Fiat Stilo 1,2 benzyna... Jakie są wasze opinie?

Data: 2009-05-08 16:58:38
Autor: Maciek C
Fiat Stilo 1,2 benzyna... Jakie są wasze opinie?
    Witam wszystkich. Mam "okazję" kupić od znajomego fiata Stilo, rok 2003, silnik 1,2, 2xPP, ABS, wspomaganie, elektryka, bez klimy. Pierwszy właściciel. Cena 15k pln. Co sądzicie o takiej cenie za to autko? Czy warte jest tych pieniędzy? Czy ktoś z grupowiczów jeździ / jeździł Stilo i mógłby się podzielić wrażeniami nt jazdy, awaryjności, oraz kosztów eksploatacji? Będę wdzięczny za pomoc.

Maciej C.

Data: 2009-05-08 20:36:55
Autor: Usrobo
Maciek C pisze:
[...]

wg mnei stasznie tanio
bite ?
zobacz sobie po ile ten rocznik chodzi 18-22 tys

Michał

Data: 2009-05-08 20:37:57
Autor: zkruk [Lodz]
Usrobo wrote:
Maciek C pisze:
[...]

ale z silnikiem 1.2 i bez klimy?
dwie DUŻE wady tego auta...
nie chciałbym za darmo ;]

Data: 2009-05-08 20:52:31
Autor: Alex81
Fiat Stilo 1,2 benzyna... Jakie są wasze opi nie?
In article <gu1u7n$82v$2@inews.gazeta.pl>, zkruk_spam_@gazeta.pl says...
ale z silnikiem 1.2 i bez klimy?
dwie DUŻE wady tego auta...
Jeździleś tą wersją? Ja trochę przelatałem i powiem, że to 1.2 całkowicie wystarcza do jazdy miejskiej.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-05-09 00:03:07
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Alex81 pisze:
dwie DUŻE wady tego auta...
Jeździleś tą wersją? Ja trochę przelatałem i powiem, że to 1.2 całkowicie wystarcza do jazdy miejskiej.

jezdzilem Corsa C 1.2 i podczas jazdy w korkach daje rade... Ale wlaczenei sie do ruchu lub ucieczka ze skrzyzowania - poprostu cos takiego nie istnieje ;)

Data: 2009-05-09 00:38:38
Autor: Alex81
nie?3D
In article <gu2a7p$171r$5@bgp.inds.pl>, kowalma@kowalma.kom says...
jezdzilem Corsa C 1.2 i podczas jazdy w korkach daje rade... Ale wlaczenei sie do ruchu lub ucieczka ze skrzyzowania - poprostu cos takiego nie istnieje ;)
Rozumiem że ta Corsa też ma krótko zestopniowaną sześciobiegową skrzynię?

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-05-09 00:41:28
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Fiat Stilo 1,2 benzyna... Jakie s=B1 wasze opi =3D?iso-8859-2?Q?nie??=3D
Alex81 pisze:
[...]

w corsach chyba nie bylo skrzyn 6

Data: 2009-05-09 12:06:19
Autor: Alex81
Fiat Stilo 1,2 benzyna... Jakie s=B1 wasze opi =3D?iso-8859-2?Q?nie??=3D
In article <gu2cfm$1a4r$1@bgp.inds.pl>, kowalma@kowalma.kom says...

Alex81 pisze:
> Rozumiem że ta Corsa też ma krótko zestopniowaną sześciobiegową skrzynię?

w corsach chyba nie bylo skrzyn 6

No właśnie w podstawowych Stilo (1.2 i 1.4) były - i to krótko zestopniowane, co zapewniało zaskakującą (jak na parametry silnika) zwinność tych aut.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-05-09 11:20:18
Autor: lpalczynski
On 9 Maj, 12:06, Alex81 <a13...@gmail.com> wrote:
In article <gu2cfm$1a4...@bgp.inds.pl>, kowa...@kowalma.kom says...

> [...]

co zapewniało zaskakującą (jak na parametry silnika) zwinność tych aut.

Dodaj jeszcze, ze w takim przypadku okupiona sporym apetytem na
paliwo ;-)
Szanowna malzonka miala wlasnie Stilacza 1.2 w wersji 3 drzwiowej (IMO
najlepiej wygladajacej, reszta juz taka sobie, a kombi to totalna
porazka stylistyczna).
Jest to, niestety, cecha wszystkich silnikow pb ze stajni kFiata, Alfy
i calej grupy - jezdza fajnie, ale cos za cos.

No i jest to dosc ciezkie auto, wiec mocy jednak ciut za malo, nawet
na miasto - trasa to juz koszmar.

Z Fiata lepiej brac cos z  CR, jezdza rewelacyjnie, malo awaryjne i
niskie spalanie - czego chciec wiecej.

