Fiat Croma. Croma ?

Data: 2009-06-04 12:01:22
Autor: bratPit[pr]
Fiat Croma. Croma ?

Przygladam sie roznym mozliwosciom wyboru i doszedlem do Cromy, rocznik
2006 (czyli sprzed lifitingu)
Na zdjeciach wyglada malo interesujaco, na znacznie mniejszy i krotszy samochod. Dopiero w rzeczywistosci wrazenie mija - spora fura, komfortowa.

Czy ktos z Was ma, uzywa ? Potrzebuje zebrac opinie  w stosunku do popularnych vectr/passatow/avensis, o kosztach napraw, dostepnosci czesci.

Przegladalem opinie w kilku serwisach, nie jest ich zbyt duzo i brakuje nowszych, po kilku latach od reaktywacji modelu.

ciekawostka: zawieszenie w Cromie jest zdaje się identyczne z Vectrą C/Signum i Saabem 93 ;p
hamulce również, zespoły napędowe i inne pierdoły pewnie też, różnią się blachami i wnętrzami,
brat

Data: 2009-06-04 03:24:56
Autor: hamberg
Fiat Croma. Croma ?
ciekawostka: zawieszenie w Cromie jest zdaje się identyczne z Vectrą
C/Signum i Saabem 93 ;p
hamulce również, zespoły napędowe i inne pierdoły pewnie też, różnią się
blachami i wnętrzami,

No i jeszcze w Cromie mogles dostac silnik o jakim Opel mogl sobie
tylko pomarzyc - 2.4JTD :)

Data: 2009-06-04 12:37:13
Autor: K
Fiat Croma. Croma ?
hamberg <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisał(a):
> ciekawostka: zawieszenie w Cromie jest zdaje si=EA identyczne z Vectr=B1
> C/Signum i Saabem 93 ;p
> hamulce r=F3wnie=BF, zespo=B3y nap=EAdowe i inne pierdo=B3y pewnie te=BF,=
 r=F3=BFni=B1 si=EA
> blachami i wn=EAtrzami,

No i jeszcze w Cromie mogles dostac silnik o jakim Opel mogl sobie
tylko pomarzyc - 2.4JTD :)
a co z ta benzyna 2.2l? nikt nie jezdzi?   --

Data: 2009-06-04 15:09:36
Autor: bratPit[pr]
Fiat Croma. Croma ?

a co z ta benzyna 2.2l? nikt nie jezdzi?

jeżeli to 2.2 z Opla to nie polecam,
brat

Data: 2009-06-04 13:08:05
Autor: Borys Pogoreło
Fiat Croma. Croma ?
Dnia Thu, 4 Jun 2009 03:24:56 -0700 (PDT), hamberg napisał(a):

No i jeszcze w Cromie mogles dostac silnik o jakim Opel mogl sobie
tylko pomarzyc - 2.4JTD :)

 Ale tylko automat. Pewnie nie opłacało się projektować dla zwykłej
skrzyni.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-06-04 14:20:35
Autor: bratPit[pr]
Fiat Croma. Croma ?

No i jeszcze w Cromie mogles dostac silnik o jakim Opel mogl sobie
tylko pomarzyc - 2.4JTD :)

Ale tylko automat. Pewnie nie opłacało się projektować dla zwykłej
skrzyni.

spoko, w Alfach [np. 159, Brera] jest ten silnik w zestawieniu z ręczną skrzynią :-)
brat

Data: 2009-06-05 00:32:07
Autor: Borys Pogoreło
Fiat Croma. Croma ?
Dnia Thu, 4 Jun 2009 14:20:35 +0200, bratPit[pr] napisał(a):

Ale tylko automat. Pewnie nie opłacało się projektować dla zwykłej
skrzyni.

spoko, w Alfach [np. 159, Brera] jest ten silnik w zestawieniu z ręczną skrzynią :-)

 Albo Lancia, ale to już dla pasjonatów.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-06-05 12:34:44
Autor: Seba
Fiat Croma. Croma ?
Dnia Fri, 5 Jun 2009 00:32:07 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

 Albo Lancia, ale to już dla pasjonatów.

I takie opinie lubię ;)
Dlatego np. Lybra jest dostępna w takich a nie innych (wyższych) cenach.

