Fiat panda - dr??ek kierowniczy

Data: 2011-02-23 12:21:40
Autor: arch
Fiat panda - dr??ek kierowniczy
Witam,
czy ktoś z was wie, i może podzielić się tą wiedzą, jak wymienić
drążek kierowniczy w fiacie panda (2004 r.). Szukałem na różnych
forach ale niestety nie znalazłem takiego tematu. Więc może ktoś tutaj
juz to przerabiał...

pozdrawiam

arch

Data: 2011-02-23 21:53:24
Autor: Endriu
[...]

Jeszcze tylko sprecyzuj o który "drążek kierowniczy" ci chodzi......

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-02-23 21:55:17
Autor: Endriu
Fiat panda - dr??ek kierowniczy
Jeszcze tylko sprecyzuj o który "drążek kierowniczy" ci chodzi......

P.S. Widzę, że grupa powoli zamienia się w kółko dyskusyjne pod nazwą "Jak naprawić Fiata" .......

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-02-23 23:26:47
Autor: arch
On 23 Lut, 21:53, "Endriu" <n...@interia.pl> wrote:
>czy kto z was wie, i mo e podzieli si t wiedz , jak wymieni
>dr ek kierowniczy w fiacie panda (2004 r.). Szuka em na r nych
>forach ale niestety nie znalaz em takiego tematu. Wi c mo e kto tutaj
>juz to przerabia ...

Jeszcze tylko sprecyzuj o kt ry "dr ek kierowniczy" ci chodzi......

Własciwie to muszę wymienić oba drążki, prawy i lewy

arch

Data: 2011-02-23 23:17:48
Autor: Michał Gut
Fiat panda - dr??ek kierowniczy
drążek czy końcówkę drążka?

Data: 2011-02-23 23:28:32
Autor: arch
Fiat panda - dr??ek kierowniczy
On 23 Lut, 23:17, Michał Gut
<mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
dr ek czy ko c wk dr ka?

drążek...końcówki są ok.

Data: 2011-02-24 09:06:27
Autor: Endriu
Fiat panda - dr??ek kierowniczy
drążek...końcówki są ok.

A cóż tam z tymi drążkami jest nie tak ?. Pierwsze słyszę aby ktoś wymieniał drążki....

P.S. Sam naprawiam widzę nie warto kupować .....

http://images21.fotosik.pl/289/4a2ff0422826120f.jpg

<http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4047&sid=66ebcf5950cf0a1fce42d02178dbf909>

"[...] książki radzę nie kupować, ja ją kupiłem, jednym słowem lipa, rysunki nic nie mówiące, parę zdjęć i tyle, no schematy elektryczne jako takie, sam spróbuję te linkowane powyżej sprawdzić. [...]

ale widzę jakiś sevice manual polecają to Pandzioszki...

Wiem, że wiele osób szuka tej książki - ja też - dlatego podaje link do jej alternatywy - oryginalnego service manuala od Fiata:

<http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=4047&sid=66ebcf5950cf0a1fce42d02178dbf909>

[...]
Fiat Panda 1.1 1.2 od 2003 roku

Oprogramowanie do Fiat Panda w języku polskim.
Z cyklu eLearn z koncernu Fiat przeznaczone dla serwisów.
Opisane modele to:
1.1
1.2 8v
[...]"

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-02-24 00:40:22
Autor: arch
On 24 Lut, 09:06, "Endriu" <n...@interia.pl> wrote:
> dr ek...ko c wki s ok.

A c tam z tymi dr kami jest nie tak ?. Pierwsze s ysz aby kto wymienia
dr ki....

bo tam stuka. Tzn. wyczuwam luz w miejscu wejścia drążka do
maglownicy. Na końcówce drążka jest ok. Natomiast właśnie jak podniose
samochód i poruszam kołem prawo/lewo to słychac pukanie właśnie z
drążka kierowniczego.

pozdr
arch

Data: 2011-02-24 09:44:23
Autor: Endriu
[...]

A masz w tej pandzioszce wspomaganie ?.

P.S. Jeżeli tak to ci się szykuje remont maglownicy - grubszy temat - sam tego nie pochytasz.....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-02-24 09:46:35
Autor: Endriu
> [...]

A masz w tej pandzioszce wspomaganie ?.

P.S. Jeżeli tak to ci się szykuje remont maglownicy - grubszy temat - sam tego nie pochytasz.....

No i czy cieknie z tego wejścia drążka do maglownicy ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-02-24 03:11:52
Autor: arch
On 24 Lut, 09:46, "Endriu" <n...@interia.pl> wrote:

> A masz w tej pandzioszce wspomaganie ?.

> P.S. Je eli tak to ci si szykuje remont maglownicy - grubszy temat - sam
> tego nie pochytasz.....

No i czy cieknie z tego wej cia dr ka do maglownicy ?.

Endriuhttp://drendriu.ovh.org/

Wspomaganie jest.
Co do wycieków to nie zauważyłem nic takiego. Dlatego sądzę, że luz
może być właśnie na przegubie drążka.

Data: 2011-02-24 11:53:44
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-02-24 09:44, Endriu pisze:
P.S. Jeżeli tak to ci się szykuje remont maglownicy - grubszy temat - sam
tego nie pochytasz.....

