Data: 2009-03-18 00:06:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Silnik 1.2 16V z Punto I.
Po wciśnięciu gazu do dechy, niezależnie czy na biegu czy na luzie - silnik wkręca się do około 5000rpm i dalej się nie kręci. Te objawy w jakimś tam stopniu (tzn. słaba góra) były od kiedy kupiłem samochód, z czasem narastały, no a teraz to już w ogóle jest lipa. Wymieniłem dziś wadliwy czujnik położenia przepustnicy i wtryskiwacze, ale nie pomogło (tzn. problem z obrotami był tak samo przed i po tej wymianie). Komputer nie rejestruje żadnych błędów (mam interface do podglądania parametrów pracy), kasowanie adaptacji nie pomaga. Jeżeli silnik się rozgrzeje i gaz wciskam delikatnie wtedy ECU cały czas pracuje w pętli sterowny sondą lambda jest ok - silnik wkręca się na wysokie obroty bez problemu. Tyle że jak się wciska gaz do dechy to silnik pracuje w pętli otwartej, sterowany jest czujnikami i dawkuje paliwo wg. map. I tu jest jakiś problem. Czujnik ciśnienia i temperatury daje sensowne odczyty - tzn. nie jestem w stanie sprawdzić czy nie ma tam jakiegoś przekłamania, ale odczyty rosną/maleją zgodnie z tym co się powinno dziać. Oględziny i rozebranie/złożenie całego dolotu w poszukiwaniu lewego powietrza nic nie dały. Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić? Ja mam takie pomysły, ale nie wiem jak to sprawdzić: - czujnik podciśnienia - niewydolna instalacja paliwowa (spadające ciśnienie na listwie o którym komputer nic nie wie i przez to daje za mało paliwa) - lewe powietrze Nie chciałbym się miotać i wydawać pieniędzy na kolejne części szukając na oślep przyczyny. |
|
Data: 2009-03-18 00:14:21 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Tomasz Pyra pisze:
Może trywialne, ale zapytam - co z filtrem paliwa? Masz pewność, że jest OK? Pompa paliwa właściwa dla tego silnika? Bo chyba nie zostawiłeś starej, od 1100ccm (czy co tam pod maską seryjnie było)? -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl |
|
Data: 2009-03-18 00:54:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Tomasz Pyra pisze: Pewności nie mam, ale w jakiejś tam sprzeczności z filtrem stoi to że na pętli zamkniętej sterowanej lambdą przy delikatnym gazowaniu wchodzi na obroty. Po odpięciu lambdy (silnik nie przechodzi w tryb awaryjny tylko cały czas pracuje na pętli otwartej) nie da się wejść na obroty nawet delikatnie gazując. A wydaje mi sie że zapotrzebowanie na paliwo powinno być w obu przypadkach porównywalne (ale na 100% pewny nie jestem). Pompa paliwa właściwa dla tego silnika? Bo chyba nie zostawiłeś starej, od 1100ccm (czy co tam pod maską seryjnie było)? Jest stara pompa od 1.1MPI, ta pompa powinna dawać 2.7bar. Oryginalna z 1.2 16V daje 3bar, ale pytałem o to już kilku fachowców od tych swapów, to ta co mam daje radę - 2.7bar jest jeszcze w zakresie tolerancji i możliwości adaptacji ECU. |
|
Data: 2009-03-18 06:34:51 | |
Autor: Karolek | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gppav1$5m0$1nemesis.news.neostrada.pl... Silnik 1.2 16V z Punto I. Sprawdz czujnik temperatury silnika ten dla ECU. Karolek |
|
Data: 2009-03-18 22:57:56 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Karolek pisze:
IAT jest ok. |
|
Data: 2009-03-18 08:15:27 | |
Autor: Alti | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:gppav1$5m0$1nemesis.news.neostrada.pl... Silnik 1.2 16V z Punto I. W zasadzie identyczne objawy miał kumpel w escorcie 1,6 po tym jak zapchał się katalizator. Wojtek |
|
Data: 2009-03-18 13:41:29 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Alti wrote:
Ale przy zapchanym katalizatorze to bez obciążenia wkręca się (dużo) lepiej niż pod obciążeniem. Efekt jest bardziej podobny do założenia (znacznego) ogranicznika na wlot powietrza. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2009-03-18 23:01:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Alti pisze:
Jest to jakaś myśl, chociaż sądzę że katalizator już mi wydmuchało jakiś czas temu. W każdym razie jutro go wyrzucę i zobaczę - nie zaszkodzi, a swojej funkcji już z całą pewnością nie spełnia (jego kawałki już jakiś czas temu znajdowałem w tłumiku końcowym). |
|
Data: 2009-03-18 08:49:51 | |
Autor: Czyzyk | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Silnik 1.2 16V z Punto I. Przeplywomierz sprawdzales? |
|
Data: 2009-03-18 08:54:27 | |
Autor: Czyzyk | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Po napisaniu tego wlasnie sie ugryzlem w jezyk i zastanawiam czy to ustrojstwo wogole jest w tym silniku ? :-) pozdr |
|
Data: 2009-03-18 23:03:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Czyzyk pisze:
Po napisaniu tego wlasnie sie ugryzlem w jezyk i zastanawiam czy to ustrojstwo wogole jest w tym silniku ? :-) Przepływomierza nie ma, za to jest zestaw MAP+IAT+TPS. IAT i TPS są na pewno sprawne. Co do MAP to odczyty wydają się mieć sens, ale jednak nie mam jak ich zweryfikować żeby mieć pewność co do dokładności. W każdym razie MAP jest tam jakoś podejrzany, ale chwilowo nie mam jak sprawdzić. Jak wszystko inne zawiedzie to odżałuję 100zł i kupię. |
|
Data: 2009-03-18 09:17:49 | |
Autor: Tomek | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Po wciśnięciu gazu do dechy, niezależnie czy na biegu czy na luzie - silnik wkręca się do około 5000rpm i dalej się nie kręci. takie objawy moze dawac przestawiony o 1 zabek rozrzad. Za malo, zeby wyszlo na kompie, a problemy juz robi. -- Tomek |
|
Data: 2009-03-18 23:03:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Tomek pisze:
Po wciśnięciu gazu do dechy, niezależnie czy na biegu czy na luzie - silnik wkręca się do około 5000rpm i dalej się nie kręci. Rozrząd jest równiutko. |
|
Data: 2009-03-18 14:36:59 | |
Autor: krzysiek82 | |
Fiat 1.2 16V źle działa | |
Tomasz Pyra pisze:
Komputer nie rejestruje żadnych błędów (mam interface do podglądania parametrów pracy), kasowanie adaptacji nie pomaga. U mnie pod kompem znajomego mechanika zero błędów pod examinerem jednak już jakieś się znalazły. Więc może podłącz się pod examiner nie koniecznie w ASO bo teraz sporo warsztatów ma coś takiego. -- krzysiek82 |