Filmowanie policjanta -> Zarejestrowany przypadek korupcji

Data: 2013-01-22 00:16:18
Autor: Yakhub
Filmowanie policjanta -> Zarejestrowany przypadek korupcji
Witam.

Zainspirowany sąsiednim wątkiem mam pewne pytanie.

Załóżmy hipotetyczną sytuację:
Kierowca  został  zatrzymany  przez  drogówkę  za wykroczenie drogowe.
Włączył   dyktafon/kamerę   przed  rozmową  z  policjantem.

Teraz:

Wariant A:
Policjant  zaproponował  przyjęcie  łapówki w zamian za odstąpienie od
mandatu, a kierowca wręczył policjantowi pieniądze.

Wariant B:
Policjant  zaproponował  przyjęcie  łapówki w zamian za odstąpienie od
mandatu, a kierowca odmówił wręczenia pieniedzy.

Wariant C:
Kierowca  zaproponował  łapówkę  w zamian za odstąpienie od mandatu, a
policjant ją przyjął.

W  poszczególnych  przypadkach  -  co  może  zrobić  z  nagraniem jego
właściciel?   Do   czego  mogłoby  mu  się  ono  przydać?  Jakie  będą
konsekwencje prawne dla kierowcy i dla policjanta, jeżeli zostanie ono
zgłoszone?

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-01-22 09:32:26
Autor: K
W dniu 22.01.2013 00:16, Yakhub pisze:
[...]

jeszcze:

Wariant D:
Kierowca  zaproponował  łapówkę  w zamian za odstąpienie od mandatu, a
policjant jej nie przyjął.

Data: 2013-01-22 10:14:29
Autor: Maciek
Filmowanie policjanta -> Zarejestrowany przypadek korupcji
W dniu 2013-01-22 09:32, K pisze:
jeszcze:
Wariant D:
Kierowca  zaproponował  łapówkę  w zamian za odstąpienie od mandatu, a
policjant jej nie przyjął.
Rozmawiajmy o wariantach realnych ;-)

Maciek

Data: 2013-01-22 10:51:44
Autor: RadoslawF
Filmowanie policjanta -> Zarejestrowany przypadek korupcji
Dnia 2013-01-22 10:14, Użytkownik Maciek napisał:

jeszcze:
Wariant D:
Kierowca  zaproponował  łapówkę  w zamian za odst±pienie od mandatu, a
policjant jej nie przyj±ł.
Rozmawiajmy o wariantach realnych ;-)

Propozycja tego typu wychodz±ca z ust policjanta nie jest
dla mnie wariantem realnym. Propozycja za strony zatrzymanego
kierowcy jest. Nie jestem ani nigdy nie byłem policjantem.

Je¶li faktycznie policjanci narzucaj± ci się z takimi propozycjami
to tylko dyktafon, jak wyjmiesz kamerę to dostaniesz od razu
najwyższy możliwy mandat za sumę zaobserwowanych wykroczeń.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-22 10:58:28
Autor: Maciek
W dniu 2013-01-22 10:51, RadoslawF pisze:
[...]
Wiesz, wyprowadzenie gdzie¶ za radiowóz i pytanie "no i co tu z panem
zrobić, panie Maćku?" jak powinienem traktować? Zastrzegam, że nigdy
łapówki nie dałem, bo ja wolno my¶lę i dopiero po czasie dociera do mnie
o co chodziło, a że jestem zatrzymywany przez policję ¶rednio raz na 3
lata, to niestety daję się zaskoczyć :-)

Maciek

Data: 2013-01-22 11:11:29
Autor: m
W dniu 22.01.2013 10:58, Maciek pisze:
> [...]
Wiesz, wyprowadzenie gdzie¶ za radiowóz i pytanie "no i co tu z panem
zrobić, panie Maćku?" jak powinienem traktować?

Zapytać się "jakie mamy opcje" i dopiero wtedy można co¶ o tym s±dzić.

p. m.

Data: 2013-01-22 11:29:19
Autor: Maciek
W dniu 2013-01-22 11:11, m pisze:
Zapytać się "jakie mamy opcje" i dopiero wtedy można co¶ o tym s±dzić.
Wybrałem wersję "pouczyć i pu¶cić", ale jako¶ nie przeszło, więc
wrócili¶my do radiowozu na kredytowy :-)

Maciek

Data: 2013-01-22 11:34:32
Autor: Maruda
Filmowanie policjanta -> Zarejestrowany przypadek korupcji
W dniu 2013-01-22 11:29, Maciek pisze:
W dniu 2013-01-22 11:11, m pisze:
Zapytać się "jakie mamy opcje" i dopiero wtedy można coś o tym sądzić.
Wybrałem wersję "pouczyć i puścić", ale jakoś nie przeszło, więc
wróciliśmy do radiowozu na kredytowy :-)

Ja tam zawsze sugeruję "przecież może pan poprzestać na pouczeniu" trzymając mimochodem w dwóch palcach 50zł.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-01-22 11:44:34
Autor: Maciek
W dniu 2013-01-22 11:34, Maruda pisze:
Ja tam zawsze sugeruję "przecież może pan poprzestać na pouczeniu" trzymając mimochodem w dwóch palcach 50zł.
Ja tam nie mam takiej śmiałości :-)

Maciek

Data: 2013-01-22 11:57:16
Autor: m
W dniu 2013-01-22 11:11, m pisze:
[...]

Ja tam dostaję (może zbyt duże słowo, bo mam tą przyjemność raz na kilka lat) mandat tej wysokości bez trzymania mimochodem i tak dalej ...

MoĹĽe to kwestia tego ĹĽe jak ktoĹ› siÄ™ korupcji spodziewa to sam tworzy sytuacjÄ™ korupcyjnÄ…?

p. m.

Data: 2013-02-03 15:45:42
Autor: sundayman
[...]

uuu, to znaczy że ja żyję w kreskówce, bo przynajmniej ze 2 razy mnie to spotkało...

Filmowanie policjanta -> Zarejestrowany przypadek korupcji