Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?

Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?

Data: 2009-11-19 13:30:08
Autor: Resun
Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?

Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomości news:he0utr$48s$1inews.gazeta.pl...
Powiedzcie mi moi drodzy... jak to jest z tym golfem IV czy to naprawde dobre auto? czy tylko takie cudowne gadki u mechaniorow mozna uslyszec, ze to auto sie nie psuje :) Zastanawiam sie nad wyborem Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV z podobnym silnikiem i rocznikiem.

FIATA kupisz taniej i mniej zajechanego pewnie..
GOLF napewno będzie żwawiej jeżdził (większy moment) no i skrzynia 6 biegowa najczęściej przy tym silniku to duzy plusik.
Po za tym bierz golfa ... ze  2 miliony polaków tak zrobiły, przecie  nie mogą sie mylić :P

Data: 2009-11-19 14:27:20
Autor: Hektor
Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?
Użytkownik "Resun" <resun@o2.pl> napisał

GOLF napewno będzie żwawiej jeżdził (większy moment) no i skrzynia 6 biegowa najczęściej przy tym silniku to duzy plusik.

To fakt, Fiat ma moment żałosny.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-11-19 14:31:14
Autor: krzysiek82
Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?
Hektor pisze:
To fakt, Fiat ma moment żałosny.

Zbigniew Kordan

Czy ja wiem, mam porównanie punto II 1.9 JTD i golf 3 1.9 tdi i jakoś dynamiczniej mi się jeździ punto. No i nie czuć turbo dziury tak wyraźnie.

--
krzysiek82

Data: 2009-11-19 14:45:14
Autor: Hektor
Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?
Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@NOSPAMo2.pl> napisał

Czy ja wiem, mam porównanie punto II 1.9 JTD i golf 3 1.9 tdi i jakoś dynamiczniej mi się jeździ punto. No i nie czuć turbo dziury tak wyraźnie.

To akurat fakt. Silniki JTD rozwijają moc dużo bardziej płynnie niż TDI. O kulturze pracy (w porównaniu do VAG'owskich silników bez CR), nawet nie wspomnę.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-11-19 15:13:26
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?
Hektor pisze:
Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@NOSPAMo2.pl> napisał

Czy ja wiem, mam porównanie punto II 1.9 JTD i golf 3 1.9 tdi i jakoś dynamiczniej mi się jeździ punto. No i nie czuć turbo dziury tak wyraźnie.

To akurat fakt. Silniki JTD rozwijają moc dużo bardziej płynnie niż TDI. O kulturze pracy (w porównaniu do VAG'owskich silników bez CR), nawet nie wspomnę.

O to właśnie chodzi. Bez podniesienia pojemności, to albo płynność w rozwijaniu mocy, albo wartość mocy i/lub momentu podniesiona w kosmos (z wyraźnie odczuwalną turbodziurą). Ratunkiem dla małego silnika jest chyba tylko podwójne doładowanie, jak np. w BMW 123d czy 1.4TSI w najmocniejszej wersji (kompresor+turbina).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być
  jak kobieta - ładny, znający umiar z miłym głosem. Ale zawsze znajdzie
  się ktoś kto woli wredną, wrzeszczącą i wściekle umalowaną kurwę."

Data: 2009-11-19 15:24:46
Autor: wchpikus
Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?
Witam!

> To fakt, Fiat ma moment żałosny.

Dobry tekst:

"Krótka historia: na początku lat '80 Fiat wymyślił technologię TDI ( wprowadził ją w Cromie ). Była fajna ale nie najlepsza więc z niej zrezygnował. W połowie lat '90 opatentował technologię Common Rail ( JTD u fiata ) a potem rozwinął 3 jej generacje ( dzisiaj- JTDm ). Tymczasem niemcy dalej jeżdżą na TDI... żałosne. Jedynie BMW moze się równać z Włoskimi dieslami"

http://forum.interia.pl/wyszukiwarka?q=JTD+kontra+TDI

Tutaj masz test alfy i Golfa, mozesz porownac silniki.


"Znacznie nowocześniejszy Common Rail z Alfy to system, w którym z centralnej szyny paliwowej zasilanej przez pompę ciśnieniową paliwo pod dużym ciśnieniem (do 1500 barów) dostarczane jest do cylindrów przez wtryskiwacze. Wtrysk w Volkswagenie opiera się na klasycznym, znanym od lat systemie. Z pompy rozdzielaczowej paliwo za pomocą przewodów podawane jest do wtryskiwaczy. W tym wypadku ciśnienie wtrysku jest nieco niższe. Mimo prawie identycznej mocy zachowanie się obu motorów jest różne. Wszystko przemawia na niekorzyść Golfa: mniejsza moc, znacznie mniejszy moment obrotowy. Przy sprincie spod świateł pierwsze zaskoczenie - Golf rozpędza się równie dziarsko jak Alfa. Pod względem elastyczności lepiej radzi sobie jednak "147". Przy takiej różnicy w maksymalnym momencie obrotowym to nic dziwnego, choć trzeba przyznać, że subiektywne odczucia aż takich różnic nie wykazują. Również pod względem kultury pracy naszym faworytem jest Alfa. W Golfie silnik jest trochę za głośny, a kultura pracy jest po prostu gorsza.
Różnice w zużyciu oleju napędowego sięgają prawie jednego"

W Stilo jest taki sam silnik.

Data: 2009-11-19 16:16:31
Autor: Hektor
Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijtowp.pl> napisał

> To fakt, Fiat ma moment żałosny.

