Filmy B&W - kilka pytań.

Data: 2009-05-13 00:33:43
Autor: JA
Filmy B&W - kilka pytań.
On 2009-05-12 23:48:06 +0200, "Paweł W." <pawelek_79@poczta.onet.pl> said:

Chcę spróbować robić w B&W. Na początek podstawowe pytanie - czy jest jakaś różnica między kodakami T-MAX wywoływanymi w procesie C-41 a tymi wywoływanymi własnoręcznie (poza tym, że wyniki wołania własnoręcznego, przynajmniej na początku są mniej powtarzalne)? Zanim kupię koreks i chemię, chcę się przekonać, czy mnie to bawi.
T-Max to nie film do C-41. Tak czy siak musisz, albo sam moczyć, albo znaleźć kogoś kto Ci to wywoła.

Drugie - film czarno-biały przenosi dużo większe kontrasty. Czy ktoś mógłby mi orientacyjnie powiedzieć, jak to wygląda w EV względem wskazania światłomierze? Ile mogę prześwietlić najjaśniejszy punkt sceny, żeby jeszcze nie był przepalony, a ile mogę niedoświetlić ciemne miejsca, aby jeszcze coś na nich było widać ???
Nikt Ci nie powie. Wszystko zależy jak będziesz wołał film.

No i jeszcze jedno - używając filtrów kolorowych pozbywam się aberracji chromatycznej. Używając filtra niebieskiego wykorzystuję światło o najkrótszej fali, czyli teoretycznie dające największą rozdzielczość - czy to widać na dużych odbitkach?
Nie mam pojęcia.
Nigdy nie dzieliłem ziarna na czworo, ale na pewno nie będziesz miał na odbitkach tonów żółtych, czerwonych, pomarańczowych. Wszystkie będą czarne.

--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Filmy B&W - kilka pytań.