Fikcja PRL-owskich emerytur

Data: 2012-01-08 11:05:23
Autor: jr
Fikcja PRL-owskich emerytur

Wszystkich 'jadrysów' i innych tutejszych pogrobowców komuny
broniących zasadności ubeckich emerytur pragnę zapytać: Co takiego
wypracował państwowy łagier zwany PRL?
Żaden z was nie potrafi przełknąć faktu, że w totalitarnym państwie
mało kto cokolwiek wypracowywał, a przymusowe zatrudnianie było po
prostu marnowaniem ludzkiego czasu i energii.
W peerelu istniało mnóstwo zakładów, które zamiast ogółowi
społeczeństwa przynosić dochód, marnowało jego siły i dodatkowo
rujnowały zdrowie chociażby przez zatruwanie środowiska. Ja na
przykład pracowałem w zakładzie dotowanym przez państwo i zarabiałem
ok. 20$ (po odliczeniu przez to państwo 'podatku' i 'składek'). W
wolne soboty handlowałem nielegalnie na bazarze, gdzie w jeden dzień
mogłem zarobić dużo więcej, niż moja wypłata za miesiąc. Skoro ludzie
na targowisku płacili mi więcej, to znaczy, że byłem im bardziej
potrzebny niż u siebie w 'robocie'.
Młody człowiek szedł na studia często po to, aby nie zostać kotem w
komuszym 'wojsku'. Funkcjonowało sporo szkół, które nie uczyły niczego
istotnego. Czego mogła uczyć na przykład szkoła zawodowa dla
sprzedawców sklepowych? Towaroznawstwa? (po co, skoro sam towar był
deficytem), a może sztuki wycinania kartek? Po takiej trzyletniej
szkole ekspedientka siedziała osiem godzin w pustym sklepie mówiąc w
kółko 'nie ma', albo 'proszę się nie pchać, bo wezwę milicję', gdy
towar akurat przywieźli.
Gdyby PRL od początku otwarł granice, panowie bierutowie i jaruzelscy
musieliby sami zabrać się do kilofów i łopat, żeby zbudować sobie
socjalizm. Komunistyczny system w teorii i praktyce niszczył
przyrodzona naszej cywilizacji międzyludzka służebność, którą
zastępował pracą niewolniczą na rzecz bezosobowego systemu. Ten
bezduszny system zatrudniał całą sieć planistów, którzy na różnych
szczeblach wyznaczali zadania dla poszczególnych sektorów i
przedsiębiorstw bez względu na realne możliwości i społeczne
zapotrzebowanie. Tymczasem na każdej kopalni pracowała kruszarka
kamienia, który to kamień dosypywała do węgla, aby plan wydobycia się
zgadzał. Jak wiadomo kamień się nie pali, lecz ile trzeba spalić
węgla, aby wydobyć tonę węgla?
Normalny człowiek pracuje wtedy, gdy swoja pracą komuś służy. Dlatego
w przymusowym łagrze nie ma ludzi pracy. Ludzie pracy żyją tylko w
wolnych krajach gdzie z zarobionych pieniędzy odkładają składki do
takiego systemu ubezpieczeń, jaki im odpowiada. Tylko wtedy można
sensownie mówić o wypracowanych emeryturach.
:
Jedyną grupą ludzi, którzy w komunizmie byli wynagradzani stosownie do
swoich 'zasług' i gorliwości byli strażnicy tego zbrodniczego systemu..
Dlatego ich w pierwszej kolejności należało rozliczyć z niezasłużonych
uposażeń. To oni powinni przejść terapię szokową. Środki z ubecko-
partyjniackich przywilejów powinny były zapewnić godziwą minimalną
emeryturę dla każdego, kto przeżył wojnę i PRL, bez względu na czas i
miejsce pracy. Dlaczego po śmietnikach ma grzebać ktoś, kto z powodów
politycznych nie mógł wykonywać swojego zawodu, albo co gorsza
siedział w ubeckim więzieniu, gdzie stracił zdrowie? I teraz... on nic
nie wypracował? (wszak to Wałęsa obalił komunę, a raczej sama się
obaliła przy kiszczakowej wódce). Bądźcie pewni, że gdyby nie szary
sprzeciw tysięcy wdeptanych w ziemię ludzi, mielibyśmy tu Koreę
Północną, a nie kraj borykający się z problemami Europy.

jb

Data: 2012-01-08 20:12:17
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 20:05, jr pisze:
Młody człowiek szedł na studia często po to, aby nie zostać kotem w
komuszym 'wojsku'.

Ba, wyrabiali u lekarzy lewe papiery, aby dostac L-ke i nie isc do woja.
To byl duzy wyczyn aby nie pojsc w kamasze ;)

Data: 2012-01-08 20:37:14
Autor: XL
Dnia Sun, 8 Jan 2012 11:05:23 -0800 (PST), jr napisał(a):

Wszystkich 'jadrysów' i innych tutejszych pogrobowców komuny
broniących zasadności ubeckich emerytur pragnę zapytać: Co takiego
wypracował państwowy łagier zwany PRL?

A co wypracowała III RP?
--
XL

Data: 2012-01-08 20:41:51
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 20:37, XL pisze:
[...]

Czecia peloska to spadkobierczyni prylu. I tworczo rozwija metody
oszukiwania i okradania obywateli.

Data: 2012-01-08 20:53:59
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 20:41:51 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Czyli nazwa inna, a stare śmieci.
--
XL

Data: 2012-01-08 21:06:09
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 20:53, XL pisze:
Czecia peloska to spadkobierczyni prylu. I tworczo rozwija metody
oszukiwania i okradania obywateli.
Czyli nazwa inna, a stare śmieci.

Zauwaz, ze de facto rzadza ostatnie dwa dziesieciolecia ci sami,
wywodzacy sie z ukladu okraglostolikowego, ktory ustalil gruba kreske
dla prylu.

A jak silny okazal sie pryl w czeciej erpe to widac bylo po t.zw. nicenj
zmianie, ale nie bluesa.

Ostatnio specsluzby prylu pokazaly sie pod Smolenskiem.

Data: 2012-01-08 21:08:18
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 21:06, u2 pisze:
A jak silny okazal sie pryl w czeciej erpe to widac bylo po t.zw. nicenj
zmianie, ale nie bluesa.

.... oczywiscie nocnej zmianie ;)

Data: 2012-01-08 21:19:50
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 21:08:18 +0100, u2 napisał(a):

W dniu 2012-01-08 21:06, u2 pisze:
A jak silny okazal sie pryl w czeciej erpe to widac bylo po t.zw. nicenj
zmianie, ale nie bluesa.

... oczywiscie nocnej zmianie ;)

Ależ domyśliłam się :-)
--
XL

Data: 2012-01-09 05:24:29
Autor: stevep
Dnia 08-01-2012 o 21:19:50 XL <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Domyślność wieśniacza.  :D
--
stevep

Data: 2012-01-08 21:16:19
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 21:06:09 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Mnie wystarczy za całe swiadectwo charakteru "zmian", że prezydentem został
człowiek z nomenklatury socjalistycznej - Kwaśniewski.

A jak silny okazal sie pryl w czeciej erpe to widac bylo po t.zw. nicenj
zmianie, ale nie bluesa.

Ostatnio specsluzby prylu pokazaly sie pod Smolenskiem.

To jest jasne tak bardzo, jak bardzo jest... ciemne :-(
--
XL

Data: 2012-01-08 21:23:24
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 21:16, XL pisze:
[...]

Niedoszly magister cierpiacy na tajemnicza chorobe filipinska ;)

[...]

Sposob w jaki broni ruskich pani Kopacz utwierdzil mnie w przekonaniu,
ze wraza razwietka rzadzi w czeciej peloskiej.

Data: 2012-01-08 21:29:05
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 21:23:24 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Że rządzi to jest tak oczywiste, jak słońce.
--
XL

Data: 2012-01-08 21:36:10
Autor: u2
W dniu 2012-01-08 21:29, XL pisze:
Sposob w jaki broni ruskich pani Kopacz utwierdzil mnie w przekonaniu,
ze wraza razwietka rzadzi w czeciej peloskiej.
Że rządzi to jest tak oczywiste, jak słońce.

Razi mnie n.p. czolobitnosc radsika, jak by nie patrzec ministra spraw
zagramanicznych, wobec a to Lawrowa, a to Merkozowej. Dla mnie nie ma ta
osoba moralnego kregoslupa.

Data: 2012-01-09 00:11:25
Autor: XL
Dnia Sun, 08 Jan 2012 21:36:10 +0100, u2 napisał(a):

[...]

"Minister Sikorski zachował się wbrew konstytucji i chce w pewnym sensie
wydać Polskę Niemcom - uważa Jarosław Kaczyński"
http://www.tvn24.pl/0,1726217,0,1,wielkie-przemowienie-sikorskiego,wiadomosc.html
--
XL

Data: 2012-01-09 00:14:39
Autor: u2
W dniu 2012-01-09 00:11, XL pisze:
"Minister Sikorski zachował się wbrew konstytucji i chce w pewnym sensie
wydać Polskę Niemcom - uważa Jarosław Kaczyński"

Taki maja sprytny plan. Zaczelo sie od zamkniecia polskich stoczni, co
na reke bylo nie tylko Niemcom. ;)

Data: 2012-01-09 00:28:53
Autor: XL
Dnia Mon, 09 Jan 2012 00:14:39 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Raczej "energetycznie" nas wezmą :-(
Rosjanie i Niemcy mają atomówki, a nam nie wolno!
--
XL

Data: 2012-01-09 09:22:13
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4f0a2360$0$1228$65785112news.neostrada.pl...
[...]