Dobry tekst:

"Krótka historia: na początku lat '80 Fiat wymyślił technologię TDI ( wprowadził ją w Cromie ). Była fajna ale nie najlepsza więc z niej zrezygnował. W połowie lat '90 opatentował technologię Common Rail ( JTD u fiata ) a potem rozwinął 3 jej generacje ( dzisiaj- JTDm ). Tymczasem niemcy dalej jeżdżą na TDI... żałosne. Jedynie BMW moze się równać z Włoskimi dieslami"

http://forum.interia.pl/wyszukiwarka?q=JTD+kontra+TDI

Tutaj masz test alfy i Golfa, mozesz porownac silniki.


"Znacznie nowocześniejszy Common Rail z Alfy to system, w którym z centralnej szyny paliwowej zasilanej przez pompę ciśnieniową paliwo pod dużym ciśnieniem (do 1500 barów) dostarczane jest do cylindrów przez wtryskiwacze. Wtrysk w Volkswagenie opiera się na klasycznym, znanym od lat systemie. Z pompy rozdzielaczowej paliwo za pomocą przewodów podawane jest do wtryskiwaczy. W tym wypadku ciśnienie wtrysku jest nieco niższe. Mimo prawie identycznej mocy zachowanie się obu motorów jest różne. Wszystko przemawia na niekorzyść Golfa: mniejsza moc, znacznie mniejszy moment obrotowy. Przy sprincie spod świateł pierwsze zaskoczenie - Golf rozpędza się równie dziarsko jak Alfa. Pod względem elastyczności lepiej radzi sobie jednak "147". Przy takiej różnicy w maksymalnym momencie obrotowym to nic dziwnego, choć trzeba przyznać, że subiektywne odczucia aż takich różnic nie wykazują. Również pod względem kultury pracy naszym faworytem jest Alfa. W Golfie silnik jest trochę za głośny, a kultura pracy jest po prostu gorsza.
Różnice w zużyciu oleju napędowego sięgają prawie jednego"

W Stilo jest taki sam silnik.

No dobra, napracowałeś się, nawklejałeś cytatów. Co z tego wynika w kontekście slabego momentu fiatowskiego JTD 115?

ZK

Data: 2009-11-20 08:18:30
Autor: Resun
Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?


"Krótka historia: na początku lat '80 Fiat wymyślił technologię TDI ( wprowadził ją w Cromie ). Była fajna ale nie najlepsza więc z niej zrezygnował. W połowie lat '90 opatentował technologię Common Rail ( JTD u fiata ) a potem rozwinął 3 jej generacje ( dzisiaj- JTDm ). Tymczasem niemcy dalej jeżdżą na TDI... żałosne. Jedynie BMW moze się równać z Włoskimi dieslami"


Wrzucanie do jednego wora wszystkich 1.9 TDI  VAGa  pod którymi kryją sie zwykłe pompy, VTG ze zmienną geometrią czy też  PD z pompowtryskiwaczami oznacza, że piszący kompletnie nie zna tematu więc nawet nie ma po co rozwijac dalej tej dyskusji.
Ja np nie zgłebiłem ile typów silnika kryje się pod 1.9 JTD więc się nie silę na porównania :)

Pamiętac trzeba tylko , że silnik to nie wszystko szczególnie w PL gdzie dużo jeżdzi sie na  nawierzchniach zbudowanych "prawie jak drogi" gdzie "prawie" robi dużą róznicę :)
Golfa znam, o Stilo poczytałem tu: http://www.motoforum.pl/Opinie/Fiat/stilo/stilo.php3 i powiem tyle ze kupujacy musi niestety sam wybierać :)

Data: 2009-11-20 09:41:58
Autor: wchpikus
Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?
Witam!


Wrzucanie do jednego wora wszystkich 1.9 TDI  VAGa  pod którymi kryją sie zwykłe pompy, VTG ze zmienną geometrią czy też  PD z pompowtryskiwaczami oznacza, że piszący kompletnie nie zna tematu więc nawet nie ma po co rozwijac dalej tej dyskusji.

Pisanie ze jtd jest gorsze od TDI tez ma sie tak samo.
Akurat w golfie IV jest starsza generacja silnika TDI, wiec chyba nie ma pomylki.

Pamiętac trzeba tylko , że silnik to nie wszystko szczególnie w PL gdzie dużo jeżdzi sie na  nawierzchniach zbudowanych "prawie jak drogi" gdzie "prawie" robi dużą róznicę :)

Dokladnie.
Dochodzi jeszcze masa samochodu, co w stilo nie jest malo.
Rozumiem ze 1,5t z silnikiem 80KM to pomylka.



Golfa znam, o Stilo poczytałem tu: http://www.motoforum.pl/Opinie/Fiat/stilo/stilo.php3 i powiem tyle ze kupujacy musi niestety sam wybierać :)

To sa dwa rozne samochody.
Oczywiscie uklad jezdny jest inny, inaczej sie prowadzi golfa, inaczej stilo.

Kupujacy musi sie przejechac jednym i drugim.

Data: 2009-11-20 13:34:44
Autor: Resun
Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?


Pisanie ze jtd jest gorsze od TDI tez ma sie tak samo.
Akurat w golfie IV jest starsza generacja silnika TDI, wiec chyba nie ma pomylki.


Akurat w Golfie IV jest cala gama rozwiazan i akurat 115km jest na PD :)

Fiat Stilo JTD 1.9 115KM 2002r czy GOLF IV ?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona