Filmiki w MP4 czyli lepiej pozno niz wcale... (ALE!)

Data: 2011-01-17 09:22:45
Autor: ColgatesBilly
Filmiki w MP4 czyli lepiej pozno niz wcale... (ALE!)
sie zorientowalem.

Wydawalo mi sie, ze ten format ma najwieksza ostrosc itp,
a conajmniej lepszy od pastelowej jakby Matrochy, tak wiec posciagalem troche
tego, a nazwy filmow z reguly konczyly sie czyms w rodzaju :
BRRip H264 (np.AAC-SecretMyth)

Pare dni temu dopiero sprobowalem BLURAY Ripperow (wyszlo ze DvdFab 8 "najlepszy")
i ujrzalem ze swiat zwariowal a tego typu programy sa robione po to
by ludzie, czy raczej idioci ogladali AVATAR w... telefoniku, w stereo i 96kbps
dzwieku.
(+ programy te tez produkuja napisy w jakims nowym, nieodczytywalnym formacie
o ktory sie wszyscy pytaja na necie -  bez dobrej odpowiedzi: czym to grac, jak wydostac z tego etc)

Pytania 2.

1) czy niemal wszystko co uzbieralem w MP4 jest do wywalenia jako ze
nie dedykowane Kinu´Domowemu (sna wzmacniaczu surround) i czy w ogole
 MP4 odpada a robi sie je do iPodow...
( i kazdego ze 100 telefonow i Xboksow/PSP osobno?)
        PS jakas PARANOJA¨!!!!!!!!!

Jakim programem w stylu AVIcodec moge sprawdzic co siedzi w MP4?

2) czy jest jakis NORMALNY BluRay ripper co rozumie ze ripowac chce w pelnej jakosci
dzwieku i reszty a nie na telefon????

Jesli tak, to czym ripuja ci, co wystawiaja Matrochy z wewnetrznymi napisami czy
tezx DivXvidy z 2ma sciezkami dzwiekowymi...?

KoL

Data: 2011-01-17 12:00:04
Autor: nom

Użytkownik "ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> napisał w wiadomości news:h7SYo.7246$0g1.489uutiset.elisa.fi...
sie zorientowalem.

Wydawalo mi sie, ze ten format ma najwieksza ostrosc itp,

MP4 to jest kontener (pojemnik) multimedialny, służącym do przechowywania strumienia danych (obraz, dźwięk).
Obraz jak i dźwięk może być zakodowany dowolnym kodekiem.
Mówienie, że obraz w pliku MP4 ma największą ostrość, to tak jakby powiedzieć, że telewizor z błyszczącą obudową ma leprzy obraz niż z matową, pomimo, że obydwa mają w środku identyczne matryce i elektronikę. :-)

Data: 2011-01-17 13:17:50
Autor: ColgatesBilly

"nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> wrote in message news:ih17fo$1eh$1inews.gazeta.pl...

[...]

 No dobra, ale znasz jakis "normalny" i pewny BluR Ripper, co nie bedzie mi stale
tworzyl stereo z maksymalnym 160 kbps bo o ile pamietam, 5,1 ma zwykle 440
( mozliwie BEZ TELEFONOW bo uzywam starego stacjonarnego... czarnego zreszta ;)

Jak wybrac wlasciwy z tej calej masy opcji.
Formaty XBox/ PSP nie graja na VDV playerze?
(cos zauwazylem na necie, ze Xbox moze byc tylko stereo czy cos)

P-KoL

Data: 2011-01-17 13:56:18
Autor: boxfish

http://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=blu+rey+to+mkv#hl=pl&xhr=t&q=blu+ray+to+mkv&cp=6&pf=p&sclient=psy&safe=off&source=hp&aq=0&aqi=&aql=&oq=blu+ray+to+mkv&pbx=1&fp=6657f

Data: 2011-01-17 15:40:09
Autor: ColgatesBilly

"boxfish" <cicior@gazeta.pl> wrote in message news:ih1e9h$kqt$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wiesz, tak to juz probowalem i sciagnalem i przetestowalem juz kilka najslynniejszych.
Zawsze to samo...
Same telefony i cos na dodatek (nigdy sciagniecie na dysk, co czyni chyba tylko AnyDVD-HD)
 i malenko o dzieku i wyraznym oddzieleniu pobocznych formatow
o tych co graja na DVD (jako MKV czy MP4)

Mimo wszystko dzieki... acz jak widze, wiekszosc tu chyba zadawala sie formatem do telefonu
inaczej mialaby ten sam problem, bo nie kazdy sie musi znac ja tych "labiryntach kodekowych"

Pozdrawiam
Kol

Data: 2011-01-17 15:17:42
Autor: JK
W dniu 2011-01-17 14:40, ColgatesBilly pisze:
Mimo wszystko dzieki... acz jak widze,
wiekszosc tu chyba zadawala sie formatem do
telefonu

To ma być jakaś próba wejścia na ambicję tym, którzy się znają? Mizerna dość.

inaczej mialaby ten sam problem, bo nie kazdy
sie musi znac ja tych "labiryntach kodekowych"

Widać problem cię przerasta, skoro się nie znasz.
Nawiasem mówiąc nie ma przymusu żeby się znać.
Wystarczy kupić np. w Empiku oryginalną płytę BR i wszystkie twoje problemy znikną. Wystarczy, że przyswoisz sobie obsługę pilota. Co w twoim przypadku może być poważnym wyzwaniem, bo jak widzę umiejętność pisania opanowałeś w stopniu, hm..., dostatecznym.

JK

Data: 2011-01-17 17:12:52
Autor: Piotr N
[...]

Pamietam czasy (poczatek DVD w Polsce, w ofercie jakies 100 filmow), kiedy na tej grupie rozmawialo sie o kinie domowym w kontekscie nowych wydan dvd, nowych rozwiazan sprzetowych itp. Teraz co drugi temat to rozmowa o piractwie i jakis badziewnych sprzetach ktore odtwarzaja pirackie filmy sciagniete z sieci.

|Mimo wszystko dzieki... acz jak widze,
|wiekszosc tu chyba zadawala sie formatem do
|telefonu

kiedys powiedzialbym, ze wiekszosc tutaj kupuje, a nie kradnie. Teraz mam dziwne wrazenie ze jestem w mniejszosci, ale wybieram oryginalne dvd, bo na bluray naraize mnie nie stac, a przy dobrym odtwarzaczu dvd i 42 calowym telewizorze filmy ogladam z przyjemnoscia.

Data: 2011-01-17 22:19:26
Autor: boxfish
W dniu 2011-01-17 17:12, Piotr N pisze:

kiedys powiedzialbym, ze wiekszosc tutaj kupuje, a nie kradnie. Teraz
mam dziwne wrazenie ze jestem w mniejszosci,

W sumie to ciekawe że nikt tu nigdy nie pyta i jakość wydania blu-ray czy różnice między tym co na polskiej i amerykańskiej płycie ...

0

  ale wybieram oryginalne
dvd, bo na bluray naraize mnie nie stac, a przy dobrym odtwarzaczu dvd i
42 calowym telewizorze filmy ogladam z przyjemnoscia.

Nie podzielam zdania, po próbach z mkv a później blu ray, moje kilkaset płyt na półce stało się ozdobą ;-) Co prawda jak sobie uruchomię odtwarzacz to prograsywne skalowanie daje całkiem dobre efekty ale do blu ray mu daleko :-(

Data: 2011-01-18 20:00:45
Autor: Piotr N
Filmiki w MP4 czyli lepiej pozno niz wcale... (ALE!)

W sumie to ciekawe że nikt tu nigdy nie pyta i jakość wydania blu-ray
czy różnice między tym co na polskiej i amerykańskiej płycie ...

Dokladnie, kiedys takie rozmowy byly o wydaniach dvd.

[...]

Tak mowie o progresywnym skalowaniu i dobrym odtwarzaczu dvd. I nie twierdze ze to nie odstaje od blu-ray, oczywiscie ze odstaje, nie mniej jednak ogladanie tych filmow sprawia mi takze przyjemnosc.

Data: 2011-01-17 20:48:39
Autor: Tomek Głowacki
[...]

Najpierw poczytaj trochę o technicznej stronie zagadnienia, z naciskiem na kontenery, strumienie, kodeki, a potem filozofuj. A druga podpowiedź: kraść też, niestety (albo stety), trzeba umieć....

Pozdr,
Tomek

Data: 2011-01-17 22:15:35
Autor: boxfish
[...]

bzdury piszesz, na pierwszej stronie googla znajdziesz kilka programów pozwalających na ripowanie płyty z ustawieniami zarówno co do formatu, rodzielczości, kodowania audio i wielu innych

Mimo wszystko dzieki... acz jak widze, wiekszosc tu chyba zadawala sie
formatem do telefonu

nie, wiekszość umie czytać i ma sprawny umysł

inaczej mialaby ten sam problem, bo nie kazdy sie musi znac ja tych
"labiryntach kodekowych"

problem z obsługa oprogramowania bo ze znalezieniem nie ma problemów

Data: 2011-02-14 10:36:34
Autor: Latet
Filmiki w MP4 czyli lepiej pozno niz wcale... (ALE!)
Wydawalo mi sie, ze ten format ma najwieksza ostrosc itp,
a conajmniej lepszy od pastelowej jakby Matrochy

Bzdury.

Jakim programem w stylu AVIcodec moge sprawdzic co siedzi w MP4?

Np. MediaInfo albo MediaCoder (używam go właśnie tylko do tego celu - odczytu informacjo o zawartości plików filmowych).

2) czy jest jakis NORMALNY BluRay ripper co rozumie ze ripowac chce w pelnej jakosci dzwieku i reszty a nie na telefon????

Tak. Nazywa sie MakeMKV. Nie ingeruje w jakość - po prostu rippuje płytę (skutecznie łamiąc najnowsze zabezpieczenia) i zapisuje zawartość (video filmu głównego + wybrane stumienie audio + napisy graficzne) w pliku MKV. Jakość obrazu i dźwięku jest więc identyczna z oryginałem. Trochę gorzej z tymi napisami - mało co potrafi je potem odtwarzać. Ale zawsze można podmienić na tekstowe.

latet

Filmiki w MP4 czyli lepiej pozno niz wcale... (ALE!)