I co się stało, oprócz tego, że przestaliśmy dopłacać do stoczni?

Data: 2012-01-09 05:25:08
Autor: stevep
Dnia 08-01-2012 o 21:16:19 XL <ikselk@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Czarne jest białe, czy czarne jest czarne?
--
stevep

Data: 2012-01-09 05:23:35
Autor: stevep
Dnia 08-01-2012 o 20:41:51 u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

[...]

Ale z rozumu nie mogła cię okraść bo go nie masz.

--
stevep

Data: 2012-01-11 07:44:58
Autor: Wiesiaczek
jr wrote:

Wszystkich 'jadrysów' i innych tutejszych pogrobowców komuny
broniących zasadności ubeckich emerytur pragnę zapytać: Co takiego
wypracował państwowy łagier zwany PRL?

Może zacznę:
- stocznie
- tysiąc szkkół na tysiąclecie
- szpitale
- Odbudowa Warszawy - Zamek Królewski w Warszawie
- trasa "gierkówka" do Katowic
-
 ... przerwę na moment, teraz Twoja kolej :)

--
Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma

Data: 2012-01-11 02:00:42
Autor: Jacek Biały
On 11 Sty, 07:44, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:
jr wrote:

> Wszystkich 'jadrys w' i innych tutejszych pogrobowc w komuny
> broni cych zasadno ci ubeckich emerytur pragn zapyta : Co takiego
> wypracowa pa stwowy agier zwany PRL?

Mo e zaczn :
- stocznie
- tysi c szkk na tysi clecie
- szpitale
- Odbudowa Warszawy
- Zamek Kr lewski w Warszawie
- trasa "gierk wka" do Katowic

Dziękować Partii, ze słońce wschodzi.
W latach 30 Finlandia była krajem biedniejszym od Polski. Gdzie nam
dzisiaj do Finlandii?
jb

Data: 2012-01-11 02:04:59
Autor: Jacek Biały
On 11 Sty, 11:00, Jacek Biały <jacekbia...@tlen.pl> wrote:

> Mo e zaczn :
> - stocznie
> - tysi c szkk na tysi clecie
> - szpitale
> - Odbudowa Warszawy
> - Zamek Kr lewski w Warszawie
> - trasa "gierk wka" do Katowic

Dziękować Partii, ze słońce wschodzi.
W latach 30 Finlandia była krajem biedniejszym od Polski.

Gdyby walczyli na dwa fronty, też by wojny nie wygrali.
jb

Data: 2012-01-11 11:54:29
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy0@tlen.pl> napisał w wiadomości news:db38a646-40cf-487c-b742-909c343ca27ez1g2000vbx.googlegroups.com...
> [...]

W latach 30 Finlandia była krajem biedniejszym od Polski.

Gdyby walczyli na dwa fronty, też by wojny nie wygrali.

Za takie sugestie mógłbyś zostać przez niektórych z błotem zmieszany.

Data: 2012-01-11 13:05:01
Autor: Jacek Biały
On 11 Sty, 11:54, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
U ytkownik "Jacek Bia y" <jacekbia...@tlen.pl> napisa w wiadomo cinews:db38a646-40cf-487c-b742-909c343ca27ez1g2000vbx.googlegroups.com...
On 11 Sty, 11:00, Jacek Bia y <jacekbia...@tlen.pl> wrote:

> Dzi kowa Partii, ze s o ce wschodzi.
> W latach 30 Finlandia by a krajem biedniejszym od Polski.

Gdyby walczyli na dwa fronty, te by wojny nie wygrali.

=========================================>
Za takie sugestie m g by zosta przez niekt rych z b otem zmieszany.

Byc może (na razie nikt tego nie zrobił).
Byc może wybiegłem za wcześnie z ta sugestią. Ktoś mógłby tu
powiedzieć, że Polska nie była lepsza, bo swoją wojnę przegrała..
Finowie byli naprawdę biedni, lecz mieli doskonałych żołnierzy. Na
linii Manerheima i w tajdze, gdzie wykrwawiali sowieckie konwoje. Lecz
gdyby na zachodzie zamiast Bałtyku mieli drugi front? Z całym
szacunkiem, lecz życie jest jakie jest.

jb

Data: 2012-01-11 22:43:24
Autor: Obserwator
Fikcja PRL-owskich emerytur
Jacek Biały <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):
Finowie byli naprawde biedni, lecz mieli doskonalych zolnierzy.

Polacy tez byli biedni i mieli doskonalych zolnierzy. Nie wiem jaka ty historie przedwojennej Polski znasz, ale cos mi w twoich
postach sie po prostu nie podoba. Nie bardzo tez rozumiem do czego ty
zmierzasz, ale *nie idz ta droga*, nie ucz sie polskiej historii z
podrecznikow komunistycznych.

Na nowymekranie.pl jest blog pana Kościesza - Autor ukazuje wstydliwe i wręcz
haniebne i utrwalone przez aparatczyków.I i II PRL ,,białe plamy&#8221; dziejów
najnowszych i przywłaszczoną sobie przez NICH, a skradzioną nam polską
tożsamość -zawłaszczoną na obszarze historycznym, politycznym *Wyklęta prawda o Niepodległej II Rzeczpospolitej Polskiej .

 Z beneficjentami spreparowanej &#8222;Czarnej legendy&#8221; rzekomo nieprzygotowwanego do
wojny ,przetarzałego i pobitego samodzielnie przez Whermacht z kretesem Wojska
Polskiego ,wiąże się także bezpośrednio autorstwo i wdrażnie kolejnej
użtecznej tym środowiskom  antypolskiej czarnej legendy. Propagandowej
&#8222;historii&#8221; o stanie zacofania gospodarczego  niepodległej Polski okresu
międzywojnia. Tymczasem prawda o tym okresie jest zgoła inna niż nam głoszą,
czy przez system skrzywionej moralnie i destrukcyjnej edukacji ,czy
zawłaszczonych przez NICH środków masowego przekazu. *  http://kosciesza.nowyekran.pl/post/37025,czesc-5-klamstwo-zalozycielskie-prl-i-iii-rp

Ps. zachwycasz sie Finlandia, a biadolisz nad polska historia.

Ale nie zapominaj o tym, ze Finowie na pewno nie oddawali by swojej
suwerennosci tak bezmyslnie, jak robia to w tej chwili ci, ktorych wybrali
Polacy na premiera i prezydenta.

ZADNE panstwo na swiecie by tego nie zrobilo !!

Data: 2012-01-11 15:56:33
Autor: Jacek Biały
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 11 Sty, 23:43, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
Jacek Biały <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

> Finowie byli naprawde biedni, lecz mieli doskonalych zolnierzy.

Polacy tez byli biedni i mieli doskonalych zolnierzy.

Nie wiem jaka ty historie przedwojennej Polski znasz

To ja mam wiedzieć debilu, co ty wiesz?

jb

Data: 2012-01-12 00:12:42
Autor: Obserwator
wrote:
> Jacek Bia=B3y <jacekbia...@tlen.pl> napisa=B3(a):

> Polacy tez byli biedni i mieli doskonalych zolnierzy.
>
> Nie wiem jaka ty historie przedwojennej Polski znasz

To ja mam wiedzieć debilu, co ty wiesz?

**********************

To ja zadalem pytanie.
Kto jest debilem, to teraz widac jak na dloni, chamski proruski pomiocie i rabie.

Data: 2012-01-12 13:37:33
Autor: Jacek Biały
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 12 Sty, 01:12, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
> [...]

To ja zadalem pytanie.
Kto jest debilem, to teraz widac jak na dloni, chamskiproruskipomiociei rabie.

:-DDDDDDDD
No nie gniewaj się już Obserwatorek!
jb

Data: 2012-01-12 21:51:25
Autor: Obserwator
Fikcja PRL-owskich emerytur
Jacek Biały <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): No nie gniewaj się już Obserwatorek!

********************

nie toleruje infantylnych klamcow, kretaczy, dezinformatorow proruskich i polgowkow - a to nie ma nic wspolnego z *gniewaniem.

Napisz lepiej dlaczego tak ci sie zmienily poglady i teraz fanatycznie walisz w kaczy kuper?  Masz poglady jak male dziecko z choragiewka na wietrze?

Data: 2012-01-12 15:10:25
Autor: Jacek Biały
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 12 Sty, 22:51, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
[...]

Ale się trzęsiesz i bluzgasz. Gdybyś tak nie bluzgał, przeprosiłbym
cię za tego debila, lecz cóż...

Napisz lepiej dlaczego tak ci sie zmienily poglady i teraz fanatycznie waliszw
kaczy kuper?

Na razie nie walę, lecz kaczy kuper się po prostu nie sprawdził.
Pisałem ci to już dziesiatki razy i nie zamierzam podejmować tematu.

  Masz poglady jak male dziecko z choragiewka na wietrze?

Tylko krowa nie zmienia pogladów.
jb

Data: 2012-01-12 23:35:34
Autor: Obserwator
[...]

****************************

no i nie toleruje wmawiania komus wlasnych wymyslow. Nie jestes mna.

Moze ty sie trzesiesz, a ze bluzgasz, kiedy nie masz argumentow mertorycznych - to juz kilka razy udowodniles wlasnie mnie. Ja ci nie ublizalem nigdy.

