Fiat Seicento - felgi i opony ca³oroczne

Data: 2012-03-22 15:20:12
Autor: Potocki Passion & Adventure
Fiat Seicento - felgi i opony ca³oroczne
Kolejny temat, który nie daje mi spaæ od jakiego¶ czasu.

¯ona je¼dzi 10-letnim Fiatem Seicento 1,1. Od czasu do czasu muszê jechaæ do oponiarza, bo ni z gruchy ni z pietruchy brakuje powietrza w jakim¶ kole. Oponiarz mówi, ¿e to kwestia skorodowania i pokrzywienia felg (oryginalne, stalowe 13"). Wkurza mnie to i postanowi³em, ¿e kupiê raz, a dobrze nowe alu felgi. Pomy¶la³em, ¿e kupiê 14" i nieco ni¿sze opony, bo to auto siê drogi nie trzyma i buja na boki podczas skrêcania. Pomy¶la³em te¿, ¿e go troszkê obni¿ê.

Druga kwestia to chêæ zakupu opon ca³orocznych. Chcia³bym kupiæ opony które maj± wytrzymaæ dwa sezony i nie zmieniac ich wcale.

Co s±dzicie o tym pomy¶le. Czy jest sens kupowania alufeld (znalaz³em komplet nówek za 700z³) oraz opon o ni¿szym profilu ni¿ oryginalnie? Czy obni¿enie autka co¶ da i czy opony ca³oroczne pozwol± bezpiecznie je¼dziæ latem i zim±?

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl

Data: 2012-03-22 15:39:30
Autor: M1SLQ
[...]

IMHO przerost formy nad tre¶ci±... Mo¿e ubytki ci¶nienia bior± siê z tego, ¿e wentyle ju¿ zaczynaj± przepuszczaæ? Wymieñ, to groszowe sprawy.

Pozdrawiam

Data: 2012-03-22 22:40:13
Autor: BartekK
Fiat Seicento - felgi i opony całoroczne
W dniu 2012-03-22 15:20, Potocki Passion & Adventure pisze:
raz, a dobrze nowe alu felgi. Pomyślałem, że kupię 14" i nieco niższe
opony, bo to auto się drogi nie trzyma i buja na boki podczas skręcania.
Buja bo to takie auto, takie zawieszenie. Sprawdzić amortyzatory, sprawdzić gumy itp. - jak sprawne, to przyjąć że tak być musi.
Jak dasz więcej aluminium, a mniej gumy - bedzie mniej bujać na oponie, ale też komfort ucierpi, i znacznie zmniejszy się tolerancja na dziury i krawężniki, a walnięta felga alu tania - może się już do prostowania nie nadawać...

Pomyślałem też, że go troszkę obniżę.
Bez wymiany amortyzatorów? Będzie bujało tak samo, tylko szybciej się skok zawieszenia skończy, i będzie mniejszy komfort jazdy bo co większa dziura to dobija do końca. Wymiana sprężyn na twardsze z wymianą amortyzatorów na twardsze - komfort już całkiem zerowy, im twardsze tym bardziej taczka na drewnianych kołach... Chyba że robisz auto na tor...

Druga kwestia to chęć zakupu opon całorocznych. Chciałbym kupić opony
które mają wytrzymać dwa sezony i nie zmieniac ich wcale.

Czy jest sens kupowania alufeld (znalazłem
komplet nówek za 700zł) oraz opon o niższym profilu niż oryginalnie?
Skoro seiczento, to rozmiar felgi jest "fiatowski" 4x98 - bez problemu z palcem w nosie znajdziesz solidne stalowe felgi od dowolnego z fiatów, które można prostować młotkiem, są solidniejsze niż tanie alu, i w zakupie będą znacznie tańsze. Tylko kwestia estetyki.
Teraz masz fabryczne zapewne 4.5" szerokie. Możesz poszukać stalowe felgi "od poloneza" DMP (daewoo) o szerokości 5", a można znaleźć też 5.5" ale to już przesada. Na takich felgach bez problemu wchodzi opona 165x55 R13 i to się całkiem dobrze już trzyma drogi. Jak będzie "zdrowa" a nie łysa, to i zimą da się (z głową) na tym jeździć, chyba że zawali pół metra śniegu, albo jest lód.

obniżenie autka coś da i czy opony całoroczne pozwolą bezpiecznie
jeździć latem i zimą?
Obniżone auto + opony o niższym profilu + jeszcze pewnie szersze + letnio-nijakie = zimą na śliskim wesołe przygody...

Data: 2012-03-22 22:44:45
Autor: BartekK
W dniu 2012-03-22 22:40, BartekK pisze:
[...]
Felgi np: http://allegro.pl/nowe-oryg-fiat-panda-punto-uno-seicento-kielce-i2204019248.html http://allegro.pl/wielka-okazja-mega-tanio-felgi-jak-nowe-5x13-fiat-i2198268217.html itp
Różnica między oryginalnymi 4.5" szerokości, a 5" lub 5.5" jest ogromna - opona rozciągnięta lekko na te 5" już nie wygina się na boki jak balon..

Data: 2012-03-23 07:17:39
Autor: Potocki Passion & Adventure
[...]

