Ferguson fk6990 cr czy opticum 7300 ci2cx do Cyfry+ ?

Data: 2009-07-25 01:25:36
Autor: Artek
Ferguson fk6990 cr czy opticum 7300 ci2cx do Cyfry+ ?
Witam, mam zamiar kupić tuner, albo Ferguson albo Opticum. Chciałbym oglądać
jakieś stacje z serialami w oryginalnej wersji językowej. Oczywiście po
angielsku. Takie jak LOST, Kryminalne Zagadki Las Vegas, itd. Nie wiem czy
wystarczy mi do tego FTA czy muszę kupić jakąś kartę basic. Cyfra+ daje w
promocji za 20 zł za miesiąc. Może z polskimi napisami. Nic nie wiem w
zasadzie o tunerach, czy polskie napisy są mi potrzebna, bo jeśli Cyfra+
nadaje takie w mniejszości, a nie wiem jak to jest - może bez sensu brać tuner
z polskimi napisami.

Opticum podobno nie obsługuje polskich. Ale nie wiem co to w zasadzie znaczy.
Nie ma napisów w ogóle, jest sieczka na ekranie, czy tylko zamienia polskie
znaki na zwykłe.

Ferguson takie znalazłem dane, że zgrywa do transport streamu a opticum nie.
Ale czy jeśli opticum nie, to będę tracił na jakości nagrania? I na czymś
jeszcze. Nie zgrają mi się napisy, itd.

W ogóle czy Ferguson nadaje się do odbioru Cyfry+, czy będę musiał zmieniać
oprogramowanie, itd.

I ogólnie nie wiem na co mam jeszcze zwracać uwagę.

Ogólnie mam pytanie co lepiej kupić Ferdka czy Opticuma?

Z góry dzięki za pomoc
Artek

Data: 2009-07-25 01:04:21
Autor: lexdrex
On 25 Lip, 03:25, " Artek" <artekwoj.SKA...@gazeta.pl> wrote:
[...]

aby oglądać cyfrowe programy satelitarne emitujące filmy i seriale w
oryginalnej wersji językowej nie jest potrzebna żadna karta dekodująca
platformy telewizji płatnej.
większość cyfrowych programów satelitarnych to kanały niekodowane tzw.
FTA ( Free To Air) które z zasady są darmowe (FREE) i ogólnodostępne.

Domyślam się że mówiąc o " oryginalnej wersji językowej" masz na myśli
języki takie jak angielski, niemiecki, francuski, włoski czy
hiszpański .
Zapewne językiem na którym najbardziej by Ci zależało jest język
angielski ? CIEKAWE i darmowe (niekodowane) angielskie programy
telewizyjne nadawane są z satelity ASTRA 2 [ 28.2 E ] .
Wśród licznych angielskich bezpłatnych kanałów z tego satelity
znajdują się kanały filmowe : zone horror , zone thriller, zone
romantica, true movies, true movies 2, movies4 men ,
movies4 men2 a także ciekawy również niekodowany kanał emitujący filmy
wybitnych reżyserów produkowane w wielu krajach i emitowane w różnych
językach lecz zawsze z angielskimi napisami ekranowymi u dołu ekranu
ten kanał to stacja World Movies TV którą również można odbierać z
satelity astra 2 bez żadnych opłat abonamentowych bo podobnie jak
ponad 140 angielskich kanalów także i ten jest darmowy i niekodowany
(FTA)  .

Tuner Ferguson FK 6900 jest dość ciekawym rozwiązaniem za przystępną
cenę posiada co prawda tylko jeden czytnik kart kodowych - ale za to
jest to czytnik wielosystemowy tzw. UCAS
co oznacza , że obsługuje on "czyta" karty dekodujące różnych nadawców
w tym min. karty Cyfra+ , karty TNK (Telewizja Na Kartę) MTV Unlimited
oraz karty programów erotycznych .
Tuner Opticum 7300 ma dwa czytniki kart tylko że fabrycznie czytniki
te obsługują wyłącznie system kodowania CONAX ( telewizja na kartę/
MTV Unlimited)
aby dekoder ten rozpoznawał karty kodowe innych nadawców np. Cyfra
Plus ( mediaguard 4) , erotyka ( Viaccess) , czeski pakiet bez
abonamentu Skylink ( Cryptoworks) i jednocześnie karty CONAX
( telewizja na kartę/ MTV unlimited ) niezbędna jest zmiana
oprogramowania na inne niż to od producenta opticumów (inne niż z
firmy globo) zmiana software na wersje z czytnikami  UCAS jest
równoznaczna z utratą gwarancji fabrycznej producenta (soft z
czytnikami wielosystemowymi nie pochodzi od Globo - producenta
Opticum)

