Fikcyjne limity dla transakcji zbliżeniowych

Data: 2012-10-23 12:25:30
Autor: Piotr Gałka
Fikcyjne limity dla transakcji zbliżeniowych
Data: 2012-10-23 13:01:03
Autor: Kamil Jońca
Fikcyjne limity dla transakcji zbliżeniowych
Piotr Gałka <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> writes:

http://samcik.blox.pl/2012/10/Horroe-we-Wroclawiu-Nie-trzeba-znac-PIN-u-do.html

Ekhem. Jeśli dobrze zrozumiałem to zbliżeniowość nie ma tu nic do
rzeczy. KJ

--
http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
<|Rain|> Knghtbrd: let me give you access to the zone files

Data: 2012-10-23 04:07:30
Autor: krzysztofsf
On 23 Paź, 13:03, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
Piotr Gałka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> writes:
>http://samcik.blox.pl/2012/10/Horroe-we-Wroclawiu-Nie-trzeba-znac-PIN...

Ekhem. Jeśli dobrze zrozumiałem to zbliżeniowość nie ma tu nic do
rzeczy.

Jednak ma.
WSZYSTKIE transakcje byly zblizeniowe - po przekroczeniu pewnej kwoty
terminal powiniem przejsc na transakcje chipowe, nawet jesli rowniez
nie wymaga do nich podania PIN.

Data: 2012-10-23 13:26:00
Autor: Kamil Jońca
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> writes:

> [...]

WSZYSTKIE transakcje byly zblizeniowe - po przekroczeniu pewnej kwoty
terminal powiniem przejsc na transakcje chipowe, nawet jesli rowniez

Ale wszystkie transakcje były w autoamatach wrocławskiej KM która
_NIE_CHE_PINU. Obojętnie czy zbliżeniowo czy nie.
KJ

System going down in 5 minutes.

Data: 2012-10-23 05:37:34
Autor: krzysztofsf
On 23 Paź, 13:27, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> writes:

> Jednak ma.
> WSZYSTKIE transakcje byly zblizeniowe - po przekroczeniu pewnej kwoty
> terminal powiniem przejsc na transakcje chipowe, nawet jesli rowniez
> nie wymaga do nich podania PIN.

Ale wszystkie transakcje by y w autoamatach wroc awskiej KM kt ra
_NIE_CHE_PINU. Oboj tnie czy zbli eniowo czy nie.
KJ

A co to ma do rzeczy?
Terminal powinien sygnalizowac do innych terminali wyczerpanie limitu
transakcji zblizeniowych, co wiaze sie z przejsciem (w nim konkretnie)
na obsluge z chipa.
Ta sama karta przy przejsciu np. do zabki, powinna wtedy juz przy
pierwszej transakcji domagac sie pinu. Inaczej "limity" bezstykowych
dzialalyby na zasadzie - "rob 3x50 bezstykowo i przejdz do nastepnego
sklepu, ponow operacje do wyczerpania srodkow lub limitu karty"
Terminal ewidentnie jest zle oprogramowany.

Data: 2012-10-23 12:58:31
Autor: Michal Tyrala
Fikcyjne limity dla transakcji zbliĹźeniowych
On Tue, 23 Oct 2012 05:37:34 -0700 (PDT), krzysztofsf wrote:

> [...]

 Terminal powinien sygnalizowac do innych terminali wyczerpanie limitu
 transakcji zblizeniowych, co wiaze sie z przejsciem (w nim konkretnie)

,,Maszyny przy transakcjach do 50 zł nie wymagają PIN-u zarówno dla
transakcji zbliżeniowych, jak i dla zwykłych, stykowych.''

Rozumiem ze to zdanie z artykulu Ci nie umknelo? To co w takim razie da
przejscie na chipa, skoro maszyna dalej nie chce PINu?
Problem jest w terminalu, nie w paypass.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-10-23 06:08:10
Autor: krzysztofsf
On 23 Paź, 14:58, Michal Tyrala <wie...@bdm.com.pl> wrote:

Rozumiem ze to zdanie z artykulu Ci nie umknelo? To co w takim razie da
przejscie na chipa, skoro maszyna dalej nie chce PINu?
Problem jest w terminalu, nie w paypass.

