Data: 2014-01-27 09:37:31 | |
Autor: wchpikus | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
Stilo?
Slaby akumurator.. W dniu 2014-01-27 09:32, Jacek pisze: Jak co zimy - gdy tylko przyszły mrozy pokazują mi się wszelkie możliwe |
|
Data: 2014-01-27 09:52:58 | |
Autor: Jacek | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 09:37, wchpikus pisze:
Stilo?He, he. 2 sztuki: Stilo i Doblo, więc nie ma mowy o przypadku. Jacek |
|
Data: 2014-01-27 10:15:25 | |
Autor: wchpikus | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 09:52, Jacek pisze:
W dniu 2014-01-27 09:37, wchpikus pisze:Fiaty czule sa na niskie napiecie aku, norma. Podladowac i zapomniec:) |
|
Data: 2014-01-27 11:10:39 | |
Autor: yabba | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
Użytkownik "wchpikus" <wchpikus@wytnijto.wp.pl> napisał w wiadomości news:lc583d$90f$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-01-27 09:52, Jacek pisze: Weź mnie nie strasz, też mam Stilo. Poprzedniej zimy akumulator zaczął słabnąć, ale nie było głupich komunikatów, tylko resetował się zegarek i ustawienia podświetlania zegarów. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2014-01-27 11:59:57 | |
Autor: Jacek | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 11:10, yabba pisze:
Weź mnie nie strasz, też mam Stilo. Poprzedniej zimy akumulator zacząłTu ja Cię muszę zmartwić, bo w Stilo kilka razy blokowało się wspomaganie kierownicy. Przy słabszym aku i rozruchu na skręconych kołach - ciach i wyłączone. Producent nie przewidział możliwości, żeby się to samo odblokowało i trzeba się za każdym razem turlać bez wspomagania do ASO na wykasowanie komputera (ok 100 zł plus 4 godziny straty czasu). Dlatego zawsze teraz pamiętam, żeby nie dotykać kierownicy przy zapalaniu. Jacek |
|
Data: 2014-01-27 04:34:07 | |
Autor: kogutek444 | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 11:59:57 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
W dniu 2014-01-27 11:10, yabba pisze: Pierdolić taki samochód. Wyobraź sobie ze Cie jakiś bandzior goni. Wsiadasz do samochodu i chcesz uciec. A samochód melduje że niski poziom płynu w spryskiwaczu i ni chuja nie pojedzie dokąd nie dolejesz. |
|
Data: 2014-01-27 13:47:09 | |
Autor: Jacek | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 13:34, kogutek444@gmail.com pisze:
samochód melduje że niski poziom płynu w spryskiwaczu i ni chuja niepojedzie dokąd nie dolejesz. Tu akurat jest tak, że pojedzie, tylko jest dyskoteka komunikatów o błędach. W każdym razie fiat ma u mnie na tyle duży minus, że nie będzie brany pod uwagę przy zamianie auta na nowsze. JAcek |
|
Data: 2014-01-27 05:36:52 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 13:47:09 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
W każdym razie fiat ma u mnie na tyle duży minus, że nie będzie brany pod uwagę przy zamianie auta na nowsze. A ja tam lubię Fiaty i przymykam oko na takie ich małe żarciki z kontrolkami. Wolę to, niż sytuację, w której nowy samochód życzy sobie z rana żeby odwieźć go do serwisu na lawecie, a tam po podłączeniu do komputera odpala jakby nigdy nic a mechanicy nie wiedzą co się stało. No, ale to nie jakiś parszywy Fiat tylko - ho, ho, ho - Mercedes :) Pozdrawiam MK |
|
Data: 2014-01-27 14:42:15 | |
Autor: wchpikus | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
Dokladnie
Przez kilka lat miales stilo, raz tylko odmowil posluszenstwa, ale to byla wina czujnika walu korbowego..bez tego silnik nie ruszy:) A elektryka zawsze dzialala, raz lepiej raz gorzej, ale nigdy nie unieruchomila samochodu. Ja bym sie tym nie przejmowal, kupil/podladowal aku i dalej jezdzil. |
|
Data: 2014-01-27 15:21:05 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 14:42, wchpikus pisze:
Przez kilka lat miales stilo, raz tylko odmowil posluszenstwa, ale to byla wina czujnika walu korbowego..bez tego silnik nie ruszy:) A dlaczego nie ruszy? W mojej nędznej oplinie ruszy. Weźmie sygnał z wałka rozrządu, a jeśli to diesel, to ponoć z pompy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2014-01-27 11:04:41 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 15:21:05 UTC+1 użytkownik Jakub Witkowski napisał:
A to zabawne :) Jeden raz w zyciu zdazylo mi sie siedziec za kierownica samochodu holowanego do warsztatu. Byl to Opel Omega z uwalonym czujnikiem polozenia walu, ktorego w zaden sposob nie dalo sie odpalic... Pozdrawiam MK |
|
Data: 2014-01-27 15:51:26 | |
Autor: wchpikus | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 15:21, Jakub Witkowski pisze:
o ponoć z pompy.Nie chcial:) Tylko kreci rozrusznikiem:) Sprawdzone:) |
|
Data: 2014-01-27 13:57:46 | |
Autor: z | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 11:59, Jacek pisze:
Tu ja Cię muszę zmartwić, bo w Stilo kilka razy blokowało się Tak czytam i czytam i sobie myślę że sobie jaja robicie. :-) Naprawdę istnieją samochody tak skonstruowane i to w kwestii jak najbardziej bezpieczeństwa? Przecież Normy UE i inne powinny już dawno takie coś wycofać z dróg ;-) z |
|
Data: 2014-01-27 14:07:21 | |
Autor: wchpikus | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
A gdzie tu masz niebezpieczenstwo?
