Data: 2009-06-05 07:37:45 | |
Autor: teste | |
Fiat Bravo - zamek centralny (alarm). | |
Witam,
Mam problem z zamkiem centralnym w Fiacie Bravo 1.6 1997r. Założyłem mu alarm ale okazało się, że jest problem ze sterowaniem zamkiem centralnym. Do tej pory samochód nie był wyposażony w alarm, więc był zamykany kluczykiem od strony kierowcy. Z tego tez powodu usterka nie została wykryta wcześniej. Gdy zamykało się zamek po stronie kierowcy, to po stronie pasażera automatycznie się zamykał. Teraz podłączyłem mu alarm i sterowanie zamkiem na wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy (niebieski zamykanie, biały odmykanie). Podczas zamykania zamek po stronie pasażera czterokrotnie się zamyka i otwiera, a zamek po stronie kierowcy nie reaguje. Przy sygnale zamykania oba zamki nie reagują. Próbowałem zamknąć zamki z alarmu jednocześnie przekręcając kluczyk w zamku kierowcy ale efekt jest taki sam jak w przypadku zamykania przez sterowanie z alarmu tj. 4x zamknięcie i natychmiastowe otwarcie. Zamek pasażera po sterowaniu z alarmu i czterokrotnym zamknięciu i otwarciu musi mieć około minuty przerwy aby ponownie zadziałać. Jeśli próbuje się uruchomić zamek przed tym czasem, to nie reaguje. Gdzie według was szukać przyczyny ? Uszkodzony sterownik zamka ? |
|
Data: 2009-06-05 00:37:36 | |
Autor: zovyoyhr | |
Fiat Bravo - zamek centralny (alarm). | |
On 5 Cze, 07:37, teste <te...@XSAPMX.gazeta.pl> wrote:
Witam, Na poczatek cytat stad: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=174245&highlight=#174241 "A tak w ogóle to podepnij sobie sterowanie na pilota. Jest to banalnie proste, wystarczy kupić dowolny praktycznie sterownik, zasilić go (+/-) i podać z niego sygnały masy (mogą być niskoprądowe) do przekaźnika zamka. Jest to żółta kostka schowana za górną pokrywą schowka pasażera, można ja wysunąć z gniazda. Ma ona 6 pinów W środkowych masz podane na tacy zasilanie: - u góry masę - niżej stałe napięcie 12V Dwa boczne wąskie to sygnały sterujące masy (tu się podpinasz z sygnałami ze sterownika, jeśli zamykanie będzie otwierać to zamieniasz miejscami) a dwa boczne szerokie to zasilanie siłowników, które zostawiasz w spokoju." Moja rada bylaby taka: najpierw odlacz ten alarm i sprawdz dzialanie samej centralki (zoltego przekaznika), przykladajac mase do tych waskich pinow przekaznika, ktore steruja zamykaniem i otwieraniem (tylko nie zewrzyj do plusa), sprawdzisz czy dziala wszystko dobrze. Jak dziala dobrze to sprawdz czy alarm podaje mase i podepnij sie pod centralke tak jak w opisie a nie pod wiazke drzwi. Moim zdaniem podpiales sie pod zasilanie silownika zamiast pod sterowanie przekaznika i sterujesz posrednio i "mechanicznie", stad masz takie cyrki. |
|
Data: 2009-06-05 14:57:36 | |
Autor: teste | |
Fiat Bravo - zamek centralny (alarm). | |
zovyoyhr@jadamspam.pl pisze:
Moja rada bylaby taka: najpierw odlacz ten alarm i sprawdz dzialanie Jak na razie zlokalizowałem problem nie działającego zamka po stronie kierowcy. Przyczyną był brak styku na złączce wtyczki drzwiowej. Pozostał jednak problem zamykania i natychmiastowego otwierania. Ta żółta jednostka sterująca zamka... być może, że głupieje chociaż to dość prosty układ. Za twoją poradą odłączę alarm i przetestuję. Ale to już po weekendzie, bo siły mnie opadły ;) Wielkie dzięki za poradę !! |
|
Data: 2009-06-05 06:16:35 | |
Autor: zovyoyhr | |
Fiat Bravo - zamek centralny (alarm). | |
On 5 Cze, 14:57, teste <te...@XSAPMX.gazeta.pl> wrote:
zovyo...@jadamspam.pl pisze: Szczerze mowiac to ja podejrzewam ,ze ta zolta kostka, czyli fabryczny przekaznik sterujacy zamkami dziala ci OK. Jesli przed zamontowaniem alarmu centralny dzialal dobrze, to raczej wszystko bylo sprawne. Zamykanie i otwieranie kluczykiem tez podaje mase na piny sterujace tego przekaznika. Chyba najlepiej najpierw sprawdzic czy po odlaczeniu alarmu wszystko wroci do normy. Bo jak wroci to oznacza, ze albo alarm podlaczyles nie tak jak trzeba, albo daje on inny sygnal niz powinien (a dla Bravo powinno sie podac na te "waskie" zlaczki zoltej kostki sygnaly masy, wystarczy 1/4 sekundy albo i krocej, moze byc oczywiscie i dluzej) |
|
Data: 2009-06-07 16:32:18 | |
Autor: teste | |
Fiat Bravo - zamek centralny (alarm). | |
zovyoyhr@jadamspam.pl pisze:
On 5 Cze, 14:57, teste <te...@XSAPMX.gazeta.pl> wrote: Przed zamontowanie alarmu zamykanie i otwieranie kluczykiem os strony kierowcy działało poprawnie. Po założeniu okazało się, że jednak nie jest tak pięknie. Sprawdziłem kostkę. Po przyłożeniu masy na piny przekaźniki w kostce działają. Problem musi być w innym miejscu. Chyba najlepiej najpierw sprawdzic czy po odlaczeniu alarmu wszystko Teraz gdy przekręcam kluczyk po stronie kierowcy, to zamyka się tylko ten jeden zamek. Po stronie pasażera już nie. |
|
Data: 2009-06-05 06:19:21 | |
Autor: zovyoyhr | |
Fiat Bravo - zamek centralny (alarm). | |
On 5 Cze, 14:57, teste <te...@XSAPMX.gazeta.pl> wrote:
zovyo...@jadamspam.pl pisze: acha, jeszcze jedno mi przyszlo do glowy... Czy przypadkiem po prostu nie masz otwartych albo niedomknietych ktorychkolwuiek drzwi? Bo jesli tak jest, to zamek bedzie spowrotem wracal na pozycje wyjsciowa, a jak alarm daje dlugi sygnal zamkniecia to moze sie to cyklicznie powtarzac (stad te 4-krotne zamkniecia-otwarcia) |
|
Data: 2009-06-07 16:33:45 | |
Autor: teste | |
Fiat Bravo - zamek centralny (alarm). | |
zovyoyhr@jadamspam.pl pisze:
On 5 Cze, 14:57, teste <te...@XSAPMX.gazeta.pl> wrote: Drzwi są domknięte. |
|