A tobie umknelo ostatnie zdanie, ktore wyciales z mojego posta przy
cytowaniu.

"Terminal ewidentnie jest zle oprogramowany."

Data: 2012-10-23 13:26:53
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 23 Oct 2012 06:08:10 -0700 (PDT), krzysztofsf wrote:
 A tobie umknelo ostatnie zdanie, ktore wyciales z mojego posta przy
 cytowaniu.

 "Terminal ewidentnie jest zle oprogramowany."

To bys się mogl zdecydowac, czy problem jest w bezstykowosci, czy w
terminalu...

PS. Nie, nie umknelo.

Data: 2012-10-23 09:13:13
Autor: krzysztofsf
On 23 Paź, 15:26, Michal Tyrala <wie...@bdm.com.pl> wrote:
> [...]

>  "Terminal ewidentnie jest zle oprogramowany."

To bys się mogl zdecydowac, czy problem jest w bezstykowosci, czy w

Problem jest w terminalu, co jednak szczegolnie dotyczy kart
bezstykowych - terminal umozliwia korzystanie z nich w innych
terminalach po skorzystaniu z niego, nie przesylajac informacji o
transakcjach.
Jednoczesnie widac, ze terminal komunikuj sie z bankiem - nie zakupi
sie biletow na pusta karte prepaid np. Ciekawe czy umozliwia
zdebetowanie konta ze stanem zerowym bez limitu debetowego?
Wychodzi brak kontroli ze strony banku - nie "zliczaja" transakcji
bezstykowych bez uzycia pinu - tu tez widzialbym blad.

Data: 2012-10-23 10:42:46
Autor: mmk
W dniu wtorek, 23 października 2012 18:13:13 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:
Jednoczesnie widac, ze terminal komunikuj sie z bankiem - nie zakupi
sie biletow na pusta karte prepaid np.

Skąd taka pewność? Sam się nad tym zastanawiam, czy te biletomaty działają online, czy offline. Co do pustej karty prepaid, rozumiem, że sprawdzałeś to organoleptycznie? Tyle, że odmowa transakcji może wynikać z ustawień samego biletomatu, który takich kart w ogóle nie obsługuje, podobnie jak "z
definicji" odrzuca STYKOWE transakcje kartami Maestro: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,10095050,Dlaczego_w_biletomatach_nie_mozna_placic_karta_Maestro.html

Ciekawe czy umozliwia
zdebetowanie konta ze stanem zerowym bez limitu debetowego?

Jest to możliwe - pisze o takim przypadku Matt w tym wątku: https://groups.google.com/forum/?fromgroups=#!starred/pl.biznes.banki/-4p2WGho3bg

Jak dla mnie, świadczy to "offlajnowości" tych transakcji... Pisałem w tej sprawie do pana Samcika, obiecał, że będzie to wyjaśniał w Mennicy Polskiej (operator biletomatów UrbanCard we Wrocławiu).

Data: 2012-10-25 23:08:48
Autor: dwr
On 23/10/2012 18:42, mmk wrote:
[...]

[...]
Karty prepaidowe (nie maestro) dzialaja bez zarzutu ale jednak do stanu konta. Podobnie jak zawsze zakladana byla blokada na ta kwote.
Nie udalo mi sie zdebetowac w wyniku transakcji bezstykowej, wiec jakos sie jednak laczy.

Data: 2012-10-23 18:20:43
Autor: Kamil Jońca
> [...]

terminalu...

PS. Nie, nie umknelo.