[...]

*********************************
owszem walisz i robisz to bezmyslnie, bo inni wala wiec ty tez zaczales to robic, mimo ze usilowalem ci wytlumaczyc ze jestes w bledzie.

Jakby sie nie sprawdzal, to nie byloby takiej nagonki na niego jak teraz na Orbana.

> Masz poglady jak male dziecko z choragiewka na wietrze?

Tylko krowa nie zmienia pogladów.

*****************************

truizm, bo czlowiek nie jest krowa i potrafi myslec logicznie.

Data: 2012-01-13 05:21:44
Autor: Jacek Biały
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 13 Sty, 00:35, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
> [...]

cię za tego debila, lecz cóż...
****************************

no i nie toleruje wmawiania komus wlasnych wymyslow. Nie jestes mna.

Wiesz co?
Ty naprawdę jesteś przeczulony na swoim punkcie, dltego nie rozumiesz
nawet siebie o innych już nie mówiąc. Piszesz, że nigdy nie ubliżasz i
tryskasz wulkanem wyzwisk za jedno moje. Nie lubię się wyzywać, choć
potrafię to robić.

owszem walisz i robisz to bezmyslnie, bo inni wala wiec ty tez zaczales to
robic

A skąd ty to wiesz?

, mimo ze usilowalem ci wytlumaczyc ze jesteswbledzie.

I tak cię to boli, że nie wyprowadzasz mnie z błedu?

Tylko krowa nie zmienia pogladów.

*****************************

truizm, bo czlowiek nie jest krowa i potrafi myslec logicznie.

Nie kazdy potrafi myślec logicznie. Do tego potrzebny jest nie tylko
rozum lecz także rozpoznanie faktów. Jeśli ktoś zamiast faktów widzi
własne domniemania i emocje, nigdy nie zmieni swoich pogladów.
Skąd się wziął cały stek twoich domysłów na mój temat? Nie wiesz z
jakich podręczników ja się uczyłem, ale już wiesz, że były
komunistyczne. Przyznajesz, że nie bardzo rozumiesz moje poglądy, ale
udzielasz mi pouczeń cytując pijanego Kawśniewskiego. Pytasz się,
dlaczego krytykuję Kaczyńskiego, lecz zaraz podajesz odpowiedź, że
tylko dlatego, bo inni to robią. Wypytujesz, na kogo głosowałem,
chociaz wiesz, że na Palikota. A jesli coś nie pasuje do twoich
schematów, widzisz 'kłamstwa' i 'kretactwa'.
Czego ty w ogóle chcesz?
:
Widzę żeś człowiek chory, więc przepraszam cię za tego 'debila'.. Mimo
wszystko uważaj na swoje słowa, bo nic od tego nie zwalnia.
jb

Data: 2012-01-13 16:23:58
Autor: Obserwator
Fikcja PRL-owskich emerytur
Jacek Biały <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Wiesz co?
[...]

Kazdego staram sie zrozumiec. Ty znowu wiesz lepiej ode mnie kogo chce zrozumiec?

Przeczytaj moze jeszcze raz przebieg dyskusji w tym watku? A  pozniej zastanow sie o co ci wlasciwie chodzi. OKi?

Zaczales temat o komunistycznych emeryturach, wiec cie poparlem - sprawdz jak
zareagowales na ten moj tekst.

Wczesniej w watku o stanie wojennym, rowniez cie poparlem - ty poczestowales
mnie tekstem ad peronam.

Zapytalem cie, jaka ty znasz historie Polski - ty mnie nazwales debilem.

Napisalem ci czego nie toleruje w dyskusji - ty teraz odwracasz kota ogonem i
z tematu merytorycznego przechodzisz do tematu ad personam. Zasada jest prosta: jesli sie dyskutuje to odpowiada sie merytorycznie i na
temat, np. mogles mi na pytanie: jaka ty znasz historie Polski, po prostu
odpowiedziec normalnie, merytoryzcnie, a nie ad personam.

Jesli zaczales temat o emeryturach esbeckich, mogles rowniez jak normalny
czlowiek odpowiedziec na moj tekst lub go po prostu zignorowac, a nie zamieszczac chamski, prymitywny wpis.

I na koniec, coz to za pretensje do mnie o jakies wyzwiska. To ty widocznie
jestes przeczulony na wlasnym punkcie, skoro wziales ten moj wpis do siebie.
Ja napisalem tylko czego nie toleruje. Wiesz mam taka zasade, ze staram sie dyskutowac z czlowiekiem merytorycznie,
ale jesli on zaczyna mnie obrzucac inwektywami, bo brak mu argumentow, to
niech nie liczy na to,  ze mnie zapedzi do kata i zamknie mi w ten sposob
usta. W realu chama mozna albo ominac, albo dac mu w gebe.

Na grupach sytuacja jest jednak nieco inna.

To ty Bialasku zastanow sie nad soba i odpowiedz sobie czy zachowujesz sie
normalnie.

Data: 2012-01-13 10:20:59
Autor: jr
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 13 Sty, 17:23, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
[...]

Powtarzasz po mnie jak papuga..

Zaczales temat o komunistycznych emeryturach, wiec cie poparlem

I co z tego? Oczekujesz dzieciaku nagrody?

 - sprawdz jak
zareagowales na ten moj tekst.

Wczesniejwwatku o stanie wojennym, rowniez cie poparlem

Biedny chłopczyk... (nie baw sie już z nim)

 - ty poczestowales
mnie tekstem ad peronam.

Zapytalem cie, jaka ty znasz historie Polski - ty mnie nazwales debilem.

Za co cię przeprosiłem mazgaju.

Napisalem ci czego nie tolerujewdyskusji - ty teraz odwracasz kota ogonem i
z tematu merytorycznego

Wyobraź sobie, że nikogo tu nie obchodzi, co ty tolerujesz. To nie
jest temat merytoryczny lecz zwykła inwektywa.

[...]

Beksa!

I na koniec, coz to za pretensje do mnie o jakies wyzwiska. To ty widocznie
jestes przeczulony na wlasnym punkcie, skoro wziales ten moj wpis do siebie.

Zbyt czesto się pojawiają:
'komuch', 'ruski rab', 'lojciec palikmiot' to też retorycznie?

Ja napisalem tylko czego nie toleruje.

Nie piszę doktoratu na temat twojej tolerancji.

Wiesz mam taka zasade, ze staram sie dyskutowac z czlowiekiem merytorycznie,
ale jesli on zaczyna mnie obrzucac inwektywami, bo brak mu argumentow, to
niech nie liczy na to,  ze mnie zapedzi do kata

Nie płacz już.. Tutaj nie ma kątów.

[...]

No dobra, ale już nie bluzgaj.
jb

Data: 2012-01-13 13:40:52
Autor: XL
Dnia Thu, 12 Jan 2012 23:35:34 +0000 (UTC), Obserwator napisał(a):

Jakby sie nie sprawdzal, to nie byloby takiej nagonki na niego jak teraz na Orbana.

Piątka :-)
--
XL

Data: 2012-01-12 04:42:38
Autor: stevep

No nie powiesz mi, że debil nie zrozumie debila.  :@

--
stevep

Data: 2012-01-12 20:41:57
Autor: jadrys
Fikcja PRL-owskich emerytur
W dniu 2012-01-11 22:05, Jacek Biały pisze:
Finowie byli naprawdę biedni, lecz mieli doskonałych żołnierzy. Na linii Manerheima i w tajdze, gdzie wykrwawiali sowieckie konwoje. jb

Nie zapominaj o uzbrojeniu które cały kapitalistyczny świat ładował do Finlandii, no i o całej masie obcokrajowców która walczyła po stronie Finów. Czy znany ci jest fakt że także polscy lotnicy przebywający we Francji byli tylko o krok żeby latać nad Finlandią i strzelać do sowieta? Już dostali odpowiedni ekwipunek, jednak rozejm zniweczył te plany francuskiego dowództwa.

Data: 2012-01-13 14:55:57
Autor: jr
On 12 Sty, 20:41, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

Francji byli tylko o krok żeby latać nad Finlandią i strzelać do
sowieta? Już dostali odpowiedni ekwipunek, jednak rozejm zniweczył

A czy to moja wina ten rozejm?
jb

 te
plany francuskiego dowództwa.

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krokwtym kierunku..

Data: 2012-01-11 22:29:51
Autor: Obserwator
Fikcja PRL-owskich emerytur
Jacek Biały <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Dziękować Partii, ze słońce wschodzi.
W latach 30 Finlandia była krajem biedniejszym od Polski. Gdzie nam
dzisiaj do Finlandii?

ale Finlandia nie byla okupowana przez sowietow przez 50 lat, a nastepnie
przez postkomune - kolejne 20 lat.

Data: 2012-01-11 23:51:49
Autor: XL

Bo się potrafiła obronić. http://coryllus.nowyekran.pl/post/46063,wojna-zimowa

--
XL

Data: 2012-01-11 23:03:59
Autor: Obserwator
> [...]
Dnia Wed, 11 Jan 2012 22:29:51 +0000 (UTC), Obserwator napisał(a):

> ale Finlandia nie byla okupowana przez sowietow przez 50 lat, a nastepnie

tak, ale nie byla zaatakowana z dwoch stron, tak jak Polska. Polska wziela na siebie pierwsze najsilniejsze uderzenie od strony hitlerowskich Niemiec.

