Fikcyjne dane przy prywatnych badaniach

Data: 2009-09-16 13:43:27
Autor: Papa Smerf
Fikcyjne dane przy prywatnych badaniach
Órzytkownik "Cugzak" napisał:
Od kilku lat intensywnie korzystam z prywatnej służby zdrowia. Nigdy zaś nie
leczyłem się publicznie. Od początku podawałem fikcyjne dane (imię, nazwisko,
nieistniejący adres i numer pesel), bo uznałem, że skoro od początku do końca
płacę za swoje leczenie, to mogę to robić anonimowo. Ostatnio miałem poważną
operację (też w prywatnym szpitalu), na szczęście dla mnie zakończoną
pomyślnie. Przy wypisie w sekretariacie szpitala powiedzieli mi, że coś im
się nie zgadza w moich danych, konkretnie w peselu i muszę to uzupełnić. Na
pewno im się nie zgadza, bo numer (łącznie z datą urodzenia, poza rokiem - to
jest prawdziwe) wymyśliłem sobie i na pewno nie jest zgodny z algorytmem. I
teraz mam pytanie. Czy powinienem przyznać się do prawdziwych danych czy po
prostu olać sprawę i zarejestrować się już na "poprawny" pesel w innej
placówce? Jak ta sytuacja ma się pod względem prawnym.? (PS. Pod nikogo się
nie podszywam, po prostu wszystkie dane są wymyślone.)

może zamiast podawać fikcyjne dane spytaj się w jakim celu żądają od ciebie twich danych (konbkretna podstawa prawna) jeśli ci takowej nie podadzą, bądz będzie to ich jakieś widzimisie to znaczy że takich danych nie potrzebują i im ich nie podawaj, w każdym razie zawsze podanie imienia i nazwiska przyda się żeby wystawili ci imienny rachunek za wykonaną uysługę!:O)

Data: 2009-09-16 09:35:32
Autor: witek
Papa Smerf wrote:

[...]

Jak sie napatocze to zacytuje.
Podstawa prawna jest, chodzi o wyłapanie osób, które ewenutalnie mogą przenosić jakąś chorobę zakaźną.

Data: 2009-09-16 17:12:09
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "witek" napisał:
Podstawa prawna jest, chodzi o wyłapanie osób, które ewenutalnie mogą przenosić jakąś chorobę zakaźną.

skoro jest to bez problemu powini podać!:O)

Data: 2009-09-16 12:45:51
Autor: witek
Papa Smerf wrote:
Órzytkownik "witek" napisał:
Podstawa prawna jest, chodzi o wyłapanie osób, które ewenutalnie mogą przenosić jakąś chorobę zakaźną.

skoro jest to bez problemu powini podać!:O)

pewnie tak, przy czym pielęgniarka czy nawet szef przychodni niekoniecznie musi ją mieć pod ręką.
Oni działaj na podstawie jakis tam wytycznych z gory i niekoniecznie musza znac uzasadnienie. Ale jak sie postaraja to na pewno je dostana.

Data: 2009-09-16 20:13:08
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "witek" napisał:
pewnie tak, przy czym pielęgniarka czy nawet szef przychodni niekoniecznie musi ją mieć pod ręką.

nie powinna mieć pod ręką czegoś co jest związane bezpośrednio z pracą jaką wykonuje, ciekawe?:O)
ona to powinna mieć wykute na pałe!!!!:O)

a jak nie wiedzą po co czegoś chcą, to szloda tego komentować, w takim wypadku wystarczy że pytajacy poinformuje pielęgniarkę że istnieje cos takiego jak ustawa o ochronie danych osobowych i jeśli ktoś chce je archiwizować i je przetwarzać to powinien ją znać i do niej się stosować i po dyskusji!!!!!!!!! (śmierć głupim pielęgniarkom)

Oni działaj na podstawie jakis tam wytycznych z gory i niekoniecznie musza znac uzasadnienie. Ale jak sie postaraja to na pewno je dostana.

i pewnie jak ci każą podać długość penisa to też podasz bo mają jakieś tam wytyczne?:O)

Data: 2009-09-16 14:53:45
Autor: witek
Papa Smerf wrote:
Órzytkownik "witek" napisał:
[...]

Nie.
Tak samo jak ty nie masz wykute na pałę wielu ustaw.
Jak w sklepie znajdziesz towar na półce z ceną niższą niż na kasie i zażądasz ceny jak z półki, to kasjerka powinna ci odpalić "podstawę prawną poproszę" A ty w tym momencie powinienś z marszu wyrecytować jej odpowiednie paragrafy. Potrafisz? Wątpie.
To dlaczego inne normy stosujesz do siebie, a inne do innych?

[...]

głupi to narazie ty jesteś.

[...]

Nie. Poproszę o wyjaśnienie i poczekam z podaniem danych aż mnie przekonają, że takie dane muszę im podać.
Ale nie będę żądał od pielęgniarki, recytowania ustaw stojąc przede mną na baczność.

Data: 2009-09-16 20:06:20
Autor: GK
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):
(...) A ty w tym momencie powinienś z marszu wyrecytować jej odpowiednie paragrafy. Potrafisz? Wątpie.
To dlaczego inne normy stosujesz do siebie, a inne do innych?
Halo, halo, tu Ziemia, tfu, Unia Europejska. Mówimy o placówce medycznej - podmiocie profesjonalnym.

Pielęgniarka niekoniecznie, ale standardy leczenia powinny być oparte (między innymi) o podstawę prawną. Wzory procedur chyba znajdują się w placówce, przynajmniej te, które wykonywane są przy każdym pacjencie? Szybkie odnalezienie procedury, a tam podana podstawa prawna?

GK

Data: 2009-09-16 15:13:11
Autor: witek
  GK wrote:
[...]

oczywiscie. Jak zapyta to pewnie dostanie, może nawet na poczekaniu jeśli okaże się, że nieznajomość prawa trzeba wyjaśniać więcej niż jednej osobie.

Po jakimś czasie zapewne dla świętego spokoju i pielęgniarka będzie miała odpowiedni papierek przy sobie, który będzie wręczała delikwentowi, żeby się odwalił.

Data: 2009-09-17 20:57:05
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "witek" napisał:
[...]

wybacz, ja mogę wiele rzeczy nie wiedzieć, ale jak sie czymś zawodowo zajmuję, a do tego ten zawód wymaga certyfikatów więc te osoby coś tam powinny chyba wiedzieć?

poza tym o podstawę prosisz jak pielęgniarka nie potrafi wytłumaczyć po co te dane zbiera, bo niby dlaczego miała by je zbierać?:O)
równie dobrze ja ją mógłbym o takie dane zapytać i powiedzieć że potrzebne mi do wypełnienia druczka z wizyty:O)

głupi to narazie ty jesteś.

mam wrażenie że mówisz o sobie?!(pytanie retoryczne, dla wyjaśnienia:O)

Nie. Poproszę o wyjaśnienie i poczekam z podaniem danych aż mnie przekonają, że takie dane muszę im podać.

ale podejrzewam że ci tego nie wyjaśnią sensownie i co wtedy, powiesz ze masz 30cm od kolan?:O)

Fikcyjne dane przy prywatnych badaniach