Fiat Panda CNG - najbardziej ekonomiczny samochód w Niemczech wg ADAC

Data: 2010-07-09 23:43:23
Autor: pavellz
Fiat Panda CNG - najbardziej ekonomiczny samochód w Niemczech wg ADAC

- Chevrolet Matiz 1.0 SX - 325 km (kategoria: najmniejsza pojemność
silnika)

To chyba na obrotomierzu nie schodzili nim poniżej 6k RPM. :)
Jeśli badaliby najmniejszą pojemność silnika, to jest jeszcze Matiz 0.8,
który przynajmniej mi przy normalnej jeździe spala 30 Euro
na dystansie 550 km, a więc prawie 2x tyle. Dodam że jeżdzę
tak jak wszyscy, co przy małym silniku generuje pewne obciążenia,
a na dodatek codziennie rano katuję co chwila gaz stojąc w korkach.
Mało wiarygodny ten test.

Pzdr
Paweł

Data: 2010-07-10 02:31:38
Autor: Jurand

Użytkownik "pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i18561$b9p$1news.onet.pl...

[...]

Hmm... ja bym zalecał włączenie myślenia prede wszystkim.

30 Euro = w Niemczech ok. 1.4 E/litr = 21 litrów.

Jeśli przy normalnej jeździe Twój matiz zrobi 550 km na 21 litrach paliwa, to chylę czoła.

Jurand.

Data: 2010-07-10 10:28:22
Autor: pavellz
Fiat Panda CNG - najbardziej ekonomiczny samochód w Niemczech wg ADAC

Hmm... ja bym zalecał włączenie myślenia prede wszystkim.

Zawsze tak zgryźliwie polemizujesz? :)

30 Euro = w Niemczech ok. 1.4 E/litr = 21 litrów.

Faktycznie, zasugerowałem się zeszłorocznymi cenami w Austrii,
które nie odbiegały wówczas zauważalnie od PL.

Jeśli przy normalnej jeździe Twój matiz zrobi 550 km na 21 litrach paliwa, to chylę czoła.

Aż tak to nie, ale poza miastem przy oszczędnej jeździe w 25 możnaby
spróbować się zamknąć.

Pzdr
Paweł

Data: 2010-07-11 11:20:12
Autor: Jurand

Użytkownik "pavellz" <pavellz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i19avb$epr$1news.onet.pl...

[...]

Wiesz, "oszczędna jazda poza miastem" to jest taaaaaaki temat. Przy naprawdę oszczędnej jeździe poza miastem to ja większością diesli o pojemnościach 1.6 - 2.0 jestem w stanie zejść do spalania na poziomie 4.2-4.8/100. Problem jest tylko w tym, że w jakiejść 15 minucie jazdy usypiam.

Jurand.

Data: 2010-07-11 12:51:46
Autor: pavellz
[...]

Zgadzam się, ale to już mówimy o zastosowaniu wyników wszelkich tego typu testów
do realnego życia, włączając  w to testy fabryczne, które często nijak się potem mają
do realnego spalania. :)

Pzdr
Paweł

Data: 2010-07-11 11:23:18
Autor: Jurand
[...]

No i jeszcze specjalnie dla Ciebie z tej tabelki:
6. Chevrolet Matiz 1.0 SX, benzyna - 325 km.

;)

Jurand.

Data: 2010-07-17 16:40:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
Fiat Panda CNG - najbardziej ekonomicz ny samochód w Niemczech wg ADAC
Hello Jurand,

Sunday, July 11, 2010, 11:23:18 AM, you wrote:

[...]

6.46l/100km. Jakieś strasznie ciężkie warunki tego testu...

--
Best regards,

Fiat Panda CNG - najbardziej ekonomiczny samochód w Niemczech wg ADAC