Bialy to kolejny postoswiecki cham i proruski RAB na tej grupie, zreszta
zapatrzyl sie w palikiota i probuje tu narzucic kolejna tym razem proruska
narracje polskiej historii, na tej grupie.

A tak cos czulem, ze to falszywy typ.  --

Data: 2012-01-12 00:10:16
Autor: A. Filip
RP2 1939 v. Finlandia 1940 [Was: Fikcja PRL-owskich emerytur]
" Obserwator" <fajny.d.arzbor@gazeta.SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]

zapatrzyl sie w palikiota i probuje tu narzucic kolejna tym razem proruska
narracje polskiej historii, na tej grupie.

A może dlatego że Finlandia nie była rządzona przez "huntę pułkowników"
co niby jako zawodowi wojskowi u rządów powinni nie dać *aż takiej* plamy?

Bo Afganistanu z hamerykańskiej/NATOwiskiej niewoli wywalą Chińczycy czy
Ruscy? :-)

Data: 2012-01-11 23:15:59
Autor: Obserwator
RP2 1939 v. Finlandia 1940 [Was: Fikcja PRL-owskich emerytur]
A. Filip <anfi@xl.wp.pl> napisał(a): Bo Afganistanu z hamerykańskiej/NATOwiskiej niewoli wywalą Chińczycy czy
Ruscy? :-)

mozesz zadac to pytanie jeszcze raz, ale po polsku?

Data: 2012-01-12 00:24:19
Autor: A. Filip
RP2 1939 v. Finlandia 1940
" Obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

A. Filip <anfi@xl.wp.pl> napisał(a):
Bo Afganistanu z hamerykańskiej/NATOwiskiej niewoli wywalą Chińczycy czy
Ruscy? :-)

mozesz zadac to pytanie jeszcze raz, ale po polsku?

Specjalnie dla ciebie o niedomyślny:
Bo Afganistan z hamerykańskiej/NATOwskiej niewoli wyzwolą Chińczycy czy
Ruscy? :-)

P.S. Mi się Talibowie "nie podobają" (*wielkie* niedomówienie) ale to
nie zmienia faktu że to oni są "u siebie".

Data: 2012-01-11 23:40:45
Autor: Obserwator
RP2 1939 v. Finlandia 1940
[...]

********************************

nie ja jestem niedomyslny, tylko ty zadajesz pytania w sposob jakis pokretny.

W ogole zauwazylem, ze masz jakis problem z pisaniem wprost o co ci biega.

Uwazasz, ze jestes dowcipny i inteligentny ponawiajac pytanie w identyczny sposob?

To sobie uwazaj, ale ja nadal go nie rozumiem. Napisz PO POLSKU o co ci chodzi.

P.S. Mi się Talibowie "nie podobają" (*wielkie* niedomówienie) ale to
nie zmienia faktu że to oni są "u siebie".

*****************************

A martwiles sie tak Afganistanem kiedy rozwalali go sowieci?

Znasz osobiscie chociaz jednego Afganczyka? Bo ja znam kilku i oni nie uwazaja
tak jak ty. Pisalem juz na ten temat na tej grupie i to tobie, ale jak widac nie dotarlo.

Data: 2012-01-12 01:15:19
Autor: A. Filip
Drugie wyzwolenie Afganistanu [Was: RP2 1939 v. Finlandia 1940]
" Obserwator" <fajny.d.arzbor@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:
[...]
A martwiles sie tak Afganistanem kiedy rozwalali go sowieci?

A martwiłeś się o sowietów jak twierdzili że wyzwolili Afganistan a
Armia Czerwona tam szalała zabójczo i *bezkarnie*?
[ patrz umowa o nie podleganiu US Army po lokalny ani międzynarodowy
wymiar sprawiedliwości ]

Znasz osobiscie chociaz jednego Afganczyka? Bo ja znam kilku i oni nie
uwazaja tak jak ty. Pisalem juz na ten temat na tej grupie i to tobie,
ale jak widac nie dotarlo.

A ja znam człowieka co kiedyś się *bardzo* dziwił że Kongres Liberalno
Demokratyczny nie przekroczył progu wyborczego do Sejmu chociaż (ponoć)
prawie wszyscy jego znajomi na KLD zagłosowali. Widać miał niezbyt
reprezentatywnych znajomych.

Jak "twoi Afgańczycy" uważają inaczej to niech biorą AK-47 we własne
dłonie i zwalczają Talibów - bo to się ostatecznie liczy.

Data: 2012-01-12 00:32:38
Autor: Obserwator
> [...]

Armia Czerwona tam szalała zabójczo i *bezkarnie*?
[ patrz umowa o nie podleganiu US Army po lokalny ani międzynarodowy

******************

To ja ciebie pytam czy martwiles sie Afganczykami, tak jak teraz, kiedy
niszczyli go sowieci. Nie rozumiesz j. polskiego?

[...]

***********************

to ja pytam czy ty znasz osobiscie jakiegos Afganczyka? Odpowiadasz nie na temat.

Jak "twoi Afgańczycy" uważają inaczej to niech biorą AK-47 we własne
dłonie i zwalczają Talibów - bo to się ostatecznie liczy.

************************

moi znajomi Afganczycy probuja odbudowac Afganistan w sposob pokojowy
i robia to z narazeniem zycia - DOSLOWNIE.

Pomagaja Afganistanowi powrocic do stanu przed napascia sowiecka, kiedy zylo
sie tam calkiem niezle. Tam byla demokracja.Znasz histori Afganistanu? Pewnie
nie, dlatego zajmujesz sie tylko propoganda prorusko-prosowiecka. Rozmiem tez
teraz dlaczego broniles na tej grupie tak zawziecie, gienierala i patriote
sowieckiego jaruzela.

Smieszny jestes, czlowieku.

Data: 2012-01-12 19:16:58
Autor: XL
RP2 1939 v. Finlandia 1940
Dnia Wed, 11 Jan 2012 23:40:45 +0000 (UTC), Obserwator napisał(a):

Mi się Talibowie "nie podobają" (*wielkie* niedomówienie) ale to
nie zmienia faktu że to oni są "u siebie".

Oczywiście!
A my tam jesteśmy analogią hitlerowców swego czasu u nas.
Okupacja jest okupacja.
--
XL

Data: 2012-01-12 22:05:09
Autor: Obserwator
RP2 1939 v. Finlandia 1940
> [...]

> nie zmienia faktu że to oni są "u siebie".

Oczywiście!
A my tam jesteśmy analogią hitlerowców swego czasu u nas.

odpowiadasz Filipowi, Ja tego nie napisalem.

My nie jestesmy tam analogia hitlerowcow, a raczej aliantow. Pod taka *opieka* jankesow byla tez zachodnia Europa po II wojnie swiatowej. Polska byla pod *opieka* agresora ze wschodu  i  okupanta sowieckiego. Podobnie bylo w Afganistanie.

Jak jest teraz przeciez mozna zobaczyc na filmach zamieszczonych na jutubie:

http://www.youtube.com/watch?v=8A9DuMT9rM8

Ps, moi znajomi Afganczycy specjalizuja sie w odbudowywaniu meczetow.
Informacje mam wiec z pierwszej reki, a nie od propagandystow prosowieckich.

Data: 2012-01-12 22:11:07
Autor: Obserwator
A takie sa plany urbanizacyjne dla Kabulu - animacja.
Data: 2012-01-12 22:25:35
Autor: Obserwator
Czy to jest Kabul ?;??))

http://www.youtube.com/watch?v=ifhJaFF2Da4&feature=related

kliknij po prawej stronie na *okienko* aby powiekszyc ekran, Leoiej sie oglada.

Data: 2012-01-12 23:31:34
Autor: A. Filip
Obserwator: A takie sa plany urbanizacyjne dla Kabulu - animacja. [uczciwe wybory = zbędny luksus :-) ]
" Obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=Qq-_1iEbp_8&feature=related

A wiesz jakie wielkie "głębokie metro" miały komuchy pozostające w
bratniej przyjaĹşni z ZSRR *w planach* dla Warszawy?
Mam przez to na kolanach dziękować ZSRR? :-)

Data: 2012-01-12 22:45:34
Autor: Obserwator
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=Qq-_1iEbp_8&feature=related

A wiesz jakie wielkie "głębokie metro" miały komuchy pozostające w
bratniej przyjaźni z ZSRR *w planach* dla Warszawy?
Mam przez to na kolanach dziękować ZSRR? :-)
****************************

bo to komuchy. Komuch zawsze lze, nawet zlapany za reke, twierdzi ze to nie jego reka.

Data: 2012-01-12 23:49:50
Autor: A. Filip
" Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> pisze:
> [...]

Mam przez to na kolanach dziękować ZSRR? :-)

bo to komuchy. Komuch zawsze lze, nawet zlapany za reke, twierdzi ze

W opinii "niektórych++" nie oni pierwsi i jak dobrze widać nie ostatni :-)

Przed komuchami świat nie był rajem, po nich też nie jest.

Data: 2012-01-12 15:36:16
Autor: Jacek Biały
On 12 Sty, 23:49, "A. Filip" <a...@xl.wp.pl> wrote:
" Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYT...@gazeta.pl> pisze:

> bo to komuchy. Komuch zawsze lze, nawet zlapany za reke, twierdzi ze
> to nie jego reka.

