Fiat 125p w Kosowie

Data: 2009-05-22 14:33:08
Autor: dziadekJacek
Fiat 125p w Kosowie
http://www.youtube.com/watch?v=xckGR-a6PHE

Film z du¿ym iatem w roli g³ownej, niestety ma³o optymistyczny :-/

--

dziadekJacek

www.bezwypadkowe.net

Data: 2009-05-22 14:44:59
Autor: Pan Piskorz
Fiat 125p w Kosowie
Film z du¿ym iatem w roli g³ownej, niestety ma³o optymistyczny :-/

fakt, ma³o optymistyczny,
a czemu dziwi Ciê obecno¶æ kwadrata w Kosowie?

P.

Data: 2009-05-22 14:53:38
Autor: dziadekJacek
Fiat 125p w Kosowie
U¿ytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gv66oe$e7u$1inews.gazeta.pl...
Film z du¿ym iatem w roli g³ownej, niestety ma³o optymistyczny :-/

fakt, ma³o optymistyczny,
a czemu dziwi Ciê obecno¶æ kwadrata w Kosowie?

P.

Nie dziwi, ale jako¶ tak smutno mi siê zorbi³o jak znalaz³em ten materia³... nawet nie wiem czemu :(
--

dziadekJacek

www.bezwypadkowe.net

Data: 2009-05-22 14:59:22
Autor: Pan Piskorz
Fiat 125p w Kosowie
Nie dziwi, ale jako¶ tak smutno mi siê zorbi³o jak znalaz³em ten materia³... nawet nie wiem czemu :(

a wygl±daj±cy na wci±¿ eksploatowany (sierpieñ 2008) polonez truck z minaretem w tle, sfotografowany w Bitoli (Macedonia) - poprawi Ci nastrój?

te¿ pewnie trafi³ tam jak ten fiat - przed wojn±,

wiesz o tym, ¿e w Jugos³awii du¿e fiaty montowano (chyba w latach 70)?

;-)

P.

Data: 2009-06-03 19:37:36
Autor: rafikx
Fiat 125p w Kosowie
Pan Piskorz pisze:

wiesz o tym, ¿e w Jugos³awii du¿e fiaty montowano (chyba w latach 70)?

;-)

Montowali je w Kragujevacu, jako Zastava 125PZ (zwany lokalne Pezejac).
W zamian za to, nasi w FSO montowali Zastavê 1100p, a nawet zmodyfikowali j± do nie produkowanej w Jugos³awii wersji Mediteran.
Ot takie ciekawostki...

R.

Data: 2009-06-03 20:38:55
Autor: Alex81
Fiat 125p w Kosowie
In article <h06ccv$3pq$1@inews.gazeta.pl>, rafikxx@gazeta.pl says...
[...]
Skutkiem czego o ile o blacharkê do zwyk³ej Zo¶ki jest u nas do¶æ trudno, o tyle do Mediterana nie ma ich wcale.

Swoj± drog± zastanawia mnie sk±d ten koncept tworzenia mniej praktycznej wersji sk³adanego auta...

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-06-03 21:03:50
Autor: rafikx
Fiat 125p w Kosowie
Alex81 pisze:

Swoj± drog± zastanawia mnie sk±d ten koncept tworzenia mniej praktycznej wersji sk³adanego auta...

Polski wk³ad w kooperacjê.
W Kragujevac równie¿ rozwijano Polskiego Fiata - konkretnie wersjê kombi, z podwy¿szonym dachem. Zrobili z niego m.in. sanitarkê - o niebo bardziej praktyczn±, od tych u¿ywanych w naszym pogotowiu.

http://img185.imageshack.us/i/pzde1.jpg/
http://img246.imageshack.us/i/pz2te7.jpg/
http://img182.imageshack.us/i/getwatermarkli3.jpg/

I jeszcze co¶ z historii 125 Made In Yugoslavia:

Artyku³:

http://img301.imageshack.us/i/pz741es8.jpg/
http://img174.imageshack.us/i/pz742fs8.jpg/

Kolejny artyku³:

http://img143.imageshack.us/i/pz1ax7.jpg/
http://img85.imageshack.us/i/pz2ik2.jpg/
http://img301.imageshack.us/i/pz3ro0.jpg/
http://img174.imageshack.us/i/pz4rx3.jpg/

R.

Data: 2009-06-03 21:09:25
Autor: Alex81
Fiat 125p w Kosowie
In article <h06hel$5a$1@inews.gazeta.pl>, rafikxx@gazeta.pl says...
> Swoj± drog± zastanawia mnie sk±d ten koncept tworzenia mniej praktycznej > wersji sk³adanego auta...
Polski wk³ad w kooperacjê.
No, to ma trochê sensu.

W Kragujevac równie¿ rozwijano Polskiego Fiata - konkretnie wersjê kombi, z podwy¿szonym dachem. Zrobili z niego m.in. sanitarkê - o niebo bardziej praktyczn±, od tych u¿ywanych w naszym pogotowiu.
A tutaj ciekawi mnie jak rozwi±zali problem drgañ nadwozia - w FSO opracowano podobn± sanitarkê na bazie Poloneza i nie wprowadzono jej do produkcji z powodu drgañ nadbudowy które uniemo¿liwia³y normaln± pracê za³ogi karetki. A w sumie 125p i pierwsze Poldki by³y niemal¿e tym samym autem..

http://img185.imageshack.us/i/pzde1.jpg/
Heh, nawet znaczek FSO ma ;)

[...]

Moja znajomo¶æ jugos³owiañskiego (?) nie pozwala mi zrozumieæ za wiele, acz arty wygl±daj± ciekawie :)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-06-03 19:39:06
Autor: rafikx
Fiat 125p w Kosowie
Pan Piskorz pisze:

wiesz o tym, ¿e w Jugos³awii du¿e fiaty montowano (chyba w latach 70)?

Nawet znalaz³em w necie prospekt Poljskiej Zastavy: http://www.125p.szm.sk/prospektzastava125pz.html

R.

Data: 2009-06-03 21:27:51
Autor: tumek-srumek
Fiat 125p w Kosowie
Dnia Wed, 03 Jun 2009 19:39:06 +0200, rafikx napisa³(a):

Pan Piskorz pisze:

wiesz o tym, ¿e w Jugos³awii du¿e fiaty montowano (chyba w latach 70)?

Nawet znalaz³em w necie prospekt Poljskiej Zastavy: http://www.125p.szm.sk/prospektzastava125pz.html

R.

jakie zajebiszcze czerwonoskóre fotele!
--