Problem jest w terminalu, co jednak szczegolnie dotyczy kart

I koniec. Akurat w tym przypadku nie ma znaczenia czy rozmawiamy o
kartach stykowych czy nie. Nikt nie neguje tego, że ten terminal jest
źle zaprogramowany.
Zadam pytanie: Czy gdyby bohater opowieści Samcika zgubił kartę
nie-bezstykową, to czy coś by to zmieniło w TEJ KONKRETNEj sytuacji?
Jeśli tak to co?
KJ

God doesn't play dice.
-- Albert Einstein

Data: 2012-10-23 23:22:37
Autor: Grzexs
[...]

Nie umożliwia. Miałem taką sytuację w zeszłym tygodniu. Odmówił wykonania transakcji. Karta bez antenki.

--
Grzexs

Data: 2012-10-23 18:14:49
Autor: Zdzislaw J
Fikcyjne limity dla transakcji zbliżeniowych
witam,
Użytkownik "krzysztofsf" <krzysztofsf@wp.pl> napisał:
> [...]

WSZYSTKIE transakcje byly zblizeniowe - po przekroczeniu pewnej kwoty
terminal powiniem przejsc na transakcje chipowe, nawet jesli rowniez

a ja stawiam teze, ze WSZYSTKIE transakcje byly stykowe!

na czym opiera sie teza, ze byly zblizeniowe??? na przemysleniach Pana Samcika?? LOL!

"Nawalił system, czy klient nie powiedział mi całej prawdy?
Tę drugą możliwość od razu wykluczyłem, bo pan Hubert przysłał mi wyciąg z rachunku, a na nim - czarno na białym - ponad 20 transakcji na 50 zł każda, dokonanych w ciągu niecałych 15 minut. " (jerona!!!)

pokazcie mi WYCIAG z mBanku, na ktorym widnieje GODZINA wykonania transakcji lub blokady!

"Kwoty transakcji wskazują, że były to transakcje zbliżeniowe, do których nie było potrzebne podanie PIN-u. " (krystyno!!!)

No..... to jak Pan Samcik potrafi na podstawie KWOTY TRANSAKCJI nabrac pewnosci, ze byly to transakcje zblizeniowe to ... no to... to mogl tylko Pan S. napisac....

pisanina dla pisaniny...

Z.

Data: 2012-10-24 03:19:47
Autor: Olgierd
W dniu wtorek, 23 października 2012 13:07:30 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:

WSZYSTKIE transakcje byly zblizeniowe - po przekroczeniu pewnej kwoty terminal powiniem przejsc na transakcje chipowe, nawet jesli rowniez
nie wymaga do nich podania PIN.

No więc tak fajnie, jak się okazuje, to może jest, ale nie w przypadku kart BRE.

W sierpniu koleżanka posiała mBankowego delfinka PP, zanim się kapnęła, znalazca sobie pożył za ok. 500 złotych w przeszło 20 ruchach. Dlatego niedługo zaczynam test pt. "do ilu bezstykowych transakcji dobiję" dla kart:

- Citi VISA srebrna (na razie 3 transakcje),
- MultiBank MC AQ (na razie 3 transakcje),
- MultiBank MC M&M,
- Alior MC srebrna.

Jestem prawie pewien, że Citi mi niedługo zawoła "pas", oraz że Multi nie zawoła nic. --
Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2012-10-24 03:59:16
Autor: krzysztofsf
On 24 Paź, 12:19, Olgierd <olgie...@gmail.com> wrote:

Jestem prawie pewien, że Citi mi niedługo zawoła "pas", oraz że Multi nie zawoła nic.

Eurobank deklaruje w swoich bezstykowkach 100 zl do zazadania PIN

"Bank ustalił łaczny limit wartosci krajowych transakcji bezstykowych,
po przekroczeniu którego zaistnieje koniecznosc
przeprowadzenia płatnosci w sposób standardowy. U ytkownik karty ma
mo liwosc wykonania dowolnej liczby krajowych
transakcji zbli eniowych do łacznej kwoty nie wiekszej ni  100 zł. W
przypadku płatnosci zagranicznych liczba kolejnych
płatnosci zbli eniowych została ograniczona do maksymalnie dwóch.
Oba limity płatnosci zbli eniowych sa odnawiane ("zerowane") po
dokonaniu płatnosci w sposób standardowy."