Wopinii "niektórych++" nie oni pierwsi i jak dobrze widać nie ostatni :-)

Ludzie zawsze kłamali w jakimś celu. W komunizmie kłamstwo stało się
celem samym w sobie. Powtarzanie komunistycznych kłamstw i kłamstewek
tworzyło wspólnotę hańby, którą łatwiej rzadzić.

jb

Data: 2012-01-12 23:15:38
Autor: Obserwator
> [...]
A. Filip <anfi@xl.wp.pl> napisał(a):

> bo to komuchy. Komuch zawsze lze, nawet zlapany za reke, twierdzi ze

W opinii "niektorych" nie oni pierwsi i jak dobrze widac nie ostatni :-)

Juz ci raz proponiwalem abys przeczytak ksiazke Golicyna *Nowe klamstwa w miejsce starych*. Ksiazka jest za darmo dostepna w sieci.

Nie tylko jej nie przeczytales, ale dalej nie rozumiesz, ze KLAMSTWO i DEZINFORMACJA jest podstawa systemu komunistycznego.

 Golicyn pisze m.innymi tak:

*Dezinformacja w reżimach komunistycznych
Należy pamiętać, że dezinformacja nie jest praktykowana
wyłącznie przez reżimy komunistyczne. Jednak właśnie tam odgrywa
największą rolę. Jest to spowodowane szczególnością
metod, przy pomocy których rządy komunistyczne odpowiadają
na kryzysy wewnątrzsystemowe, jak również nieograniczonymi
celami zewnętrznymi, które komunizm sobie stawia, oraz
zdolnością realizowania światowej, dalekosiężnej i ofensywnej
strategii politycznej.*

Przed komuchami swiat nie byl‚ rajem, po nich tez nie jest.

nie byl rajem, ale nie byl tez pieklem takim, jaki stworzyli komunisci.

Z Nationalsozialismus (hitleryzmem) sie jakos uporano, a komunizmem niestety nie. On sie przepoczwarza i mutuje.

Data: 2012-01-13 00:24:03
Autor: XL
RP2 1939 v. Finlandia 1940
Dnia Thu, 12 Jan 2012 22:05:09 +0000 (UTC), Obserwator napisał(a):

My nie jestesmy tam analogia hitlerowcow, a raczej aliantow.

To NAM się tak wydaje.
ONI widzą to inaczej.
--
XL

Data: 2012-01-12 23:43:38
Autor: Obserwator
RP2 1939 v. Finlandia 1940
> [...]
Dnia Thu, 12 Jan 2012 22:05:09 +0000 (UTC), Obserwator napisał(a):

> My nie jestesmy tam analogia hitlerowcow, a raczej aliantow.

przeciez napisalem, ze informacje mam z pierwszej reku, wlasnie od Afganczykow,

Data: 2012-01-13 10:11:10
Autor: A. Filip
RP2 1939 v. Finlandia 1940 v Afganistan 21 wiek
> [...]

To NAM się tak wydaje.
ONI widzą to inaczej.

przeciez napisalem, ze informacje mam z pierwszej reku, wlasnie od

<ironia> A ja informacje o wspaniałościach PRL mam czerpać od polaków
członków przewodniej siły narodu (PZPR) co to przyjaźń z ZSRR wpisała
*bezpośrednio do konstytucji* ? (AFAIR "za Gierka") :-) </ironia>
AFAIR do PZPR w okresie jej "świetności" *3 miliony* polaków było
zapisane (~10%).

Ja nie twierdzę że 90%+ Afgańczyków popiera talibów, a twoje pierdułki
jak dla mnie wyglądają na dokładnie na takie głupawe "pośrednie sugestie".

Data: 2012-01-13 14:43:53
Autor: A. Filip
XL <ikselk@gazeta.pl> pisze:
[...]

TalibĂłw?
:-]

<ironia> Kto przynaleĹźy do zbrojnych band religijnej reakcji na
przybyłe z zagranicy siły zbrojne jedynie słusznego postępu przestaje
być Afgańczykiem! ;-) </ironia>

Demokracja rządzi w Afganistanie, hamerykańska demokracja! :-)

Data: 2012-01-13 08:59:29
Autor: Jacek Biały
On 13 Sty, 14:43, "A. Filip" <a...@xl.wp.pl> wrote:
XL <iks...@gazeta.pl> pisze:

> Talibów?
> :-]

<ironia> Kto przynależy do zbrojnych band religijnej reakcji na
przybyłe z zagranicy siły zbrojne

Talibowie to również przybyłe z zagranicy siły zbrojne. Przed
sowieckim najazdem nie było w Afganistanie Talibów.
jb

Data: 2012-01-13 16:04:43
Autor: Obserwator
RP2 1939 v. Finlandia 1940 v. Afganistan 21 wiek
A. Filip <anfi@xl.wp.pl> napisał(a): <ironia> Kto przynależy do zbrojnych band religijnej reakcji na
przybyłe z zagranicy siły zbrojne jedynie słusznego postępu przestaje
być Afgańczykiem! ;-) </ironia>

Demokracja rządzi w Afganistanie, hamerykańska demokracja! :-)

**************************************

jak widac jestes chodzaca *ironia*, szkoda tylko ze nie odpowiadasz na temat.

Kazdy normalny dyskutant ktory czuje sie Polakiem , zaczal by przede wszystkim
od przeczytania ksiazki Golicyna, aby zrozumiec na czym polega roznica miedzy
systemem komunistycznym, a demokratyczny.

Obecna wladza walczy z systemem demokratycznym w Polsce metodami
bolszewickimi(klamstow i dezinformacja), bo to przepoczwarzona komuna.

Zreszta swoja obrona sowieckiego patrioty - Jaruzelskiego, pokazales kim jestes.

Data: 2012-01-13 17:10:38
Autor: A. Filip
[...]

Czyli *dla ciebie* gdyby polska była pod hamerykańskim zaborem to
wszystko byłoby w absolutnym porządku?

Nie da się mieć demokracji "na własny kraj" i zamordyzmu na eksport?

Data: 2012-01-13 14:21:46
Autor: jr
On 13 Sty, 17:10, "A. Filip" <a...@xl.wp.pl> wrote:

> [...]

> systemem komunistycznym, a demokratyczny.
> [...]

Czyli *dla ciebie* gdyby polska była pod hamerykańskim zaborem to

Na pewno porządek byłby lepszy niż teraz.
Tylko nikt jakoś nie jest pod amerykanskim zaborem! Chyba juz
wszystkie kolonie USA wywalczyły sobie prawa stanowe.
jb

Data: 2012-01-13 23:29:58
Autor: A. Filip
jr <jacekbialy0@tlen.pl> pisze:
> [...]

Tylko nikt jakoś nie jest pod amerykanskim zaborem! Chyba juz
wszystkie kolonie USA wywalczyły sobie prawa stanowe.

To USA nie dokonało "rozbioru Meksyku"?
A ktoś *teraz* jest pod austriackim zaborem i czy to oczyszcza Austrię z
tego rodzaju "grzechów przeszłości"? :-)

Po za tym teraz USA zgodnie z najświeższą modą nie "wciela we własne
granice" tylko dokonuje militarnego wrogiego przejęcia (kontroli).

Data: 2012-01-13 14:52:47
Autor: jr
On 13 Sty, 23:29, "A. Filip" <a...@xl.wp.pl> wrote:
jr <jacekbia...@tlen.pl> pisze:

> [...]
> Tylko nikt jakoś nie jest pod amerykanskim zaborem! Chyba juz
> wszystkie kolonie USA wywalczyły sobie prawa stanowe.

Ty jedź do Nowego Meksyku i zapytaj pierwszego Latynosa, czy chce
powrócić w granice Meksyku.

A ktoś *teraz* jest pod austriackim zaborem i czy to oczyszcza Austrię z
tego rodzaju "grzechów przeszłości"? :-)

Grzechów przeszłości?
Żenili się z Habsburgami, to popadli w zalezność książeta czescy,
cieszyńscy, węgierscy... Gdyby Spytko Melsztyński nie podsunął
królowej Jadwidze Litwina, to byśmy byli pod Habsburgami czterysta lat
wcześniej.
A rozbiory? Przecież król Stasio podpisał, więc gdzie tu krzywda?
Skończyło sie warcholstwo i tyle.
jb

Data: 2012-01-13 16:30:15
Autor: Obserwator
RP2 1939 v. Finlandia 1940 v. Afganistan 21 wiek
A. Filip <anfi@xl.wp.pl> napisał(a): Czyli *dla ciebie* gdyby polska była pod hamerykańskim zaborem to
wszystko byłoby w absolutnym porządku?

Nie da się mieć demokracji "na własny kraj" i zamordyzmu na eksport.

a coz to znowu za wymysly. Przeciez dyskutujemy na zupelnie inny temat.
Nie potrafisz pisac na temat?

Jesli natomiast chodzi o *zabory*; sowieckie i jankeskie, to sobie popatrz na
roznice w rozwojow gospodarczych takich panstw jak Republika Federalna Niemiec
i NRD lub Korea Polnocna i Korea Poludniowa.

Ja w ogole nie moge zrozumiec ludzi, ktorzy nadal bronia komuny.
Polacy powinni nalezec do czolowki panstw ktore maja OBOWIAZEK ostrzegac
swiat, przed zaraza komunistyczna. Tak postepuje np. czeski prezydent Vaclaw
Klaus.

Data: 2012-01-17 14:45:57
Autor: jr
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 12 Sty, 00:03, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
XL <iks...@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

tak, ale nie byla zaatakowana z dwoch stron, tak jak Polska.