To ze sie wylaczy elektryczne wspomaganie? Stilo jest dobrze zrobione, nawet usterka esp czy abs, brak dzialajacych zegarow czy tez uszkodzenie modulu konfortu (elektryczne szyby, lusterka i inne duperele) nie uniemozliwia tobie jazdy..zapali normalnie i bedzie jechal, a ze komunikatow tysiace to inna sprawa.. Po prostu jak zasilanie spadnie ponizez 10V to komputer swiruje, normalka. Co do wylaczenia wspomagania, ja nigdy tak nie mialem, owszem, esc i abs tak, ale wspomaganie zawsze dzialalo. Tak czytam i czytam i sobie myślę że sobie jaja robicie. :-) |
|
Data: 2014-01-27 14:25:59 | |
Autor: Myjk | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
Mon, 27 Jan 2014 14:07:21 +0100, wchpikus
Po prostu jak zasilanie spadnie ponizez 10V to komputer swiruje, normalka. Nie jest to normalka. RozgarniÄty programista powinien sprawdziÄ warunek napiÄcia na akumulatorze, zanim tablica zacznie bezsensownie ĹwieciÄ. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-01-27 14:32:15 | |
Autor: wchpikus | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 14:25, Myjk pisze:
Mon, 27 Jan 2014 14:07:21 +0100, wchpikus widocznie dla Fiata 10v to minimum, zreszta gdzie Wlosi maja takie zimy jak u nas?:) A tylko w zimie sa takie problemy. Oczywiscie ze powinni, tylko ze nie zrobili, nie wiem czemu. Ale jak napisalem wyzej, tylko swieci, nic wiecej sie nie dzieje. Odpalasz drugi raz i masz czysto. |
|
Data: 2014-01-27 13:42:20 | |
Autor: AZ | |
Fiat i mrozy - znowu siÄ zaczÄĹo | |
On 2014-01-27, wchpikus <wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote:
To po co sprzedaja u nas? No a to, ze trzeba pozniej pojechac do ASO to tez normalne? :-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-27 14:56:31 | |
Autor: wchpikus | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
No a to, ze trzeba pozniej pojechac do ASO to tez normalne? :-) Przesadzasz. We Fiacie jest lepiej niz u niektorych producentow.. |
|
Data: 2014-01-27 14:01:11 | |
Autor: AZ | |
Fiat i mrozy - znowu siÄ zaczÄĹo | |
On 2014-01-27, wchpikus <wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote:
No ale co przesadzam? Ze trzeba niepotrzebnie jechac do ASO marnowac, czas iNo a to, ze trzeba pozniej pojechac do ASO to tez normalne? :-) pieniadze tylko dlatego, ze inni producenci tak maja? To taki problem jest zrobic jakis selftest czy problem nadal wystepuje w przypadku gdy problem dosc czesto sie pojawia? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-01-27 15:09:51 | |
Autor: wchpikus | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 15:01, AZ pisze:
On 2014-01-27, wchpikus <wchpikus@wytnijto.wp.pl> wrote:Przesadzasz dlatego, ze mi przez kilka lat ani razu nie wylaczylo sie wspomaganie. I wiele osobom tez nie, i nie musieli jechac do aso, by to aktywowac. Wylaczenie wspomagania wystepuje w przypadku, kiedy cos dzieje sie sie na linii CAN lub z samym wspomaganiem, nie slyszalem by slabe aku odlaczylo wspomaganie ot tak, zawsze jest cos wiecej. Odczytasz bledy i juz wiesz dlaczego sie wylacza.. Moze padaja przekazniki w kolumnie, moze silnik elektryczny szwankuje.. W innych autach glupia awaria moze uniemozliwic jazde, tutaj mozesz jechac, tylko bez wspomagania...proste. |