Data: 2012-10-24 05:32:01
Autor: Olgierd
W dniu środa, 24 października 2012 12:59:16 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:

> Jestem prawie pewien, że Citi mi niedługo zawoła "pas", oraz że Multi nie zawoła nic.

Eurobank deklaruje w swoich bezstykowkach 100 zl do zazadania PIN

Myślę o limitach *ilościowych* nie kwotowych :) --
Olgierd

Data: 2012-10-24 05:43:24
Autor: krzysztofsf
On 24 Paź, 14:32, Olgierd <olgie...@gmail.com> wrote:

> Eurobank deklaruje w swoich bezstykowkach 100 zl do zazadania PIN

Myślę o limitach *ilościowych* nie kwotowych :)

Ja bym wolal kwotowy :)Zreszta sila rzeczy, testujac ilosc transakcji,
jednoczesnie sprawdzisz limit kwotowy - uwzglednij i sprawdz ta
wartosc w chwili, gdy (jesli) poprosi o pin.
Zreszta chcesz, to masz - w cytowanym regulaminie wspomnieli, ze
zagraniczne ograniczyli do 2-ch sztuk :)

Data: 2012-10-24 07:14:33
Autor: Olgierd
W dniu środa, 24 października 2012 14:43:24 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:

Ja bym wolal kwotowy :)Zreszta sila rzeczy, testujac ilosc transakcji, jednoczesnie sprawdzisz limit kwotowy

Aa, masz na myśli to, że czymś innym jest 5 po 40 zł albo 8 po 48 zł. OK, będę to też zliczać.

Więc mogę tylko powiedzieć -- koleżanka siedzi przy następnym biurku -- że delfinkiem udało się przeszło 20 transakcji bezstykowo, za przeszło 500 zł. --
Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2012-10-25 20:39:03
Autor: anabolo
[...]

Gdzie tej koleżance delfinka przybliżałeś?

Data: 2012-10-28 01:08:23
Autor: Olgierd
[...]

Kredytowa Citi VISA srebrna -- wysypała się na 6. transakcji (zażądała użycia czipa), łącznie bezstykowo przeszło ok. 140 zł. --
Olgierd http://LegeArtis.org.pl

Data: 2012-10-23 13:42:00
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87vce1h2q8.fsfalfa.kjonca...
[...]

Zgodzę się, że tytuł nie za precyzyjny dałem.

Transakcje chipowe można zmienić na wymagające PINu.
Ale transakcji zbliżeniowych nie wypada i problem pozostaje.

Kluczowe jest pytanie czy taki terminal ma on-line możliwość poinformowania wszystkich innych, że danej karty nie obsługiwać.
Bo jak nie ma to nawet jakby odmawiał działania po n transakcjach to jest tylko kwestia przeniesienia się na następny.
A jakby tę odmowę wpisywał na kartę to jest tylko kwestia przeniesienia się o jedną transakcję wcześniej.
No chyba, że liczba już wykonanych transakcji bez PINu jest zawsze wpisywana na kartę - ale z tego by wynikało, że nie jest.
P.G.

Data: 2012-10-23 14:00:00
Autor: Krystek
W dniu 2012-10-23 13:42, Piotr Gałka pisze:
Kamil Jońca napisał:
Piotr Gałka pisze:

[...]

Akurat rozumiem fakt bezPINowych transakcji w autobusach. Lepiej mając kartę w ręku zapłacić, niż żeby ktoś podpatrzył PIN, skradł kartę i sobie poużywał.

[...]

Cóż, pozostaje zmienić dzienny/miesięczny limit transakcji kartą.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-10-23 05:39:49
Autor: krzysztofsf
Fikcyjne limity dla transakcji zbliżeniowych
On 23 Paź, 14:00, Krystek <spamt...@krystek.art.pl> wrote:

C , pozostaje zmieni dzienny/miesi czny limit transakcji kart .

Podobno nie ma to wplywu na transakcje bezstykowe.

Data: 2012-10-24 02:04:07
Autor: Chris94
Dnia Tue, 23 Oct 2012 05:39:49 -0700 (PDT), krzysztofsf napisał(a):

C , pozostaje zmieni dzienny/miesi czny limit transakcji kart .

Podobno nie ma to wplywu na transakcje bezstykowe.

Potwierdzam, sprawdzone empirycznie!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2012-10-24 14:31:40
Autor: Michal Jankowski
Fikcyjne limity dla transakcji zbliżeniowych
A czy to nie jest jest tak, że w przypadku paypass po przekroczeniu
limitu terminal domaga się przeprowadzenia transakcji stykowej z
pinem, a w przypadku paywave domaga się pinu, ale transakcja pozostaje
bezstykowa?

Albo odwrotnie.

  MJ

Data: 2012-10-26 01:15:34
Autor: Chris94
Dnia Wed, 24 Oct 2012 14:31:40 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

[...]

Aż tak systematycznych badań nie przeprowadzałem. Po prostu ustawiłem
wszystkie limity na 10 zł, a pomimo tego udało mi się wykonać
zbliżeniową transakcję na wyższą kwotę.
Wszystko wskazuje na to, że płatności zbliżeniowe do 50 zł odbywają się
całkowicie off-line i żadne limity wówczas nie działają.
Karta VISA Electron payWave mBanku.

Data: 2012-10-25 23:12:14
Autor: dwr
On 24/10/2012 01:04, Chris94 wrote:
Dnia Tue, 23 Oct 2012 05:39:49 -0700 (PDT), krzysztofsf napisał(a):

C , pozostaje zmieni dzienny/miesi czny limit transakcji kart .

Podobno nie ma to wplywu na transakcje bezstykowe.

Potwierdzam, sprawdzone empirycznie!

A jaka karta?
Prepaidowy MC nie dal sie zdebetowac ani stykowo ani bezstykowo.

Data: 2012-10-23 17:12:57
Autor: Tomasz Chmielewski
On 10/23/2012 12:25 PM, Piotr Gałka wrote:
http://samcik.blox.pl/2012/10/Horroe-we-Wroclawiu-Nie-trzeba-znac-PIN-u-do.html

Wynika z tego, ze operator tamtych automatow bierze na siebie wszelkie fraudy.

Powinni chociaz to oprogramowac do jakiejs maksymalnej kwoty (100-200 zl) dziennie na karte.

W Niemczech dosc sensownie to rozwiazali: maja tam swoj system ("EC"), karty sa wyposazone w mikrochip, ktory mozna zaladowac w bankomacie na jakies drobne kwoty (np. 50-100 euro), i uzywac do szybkich operacji bez autoryzacji, takich jak kupno biletu w tramwaju. Taka elektroniczna portmonetka.

--
Tomasz Chmielewski
http://blog.wpkg.org

Data: 2012-10-23 09:19:00
Autor: krzysztofsf
On 23 Paź, 17:13, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:

[...]

Dokladnie. Chip transakcji bezstykowych powinien byc osobnym
rozrachunkiem, zasilanym z limitu konta czy kredytu karty kredytowej.
Poniewaz bezstykowo nie mozna wyplacac gotowki, takie zasilenie
powinno byc traktowane jako zakup, przy rozliczaniu np. KK, mimo, ze
na subkoncie bezstykowym srodki mogly jeszcze nie zejsc zakupami.

Data: 2012-10-23 21:11:43
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
krzysztofsf pisze:

[...]

Żadne subkonto do płatności bezstykowych nie jest potrzebne. Wystarczy,
aby chip zliczał sobie sumę wykonanych operacji bezpinowych. Jak suma
przekroczy zadany limit - chip odmawia dalszej współpracy. Operacja
pinowa powinna kasować licznik. Ot, i cała filozofia.

--
MiCHA

Data: 2012-10-23 22:31:31
Autor: krzysztofsf
On 23 Paź, 21:12, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:
krzysztofsf pisze:

> [...]

przekroczy zadany limit - chip odmawia dalszej współpracy. Operacja
pinowa powinna kasować licznik. Ot, i cała filozofia.

Jest potrzebne subkonto.
Jesli mam zyczenie ryzykowac ogolnie dostepnymi bez autoryzacji
srodkami do 50 zl i taka kwote na nie przeznaczam, to, poniewaz brak
mozliwosci zdefiniowania limitow wlasnych dla transakcji bezstykowych,
powinno to byc rozwiazane wysokoscia srodkow ktorymi zasilam subkonto.

Data: 2012-10-24 08:02:24
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
krzysztofsf pisze:

[...]

  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
powinno to byc rozwiazane wysokoscia srodkow ktorymi zasilam subkonto.

No, ale przecież napisałem, że limit powinien być... Oczywiście, że
powinien być własny. :-)

--
MiCHA

Data: 2012-10-23 23:52:27
Autor: krzysztofsf
On 24 Paź, 08:04, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

> [...]

> powinno to byc rozwiazane wysokoscia srodkow ktorymi zasilam subkonto.

No, ale przecież napisałem, że limit powinien być... Oczywiście, że

Ze wzgledu na rozne sytuacje, w ktorych zdaza sie, ze transakcje
bezstykowe sciagaja srodki z pustego konta minusujac je (transakcje
offline), najpewniejsze jest traktowanie ich jako platnosci z prepaid,
gdzie zawsze kontrolowana jest "wyplacalnosc" - czyli portmonetka, czy
niezalezne subkonto.
Zapewne technicznie latwiejsze  niz szczegolowe osobne oprogramowanie
indywidualnych limitow i zaimplementowanie tego w systemach obslugi
bankow.

Data: 2012-10-24 09:07:42
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-10-24 08:52, krzysztofsf pisze:

[...]

A w czym problem, by transakcje oflajnowe były zapisywane w cipie, nawet bezstykowo?
.... a przy onlajnie tylko by się synchronizował z bankiem.

--

Dziękuję i pozdrawiam.   SQLwiel

Data: 2012-10-24 00:38:01
Autor: krzysztofsf
On 24 Paź, 09:07, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:
> [...]

bezstykowo?
... a przy onlajnie tylko by się synchronizował z bankiem.

No wlasnie jak zaprogramowc sobie chipa poprzez interfejs banku?
Nie widze za bardzo mozliwosci wpisania np. limitu 50 zl na dobe w
ustawieniach karty, ktory to parametr zostalby przekazany do chipa i
tam zapisany dla transakcji offline. Najwyzej do centow
rozliczeniowych akceptantow jako limit. Jedyna mozliwosc wg mnie to
podac taki parametr zamawiajac karte i otrzymac ja z wpisanymi na
stale parametrami.Chociaz tez nie wiem...prepaidy chyba zawsze
korzystaja z online? Stad wg mnie najprostsze i najskuteczniejsze
podpiecie chipa bezstykowego jako prepaida korzystajacego z "wlasnych"
srodkow. A do offline chyba tylko bankomaty moglyby nadpisac w chipie
wartosc dostepnych w nim srodkow - o ile chipy przyjmuja takie
ingerencje ( zmiane kodu pin jakos przyjmuja)- no i mozna by to
zapewne zhackowac , "zasilajac" chipy w specjalnej maszyne (przy
niskich maksymalnych limitach byloby to zapewne nieoplacalne).

Data: 2012-10-24 19:04:37
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
krzysztofsf pisze:

[...]

To to samo co zdefiniować nowy pin.

Nie widze za bardzo mozliwosci wpisania np. limitu 50 zl na dobe w
ustawieniach karty, ktory to parametr zostalby przekazany do chipa i
tam zapisany dla transakcji offline.