Polska wziela na siebie pierwsze najsilniejsze uderzenie od strony

I po kiego ch...?
Trzeba było im dać linie tranzytowe, żeby te wypierdki ludzkości
pozabijały się nawzajem. Zanim pozabijają nas.
_biały

Data: 2012-01-18 00:16:12
Autor: Obserwator
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):
I po kiego ch...?
Trzeba było im dać linie tranzytowe, żeby te wypierdki ludzkości
pozabijały się nawzajem. Zanim pozabijają nas.
_biały

te dywagacje dzisiaj nie maja wiekszego sensu, ale wg jednego z najlepszych ,
ale kontrowersyjnych, dzisiaj juz niezyjacych historykow - byla rzeczywiscie
inna alternatywa. Prof. Pawel Wieczorkiewicz:

* Polska wobec II wojny.

http://prawica.net/node/16054

Podaje tylko dwa linki do wypowiedzi prof. o sytuacji aktualnej.
W sieci mozna zmnalezc inne, ktore swiadcza o nietuzinkowych ocenach
tego wybitnego czlowieka:

* W III RP jest za dużo PRL-u

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081204/LUDZIEIOPINIE/531907042

* Rosja ma potężną partię w Polsce http://www.fronda.pl/news/czytaj/tytul/prof_wieczorkiewicz_rosja_ma_potezna_partie_w_polsce

Data: 2012-01-18 00:22:05
Autor: Obserwator
Prof. Pawel Wieczorkiewicz gdzie mogl to przywalal GW

...michnikowska gadzinowka zaczela go nawet lustrowac:))

http://rekontra.salon24.pl/24497,gazeta-wyborcza-lustruje-profesora-wieczorkiewicza

Data: 2012-01-18 05:53:47
Autor: jr
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 18 Sty, 01:16, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
jr <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

> [...]

ale kontrowersyjnych, dzisiaj juz niezyjacych historykow - byla rzeczywiscie

Niekoniecznie musielibyśmy być sojusznikiem Hitlera. Nie wiem, czy
Hitler zdołałby opanować kraj tak wielki jak Rosja, lecz mógł
doprowadzić do upadku system stalinowski. Faktem jest, że na
zajmowanych sowieckich obszarach Niemcy byli witani jak wyzwoliciele.
Zajęcie Moskwy i Leningradu mogłoby zaowocować antystalinowską rewoltą
w głębi Rosji (Kozacy, republiki azjatyckie).
Co do nas należało? Siedzieć cicho (i w żadnym wypadku nie doprowadzać
do sojuszu Zachodu ze Stalinem). Nie chcieliśmy dobijać bolszewizmu w
roku 1920, należało pozwolić na to innym. Hitler był szaleńcem,
którego apetyt rósł w miarę jedzenia. Temperament miał odwrotny do
mrukliwego Stalina, nie posiadał jego chytrości i zdolności
okłamywania. Pędzej czy później świat by go pokonał.

jb

Data: 2012-01-18 14:13:17
Autor: Obserwator
Fikcja PRL-owskich emerytur
jr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Niekoniecznie musielibyśmy być sojusznikiem Hitlera. Nie wiem, czy
[...]

dobrze kombinujesz. Prof. Wieczorkiewicz uwazal, ze Hitlera pokonalby nawet
ktos z jego partii.

Data: 2012-01-11 23:55:36
Autor: XL
Fikcja PRL-owskich emerytur
Dnia Wed, 11 Jan 2012 23:51:49 +0100, XL napisaů(a):

Dnia Wed, 11 Jan 2012 22:29:51 +0000 (UTC), Obserwator napisaů(a):

ale Finlandia nie byla okupowana przez sowietow przez 50 lat, a nastepnie
przez postkomune - kolejne 20 lat.

Bo sić potrafiůa obroniă. http://coryllus.nowyekran.pl/post/46063,wojna-zimowa

Poza wszystkim, tak przy okazji - czy coú Ci to przypomina? Podpowiedę: z caůkiem niedawnych wydarzeń z Rosjŕ w roli gůównej...

"(...)Finowie uzyskali niepodlegůoúă po roku 1918. Przywiŕzali sić do niej
bardzo.

Rzŕd radziecki uznaů niepodlegůoúă swej byůej kolonii nie bez wahań, ale
wůaúciwie nie miaů wyjúcia. Przeůknićto nawet to, ýe granica z obcym
państwem przebiega kilkanaúcie kilometrów od Petersburga i miasto moýe byă
w kaýdej chwili ostrzelane przez artylerić sŕsiada. Tyle, ýe sŕsiad nie
miaů zamiaru strzelaă. Dysproporcja pomićdzy 3 milionowŕ Finlandiŕ a 150
milionowym ZSRR wykluczaůa takŕ moýliwoúă. Stalin podtrzymywaů opinić, ýe
rzŕd radziecki jest jedynym rzŕdem z siedzibŕ w Moskwie, który moýe uznaă
niepodlegůŕ Finlandić. Nie mógů tego zrobiă rzŕd carski ani rzŕd
Kiereńskiego. Uwaýaů to za akt wielkiej ůaski ze swej strony i pomimo
podpisanych w 1932 roku traktatów pokojowych zaczŕů domagaă sić od Finów
ustŕpienia z Karelii. W zamian proponowaů bezludne lasy na póůnocy. Finowie
nie chcieli sić zgodziă i od 1938 roku pomićdzy obydwoma krajami zaczćůo
iskrzyă. Sowiecka propaganda przedstawiaůa Finów, jako podýegaczy
wojennych, przywódcy kraju: Mannerheim i Cajander nazywani byli
ĽpadalcamiĄ, Ľprzebiegůymi i chciwymi hienamiĄ itp., sůowem rozpoczćůa sić
komunistyczna propagandowa nagonka. Jednoczeúnie Rosjanie szykowali sić do
wojny, a raczej nie szykowali sić, bo byli pewni, ýe w razie wojny pokonajŕ
Finlandić w ciŕgu 12 dni. Trwaůy rozmowy dyplomatów prowadzone w atmosferze
przyjaęni i wzajemnego zrozumienia, Stalin i Moůotow przeúcigali sić w
uprzejmoúciach i opowiadali dowcipy. Na ostatnim spotkaniu z dyplomatami
fińskimi, tuý przed atakiem uúmiechnićty Moůotow rzuciů na poýegnanie: Au
revoir, a Stalin ýyczyů Finom wszystkiego najlepszego.

Do wybuchu kaýdej wojny, nawet najbardziej oczywistej potrzebny jest
pretekst. Finowie takiego pretekstu na pewno by nie dostarczyli, musiaůo go
wićc dostarczyă NKWD. 26 listopada na radziecki garnizon pod wsiŕ Mainilia
spadůy pociski. Stalin ogůasza úwiatu: Finlandia zaatakowaůa ZSRR! A co na
to úwiat? No cóý, úwiat jest pod wraýeniem sukcesów Niemiec w Polsce i
mocno sić boi. (..)"

--
XL

Data: 2012-01-11 23:06:52
Autor: Obserwator
> [...]

spadůy pociski. Stalin ogůasza úwiatu: Finlandia zaatakowaůa ZSRR! A co na
to úwiat? No cóý, úwiat jest pod wraýeniem sukcesów Niemiec w Polsce i

voila, to sa wlasnie sowieckie metody dzialania. Suworow ostrzgal Polakow, ze
historia moze sie powtorzyc. --

Data: 2012-01-12 19:42:40
Autor: XL
Dnia Wed, 11 Jan 2012 23:06:52 +0000 (UTC), Obserwator napisał(a):

[...]

Powtórzyła się właśnie - w Gruzji i Czeczenii. Na razie "tylko" tam...

PS. Do nas nie musieli wkraczać, ponieważ mieli na miejscu 600000 żołnierzy i broń biologiczną, chemiczną i jądrową w bazach i pół narodu jako sprzymierzeńców... Nie dziwota, ze "nie wkroczyli" - bo już tu byli!
--
XL

Data: 2012-01-11 07:54:33
Autor: Wiesiaczek
Wiesiaczek wrote:

jr wrote:

[...]

A, już wiem - pozamiatano perony na Dworcu Centralnym wybudowanym w PRL-u :)
Noo, duża sprawa! :D

Data: 2012-01-11 02:02:49
Autor: Jacek Biały
On 11 Sty, 07:54, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:
Wiesiaczek wrote:

> Mo e zaczn :
> - stocznie
> - tysi c szkk na tysi clecie
> - szpitale
> - Odbudowa Warszawy
> - Zamek Kr lewski w Warszawie
> - trasa "gierk wka" do Katowic
> -
>  ... przerw na moment, teraz Twoja kolej :)

A, ju wiem - pozamiatano perony na Dworcu Centralnym wybudowanym w PRL-u :)

Gdzie jest polska Nokia?
jb

Data: 2012-01-11 20:13:41
Autor: jadrys
Fikcja PRL-owskich emerytur
W dniu 2012-01-08 20:05, jr pisze:
Wszystkich 'jadrysĂłw' i innych tutejszych pogrobowcĂłw komuny
broniących zasadności ubeckich emerytur pragnę zapytać: Co takiego
wypracował państwowy łagier zwany PRL?
jb

Zapracowali na swoje emerytury, które to ty jak sobie ubzdurałeś, wspaniałomyślnie im podarowałeś, Jacku.

Data: 2012-01-11 13:11:36
Autor: Jacek Biały
On 11 Sty, 20:13, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

> Wszystkich 'jadrysów' i innych tutejszych pogrobowców komuny
> broniących zasadności ubeckich emerytur pragnę zapytać: Co takiego

Sadzając sanitariuszki na odwróconym taborecie?

