Fiat Ulysse 2,1 td

Data: 2009-04-27 23:51:04
Autor: Jacus1Rex
Fiat Ulysse 2,1 td
Witam wszystkich grupowiczów

Rodzina mi się ponad rok temu powiększyła do modelu 2+3, a na dniach
do domu dzieciaki przyciągną psa (labradora). Do tej pory jeżdżę małym
kombi i coraz częściej z żoną zastanawiamy isę nad kupnem "czegoś"
większego za rozsądną kwotę. Jako rodzina raczej nie siedzimy w
miejscu, więc pomyśleliśmy o minivanie. Na myśl przyszła nam na
początku KIA Carnival, ale jak poczytaliśmy w internecie wiele opinii
negatywnych to stwierdziliśmy że mamy na co innego wydawać pieniądze.
Ostanio znajomy (zaufany człowiek-rzetelny) zaproponował nam Fiata
Ulysse 2,1 td 1998 z przebiegiem 180000km z 7 fotelami, klima,
elektryka. Ogólnie w bardzo dobrym stanie za około 14000zł na polskich
tablicach
Jak oceniacie taki wybór? Oczywiście stojąc "daleko obok" ale mając
własne doswiadczenia. Liczę na rzetelne konkretne sugestie i uwagi

Data: 2009-04-28 08:59:16
Autor: Adam Szewczak
Fiat Ulysse 2,1 td

Użytkownik "Jacus1Rex" <jacek.pronko@gmail.com> napisał w wiadomości news:da5d9e51-bc06-40fb-87f2-c66a354b6811y33g2000prg.googlegroups.com...
[...]

    Poczytaj na autocentrum.
To jest to samo co dostawcze Scudo. Ponoc silniki dosc dobre, tyle ze Scudo np rdza lubila.

Bliznacze samochody to Belkot 806, Citroen Evasion, Lancia Zeta (tutaj wyposazenie i materialy we wnetrzu byly najladniejsze/najlepsze)

PZDr
Adam

Data: 2009-04-28 09:05:13
Autor: Grejon
Fiat Ulysse 2,1 td
Adam Szewczak pisze:

    Poczytaj na autocentrum.
To jest to samo co dostawcze Scudo. Ponoc silniki dosc dobre, tyle ze Scudo np rdza lubila.

ROTFL. Ulysse i Scudo? Chyba ci się z Ducato pomyliło.

Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)

Data: 2009-04-28 08:28:30
Autor: Waldek Godel
Fiat Ulysse 2,1 td
Dnia Tue, 28 Apr 2009 09:05:13 +0200, Grejon napisał(a):

ROTFL. Ulysse i Scudo? Chyba ci się z Ducato pomyliło.

Scudo, scudo.

Ulysse, Peugeot 806, Citroen Evasion i Lancia Zeta to bliźniaki produkowane
przez PSA w Valenciennes. Z silnikami PSA - wspomniany powyżej to
citroenowski 2.1TD, bardzo dobry, choć stary (to nie jest HDI). Jak ktoś
szuka topowych wersji, to najłatwiej znaleźć z logo Lancii (choć samych
Lancii jest najmniej).

Na bazie tego eurovana zrobiono serię dostawczaków - Scudo, Jumpy/Dispatch,
Expert. Mają tą samą płytę podłogową praktycznie to samo zawieszenie i
nieco inną budę.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-28 09:32:51
Autor: jack
Fiat Ulysse 2,1 td
> [...]

Expert. Mają tą samą płytę podłogową praktycznie to samo zawieszenie i

Pomysl o benzyniaku i zagazowaniu,bo ten dizelek to raczej ponizej 10l nie zejdzie.
I jeszcze jedno wystrzegaj sie jak ognia peugeota -duzo złego się o niem naczytałem.
Fakt najlepsza lancia zeta.
pozdro.jack[tez sie na to zapatrzyłam i kupiłem frontere haha]

Data: 2009-04-28 08:35:10
Autor: Waldek Godel
Fiat Ulysse 2,1 td
Dnia Tue, 28 Apr 2009 09:32:51 +0200, jack napisał(a):

Pomysl o benzyniaku i zagazowaniu,bo ten dizelek to raczej ponizej 10l nie zejdzie.
I jeszcze jedno wystrzegaj sie jak ognia peugeota -duzo złego się o niem naczytałem.

najwyżej sobie znaczki przełoży <ROOOOOTFL>
Przecież to z tej samej taśmy produkcyjnej schodzi. Poćwicz jeszcze
czytanie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-04-28 09:32:28
Autor: Adam Szewczak
Fiat Ulysse 2,1 td

Użytkownik "jack" <jackglajt@vp.pl> napisał w wiadomości news:158a.00000107.49f6b123newsgate.onet.pl...
> [...]

Fakt najlepsza lancia zeta.
pozdro.jack[tez sie na to zapatrzyłam i kupiłem frontere haha]

    Z benzyniakow tam byl chyba 2.0T (najsensowniejszy) ale nie wiem jak to sie gazuje.

Adam

Data: 2009-04-28 18:53:32
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Fiat Ulysse 2,1 td
Adam Szewczak pisze:

    Z benzyniakow tam byl chyba 2.0T (najsensowniejszy) ale nie wiem jak to sie gazuje.

Co rozumiesz przez słowo "najsensowniejszy"? Bo akurat w tym aucie 150KM 2.0TCT ma co robić i ciężko w mieście zejść z 12-15l.
Gazowanie - każdy gazownik to zrobi nawet "na śrubkę" - szkoda, że tylko bardzo niewielu klientów będzie z tego zadowolonych ;).