Czym jest remont maglownicy?
1. wymianą drążków wewnętrznych
2. wymianą uszczelnień zaworu obrotowego (orbitrola)
3. wymianą uszczelnień siłownika
4. naprawą zębów elementu odbiorczego i/lub zdawczego
5. wymianą manszet

4 punkt można w prosty sposób zdiagnozować poprzez regulację luzu międzyzębnego. Zanim się zdecyduje na "regenerację" niech spróbuje wymienić ten drążek, szczególnie, że widzę, że jako element łączny występuje przegub kulowy, który ma prawo stukać i mieć luzy.

Do autora: sądząc po zdjęciu części domyślam się, że należy chwycić odpowiednim chwytakiem za wewnętrzną część przegubu i wykręcić. Być może jest tam na tyle miejsca, żeby użyć cienkiego, płaskiego klucza.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2011-02-24 03:10:11
Autor: arch
Fiat panda - dr??ek kierowniczy
On 24 Lut, 11:53, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
<hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:
> [...]

odpowiednim chwytakiem za wewnętrzną część przegubu i wykręcić. Być może
jest tam na tyle miejsca, żeby użyć cienkiego, płaskiego klucza.

No własnie tak tez sie domyślałem, sądząc z oględzin. Oczekiwałem
tylko jakiegoś potwierdzenia.
Fakt, moze to być maglownica, ale postanowiłem najpierw wymienić
właśnie drążki.

dzieki wszystkim za odzew.

arch

Data: 2011-02-27 08:32:52
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-02-24 12:10, arch pisze:

[...]

Panda nie stara, więc wątpię żeby już były luzy wewnątrz magla.
Jabłuszka do wymiany, nie jest to jakiś straszny koszt, jednak po wymianie trzeba jechać na ustawienie kątów kół :)

Pozdrawiam !

Data: 2011-02-24 20:09:45
Autor: Endriu
[...]

A tak z ciekawości, czy aby wymienić te końcowe drążki trzeba wybebeszyć silnik i całą maglownicę ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-02-25 00:24:53
Autor: Michał Gut
Fiat panda - dr??ek kierowniczy
koncowki drazkow wymienia sie bez demontowania czegokolwiek innego niz kol i rzeczonych drazkow

Data: 2011-02-26 10:42:18
Autor: Endriu
Fiat panda - dr??ek kierowniczy
koncowki drazkow wymienia sie bez demontowania czegokolwiek innego niz kol i rzeczonych drazkow

Jest chyba oczywistym że nie mówię o końcówkach drążków, tylko o drążkach wchodzących w maglownicę ....

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/63025513ed3bdf14.html

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2011-02-26 11:33:05
Autor: mis
Fiat panda - drÄ???ek kierowniczy
[...]

Ktoś nam się tu popisał wiedzą ! tyle, że w Pandach jest wspomaganie elektryczne zbudowane zupełnie inaczej:)

miś

Data: 2011-02-26 20:07:29
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-02-26 11:33, mis pisze:
[...]

Zupełnie? To znaczy jak?
Zamiast orbitrola jest czujnik na kolumnie kierownicy, a zamiast siłownika silnik elektryczny, o ile to ten typ przekładni. O silniku elektrycznym, występującym w innych samochodach zamiast pompy wys. ciśnienia, też należy pamiętać.

Data: 2011-02-27 17:56:41
Autor: mis
Fiat panda - drÄ???ek kierowniczy
Zupełnie? To znaczy jak?
Zamiast orbitrola jest czujnik na kolumnie kierownicy, a zamiast
siłownika silnik elektryczny,

Tak, nie ma żadnej hydrauliki, tylko silnik elektryczny, przekładnia mechaniczna i elektronika sterująca. Tu masz opis:

http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm

miś

Data: 2011-02-28 07:22:19
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-02-27 17:56, mis pisze:

Tak, nie ma żadnej hydrauliki, tylko silnik elektryczny, przekładnia
mechaniczna i elektronika sterująca. Tu masz opis:

Czyli jak napisałem: zamiast orbitrola - czujnik, a zamiast pompy i siłownika - silnik. Nie zmienia to faktu, że ogólna budowa przekładni jest taka sama. Wciąż nie widzę tej "zupełności".

Data: 2011-02-25 16:01:56
Autor: Leszek Kowalski

Użytkownik "arch" <slazien@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e00aee1-1e26-4f02-973b-794293ea86b8p11g2000vbq.googlegroups.com...
> [...]

maglownicy. Na końcówce drążka jest ok. Natomiast właśnie jak podniose
samochód i poruszam kołem prawo/lewo to słychac pukanie właśnie z

Sprawdź czy to na pewno puka przegub kulowy drążka czy maglownica ma luz osiowy. U mnie (co prawda nie w Fiacie, a Fordzie, a też na F :-))) pukało i okazało się, że to maglownica.

Leszek Kowalski

Data: 2011-02-24 18:15:57
Autor: Michał Gut
Fiat panda - dr??ek kierowniczy
maglownica przychodzi z drazkami
pogrzeb na allegro - nowke do punto kupowalem za ca 290

Fiat panda - dr??ek kierowniczy