Sebastian S.
Lancia Lybra SW
2.4 JTD

Data: 2009-06-04 13:13:20
Autor: Hektor
Fiat Croma. Croma ?
Użytkownik "hamberg" <radoslaw.gawlik@gmail.com> napisał

No i jeszcze w Cromie mogles dostac silnik o jakim Opel mogl sobie
tylko pomarzyc - 2.4JTD :)

A ktoś wie kto jest producentem automatu zestawianego z tym silnikiem?

Zbigniew Kordan

Data: 2009-06-04 19:48:41
Autor: [Maniek]
Fiat Croma. Croma ?
A ktoś wie kto jest producentem automatu zestawianego z tym silnikiem?

eLearn mowi:
"The AISIN AF 40-6 is a 6-speed automatic transmission used on the 1.9 JTD 16V and 2.4 JTD 20V engine versions."

Jak dla mnie to GM.
--
Pozdrawiam serdecznie!!!

Maniek
FIAT Croma 1,9 Multijet Emotion 16V 150KM 53kkm

Data: 2009-06-04 21:11:21
Autor: omega_fan
Fiat Croma. Croma ?

"[Maniek]" <usunto_maniek22 @ usuntotez.z.pl.itotez> wrote in message news:h091dt$2td4$1news2.ipartners.pl...
[...]

Sam przecież napisałeś, że Aisin.

Data: 2009-06-05 09:08:07
Autor: bratPit[pr]
Fiat Croma. Croma ?

[...]

lol, to mi przypomina historię z allegro ze znaną marką "warranty void if removed" ;D
brat

Data: 2009-06-05 09:50:56
Autor: omega_fan
Fiat Croma. Croma ?

"bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> wrote in message news:h0ag8q$n2f$1inews.gazeta.pl...

[...]

Moze jeszcze sie nie obudzilem, ale czy Ty mnie aby nie obrazasz? ;)

http://www.aisin.com/product/automotive/drivetrain/index.html

Data: 2009-06-05 09:59:35
Autor: bratPit[pr]
Fiat Croma. Croma ?
[...]

nie, absolutnie, napisałem pod Twoim postem bo on wywołał to skojarzenie,
a z uśmiechem dotyczyło kolegi który skorzystał z eLerna ale nie przeczytał co w nim stoi napisane ;-)
brat

Data: 2009-06-04 19:54:43
Autor: [Maniek]
Fiat Croma. Croma ?
ciekawostka: zawieszenie w Cromie jest zdaje się identyczne z Vectrą
C/Signum i Saabem 93 ;p
hamulce również, zespoły napędowe i inne pierdoły pewnie też, różnią
się blachami i wnętrzami,

Bo jeszcze Cadillac BLS, Alfa 159 maja ta sama plyte podlogwa Epsilon.
Ale jak dla mnie zawieszenia nie sa identyczne, bo zestrojone sa jednak nieco inaczej...... patrz Alfa (twardsze) vs Croma (komfortowe)

Data: 2009-06-04 23:59:12
Autor: bratPit
Fiat Croma. Croma ?

Bo jeszcze Cadillac BLS, Alfa 159 maja ta sama plyte podlogwa Epsilon.
Ale jak dla mnie zawieszenia nie sa identyczne, bo zestrojone sa jednak nieco inaczej...... patrz Alfa (twardsze) vs Croma (komfortowe)

płytę podłogową może, nie wiem, pisałem o konstrukcji zawieszenia a nie o jego charakterystyce,
zawieszenie AR159/Brery jest inne mechanicznie od Vectry/Signum/Saaba93/Cromy, te ostatnie mają identyczne m.in. wahacze przednie, tylne, łączniki stabilizatorów, hamulce,
brat

Data: 2009-06-05 00:30:50
Autor: Borys Pogoreło
Fiat Croma. Croma ?
Dnia Thu, 4 Jun 2009 19:54:43 +0200, [Maniek] napisał(a):

Bo jeszcze Cadillac BLS, Alfa 159 maja ta sama plyte podlogwa Epsilon.
Ale jak dla mnie zawieszenia nie sa identyczne, bo zestrojone sa jednak nieco inaczej...... patrz Alfa (twardsze) vs Croma (komfortowe)

 Trudno to porównywać, bo Croma ma AFAIR z przodu zwykłe McPhersony
(oczywiście ukryte pod jakimś marketingowym bełkotem ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Fiat Croma. Croma ?