, które to ty jak sobie ubzdurałeś,
wspaniałomyślnie im podarowałeś,

Chyba jesteś głupi przypisując mi taką 'wspaniałomyślonść'.
jb

Data: 2012-01-12 20:41:38
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-11 22:11, Jacek Biały pisze:
[...]

Za takie coś kryminał.

, które to ty jak sobie ubzdurałeś,
wspaniałomyślnie im podarowałeś,
Chyba jesteś głupi przypisując mi taką 'wspaniałomyślonść'.
jb

Skoro chcesz odbierać to widocznie ich uposażenia zależą od twojej wspaniałomyślności..

Data: 2012-01-12 13:42:35
Autor: Jacek Biały
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 12 Sty, 20:41, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> Sadzając sanitariuszki na odwróconym taborecie?

Za takie coś kryminał.

I pięć tysiączków emeryturki do rączki, aby mu klawisz śniadanie do
celi przynosił?

[...]
Skoro chcesz odbierać to widocznie ich uposażenia zależą od twojej
wspaniałomyślności..

Cóż to za logika? Marksistowska?
jb

Data: 2012-01-13 13:57:05
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-12 22:42, Jacek Biały pisze:
[...]

Nie jest to żady twój podarunek dla nich tylko suma wpłacanych przez nich składek emerytalnych.

[...]
Skoro chcesz odbierać to widocznie ich uposażenia zależą od twojej
wspaniałomyślności..

Cóş to za logika? Marksistowska?
jb

Czyste fakty.

Data: 2012-01-13 07:40:07
Autor: Jacek Biały
On 13 Sty, 13:57, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

> celi przynosił?

Nie jest to żady twój podarunek dla nich tylko suma wpłacanych przez

Czyste fakty.

Jak zwykle swoje domysły nazywasz faktami.
jb

Data: 2012-01-13 19:47:53
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-13 16:40, Jacek Biały pisze:

Jak zwykle swoje domysły nazywasz faktami.
jb

To ty domyślasz się że jesteś dobroczynnym fundatorem emerytur dla byłych pracowników służb bezpieczeństwa.

Data: 2012-01-13 14:35:38
Autor: jr
On 13 Sty, 19:47, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Wdniu 2012-01-13 16:40, Jacek Biały pisze:

> Jak zwykle swoje domysły nazywasz faktami.
> jb

To ty domyślasz się że jesteś dobroczynnym

A w dodatku jasnowidz, który widzi ludzkie domysły!

 fundatorem emerytur dla
byłych pracowników służb bezpieczeństwa.

Wybacz komiczny jasnowidzu, ale żadnemu bandycie jeszcze nic nie
fundowałem.
jb

Data: 2012-01-13 11:10:27
Autor: jr
> [...]

> celi przynosił?

Nie jest to żady twój podarunek dla nich tylko suma wpłacanych przez

Jakich składek?
Przecież oni nie płacili żadnych składek. Państwo ich wynagradzało za
zbrodnie, coś tam sobie odtrącało i wystawiało kwit. Człowiek realnie
płaci wtedy, gdy o tym decyduje.
jb

> [...]

> Cóż to za logika? Marksistowska?
> jb

Czyste fakty.

Instalując Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krokwtym kierunku..

Data: 2012-01-12 21:41:05
Autor: XL
Dnia Thu, 12 Jan 2012 20:41:38 +0100, jadrys napisał(a):

Sadzając sanitariuszki na odwróconym taborecie?

Za takie coś kryminał.

Tzn że nie było tego? --
XL

Data: 2012-01-12 22:48:44
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:zm84ggv9jp0y$.1dbdq1h8yttw$.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 12 Jan 2012 20:41:38 +0100, jadrys napisał(a):

Sadzając sanitariuszki na odwróconym taborecie?

Za takie coś kryminał.

Tzn że nie było tego?

Było 50% ludności siedziało na odwróconym taborecie, a 50% lidności pilnowało żeby siedzieli.

Data: 2012-01-13 00:22:51
Autor: XL
Dnia Thu, 12 Jan 2012 22:48:44 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Ty mi nie tłumacz, wiem więcej niż Ty.
Ty sobie "Rozmowy z katem" przeczytaj.
--
XL

Data: 2012-01-13 10:40:48
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "XL" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:z1uwwvkjwfhk.1ed7naou3b28e$.dlg40tude.net...
[...]

To jak było? Nie tak, jak napisałem? To może 70% ludności siedziało na odwróconym taborecie, a 80% ludności pilnowało żeby siedzieli?
A ja przeczytałem "Solaris" Lema i wiem co czuje ocean na nieznanej planecie. Chyba nie powiesz, że Lem był kłamcą?

Data: 2012-01-13 07:37:40
Autor: Jacek Biały
On 13 Sty, 10:40, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "XL" <iks...@gazeta.pl> napisałwwiadomościnews:z1uwwvkjwfhk.1ed7naou3b28e$.dlg40tude.net...

> [...]

A ja przeczytałem "Solaris" Lema i wiem co czuje ocean na nieznanej
planecie. Chyba nie powiesz, że Lem był kłamcą?

Z pewnoscią pisał prawdę...
:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
jb

Data: 2012-01-13 13:57:18
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-12 21:41, XL pisze:
Dnia Thu, 12 Jan 2012 20:41:38 +0100, jadrys napisał(a):

Sadzając sanitariuszki na odwróconym taborecie?
Za takie coś kryminał.
Tzn że nie było tego?

Podobno było, jednak wyroki sądowe w takich sprawach rozwiałyby ostateczne wszelakie wątpliwości.

Data: 2012-01-13 14:10:13
Autor: XL
Dnia Fri, 13 Jan 2012 13:57:18 +0100, jadrys napisał(a):

[...]

PODOBNO???
Teraz obrażasz osobiście znane mi osoby, męczone przez bezpiekę.
Przykre.
Polecam "Rozmowy z katem".
http://tiny.pl/hjjn7

jednak wyroki sądowe w takich sprawach rozwiałyby ostateczne wszelakie wątpliwości.

Daj spokój, jakie wyroki - Ty zobacz, kto potem był i nadal jest u władzy,
ta sama siła, inaczej nazwana.
--
XL

Data: 2012-01-13 14:58:25
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-13 14:10, XL pisze:
[...]

Nie jest/było moim zamiarem obrażanie kogokolwiek. Po prostu bez poznania faktów nigdy nie przyłączam się do masowej nagonki na nikogo.
Dlaczego przykre? Myślę że przykre to mogłoby być gdybym napisał - podobno NIE było...
Mam nadzieję że nie urażę Ciebie tym pytaniem, a i w niczym nie uchybię osobom na które się powołujesz - za co ich męczyła bezpieka?
No, zobaczę czy idzie to jeszcze gdzieś dostać w księgarni.

jednak wyroki sądowe w takich sprawach rozwiałyby
ostateczne wszelakie wątpliwości.
Daj spokój, jakie wyroki - Ty zobacz, kto potem był i nadal jest u władzy,
ta sama siła, inaczej nazwana.

Ale tylko wtedy można by mieć pewność. Z reguły sąd nie wydaje wyroków gdy nie ma dowodów. A strony zaangażowane (i ich kibice) zawsze będą miały poczucie krzywdy. Niektórzy mają ją po przegranym meczu, albo wyborach politycznych.

Data: 2012-01-13 09:10:14
Autor: Jacek Biały
On 13 Sty, 14:58, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

> ta sama siła, inaczej nazwana.

Ale tylko wtedy można by mieć pewność. Z reguły sąd nie wydaje wyroków

Powiedział człowiek, który swoją wrodzoną uczciwość rozumie sercem i
głową.
:-]]]]]]]]]]]]]]]

 A strony zaangażowane (i ich kibice) zawsze będą
miały poczucie krzywdy. Niektórzy mają ją po przegranym meczu, albo
wyborach politycznych.

To tak... Wojny i okupacje to dla nich niewinny mecz.
Cóż za anielska natura!
jb

Data: 2012-01-13 19:45:34
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-13 18:10, Jacek Biały pisze:

Ale tylko wtedy można by mieć pewność. Z reguły sąd nie wydaje wyroków
gdy nie ma dowodĂłw.

Powiedział człowiek, który swoją wrodzoną uczciwość rozumie sercem i
głową.
:-]]]]]]]]]]]]]]]
Oczywiście, z zastrzeżeniem że sąd musi być bezstronny.

  A strony zaangaĹźowane (i ich kibice) zawsze będą
miały poczucie krzywdy. Niektórzy mają ją po przegranym meczu, albo
wyborach politycznych.

To tak... Wojny i okupacje to dla nich niewinny mecz.
Cóş za anielska natura!
jb

Dal samej istoty sporu otoczka nie mają znaczenia.

Data: 2012-01-13 14:30:56
Autor: jr
On 13 Sty, 19:45, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> Powiedział człowiek, który swoją wrodzoną uczciwość rozumie sercem i
> głową.
> :-]]]]]]]]]]]]]]]

Oczywiście, z zastrzeżeniem że sąd musi być bezstronny.

A może ty jesteś automat?
jb

Data: 2012-01-13 15:14:27
Autor: XL
Dnia Fri, 13 Jan 2012 14:58:25 +0100, jadrys napisał(a):

[...]

Za przynależność do AK. Konkretnie za to.