|
Data: 2014-01-27 15:15:05 | |
Autor: Myjk | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
Mon, 27 Jan 2014 15:09:51 +0100, wchpikus
W innych autach glupia awaria moze uniemozliwic jazde PrzykĹad? -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-01-27 15:14:34 | |
Autor: Myjk | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
Mon, 27 Jan 2014 15:08:15 +0100, wchpikus
Wylaczenie wspomagania wystepuje w przypadku, kiedy cos dzieje sie sie na lini CAN lub z samym wspomaganiem, nie slyszalem by slabe aku odlaczylo wspomaganie ot tak, zasze jest cos wiecej. Z tego co zrozumiaĹem wspomaganie wyĹÄ czaĹo siÄ w sytuacji gdy przy sĹabym aku i zapĹonie byĹ poĹoĹźony nacisk na kierownicÄ. Ten sam gĹupio zaprogramowany system, co sypie bezsensownymi bĹÄdami na desce, miaĹ za maĹo prÄ du w tym momencie, szedĹ o krok dalej i odĹÄ czaĹ caĹkowicie wspomaganie -- co gorsza uznajÄ c to za permanentnÄ usterkÄ i zmuszajÄ c do wizyty w warsztacie. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-01-27 15:08:01 | |
Autor: Myjk | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
Mon, 27 Jan 2014 14:32:15 +0100, wchpikus
widocznie dla Fiata 10v to minimum, Skoro silnik odpala, to nie widzÄ powodu aby 10V to byĹo minuimum. ZresztÄ przy sprawnym alternatorze chwilÄ po uruchomieniu silnika jest juĹź wystarczajÄ co duĹźo prÄ du aby sprawdziÄ (ponownie) parametry. Po prostu ktoĹ coĹ spieprzyĹ i nie uwaĹźam, Ĺźe to jest "normalne". Chyba Ĺźe normalne dla Fiata albo konkretnie dla Stilo. zreszta gdzie Wlosi maja takie zimy jak u nas?:) SprzedajÄ , ba, nawet coĹ tam produkowali -- to powinno dziaĹaÄ. ;p Odpalasz drugi raz i masz czysto. Pod warunkiem Ĺźe odpali drugi raz. Wiem Ĺźe sÄ tacy co ze ĹwiecÄ cymi kontrolkami silnika jeĹźdĹźÄ , ale mnie to zwyczajnie draĹźni i podejrzewam Ĺźe wielu, jak i autor tego wÄ tku, pojedzie odrazu do serwisu i zapĹaci Ĺźeby siÄ dowiedzieÄ, Ĺźe wszystko dziaĹa jak trzeba -- a byĹa to tylko chwilowa fanaberia niedorobionego systemu. W skrĂłcie TTTM. OdetchnÄ z ulgÄ i nawet odĹźaĹujÄ te 80 zĹ. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2014-01-27 15:21:04 | |
Autor: wchpikus | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 15:08, Myjk pisze:
Mon, 27 Jan 2014 14:32:15 +0100, wchpikus Jak napisalem, silnik odpali, ale elektronika juz nie lubi takich skokow napiecia
Tutaj chodzi generalnie o cos innego. Odpalasz auto, przed kreceniem rozrusznika masz test. Jak przejdzie i jest wszystko ok, odpalasz. Chwile po odpaleniu tez auto sprawdza czy wszystko dziala. Przy wlaczonym silniku, musisz miec dobre zasilanie, jak nie masz, to komp sygnalizuje dziwne rzeczy... A nie masz z roznych powodow, slaby aku nie naladuje sie tak szybko, moze rozruch spowodowal jego padniecie do tych 10V, moze alternator za malo daje, moze nie ma masy...cokolwiek Odpali.