Zona ze Stilo przesiadla sie na Gpunto 2 z silniczkiem 1.3 w klekocie
- nie ma porownania :)

Data: 2009-05-09 21:52:50
Autor: rydzo
Użytkownik <lpalczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:06188f4d-6cc6-4782-8606-9240d5f36781p4g2000vba.googlegroups.com...

Dodaj jeszcze, ze w takim przypadku okupiona sporym apetytem na
paliwo ;-)

że tak powiem, że co? ;)

przejechałem fiatowskim 1.6 ponad 80kkm - większość na gazie.
W wielkim skrócie - średnia z 300 tankowań to 9.67 L/100km LPG.
Dużo?

--
POzdrawiAM
rydzo

był Fiat Marea Weekend 1.6 SX
jest Citroen C5 3.0 V6 + BRC P&D

Data: 2009-05-10 23:55:09
Autor: lpalczynski
On 9 Maj, 21:52, "rydzo" <rydzooBezT...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik <lpalczyn...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:06188f4d-6cc6-4782-8606-9240d5f36781p4g2000vba.googlegroups.com...

> [...]

przejechałem fiatowskim 1.6 ponad 80kkm - większość na gazie.
W wielkim skrócie - średnia z 300 tankowań to 9.67 L/100km LPG.

Duzo ;-)

Poza tym, rozmawiamy tutaj o 1.2 i *zwinnej* jezdzie - owszem mozna
tym spalic okolo 7 w miescie (a nawet mniej), ale o zwinnosci wtedy
zapomnij :P
Silniki (pb) grupy kFiata generuja calkiem fajnie moc, ale zeby
jezdzic w miare dynamicznie (mowa caly czas o mniejszych
pojemnosciach, dla 'oszczednych') trzeba krecic w miare wysoko, a
wtedy i spalanie skacze do gory - perpetuum mobile to nie jest.

Akurat brak klimy w tej wersji silnikowej mozna zaliczyc 'in plus', bo
z klima to nawet nie chcialoby sie toczyc, nie wspominajac o jezdzeniu
w miare sensownie :)

W sumie z autka malzonka byla nawet zadowolona (ale jezdzilo
praktycznie po miescie, a generalnie to obrzezami Wawy, wiec i korkow
malo widzialo), fakt ze podstawowe wyposazenie (pomijajac brak klimy)
jest dosc bogate (ABS, poduchy, pelna elektryka, kompjuter itepe),
nawet bardzo sie toto nie psulo (autko kupione jako nowe, w jakies 4
latka przebiegu raptem w okolicach 40 kkm - no ale w koncu
przeznaczenie miejskie, do roboty i z powrotem). Akurat takie
'toczydelko' na miasto dla spokojnej kobitki.

W trasie (znaczy troszke za Wawe) samochodzik byl ze trzy, cztery razy
w zyciu - z czego najdlusza to przejazd z BB (tam byl odbior) do Wawy.
Na szczescie :) gierkowka to 'prawie' jak autostrada, wiec jakos sie
dotoczyl, he, he.

PS I bynajmniej nie jestem uprzedzony do marki - aktualnie sam
ujezdzam produkt kFiata, tylko 150 konny w bocianie ;-)

Data: 2009-05-09 01:05:38
Autor: zkruk [Lodz]
Alex81 wrote:
[...]

ale chyba przyznasz, że 1.2 powoduje iż kupujemy samochód z góry ograniczony na miasto...
miałem okazję jechać punto II 1.2 z Łodzi do Białegostoku i z powrotem
nie - dziękuję... przyśpieszenie powyżej 90 tki było teoretyczne
mogłem więc ustawić się w tunelu za tirem...
a punto jakby lżejszy od stilo...

i nadal uważam, że obie wymienione przeze mnie cechy to dość duże wady i dlatego wpływają na cenę..

Data: 2009-05-09 02:02:04
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
zkruk [Lodz] pisze:
Alex81 wrote:
[...]

Ale w Punto miałeś pewnie najczęściej spotykany silnik 8V 60KM. W Stilo jest jednostka 16V, mająca 80 czy 85KM. To dwa zdecydowanie różne silniki.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-05-10 10:08:44
Autor: zkruk [Lodz]
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

Ale w Punto miałeś pewnie najczęściej spotykany silnik 8V 60KM. W
Stilo jest jednostka 16V, mająca 80 czy 85KM. To dwa zdecydowanie
różne silniki.

być może jest tak jak piszesz... ale... masa też różna...

i chyba nie chcesz mi wmówić, że stilo 1.2 16V jest demonem prędkości
i jednak przyznasz rację, że kupowanie samochodu z takim silnikiem tej masy to dość mocne ograniczanie się...
nie mówiąc już o braku klimy - której brak jest dla mnie dyskfalifikujący....