Jak pin da się przekazać, to i inne parametry się da. Trzeba tylko
chcieć to oprogramować.

Dla niewtajemniczonych: Tak, chip *zna* pin. Musi znać, bo sprawdza jego
poprawność przy transakcjach offline. (A poznaje go w wyniku otrzymania
odpowiedniego komunikatu od banku przy okazji wykonywania jakiejś
transakcji online. Właśnie dlatego zmiana pinu przez www nie "działa" od
razu. Ale to nie ma większego znaczenia... Zmiana wysokości limitu
operacji offline też nie musiałaby działać od razu. Takie rzeczy się
zwykle ustawia raz i juĹź.)

--
MiCHA

Data: 2012-10-24 22:16:39
Autor: krzysztofsf
On 24 Paź, 19:06, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

> [...]

> tam zapisany dla transakcji offline.

Jak pin da się przekazać, to i inne parametry się da. Trzeba tylko

Nalezaloby oprogramowac wszystko - od banku, poprzez wszystkie
aplikacje posredniczace, do terminali i bankomatow zapisujacych ta
informacje w chipie. Oraz wprowadzic w terminalach bezprzewodowych
funkcje kontroli wyplacalnosci chipa - a nie tylko zwalania tego na
centra posredniczace, przy przesylaniu transakcji. Kto za to wszystko
zaplaci?

Data: 2012-10-25 12:37:42
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
krzysztofsf pisze:

[...]

Nic nie trzeba po drodze oprogramowywać u pośredników. Żaden terminal
nic nie może "sobie zapisać" w chipie. Chip dostaje komunikat od banku w
formie takiej, jak go bank przygotował, zaszyfrowanej i odpowiednio
podpisanej. To, co chip z tym komunikatem zrobi, nie zaleĹźy od
terminala, tylko od programu "w chipie". Terminal nawet nie zna treści
komunikatu, on go jedynie przekazuje.

Oraz wprowadzic w terminalach bezprzewodowych
funkcje kontroli wyplacalnosci chipa

Nic w terminalach nie trzeba wprowadzać, przecież to i tak chip dokonuje
kontroli. Normalnie terminal wysyła do chipa informację w rodzaju "chcę
Cię obciążyć kwotą X". Chip odpowiada "OK", ale może też odpowiedzieć
np. "podaj pin". A może też odpowiedzieć "nie". Po prostu trzeba tak
oprogramować chipa, żeby w odpowiedniej sytuacji odpowiadał "nie".

- a nie tylko zwalania tego na
centra posredniczace, przy przesylaniu transakcji. Kto za to wszystko
zaplaci?

No oczywiście bank. Ale koszt sprowadza się do zmian w oprogramowaniu
banku i być może inwestycji w droższe chipy, potrafiące wykonywać
bardziej skomplikowane programy.

--
MiCHA

Data: 2012-10-24 09:28:32
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości news:508793b5$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mógłby wtedy powstać debet, a o ile dobrze zrozumiałem chodziło o to aby nie mógł.
P.G.

Data: 2012-10-24 00:43:24
Autor: krzysztofsf
On 24 Paź, 09:28, Piotr Gałka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> wrote:

> [...]
> ... a przy onlajnie tylko by się synchronizował z bankiem.

Mógłby wtedy powstać debet, a o ile dobrze zrozumiałem chodziło o to aby nie

Miedzy innymi o to.
W chipie powinna byc mozliwosc sztywnego ustawienia kwoty ktora jest
zadeklarowana przez wlasciciela karty do transakcji bezstykowych.
Subkonto blokowaloby kwote pod te platnosci zapobiegajac korzystaniu z
platnosci bezstykowych gdy wyczerpia sie srodki, ktore na nie
przeznaczylismy, niezaleznie od stanu konta glownego czy limitu na KK.

Fikcyjne limity dla transakcji zbliżeniowych