Dziekuje :) Tak zrobię. Do tych 5" jaki konkretnie rozmiar opony najklepiej kupić?

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl

Data: 2012-03-23 08:27:26
Autor: Potocki Passion & Adventure
> [...]
165x55 R13 i to się całkiem dobrze już trzyma drogi. Jak będzie "zdrowa"
a nie łysa, to i zimą da się (z głową) na tym jeździć, chyba że zawali

Próbowałem odszukac komplet nowych opon całorocznych tego rozmiaru i generalnie kupa :) Jest model 165x65 R13, ale x55 nikt nie produkuje :) Pytanie czy mogę dać wyższa oponę do tych felg? Felgi juz kupiłem :)

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl

Data: 2012-03-23 01:08:06
Autor: BearBag
Fiat Seicento - felgi i opony ca³oroczne
Wy¿sze to raczej nie bo rezerwa przeswity w SC jest ma³a. Pewnie nie bêdzie tar³o ale jak napakujesz do auta cztery osoby i walizkê to ju¿ mo¿e byæ ciê¿ko. Opony 165/55 spokojnie znajdziesz.

Data: 2012-03-23 09:18:28
Autor: Potocki Passion & Adventure
Fiat Seicento - felgi i opony ca³oroczne
U¿ytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
Wy¿sze to raczej nie bo rezerwa przeswity w SC jest ma³a. Pewnie nie bêdzie
tar³o ale jak napakujesz do auta cztery osoby i walizkê to ju¿ mo¿e byæ
ciê¿ko. Opony 165/55 spokojnie znajdziesz.

Juz znalaz³em cos takiego:

http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=173087&rodzaj=0

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl

Data: 2012-03-24 01:38:45
Autor: BartekK
W dniu 2012-03-23 09:18, Potocki Passion & Adventure pisze:
Użytkownik "BearBag" <cactusek@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
Wyższe to raczej nie bo rezerwa przeswity w SC jest mała. Pewnie nie
będzie
tarło ale jak napakujesz do auta cztery osoby i walizkę to już może być
ciężko. Opony 165/55 spokojnie znajdziesz.

Juz znalazłem cos takiego:

http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=173087&rodzaj=0

Jak będziesz jeździł na takich wynalazkach, to się nie dziw że się dziwnie jeździ i się drogi nie trzyma. Kup coś normalnego, co jest oponą a nie tylko kształtem oponę przypomina. Choćby http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=155275&rodzaj=0 albo nawet używane, ale jakieś markowe a nie chiński okrągły klocek.

Data: 2012-03-24 14:11:02
Autor: Potocki Passion & Adventure
Fiat Seicento - felgi i opony całoroczne
W dniu 2012-03-24 01:38, BartekK pisze:
Juz znalazłem cos takiego:

[...]

Czy możesz mi podać jakis konkretny model opony o tym rozmiarze? Będę wdzięczny bardzo.

Kacper Potocki
www.dogspassion.pl

Data: 2012-03-24 14:17:41
Autor: BartekK
W dniu 2012-03-24 14:11, Potocki Passion & Adventure pisze:
[...]

Przecież bez problemu znajdziesz coś, choćby na alledrogo:
http://allegro.pl/165-55r13-pirelli-p700-z-70h-p-700-z-165-55-13-8mm-i2168655024.html
http://allegro.pl/165-55r13-165-55-13-pirelli-p-700-z-i2212527795.html
http://allegro.pl/165-55-13-pirelli-cena-za-komplet-i2225731616.html

http://allegro.pl/opony-lato-bridgestone-165-55-15-nowe-okazja-i2216518000.html

Data: 2012-03-24 14:19:31
Autor: Grejon
Fiat Seicento - felgi i opony ca³oroczne
W dniu 2012-03-24 01:38, BartekK pisze:

Jak bêdziesz je¼dzi³ na takich wynalazkach, to siê nie dziw ¿e siê
dziwnie je¼dzi i siê drogi nie trzyma. Kup co¶ normalnego, co jest opon±
a nie tylko kszta³tem oponê przypomina. Choæby
http://www.opony.pl/opona.aspx?oid=155275&rodzaj=0 albo nawet u¿ywane,
ale jakie¶ markowe a nie chiñski okr±g³y klocek.

340 z³ za oponê do seicento? Toæ ca³y komplet podwoi warto¶æ auta. Mo¿na i¶æ np. w Savy, Barumy albo (a co mi tam) DÊBICÊ!

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-03-24 19:06:09
Autor: BartekK
W dniu 2012-03-24 14:19, Grejon pisze:
[...]

340 zł za oponę do seicento? Toć cały komplet podwoi wartość auta. Można
iść np. w Savy, Barumy albo (a co mi tam) DĘBICĘ!

Owszem. Dlatego pokazałem linki też do opon używanych. Dębic akurat nie znalazłem na alledrogo, ale są też inne w sensownych cenach. Cokolwiek byle nie chińszczyzna.
Sam dawno temu na Dębicach śmigałem, właśnie w takim rozmiarze 165/55R13 i sobie chwaliłem, przez chwilę na jakiegoś chińczyka wymieniłem - tygodnia nie wytrzymałem, wróciłem do starych Dębic, bo lepiej się pół-łyse trzymały drogi, niż chińczyk nowiutki.