Jesli masz zablokowane wspomaganie, masz nie tak cos z nim, innej opcji nie ma. Ja mialem kilkakrotnie rozladowany aku, oczywiscie zawsze choinke na desce, ale wspomaganie zawsze dzialalo..wiec moze warto sprawdzic? |
|
Data: 2014-01-27 17:29:21 | |
Autor: Jacek | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu 2014-01-27 15:21, wchpikus pisze:
Jesli masz zablokowane wspomaganie, masz nie tak cos z nim, innej opcjiNie zgodzę się. Wspomaganie zostało (niepotrzebnie) zdemontowane tylko po to, żeby potem poskładać do kupy. Podejrzany był uszkodzony przekaźnik. Błąd był w elektronice. Jacek |
|
Data: 2014-01-27 15:05:10 | |
Autor: w.mak | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 11:59:57 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
Tu ja Cię muszę zmartwić, bo w Stilo kilka razy blokowało się wspomaganie kierownicy. Przy słabszym aku i rozruchu na skręconych kołach - ciach i wyłączone. Producent nie przewidział możliwości, żeby się to samo odblokowało i trzeba się za każdym razem turlać bez wspomagania do ASO na wykasowanie komputera (ok 100 zł plus 4 godziny straty czasu). Dlatego zawsze teraz pamiętam, żeby nie dotykać kierownicy przy zapalaniu. Nasz Ceed wykonał żonie ładny numer: przy próbie skrętu w wąską dwukierunkową ulicę w prawo pojechał prosto. Wyłączyło się wspomaganie, zaświeciła lampka EPS. Z wielkim trudem kobiecie udało się na bok zjechać, po zgaszeniu/włączeniu silnika lampka zgasła, wspomaganie ożyło. W serwisie komputer serwisowy pokazał w pamięci błąd czujnika skrętu. Pytam szefa: ile prądu pobiera wspomaganie ? - z 5A. Sprawdzam schematy - bezpiecznik 80 A. Grzebiąc w internecie znajduję opis EPS KIA - w porywach może brać ponad 70 A. Podobnie jest w jakimś Fiacie. Takiego prądu nie da alternator na niewielkich obrotach - musi ciągnąć z akumulatora a słabowity akumulator też tyle nie da - siądzie napięcie . Wymieniłem akumulator - sytuacja nie powtórzyła się. Szkoda, że w ASO tego nie wiedzą. |
|
Data: 2014-01-28 00:19:33 | |
Autor: J.F | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup
W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 11:59:57 UTC+1 użytkownik Jacek napisał: Tu ja Cię muszę zmartwić, bo w Stilo kilka razy blokowało się Nasz Ceed wykonał żonie ładny numer: przy próbie skrętu w wąską dwukierunkową ulicę w prawo pojechał prosto. Niestety - jak cos ma byc mocne, to amperow musi brac duzo. Takiego prądu nie da alternator na niewielkich obrotach - musi ciągnąć z akumulatora a słabowity akumulator też tyle nie da - siądzie napięcie . Hm ... troche wczesniej ten akumulator dal jednak wiecej amper rozrusznikowi, a teraz rozgrzany, podladowany ... szukalby przyczyny gdzie indziej. J. |
|
Data: 2014-01-27 15:38:12 | |
Autor: w.mak | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
>Takiego prądu nie da alternator na niewielkich obrotach - musi >ciągnąć z akumulatora a słabowity akumulator też tyle nie da - >siądzie napięcie . J. Może być tak, że zapłonowi (ECU) wystarczy (np.) 9V a wspomaganie (Body Control Module) zgłasza błąd już przy wyższym napięciu. Przed tym numerem przejechaliśmy (po kilkudniowym postoju) z 15 km - postój - 2 km - awaria. Po 2 dniach byłem w serwisie a zaraz potem kupowałem akumulator. Tester wyświetlił na 6-letnim 43 Ah akumulatorze z niewielkim przebiegiem : WYMIANA. |
|
Data: 2014-01-27 16:45:44 | |
Autor: kogutek444 | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 00:38:12 UTC+1 użytkownik w.mak%g...@gtempaccount.com napisał:
> >Takiego prądu nie da alternator na niewielkich obrotach - musi > > >ciągnąć z akumulatora a słabowity akumulator też tyle nie da - > > >siądzie napięcie . Jakie to szczęście od Boga że jeden samochód mam z gaźnikiem a drugi ze zwykłą pompą wtryskową i bez żadnego turbo. Wychodzi że o obydwa powinienem dbać bardziej niż o zęby. To nic że więcej palą i nie spełniają najnowszych norm czystości. To nic ze nie mają katalizatorów i innych gówien. Jak bym miał pojechać żeby mi za 400 zrobili że jakaś lampka się nie świeci to by mnie chuj strzelił. |
|
Data: 2014-01-28 00:47:21 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
Hello w,
Tuesday, January 28, 2014, 12:38:12 AM, you wrote: [...] Po 2 dniach byłem w serwisie a zaraz potem kupowałem akumulator. Ten niewielki przebieg był problemem - zagłodziłeś biedaka. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-01-27 16:20:37 | |
Autor: jerzu | |
Fiat i mrozy - znowu się zaczęło | |
On Mon, 27 Jan 2014 10:15:25 +0100, wchpikus <wchpikus@wytnijto.wp.pl>
wrote: Fiaty czule sa na niskie napiecie aku, norma. Nie tylko Fiaty. W Scenicu II też były takie objawy przy padającym aku. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |