Fiat Punto II - brak wspomagania

Data: 2011-08-31 12:21:04
Autor: Michal \"chomiq\" Lasota
Fiat Punto II - brak wspomagania
Witam,

Pacjent:         Fiat Punto II
Data produkcji:  2001
Przebieg:        168 kkm
Co dolega:       Brak wspomagania

Obajawy:
Po ostatnim wypadzie wszystko dzialalo i bylo ok.
Nastepnego dnia rano podczas uruchamiania silnika zapalila sie kontrolka od
wspomagania na desce i ..... tak juz zostalo.

Jak auto ma wylaczony silnik to kierownica mozna przekrecic raczej bez
wiekszego problemu. Jednak po uruchomieniu silnika - krecenie kierownica to
tylko jak ktos chce zostac strongmanem.

Nie dziala przelaczanie wspomagania w tryb City.
Auto odpala normalnie ( ladowanie akumulatora jest ).
Auto w tej chwili nie jezdzi.

Ktos mial taki przypadek ?
Co moglo sie zepsuc ?
Ewentualnie jakies koszty czesci ....

Pozdrawiam
Michal

Data: 2011-08-31 16:51:35
Autor: marcin
Fiat Punto II - brak wspomagania
Uzytkownik "Michal "chomiq" Lasota" <michal_lasota@NOSPAMprokonto.pl> napisal w wiadomosci

Auto w tej chwili nie jezdzi.

.... bo kierowca pisze na pms ;)

Ktos mial taki przypadek ?
Co moglo sie zepsuc ?

Pierwsza rzecz: plyn wspomagania ("serwo olej") nie zbiegl ze zbniorniczka - SPRAWDZ. Druga rzecz jezeli zbiegl to sprawdzic szczelnosc - co moglo sie zepsuc: pompa wspomagania, przekladnia kierownicza ("maglownica"), ewentualnie jakies wycieki z przewodów. Po stwierdzeniu skad leci bedziesz wiedzial co naprawiac. dodam jeszcze z doswiadczenia, ze wole solidny warsztat regenerujacy pompy maglownice niz no-name made in china bardzo tanie szity z allegro.

pozdr

Data: 2011-08-31 17:50:57
Autor: marcin
Fiat Punto II - brak wspomagania
Uzytkownik "marcin" <marSPAMcin1977@mail.ru> napisal w wiadomosci news:4e5e4a7f$0$2490

Czytam sobie co nabazgralem i widze ze jedno pominolem: otóz skupilem sie na kwestiach mechanicznych - ale to moze byc równie dobrze sterowanie zwlaszcza elektronika - w to nie wnikam. Dziwi mnie tylko to ,ze przy zgaszonym silniku krecisz fajera - blokada antykradziezowa "klik!!" nie dziala ?? Opór opon i ukladu kierowniczego powinien tez skutecznie utruydnic taki proceder.

pozdr

Data: 2011-08-31 17:53:26
Autor: Cavallino
Fiat Punto II - brak wspomagania
Uzytkownik "marcin" <marSPAMcin1977@mail.ru> napisal w wiadomosci news:4e5e586b$0$2491$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W PII wspomaganie jest elektryczne, wiec pewnie padlo cos w elektrycznej czesci wspomagania.

Data: 2011-08-31 20:14:14
Autor: Michal \"chomiq\" Lasota
Fiat Punto II - brak wspomagania
Witam!

W liście datowanym 31 sierpnia 2011 (17:50:57) napisano:

[...]

Blokada dziala.
Z tym nie ma problemu.

Jedna drobna uwaga - wspomaganie jest elektryczne.
Niestety nie mam czegos takiego jak servo olej.

A auto stoi - bo ja jeszcze dalbym rade nim pojechac
ale moja druga polowa nie bardzo.

--
Pozdrowienia,
 Michal "chomiq" Lasota

Data: 2011-08-31 18:23:24
Autor: Heinzkalter

"Michal "chomiq" Lasota" <michal_lasota@NOSPAMprokonto.pl> wrote in message news:j3l1u2$s5p$1news.onet.pl...
[...]

Typowy defekt elektrycznego wspomagania w PII. Po prostu skonczylo sie. Trzeba wymienic.

hk

Data: 2011-08-31 20:17:18
Autor: Michal \"chomiq\" Lasota
Fiat Punto II - brak wspomagania
Witam!

W liście datowanym 31 sierpnia 2011 (18:23:24) napisano:

"Michal "chomiq" Lasota" <michal_lasota@NOSPAMprokonto.pl> wrote in message
Witam,

<ciach>

Typowy defekt elektrycznego wspomagania w PII. Po prostu skonczylo sie. Trzeba wymienic.
hk

Z tego co wiem to w tym ukladzie moze pasc kilka czesci.
Pytanie jakie to moga byc i jaki jest ich ewentualny koszt.

Niestety, z odpowiedzi kolegi zadja z powyzszy informacji nie pojawila sie.

--
Pozdrowienia,
 chomiczkus

Data: 2011-08-31 19:55:39
Autor: Michal Gut
Fiat Punto II - brak wspomagania
jak mieszkasz w poblizu wawy/konstancina to ci moge odczytac co ci zdechlo.

w p2 problemem jest silnik.
wymontuj, znajdz plytke z elektronika i przelutuj zimne luty(lub pekniete).
to wspomaganie elektryczne.

na allegro masz dostepne poprawione wersje wspomagan tego typu.

jezdzic mozesz tym autem tylko sie musisz przyzwyczaic do bardzo duzych oporów. to efekt trybu awaryjnego centralki.

Data: 2011-08-31 20:15:37
Autor: Michal \"chomiq\" Lasota
Fiat Punto II - brak wspomagania
Witam!

W liście datowanym 31 sierpnia 2011 (19:55:39) napisano:

[...]

Mieszkam w Warszawie.
Jesli nie jest to problem to jak mozemy sie umowic ?

--
Pozdrowienia,
 chomiczkus

Data: 2011-08-31 20:47:12
Autor: Marcin Kiciński
W dniu 2011-08-31 20:15, Michal "chomiq" Lasota pisze:

w p2 problemem jest silnik.
wymontuj, znajdz plytke z elektronika i przelutuj zimne luty(lub pekniete).
to wspomaganie elektryczne.

Jedną z najczęstszych przyczyn problemów z elektrycznym wspomaganiem w Punto jest awaria czujnika skrętu. Znajduje się on na końcu kolumny kierowniczej, tuż pod kierownicą.

O ile wiem, nie da się go kupić osobno, ale są magicy, którzy to regenerują.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2011-08-31 20:59:43
Autor: Michał Gut
Fiat Punto II - brak wspomagania
to w nowszych po faceliftingu bodaj od 2003r

Data: 2011-08-31 20:47:28
Autor: Michał Gut
Fiat Punto II - brak wspomagania
Piatek 16:00-18:00 Mirkowska 60 Konstancin-Jez.

Przed wyjechaniem zadzwon i sie upewnij ze bede 505116883

Data: 2011-08-31 21:10:21
Autor: Kuba \(aka cita\)
Fiat Punto II - brak wspomagania

Uzytkownik "Michal "chomiq" Lasota" <michal_lasota@NOSPAMprokonto.pl> napisal w wiadomosci news:j3l1u2$s5p$1news.onet.pl...

Ktos mial taki przypadek ?
Co moglo sie zepsuc ?
Ewentualnie jakies koszty czesci ....

trzeba sprawdzic, czy ktos w nocy nie okradl pompy wspomagania...

BP, MSPANC

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-08-31 21:50:08
Autor: Pawel W.
Fiat Punto II - brak wspomagania

trzeba sprawdzic, czy ktos w nocy nie okradl pompy wspomagania...

I sondy lambda przy okazji :-P

p.

Data: 2011-08-31 22:03:55
Autor: Jacek
Fiat Punto II - brak wspomagania
Posty szanownych KolegĂłw spokojnie zignoruj.
Jedź do ASO i tam za jedyne 80 zł podłączą pod komputer i skasują błąd i będzie działać.
Najprawdopodobniej nic się nie zepsuło, tylko elektronika się zawiesiła, co w tych typach jest częste, zwłaszcza przy słabszym akumulatorze i przy kręceniu kierownicą podczas zapalania silnika.
Na przyszłość: nie parkować na mocno skręconych kołach i nie kręcić kierownicą, jak pracuje rozrusznik. Taka uroda tego typu.
Czy jakiś warsztat poza ASO to może zrobić nie odpowiem, bo w moim przypadku 2 razy się poddali odsyłając do ASO (mam 20 km do Tychów, więc można przeżyć).
Nie kombinuj z samodzielną naprawą, bo na 99% przyczyna jest w software, a nie w sprzęcie.
Jacek

Data: 2011-08-31 22:35:26
Autor: Michał Gut
Fiat Punto II - brak wspomagania
<cut bzdury>

wiesz czy strzelasz?
akurat wspomaganie sie pieknie resetuje wylaczeniem i wlaczeniem stacyjki. nie wiem jak blad silnika ale u mnie blad czujnika momentu kierownicy tak wlasnie kasowalem w czasie jazdy jak mi padalo wspomaganie.

i pokaz mi aso ktore podepnie kompa za 80pln

Data: 2011-09-01 07:01:10
Autor: Jacek
Fiat Punto II - brak wspomagania

wiesz czy strzelasz?

