)
--
Z poważaniem:
Adam Wołk-Jankowski

Data: 2012-11-15 22:55:36
Autor: jerzu
Felgi aluminiowe - porady praktyczne
On Thu, 15 Nov 2012 11:26:37 +0100, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Pare milimetrow daje juz duzy efekt w porownaniu z zerem :-)

Do mojego auta s± felgi 6,5J z ET50 i ET53. Fabryczne.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Felgi aluminiowe - porady praktyczne

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona