Femtokomórki a łącze stałe

Data: 2010-06-22 08:23:28
Autor: niusy.pl
Femtokomórki a łącze stałe
Nurtuje mnie kwestia .... po co abonentom własna stacja bazowa która działa tylko dzięki łączu stałemu ?

Data: 2010-06-22 08:38:00
Autor: DanW
Femtokomórki a łącze stałe
W dniu 22-06-2010 08:23, niusy.pl pisze:
Nurtuje mnie kwestia .... po co abonentom własna stacja bazowa która
działa tylko dzięki łączu stałemu ?
Są miejsca gdzie jest internet a nie ma zasięgu, podłączając za granicą można zapomnieć o opłatach roamingowych :) Mądry polak pewnie wymyśli jeszcze wiele sposobów wykorzystania tego urządzenia. Pozdrawiam Dan.

Data: 2010-06-22 10:31:54
Autor: J.F.
Femtokomórki a łącze stałe
Użytkownik "niusy.pl" <fh@op.pl.invalid> napisał w
Nurtuje mnie kwestia .... po co abonentom własna stacja bazowa która działa tylko dzięki łączu stałemu ?

Do metra, do supermarketu, do firmy w metalowej hali, no i np do teatru - na czas seansu kabel sie odetnie :-)

J.

Data: 2010-06-22 22:49:20
Autor: niusy.pl
Femtokomórki a łącze stałe

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

Nurtuje mnie kwestia .... po co abonentom własna stacja bazowa która działa tylko dzięki łączu stałemu ?

Do metra, do supermarketu, do firmy w metalowej hali, no i np do teatru - na czas seansu kabel sie odetnie :-)

No ale ... czemu to nie może łączyć się z normalną stacją bazową zamiast przez internet. Rozumiem, że na wszystko znajdzie się zastosowanie, ale o ileż więcej byłoby klientów gdyby urządzenie było praktyczne...

Data: 2010-06-22 23:20:50
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Femtokomórki a łącze stałe
W dniu 2010-06-22 22:49, niusy.pl pisze:

No ale ... czemu to nie może łączyć się z normalną stacją bazową zamiast
przez internet. Rozumiem, że na wszystko znajdzie się zastosowanie, ale
o ileż więcej byłoby klientów gdyby urządzenie było praktyczne...

Wiesz, jaką pojemność ma przeciętna stacja bazowa?

Data: 2010-06-23 08:27:38
Autor: niusy.pl
Femtokomórki a łącze stałe

Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>

[...]

Jakie to ma znaczenie ?! Zwykłe komórki jakoś działają.

Generalnie chodzi o to co dla przeciętnego użytkownika miałyby dać femtokomórki ? Zrozumiałbym gdyby oferowały np podłączenie do telefonii stacjonarnej, ale do operatora przez internet ??? Gdyby to był klient zwykłego VoIP, ale ... nie lansuje się to chyba nie jest.

Data: 2010-06-23 08:57:23
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Femtokomórki a łącze stałe
W dniu 2010-06-23 08:27, niusy.pl pisze:

Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl>

Wiesz, jaką pojemność ma przeciętna stacja bazowa?

Jakie to ma znaczenie ?! Zwykłe komórki jakoś działają.

  No to zadajesz pytanie typu "czemu czerwone samochody sÄ… szybsze od biaÅ‚ych".

Data: 2010-06-23 11:07:42
Autor: niusy.pl
Femtokomórki a łącze stałe

[...]

???

Mnie chodzi o to, że te femtokomórki wydają się być bardzo interesujące jeśli chodzi o wykorzystanie GSMi, ale ... mają jakieś dziwne ograniczenia. Współczesny aparat stacjonarny to DECT a mógłby być GSM. Tylko jak zaczynamy od konieczności posiadania łącza internetowego to ... jakoś nie widzę zastosowania dla takich femtokomórek.

Data: 2010-06-22 23:44:36
Autor: VSS
Femtokomórki a ³±cze sta³e
niusy.pl wrote:
Nurtuje mnie kwestia .... po co abonentom w³asna stacja bazowa która
dzia³a tylko dziêki ³±czu sta³emu ?

a gdzie taka mozna kupic ?

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-06-23 08:29:10
Autor: niusy.pl
Femtokomórki a ³±cze sta³e

U¿ytkownik "VSS" <vss@gazeta.pl>

Nurtuje mnie kwestia .... po co abonentom w³asna stacja bazowa która
dzia³a tylko dziêki ³±czu sta³emu ?

a gdzie taka mozna kupic ?

Np na jakim¶ bazarze, dajmy na to internetowym.

Femtokomórki a łącze stałe