Film z nurkowania w mocno zarybionym kamienio³omie Kanka kee, IL

Data: 2009-07-01 21:52:01
Autor: Pszemol
Film z nurkowania w mocno zarybionym kamienio³omie Kanka kee, IL
W ubieg³± niedzielê nurkowa³em w nocy z koleg± w zarybionym kamienio³omie.

Mia³em okazjê przetestowaæ wreszcie swoj± now± chiñsk± latarkê :-)
Niby zda³a egzamin, ale przyda³by siê lepszy reflektor filmowy, co lepiej
rozprasza ¶wiat³o w równomierny obszar. Z oryginalnym reflektorem jest
silnie o¶wietlone centrum i cieñ dooko³a, ale i tak fajnie widaæ w nocy :-)
Reflektor filmowy ju¿ wiem sk±d za³atwiæ, wiêc wkrótce bêdzie lepiej!

Widaæ sporo, naprawdê sporo ró¿nych ryb - akwarystom i wêdkarzom
posy³am wiêc te¿ na "smaka":

http://www.youtube.com/watch?v=pK-WDrcO59c

Jak siê znudzicie pocz±tkiem, to przewiñcie do oko³o 4 minuty i ogl±dajcie
do koñca - bêdzie tam mi³a niespodzianka dla mi³o¶ników przyrody:
rybki pilnuj±ce ikry w gnie¼dzie - niesamowity i unikalny widok dla nurka!

Pozdrawiam,
Pszemol

p.s.
nie nabijajcie siê z monta¿u - to moje pierwsze do¶wiadczenie tego typu :)

Data: 2009-07-02 07:27:39
Autor: Pszemol
<nuroslaw@poczta.fm> wrote in message news:796e.000005b8.4a4c5b92newsgate.onet.pl...
W ubieg³± niedzielê nurkowa³em w nocy z koleg± w zarybionym kamienio³omie.

Mia³em okazjê przetestowaæ wreszcie swoj± now± chiñsk± latarkê :-)

http://divezone.pl/princeton-tec-latarka-led-shock-wave-p-1921.html
taka latarka ?

Princeton tec rechargable mia³ mój kolega - to zwyk³a halogenowa + NiCad.
Ja mia³em 24W HID o nazwie DARKBUSTER. Tu jest witryna producenta:
http://www.brightstar.com.tw/product_info_e.php?UID=772
Mam niestety tylko "spot" reflektor, co siê ujawnia negatywnie na zdjêciach...

a jak postêpy z komputerem ?

?? :-)

rozumiem ¿e nurkowanie w ca³o¶ci nocne ?

W tamt± niedzielê zrobili¶my dwa nury - jeden o 18, drugi o 21.
Oba trwa³y ponad godzinê na bardzo p³ytkiej wodzie bo g³êbiej
bardzo zimno jeszcze by³o a my¶my wziêli tylko pianki 3mm...
W dzieñ widzieli¶my te¿ trochê ryb, ale to co siê dzia³o w nocy to
przechodzi³o ludzkie pojêcie :-) Kto¶, kto nie nurkowa³ tam w nocy
nie wie co traci :-)

ryby ciekawe, zawsze urzeka³y mnie
bassy, szczególnie te mniejsze gatunki. Chcia³em je kiedy¶ w akwarium, ale w
PL s± trudno dostêpne, szczególnie bassek tarczowy Enneacanthus chaetodon.
W hameryce to chyba sunfisch ?

Sunfish, bluegill - ale ja siê na lokalnych rybach ma³o znam...
To ju¿ prêdzej mój kolega Adam z którym nurkowa³em - on lubi wêdkowaæ
i na rych rybach dobrze siê zna. Mnie fascynowa³y te do³ki w piachu w których
te ryby siedzia³y - one mia³y tam bia³± ikrê przyklejon± do kamyków...
Ikrê widaæ by³o tylko w dzieñ, ale to "osiedle" do³ków w piasku wygl±da³o
niesamowicie jak ka¿da ryba pilnowa³a swojego rejonu... Piêkne ryby.

Data: 2009-07-02 09:21:39
Autor: Pszemol
<nuroslaw@poczta.fm> wrote in message news:796e.0000064a.4a4cbd13newsgate.onet.pl...
Princeton tec rechargable mia³ mój kolega - to zwyk³a halogenowa + NiCad.
halogenowych w PL nie widzia³em, tu tylko w wersji 3x LED

On t± lampê swoj± kupi³ pewnie 5-7 lat temu... dzi¶ ju¿ takich siê
nie robi. Teraz rzeczywi¶cie lansuj± LEDy lub HIDy.

Jego latarka daje bardzo ¿ó³te ¶wiat³o w porównaniu do mojego
HIDa, no i oczywi¶cie snop ¶wiat³a jest du¿o mniejszy...
No ale co siê dziwiæ - w koñcu w jego latarce jest ¿aróweczka 6W
a w mojej jarznik HID 24W... Jego ma 300 lumenów moja 1700.

Muszê tylko rozwi±zaæ problem zbyt skupionej wi±zki ¶wiat³a...
Ta latarka wygl±da mi na zbyt skupion± - ognisko wi±zki tworzy
siê jakie¶ 30cm przed lamp± - wi±zka ¶wiat³a koncentruje siê tam
i "krzy¿uje" aby siê potem rozej¶æ w w±ski sto¿ek.
Dodanie z przodu lampy, tam w uchwyt przewidziany na filtry,
jakiej¶ p³askiej soczewki Fresnela powinno jeszcze bardziej
skupiæ wi±zkê i byæ mo¿e ognisko, miejsce krzy¿owania siê
wi±zki bêdzie tworzyæ siê bli¿ej lampy i wi±zka bêdzie potem
roz³aziæ siê pod wiêkszym k±tem... Poeksperymentujê.

[...]

w nocy ikry nie by³o, tj. ryby przenosi³y w inne miejsce, a mo¿e noc± jak
gêbacze? przechowuj± ikrê, czy po prostu zlewa³a siê z t³em ? taka niewidka ?

No w³a¶nie nie wiem - to wygl±da³o nawet w dzieñ jak wiele gniazd
by³o puste. W jednym z nich w dzieñ widzia³em takie mleczno-bia³e
kulki przyklejone do kamienia, w centrum gniazda nad nimi wisia³a ryba.
Wnioskujê, byæ mo¿e b³êdnie, ¿e to by³a ikra ryby, ale mog³a to byæ te¿
ikra jakiego¶ ¶limaka. W nocy nie patrzy³em na to samo gniazdo, ale
próby ¶wiecenia z bliska w do³ek nie ujawni³y ¿adnej ikry...
Musia³bym odszukaæ nazwê naukow± tej ryby bluegill i poczytaæ trochê
o ich zwyczajach rozrodowych i o tym jak wygl±daæ ma ich ikra :-)

Data: 2009-07-03 22:27:34
Autor: jacekplacek
Film z nurkowania w mocno zarybionym kamienio³omie Kankakee, IL
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisa³(a):
> [...]

Musia³bym odszukaæ nazwê naukow± tej ryby bluegill i poczytaæ trochê
o ich zwyczajach rozrodowych i o tym jak wygl±daæ ma ich ikra :-)
Film fajny, szkoda, ¿e muzyki brak. Ale ujêcia ciekawe. Natomiast mam chyba co¶ z wy¶wietlaniem w±tku. Widzê odpowiedzi na pytania, których tu nie ma... --

Data: 2009-07-03 18:40:08
Autor: Pszemol
" jacekplacek" <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:h2m0km$kmi$1inews.gazeta.pl...
Film fajny, szkoda, ¿e muzyki brak. Ale ujêcia ciekawe.

Muzyki nie by³o s³ychaæ pod wod± tam gdzie nurkowa³em ;-)

Natomiast mam chyba co¶ z wy¶wietlaniem w±tku.
Widzê odpowiedzi na pytania, których tu nie ma...

Nie, to nic u Ciebie - ten w±tek szed³ na parê grup i co¶ siê popl±ta³o.

Data: 2009-07-02 08:05:29
Autor: AK
Film z nurkowania w mocno zarybionym kamienio³omie Kankakee, IL

http://www.youtube.com/watch?v=pK-WDrcO59c
No fajnie tak "dotkn±æ" hobby w naturze. Aczkolwiek takie za du¿e jakie¶ te rybki :)

Jak siê znudzicie pocz±tkiem, to przewiñcie do oko³o 4 minuty i ogl±dajcie
do koñca - bêdzie tam mi³a niespodzianka dla mi³o¶ników przyrody:
rybki pilnuj±ce ikry w gnie¼dzie - niesamowity i unikalny widok dla nurka!
Ta ikra jest wielko¶æi po³owy ryby, nie mówiê juz o liczbie jaj. Wygl±da ¶wietnie.

Andrzej Konarski
www.akwarystyczny24.pl

Data: 2009-07-05 14:33:27
Autor: Pszemol
"AK" <andkoni@wp.pl> wrote in message news:h2hinb$q5m$1news.wp.pl...
[...]