PiszÄ™ na podstawie dwĂłch identycznych przypadkĂłw we Fiacie ĹĽony

akurat wspomaganie sie pieknie resetuje wylaczeniem i wlaczeniem
stacyjki.

Gratulacje, jak nie mam takiej magicznej ręki, żeby resetować stacyjką serwo Fiata.

i pokaz mi aso ktore podepnie kompa za 80pln

Auto Hit
Tychy ul. Oświęcimska numer bodajże 181
przy fabryce Fiata

Jacek

Data: 2011-09-01 09:06:21
Autor: Michał Gut
[...]

nie trzeba magicznej reki, na prostej po prosty wylaczasz i wlaczasz zaplon

i pokaz mi aso ktore podepnie kompa za 80pln

Auto Hit
Tychy ul. Oświęcimska numer bodajże 181
przy fabryce Fiata

a kolega jest z wawy - jakby troche inny pulap cenowy. mnie afair spiewali w avanti 150 ale juz nie pamietam dokladnie bo dawno to bylo. kupilem sobie elma327 i sam 'se' odczytuje

Data: 2011-09-01 14:24:35
Autor: Jacek
W dniu 2011-09-01 09:06, Michał Gut pisze:

a kolega jest z wawy - jakby troche inny pulap cenowy.

Ja wiem, ĹĽe w Stolycy jest wszystko droĹĽsze, ale (podobno) serwisy Fiata majÄ… jednolite ceny. U mnie, czy Tychy czy Bielsko jeden czort.

Pierwszy raz, jak koleżance małżonce wysiadło wspomaganie, to za poradą tej właśnie grupy udało mi się rozebrać całą kolumnę kierownicy i serwo w poszukiwaniu rzekomo spalonego przekaźnika. Przekaźnik okazał się dobry. Straciłem pół dnia roboty a i tak wylądowałem w ASO.

A do tego Twojego Elma trzeba jakieś programy, czy działa od razu?
Mam zamiar też kupić takie cudo, bo rodzina mocno "sfiatyzowana".
Jacek

Data: 2011-09-01 08:24:21
Autor: BearBag
Fiat Punto II - brak wspomagania
w PII prawie zawsze winny jest przekaĽnik,  na allegro nawet kiedy¶
kto¶ sprzedawał zestaw naprawczy do tego ale widze że juz nie ma, albo
Ľle szukam...
Koszt naprawy ok 50-70zł, oczywi¶cie warto wcze¶niej podpi±ć kompa
żeby się upewnić. Czujnik skrętu rzadziej pada a objawy s± raczej inne
- czasowe wyłaczanie sie wspomagania, lub różna siła wspomagania w
zależno¶ci od kierunku skrętu. Je¶li wspomaganie nagle padło i nawet
na chwile sie nie wł±cza to prawie zawsze jest to przekaĽnik.

Data: 2011-09-01 14:29:47
Autor: Michał Gut
Fiat Punto II - brak wspomagania
Fiat Ecu Scan

tyle ze trzeba kupic wersje komercyjna - strasznie droga nie jest.
darmowa nie pozowli na diagnostyke  kolumny
ale juz silnik owszem

Data: 2011-09-02 20:46:49
Autor: Michal \"chomiq\" Lasota
Fiat Punto II - brak wspomagania
Witam!

Dzieki uprzejmosci kolegi Michala punciawka zostala podlaczona do
komputera, ktory zeznal, iz problemem jest blad silnika wspomagania.

Dziekuje za pomoc i poswiecony czas.

Pozdrawiam
Michal

W liście datowanym 31 sierpnia 2011 (12:21:04) napisano:

Data: 2011-09-02 21:11:44
Autor: Jacek
Fiat Punto II - brak wspomagania
No dobra, ale co było zepsute? Działa już?
Przekaźnik, coś innego? A może tylko "zawieszenie się" elektroniki?
Ciekaw jestem.
Jacek

Data: 2011-09-02 22:24:00
Autor: Michał Gut
Fiat Punto II - brak wspomagania
moze byc przekaznik moze byc lut. wiemy tylko narazie tyle ze tylko ten blad byl zapisany i po skasowaniu sie wlaczyl ponownie czyli jest permanentny

Fiat Punto II - brak wspomagania