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl

Data: 2009-04-28 19:15:56
Autor: Adam Szewczak
Fiat Ulysse 2,1 td

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:gt7cin$ii2$1inews.gazeta.pl...
Adam Szewczak pisze:

[...]

    Nowsze te po faceliftingu mialy juz silniki JTD to te chyba byly najlepsze do tego typu pojazdy, w miare mocny i diesel.
No ale jeden lupi klekota inny benzyne, to dla kazdego cos milego ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-04-28 19:31:23
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Fiat Ulysse 2,1 td
Adam Szewczak pisze:
   Nowsze te po faceliftingu mialy juz silniki JTD to te chyba byly najlepsze do tego typu pojazdy, w miare mocny i diesel.
No ale jeden lupi klekota inny benzyne, to dla kazdego cos milego ;P
Silniki diesla z wtryskiem CR w tych autach to akurat pochodzą jak i wszystkie z PSA i mają oznaczenie DW10AETD lub DW10AETD4 - obydwa mają 110KM.
Silnik XUD11 - czyli 2.1 TD to sprawdzona konstrukcja, o mechanicznej pompie wtryskowej :) sterowanej elektronicznie :(. Też ma 110KM, ale niestety wyższe spalanie niż 2.0HDi. W zamian jest bardziej odporny na wynalazki ropo-podobne co ma znaczenie w naszym pięknym kraju.

Znaczek JTD to tylko z zewnątrz "pod klienta".
Sam mam Fiata (konstrukcja) + Forda (silnik) z napisem na masce i w papierach: Citroen HDi ;)
Wielkie koncerny wzajemnie wymieniają się myślą techniczną i rozwiązaniami. A że klienci się przyzwyczaili do takiego znaczka - to go dostają ...

Data: 2009-04-28 21:14:33
Autor: Adam Szewczak
Fiat Ulysse 2,1 td

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:gt7epm$sef$1inews.gazeta.pl...
Adam Szewczak pisze:
[...]

    Ciekawe czy biodiesla lyknie ;P

PZDr
Adam

Data: 2009-04-28 21:20:03
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Fiat Ulysse 2,1 td
Adam Szewczak pisze:
   Ciekawe czy biodiesla lyknie ;P

Który? i jakiego - czyli o jakiej zawartości estrów?
2.0HDi - nie radzę - silnik NIE JEST przystosowany do tego, a naprawa jest bardzo kosztowna.

Data: 2009-04-28 22:44:27
Autor: Adam Szewczak
Fiat Ulysse 2,1 td

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:gt7l5h$ou$1inews.gazeta.pl...
Adam Szewczak pisze:
   Ciekawe czy biodiesla lyknie ;P

Który? i jakiego - czyli o jakiej zawartości estrów?
2.0HDi - nie radzę - silnik NIE JEST przystosowany do tego, a naprawa jest bardzo kosztowna.

--

    No fakt nie napisalem, to ze HDi nie lyknie to wiem.
Chodzilo o starego 2.1 A BIO to ten z bliskiej najpopularniejszy jest.

To raczej jako ciekawostka.

PZDr
Adam

Data: 2009-04-28 09:08:55
Autor: Adam Szewczak
Fiat Ulysse 2,1 td

Użytkownik "Grejon" <grejon83@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt69r6$3sk$1inews.gazeta.pl...
Adam Szewczak pisze:

[...]

        Ducato to wielki dostawczak.

A to niby co to jest
http://www.autoplenum.de/Bilder/P/p0503808/FIAT/FIAT-Ulysse-2-1-TD-EL-- 1996-1998-.jpg - Ulysse
http://i4.ebayimg.com/02/m/000/a3/f5/a2c9_12.JPG - Scudo

PZDr
Adam

Data: 2009-04-28 19:42:14
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Fiat Ulysse 2,1 td
Jacus1Rex pisze:
Jak oceniacie taki wybór? Oczywiście stojąc "daleko obok" ale mając
własne doswiadczenia. Liczę na rzetelne konkretne sugestie i uwagi
Sensownie :) - tylko na ile jest wiarygodny przebieg tego auta? zazwyczaj trzeba by dopisać jakieś 200.000 aby mieć prawdziwy ;)

Jako użytkownik mogę wypisać:

Wady:
Wygląda potężnie i początkowo kierowca nie wie jak tym zaparkować, ale to tylko złudzenie ponieważ długość jest... mniejsza od kompakta kombi!
Brak ograniczeń w pakowaniu zakupów/rzeczy na wyjazdy, choć Jeśli myślisz, że kobieta pakując do wyjazdu nie zapełni go w całości, to się mylisz ;) - nadźwigasz się...
Brak czucia drogi - zawieszenie pozbawia kręgosłup informacji o dziurach, wybojach, garbach...
Nieprestiżowa konstrukcja i marka (cokolwiek to miało by oznaczać...)

Zalety
To samo co powyżej oraz:
Przesuwane drzwi boczne - docenisz na pierwszym ciasnym parkingu...
Przewymiarowane zawieszenie - za solidne na autostrady, ale na nasze drogi w sam raz.
Wysoka pozycja kierowcy
Sprawdzona i rozpowszechniona konstrukcja mechaniczna i silnikowa.

Data: 2009-04-28 21:15:48
Autor: Adam Szewczak
Fiat Ulysse 2,1 td

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:gt7fe2$1v0$1inews.gazeta.pl...
Jacus1Rex pisze:
[...]

    Ja mam jakos zbocznie na punkcie takich wiekszych samochodow. Tyle ze mnie osobiscie najbardziej sie Lancia podoba ;]

Ech narazie czekam az moj multivan wroci z remontu...

PZDr
Adam

Fiat Ulysse 2,1 td