A tak a'propos tego filmu - czy jest gdzie¶ w Polsce miejsce gdzie
mo¿na ponurkowaæ z tak± ilo¶ci± ryb w takich warunkach?

Czy s± jakie¶ ryby na Zakrzówku? Koparki?

Data: 2009-07-03 20:44:25
Autor: Maestro
Film z nurkowania w mocno zarybionym kamienio³omie Kankakee, IL
U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³:

[...]
p.s.
nie nabijajcie siê z monta¿u - to moje pierwsze do¶wiadczenie tego typu :)

No nie da siê nie ponabijaæ :)
"Spadaj±ce literki" na pocz±tku spoko przetrzyma³em, potem jeszcze
parê przej¶æ da³em radê. Nie zdzier¿y³em gdy pó³ ryby powêdrowa³o
w góre, a odciêta reszta posz³a w dó³.
"Przej¶cia" w filmie symbolizuj± np. up³yw czasu, przebycie drogi,
zmianê w±tku, ale te maziaje to chaos odrywaj±cy widza od tre¶ci.
Szalona twórczo¶æ naæpanego monta¿ysty psuje ca³y film, a szkoda,
bo zdjêcia fajne.

--
Pozdroowka
Wiesiek

Data: 2009-07-03 18:38:55
Autor: Pszemol
"Maestro" <antyspam@antyspam.com.eu> wrote in message news:h2lk4m$quh$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Jak Ty by¶ po³±czy³ kilkudziesiêciosekundowe sceny takiego filmu
w jedn± ca³o¶æ? Przeskoczy³by¶ jakby nigdy nic z klatki na klatkê? :-)

Data: 2009-07-04 09:15:42
Autor: odziu
Pszemol pisze:
[...]

Przenikanie... najprostsze z dostêpnych.

--
Piotr Ratyñski

Data: 2009-07-04 11:26:52
Autor: AK
Film z nurkowania w mocno zarybionym kamienio³omie Kankakee, IL

Jak Ty by¶ po³±czy³ kilkudziesiêciosekundowe sceny takiego filmu
w jedn± ca³o¶æ? Przeskoczy³by¶ jakby nigdy nic z klatki na klatkê? :-)

Najbardziej efektownym "przyjemnym" dla "amatora" przejsciem z w±tku do w±tku to 4-5 klatek koloru np. czarnego. Oczywi¶cie p³ynne. Obserwuje tego du¿o w filmach "Ytube", niemam jednak pojêcia jaki program ma jakie narzêdzia do ³±czenia.

Andrzej Konarski
www.akwarystyczny24.pl

Data: 2009-07-04 18:30:57
Autor: Pszemol
"AK" <andkoni@wp.pl> wrote in message news:h2n78u$5bu$1news.wp.pl...
[...]

Ja te¿ nie wiem i u¿ywaj±c narzêdzia które dosta³em z moj± nagrywark± DVD
nie zauwa¿y³em w nim takiej opcji...

Data: 2009-09-15 17:50:00
Autor: MarcinUSS
Film z nurkowania w mocno zarybionym kamienio³omie Kankakee, IL

U¿ytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:h2glq1.588.0poczta.onet.pl...
[...]

Nieco pozno, ;) ale dopiero teraz przegladam letnie zalelglosci ;)

Poniewaz bardzo duzo nurkuje i kilka takich filmow sam popelnilem :>
mam pytanie : jakim sprzetem to bylo nagrywane ?

--
Pozdrawiam,
MarcinUSS

Data: 2009-09-16 13:19:01
Autor: Pszemol
"MarcinUSS" <tester@neostrada.pl> wrote in message news:h8odad$gmg$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Cze¶æ Marcin - nie ma znaczenia ¿e pó¼no... Lepiej pó¼no ni¿ wcale!

Film by³ nakrêcony aparatem cyfrowym Canon Powershot G9.
W trybie video wysokiej rozdzielczo¶ci 1024x768. Niestety na
potrzeby you-tube musia³ byæ mocno skompresowany i utraci³
bardzo du¿o na jako¶ci obrazu. Nie mam kamery video, wiêc
ten aparat to jedyna szansa focenia filmików. Nie ma on limitu
na d³ugo¶æ sekwencji video - ograniczeniem jest tylko rozmiar
karty pamiêci SD, w moim przypadku 8GB.

To w³a¶ciwie moje pocz±tki, zarówno w kwestii nurkowania
a tym bardziej w kwestii filmowania pod wod± wiêc chêtnie
us³yszê czym Ty krêcisz pod wod±. Masz co¶ do pokazania?

Film z nurkowania w mocno zarybionym kamienio³omie Kanka kee, IL