Data: 2009-05-10 12:55:07
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
zkruk [Lodz] pisze:
[...]

Demonem prędkości nie jest. Ale do w miarę sprawnego poruszania się po mieście w zupełności wystarczy.

i jednak przyznasz rację, że kupowanie samochodu z takim silnikiem tej masy to dość mocne ograniczanie się...

Zależy od potrzeb. Nie każdy chce ustalać rekordy prędkości przelotowej. Chociaż na trasę - fakt, 1.6 100-konny byłby dużo lepszy.

nie mówiąc już o braku klimy - której brak jest dla mnie dyskfalifikujący....

Dla mnie również. Doceniłem klimę dopiero gdy ją posiadłem w obecnym aucie. Wcześniej było "ee, po co". ;)

Data: 2009-05-11 04:48:11
Autor: K
zkruk [Lodz] <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał(a):
nie mówiąc już o braku klimy - której brak jest dla mnie dyskfalifikujący....

zkruk daj se luz, bo jak cie czytam to masz ciagle ten sam schemat.... wszystko do dupy, wolne, slabe, dyskwalifikacja... a za chwile wylecisz oczywiscie z honda... mam racje?

a Ty miales od razu hiper wypas samochod? czym jezdziles 10 lat temu?

Data: 2009-05-08 20:51:03
Autor: Alex81
Fiat Stilo 1,2 benzyna... Jakie są wasze opi nie?
In article <gu1hav$dhr$1@inews.gazeta.pl>, maciek82@orange.pl says...

[ciach]
Był wątek niedawno, poguglaj za Stilo.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-05-08 22:36:35
Autor: Michał
Maciek C <maciek82@orange.pl> napisał(a):
[...]

ja sie dołaczam do pytania:

jak się to ma do bmw3 (model 1999..2005), a4 lub ... nie wiem czego :)
citroenem c4 ?

tylko model z klimatronikiem, nawigacją i może mocniejsza bęzyną.

pozdrawiam.

Data: 2009-05-09 01:00:57
Autor: Elwis
Fiat Stilo 1,2 benzyna... Jakie są wasze opinie?
ja sie dołaczam do pytania:

jak się to ma do bmw3 (model 1999..2005)

Ma się tak, że jest to przepaść jeżeli chodzi o materiały do wykończena wnętrza, nie mówiąc o osiągach najsłabszej beznyny 1,6 BMW E46. To jest po prostu inna liga.

--
~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~
Pozdrawia Elwis

Data: 2009-05-08 22:55:36
Autor: hamberg
[...]

nie wiem jak plastiki ale ta szmata na siedzeniach w bmw i audi mnie
po prostu oslabia. W markach tej klasy juz sie nie godzi dawac taka
szmate na siedzeniach. Jak porownuje moje Tipo z 91r z BMW serii 3 w
podobnym wieku to u mnie siedzenia jak nowe, gruba przyjemna tkanina
ktora w wieku 18 lat jest nie pozagniatana ani nie wysiedziana gdzie
rowniez nie ma mowy o przetarciach. BMW kuzyna to wysiedziane fotele z
poprzecierana szmata i same faldy na siedziskach.

Data: 2009-05-09 00:38:44
Autor: Michał
> [...]

Ma się tak, że jest to przepaść jeżeli chodzi o materiały do wykończena wnętrza, nie mówiąc o osiągach najsłabszej beznyny 1,6 BMW E46. To jest po prostu inna liga.
 aż taka różnica ? myślałem że to był ten właściwy następca tipo :)
tz wydawało mi się ze a z a4 moge porównywać 1:1 (model 1996..200?), ale może mi się wydawało - choć może i można bo audi starsze 3lata.

tz. wiem że do a6 czy bmw5 citroen c5 to pewnie daleko, ale za duże są
(nie to nie auto dla mnie:) ) - idea: "wypasione" małe.

pozdrawiam.

Data: 2009-05-11 04:50:22
Autor: K
Elwis <elwiszyje@poczta.fm> napisał(a):
> [...]

Ma się tak, że jest to przepaść jeżeli chodzi o materiały do wykończena wnętrza, nie mówiąc o osiągach najsłabszej beznyny 1,6 BMW E46. To jest po prostu inna liga.

nastepny fanatyk modlacy sie do swojego bmw... wiesz co? dla mnie dzisiaj bmw to kiepski bolid w F1 poprostu porazka...

Data: 2009-05-13 22:01:14
Autor: JanuSz
Elwis pisze:
[...]

Przepaść, jak przepaść. Pewnie, że bmw gorsze, zwłaszcza materiały, szczególnie siedzenia dość tandetne i obleśne, ale silniki zwykle mocniejsze.

Fiat Stilo 1,2 benzyna... Jakie są wasze opinie?