Oba modele dekoderów posiadają złącze USB umożliwiające rejestracje
nagrań na zewnętrznym dysku twardym i przenoszenie tych plików
na komputer w celu edycji/archiwizacji lub utworzenia płyty DVD/ CD z
filmem serialem itp itd.  Opticum 7300 od fergusona FK 6900 odróżnia
także
kwestia złącz umieszczonych na tylnim panelu - oprócz kalsycznych
analogowych złącz euro scart oraz nowszych złącz COMPONENT posiada
także cyfrowe złącze HDMI
tym nieminiej jest to odbiornik SD (standardowej rozdzielczości )
dlatego na wyjściu tym sygnał video  ma rozdzielczość 576i czyli bez
upscalowania obrazu do 1080i.

reasumując : w fergusonach karta cyfra+ działa od razu na oryginalnym
oprtogramowaniu w opticumach trzeba zmieniac na alternatywne wersje
softu bo inaczej nie dziala .
kanaly anglojezyczne są darmowe lecz nie znajdziesz ich na hotbirdzie
(satelicie z ktorego nadaja polskie płatne platformy cyfrowe) .
w cyfrze+ niektore kanaly maja wersje oryginalna i posiadajac wlasny
tuner ( nie terminal od platformy) mozna wylaczyc wyswietlanie napisow
zachowując czystą wersje oryginalną.

Niezależny serwis cyfrowych instalacji antenowych www.extremesat.pl

Data: 2009-07-26 15:30:21
Autor: Chris
Dnia Sat, 25 Jul 2009 01:04:21 -0700 (PDT), lexdrex napisał(a):

[...]

A jaki ewentualnie jeszcze inny dekoder poza Fergussonem byś polecał do
oglądania programów, które wymieniłeś?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-07-27 14:20:16
Autor: Artek
Ferguson fk6990 cr czy opticum 7300 ci2cx do Cyfry+ ?
Witam...  Widzę że nie ma większych różnic między tymi tunerami, tak samo jest
z jakością obrazu? Bo Opticum to jakaś nieznana firma, ale ma HDMI, mógłbym
puścić na monitorze, (nie wiem co z dźwiękiem) to może ma lepszą elektronikę i
obraz na zwykłym telewizorze jest lepszy.

A jak jest z nagrywaniem? Który lepiej nagrywa. Bo Opticum nie zgrywa do
Transport Streamu - chodzi o to, który format nie traci jakości, łapie napisy.
Po za tym czy mogę nagrywać programy z Cyfry++?

Jak wygląda sprawa napisów w Cyfrze+, są takie kanały, które nadają tylko
seriale, filmy po angielsku a napisy do tych filmów są po polsku? Nie wiem co jest na tych programach na Astrze 2 wnioskuję że Lost, C.S.I.:
Crime Scene Investigation, Friends, itd są powszechnie na tych kanałach nadawane.

Mam stary konwerter uniwersalny do 11 GHz, wystarczy? Czy kupić byle jaki, a
może dołożyć i kupić Fergusona za 28 PLN?

Data: 2009-09-23 23:08:41
Autor: noy
[...]

Jaka ante potrzebuje, bo sprzedawca powiedzial ze na 90 z zezem raczej  marne szanse.

Data: 2009-09-24 08:12:20
Autor: pawell32
noy pisze:

[...]

ja odbierałem na 60 cm, tyle że na obrotnicy.
spoko można na zezie odebrać

--
pozdrawiam. pawell32
Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2009-09-25 22:14:39
Autor:
Ferguson fk6990 cr czy opticum 7300 ci2cx do Cyfry+ ?

Jaka ante potrzebuje, bo sprzedawca powiedzial ze na 90 z zezem raczej  marne szanse.
 No nie, 90 do zeza jest właśnie odpowiednia. To ci sprzedawca źle powiedział.
Nie kupuj u niego tunera, bo ci też źle powie ... Nawet jest odpowiednia do
monoblocku - podwójnego konwertera w jednej obudowie. 60 cm za mała do
monoblocku. Bodajże jest nawet tak że podwójny konwerter jest optymalizowany
pod 85 cm. W przypadku oddzielnych konwerterów 60 cm, a takie są łatwiejsze do
ustawienia , jeśli ktoś nie ma na uwadze względów estetycznych, ustawia się
każdy niezależnie. W przypadku 60 cm konwertery są za bardzo ściśnięte, czy
coś takiego. Ale to trzeba sprawdzić - dla jakiej minimalnej czaszy zez jest
dostosowany.

Uważaj z tunerem, zastanów się czy nie powinien mieć ustawienia kontrastu,
ostrości, barwy i nasycenia. Nie każde mają ... np model Ferguson fk6990. A to
jest jak dla mnie niezbędne. Mam za ostry obraz. A w telewizorze nie można
tego ustawiać za każdym włączeniem tunera.

--

Ferguson fk6990 cr czy opticum 7300 ci2cx do Cyfry+ ?