Filmy B&W - kilka pytań.

Data: 2009-05-13 08:14:50
Autor: Kokos
Filmy B&W - kilka pytań.
Drugie - film czarno-biały przenosi dużo większe kontrasty. Czy ktoś mógłby mi orientacyjnie powiedzieć, jak to wygląda w EV względem wskazania światłomierze? Ile mogę prześwietlić najjaśniejszy punkt sceny, żeby jeszcze nie był przepalony, a ile mogę niedoświetlić ciemne miejsca, aby jeszcze coś na nich było widać ???

słyszałem jakiś czas temu od fachowca od ciemni, ze gdzieś były robione jakieś doswiadczenia -  robiono te same ujecia z różnicą 1 EV i próbowano zrobić tak samo wygladajace odbitki. Udało sie zrobic odpowiednią odbitke nawet z ujęcia przepalonego o 4EV. Film czarno biłąy jest bardzo tolerancyjny i jesli już masz źle naświetlić to lepiej przepalić niż niedopalić.

Filmy B&W - kilka pytań.