[ID] Film klasy B i polski dramat

Data: 2010-03-01 17:09:00
Autor: asmoeth
[ID] Film klasy B i polski dramat
Witam,

pierwszy film to S-F bądź też horror z Ameryki, nie jest to wielkie kino, pewnie na poziomie perełek z cyklu "Sci-Fi Channel prezentuje". Film prawie na pewno jest z lat 90-tych, a opowiadał o wielkich insektach udających w pewnych okolicznościach ludzi. Insekty te zamieszkiwały stare tunele pod Nowym Jorkiem (?), możliwe, że także metro. Zapamiętałem jeszcze scenę, w której insekt zdejmuje płaszcz i porywa jakąś kobietę ze stacji, odlatując potem w głąb tunelu. Na koniec para (?) głównych bohaterów wysadza gniazdo owadów w powietrze, uwalniając gaz ziemny z instalacji. Za Chiny Ludowe nie mogę sobie przypomnieć innych szczegółów fabuły, a dręczy mnie to niemożliwie.

A drugi film prawie na pewno pochodzi z Polski, to dramat trochę w stylu "Skazy" (http://www.imdb.com/title/tt0104237/), ale nie umiem określić stopnia podobieństwa. Tak czy owak, był tam motyw romansu narzeczonej syna z przyszłym (?) teściem (ew. inny, równie toksyczny układ).

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i sugestie,
--
A.

Data: 2010-03-01 18:02:01
Autor: Michal Jankowski
asmoeth <asmoeth_beta@gazeta.madremudosc.pl> writes:

[...]

To?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mimic_%28film%29
http://www.filmweb.pl/f124/Mutant,1997

  MJ

Data: 2010-03-01 18:24:42
Autor: asmoeth
Michal Jankowski pisze:
[...]

Tak, to musi być to! Ślicznie dziękuję :)

Oglądałem to wprawdzie z 10 lat temu w telewizji, ale nie mogę sobie darować, że zapomniałem o roli Miry Sorvino.

Widzę też, że są sequele. Jeszcze lepiej.

--
A.

Data: 2010-03-01 18:04:27
Autor: maderos
[...]