No, zobaczę czy idzie to jeszcze gdzieś dostać w księgarni.

W internecie znajdziesz - przejrzyj tylko uwaznie zawartość linka ;-)

[...]

Zyczeniowe traktowanie pewnych spraw nic nie wnosi.

Z reguły sąd nie wydaje wyroków gdy nie ma dowodów.

Jakiś SĄD wydawał wyroki na AKowców. Tylko wiesz, jaki sąd, taki wyrok :-/

A strony zaangażowane (i ich kibice) zawsze będą miały poczucie krzywdy. Niektórzy mają ją po przegranym meczu, albo wyborach politycznych.

Poczucie krzywdy jest tylko po stronie skrzywdzonej. Każdy dobrze wie, czy
ON skrzywdził, czy JEGO skrzywdzono i nie jest do tego potrzebny żaden sąd.
--
XL

Data: 2012-01-13 19:45:24
Autor: jadrys
W dniu 2012-01-13 15:14, XL pisze:

[...]

Skoro tylko za to, to istotnie jest to godne potępienia.

No, zobaczę czy idzie to jeszcze gdzieś dostać w księgarni.
W internecie znajdziesz - przejrzyj tylko uwaznie zawartość linka ;-)

Tak, oczywiście, dzięki:-) . A tak swoją drogą miałem już tą książkę w domu, ale jakoś nie znalazłem czasu na przeczytanie, a później gdzieś się zapodziała:-(

[...]

Czyli co, dajemy wiarę bez zastrzeżeń, mając za podstawę tylko słowa jednej strony?

Z reguły sąd nie wydaje wyroków
gdy nie ma dowodĂłw.

Jakiś SĄD wydawał wyroki na AKowców. Tylko wiesz, jaki sąd, taki wyrok :-/

Z tego co wiem nikt nie uznał AK za organizację przestępczą i za samą przynależność nie skazywał.

A strony zaangażowane (i ich kibice) zawsze będą
miały poczucie krzywdy. Niektórzy mają ją po przegranym meczu, albo
wyborach politycznych.
Poczucie krzywdy jest tylko po stronie skrzywdzonej. KaĹźdy dobrze wie, czy
ON skrzywdził, czy JEGO skrzywdzono i nie jest do tego potrzebny żaden sąd.

Jednak myślę że tylko całkowicie bezstronny sąd (taki z opaską na oczach) jest w stanie sprawiedliwie takie rzeczy rozstrzygać.

Data: 2012-01-13 14:26:44
Autor: jr
Fikcja PRL-owskich emerytur

> Jakiś SĄD wydawał wyroki na AKowców. Tylko wiesz, jaki sąd, taki wyrok :-/

Z tego co wiem nikt nie uznał AK za organizację przestępczą i za samą
przynależność nie skazywał.

Pewnie kradli drzewo z lasu i za to szli pod mur...
jb

Data: 2012-01-14 00:35:29
Autor: XL
Dnia Fri, 13 Jan 2012 19:45:24 +0100, jadrys napisał(a):

[...]

Dal Ciebie AK to jest TYLKO? Za samo bycie na liście skazywano albo bez skazania mordowano w katowniach.
Przeczytaj całość, to się dowiesz, za co akurat Pileckiego i dlaczego tyle
piszę o Pileckim:
http://www.pilecki.ipn.gov.pl/portal/rp/867/7081/Rotmistrz_Witold_Pilecki.html

[...]

Kat nie jest dla mnie nigdy stroną.
Podobnie możesz dziwić się, ze nie wierzę Hitlerowi, a on może chciał
dobrze...

[...]

Nikt w AK nie był dla samej przynależnosci. To nie był klub.

Boski.
Rozstrzygnie.
--
XL

Data: 2012-01-14 10:29:21
Autor: jr
Fikcja PRL-owskich emerytur

Przeczytaj całość, to się dowiesz, za co akurat Pileckiego i dlaczego tyle
piszę o Pileckim:http://www.pilecki.ipn.gov.pl/portal/rp/867/7081/Rotmistrz_Witold_Pil...

A ty wiesz dlaczego zginął Pilecki? Przyczynili sie do tego moim
skromnym zdaniem jego przyjaciele, którym święta polska naiwność
kazała chodzić po prośbie do Cyrankiewicza. Nie ma dowodów na to, że
Cyrankiewicz donosił na gestapo. Nieprawdą jest jego rzekomy list,
jaki sędziowie Pileckiego mieli odcztywać w czasie rozprawy
(Cyrankiewicz nie musiał takich listów posyłać - wystarczył mu jeden
telefon). No więc dlaczego zginął Pilecki?
Po ucieczce Pileckiego z KL Auschwitz założony tam przez niego Związek
Organizacji Wojskowych zaczął być przechwytywany właśnie przez
Cyrankiewicza, który w obozie był człekiem dosyć obrotnym. Miał fuchę
blokowego pisarza, ponadto kontakty z komunistami niemieckimi i
austriackimi (więc być może nawet z gestapo - wielu nazistów było
kiedyś komunistami i boczne kanały były zawsze otwarte). Dzięki
szerokim wpływom Cyrankiewicz miał dojścia do obozowej 'Kanady', skąd
płynął strumień dóbr podkradanych niemieckiej rzeszy, które ta rzesza
rabowała mordowanym Żydom z Europy.
Gdy sytuacja na frontach zaczęła sie zmieniać, Cyrankiewicz zaczął
aktywnie udzielać się w stworzonym przez 'Serafińskiego' Związku
Organizacji Wojskowych . Wkrótce otrzymał od Armii Krajowej
pełnomocnictwo przejecia dowódctwa w obozowej konspiracji. Pomimo
swego akowskiego epizodu, również po wojnie Cyrankiewicz okazał się
być człowiekiem wpływowym (był nawet podejmowany przez Stalina). Od
samego początku zaczął się też kreować na bahaterskiego twórcę ruchu
oporu za drutami Auschwitz. Pisał na ten temat prace, szukał
świadków... Odnalazł prawdziwego Serafińskiego i od niego dowiedział
się o Pileckim, który znał Cyrankiewicza od początku jego pobytu w
obozie.
:
Wyslyłanie próśb do Cyrankiewicza to był głupi pomysł. Dlaczego
Płużański przeżył, a Pilecki nie?
jb

Dla zainteresowanych:

http://www.bankier.pl/forum/temat_jozef-cyrankiewicz-kolaborowal-z-gestapo,5388666.html
http://pawet.net/zl/zl/2006_76/5.html
http://tarnowskikurierkulturalny.blox.pl/2009/08/JOZEF-CYRANKIEWICZ.html
http://narodowyszczecin.pl/index.php/archives/1804
http://www.honor.pl/witold.php
http://hej-kto-polak.pl/wp/?p=3776
http://www.polandpolska.org/wysocki.htm
http://www.kasztelania.pl/forum/viewtopic.php?t=2512
http://www.historycy.org/index.php?showtopic=15231

Data: 2012-01-11 22:03:01
Autor: Obserwator
Fikcja PRL-owskich emerytur

reformy emerytur nie zrobiono, wlasnie ze wzgledu na to, ze stracily by na
niej komunistyczne sluzby, mimo ze pomysl byl generalnie niezly i dosc uczciwy.

Byli komunisci i pracownicy postsowieckich sluzb specjalnych, niestety nadal
blokuja postep na wielu plaszczyznach i ciagna panstwo w przepasc.

Powinni sie to qu***two rozpedzic na cztery wiatry.

Data: 2012-01-11 14:43:06
Autor: Jacek Biały
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 11 Sty, 23:03, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
[...]

Masz wiatry, idź do psychiatry

jb

Data: 2012-01-11 22:45:11
Autor: Obserwator
Fikcja PRL-owskich emerytur
Jacek Biały <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):

Masz wiatry, idzdo psychiatry

no i wszystko jasne o co ci chodzi. Pocaluj jeszcze Idzikowskiego w dupe
publicznie, zalosny komuchu.

Data: 2012-01-12 14:03:25
Autor: Jacek Biały
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 11 Sty, 23:45, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
Jacek Bia y <jacekbia...@tlen.pl> napisa (a):

> Masz wiatry, idzdo psychiatry

no i wszystko jasne o co ci chodzi. Pocaluj jeszcze Idzikowskiego w dupe

:-DDDDDD

Idzikowski słyszałeś?

Wys ano z serwisu Usenetwportalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Data: 2012-01-12 23:22:49
Autor: Bogdan Idzikowski

wrote:
> [...]

> Masz wiatry, idzdo psychiatry

no i wszystko jasne o co ci chodzi. Pocaluj jeszcze Idzikowskiego w dupe

===========================

Chcielibyście, żałosne pedały!

Data: 2012-01-11 22:49:34
Autor: Obserwator
Fikcja PRL-owskich emerytur
Jacek Biały <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a): Byles w Ruskiej Budzie, rusofilu?

a jak tam lojciec,  palikmiot twoj przywodca duchowy?

Data: 2012-01-12 14:08:09
Autor: Jacek Biały
Fikcja PRL-owskich emerytur
On 11 Sty, 23:49, " Obserwator" <fajny.d.arz...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
Jacek Bia y <jacekbia...@tlen.pl> napisa (a):

ByleswRuskiej Budzie, rusofilu?

a jak tam lojciec,  palikmiot twoj przywodca duchowy?

Pewnie pali kmioty (albo wali konia)
jb

Data: 2012-01-12 04:41:02
Autor: stevep

[...]