Filmy historyczne - szkola podstawowa

Data: 2009-09-16 15:19:40
Autor: Dysiek
Filmy historyczne - szkola podstawowa
Witam

Jako, ze MEN wprowadzil dodatkowa godzine pracy dla nauczycieli przeznaczona
na zajecia dodatkowe chcialbym poogladac i pokomentowac filmy historyczne z
uczniami.

Czy mozecie podac jakies interesujace tytuly, ktore nadawalby sie do szkoly
podstawowej. Filmy nie powinny byc zbyt brutalne i oczywicie powinny byc
zrozumiale dla ucznia z klas IV-VI

Na razie kupilem sobie DVD z seria "Byl sobie czlowiek", ale chcialbym tez
puscic im cos fabularnego. Prosze o propozycje.

Data: 2009-09-16 18:53:46
Autor: Tiber
Filmy historyczne - szkola podstawowa
Silly, silly Dysiek nabazgrału:

Czy mozecie podac jakies interesujace tytuly, ktore nadawalby sie do
szkoly podstawowej. Filmy nie powinny byc zbyt brutalne i oczywicie
powinny byc zrozumiale dla ucznia z klas IV-VI

Ja bym powiedział, że to jednak dosyć wykluczające się warunki -
historyczny i mało brutalny - bo co by nie mówić historia lubiła sobie
poużywać od czasu do czasu. Przynajmniej ja nie potrafię wygrzebać
czegoś dobrego z głowy. Na pewno powstała duża ilość lajtowych pozycji
telewizyjnych i przy takich kryteriach chyba lepiej w tym kierunku
podążać.

--
tbr

Data: 2009-09-16 21:40:24
Autor: Dysiek
[...]

Mam na razie Sophie Scholl - mysle, ze jest ok. Bedzie zrozumialy i calkiem ciekawy.

Natomiast zastanawiam sie nad Michael-em Collins-em. Brutalny raczej nie jest - nawet jak sa sceny walki. Tylko akurat ten film moze byc chyba za trudny w odbiorze.

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-09-17 06:27:42
Autor: Piotr Kompa
Dysiek wrote:

Jako, ze MEN wprowadzil dodatkowa godzine pracy dla nauczycieli przeznaczona
na zajecia dodatkowe chcialbym poogladac i pokomentowac filmy historyczne z
uczniami.

"Czarna Żmija" - kulisy dochodzenia do władzy w różnych epokach ;)

--
Pozdrawiam,
Kompan.

"-Hi!" - lied the politician.

Data: 2009-09-17 10:29:31
Autor: Tiber
Filmy historyczne - szkola podstawowa
Silly, silly Piotr Kompa nabazgrału:

[...]

Pierwsza seria zaczyna się od dekapitacji króla. W ostatniej wszyscy
giną ;)

--
tbr

Data: 2009-09-17 11:53:38
Autor: Tiber
Filmy historyczne - szkola podstawowa
Silly, silly Tiber nabazgrału:

"Czarna Żmija" - kulisy dochodzenia do władzy w różnych epokach ;)

Pierwsza seria zaczyna się od dekapitacji króla. W ostatniej wszyscy
giną ;)

W ostatniej sensu ostatniej scenie ostatniego odcinka pierwszej serii,
ale w
sumie w ostatniej w ogóle (4x06) w sumie też ;)

--
tbr

Data: 2009-09-17 20:40:20
Autor: chary
Tiber wrote:
[...]

Tak po prawdzie ostatni w ogole to chyba jednoodcinkowy "Blackadder Back & Forth" z 1999r

http://www.imdb.com/title/tt0212579/

;-)

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2009-09-17 22:16:43
Autor: Tiber
Filmy historyczne - szkola podstawowa
Silly, silly chary nabazgrału:

[...]

Tak, specjal, ale ja mówiłem o seriach ;)

--
tbr

Data: 2009-09-17 13:33:08
Autor: Maciej Bojko
On Wed, 16 Sep 2009 15:19:40 +0200, "Dysiek" <brak@brak.pl> wrote:

[...]

"Inglourious Basterds". (MSPANC)

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-09-17 22:32:33
Autor: Hans Kloss
Filmy historyczne - szkola podstawowa
Dysiek <brak@brak.pl> napisał(a):
Prosze o propozycje.

300, efektowne i na temat. Trzeba by wprawdzie tu i ówdzie z lekka ocenzurować
(sex i erotyzm, broń Boże sceny walki) ale nawet o tym zabiegu dzieciaki
powinny być zadowolone ;). A zrozumieją na bank, sam mam 10ciolatka w domu.
J-23

Data: 2009-09-18 08:16:19
Autor: Resun
[...]

To znaczy  wyprówanie flaków ok? ale już buzi-buzi to beee?
:D

Nie da się uczyć histori pomijając oczywisty fakt że  ludzka cywilizacja topi się w morzu krwi :/
tak było jest i będzie :/

Data: 2009-09-18 14:55:34
Autor: Dysiek
Filmy historyczne - szkola podstawowa
Nie da się uczyć histori pomijając oczywisty fakt że  ludzka cywilizacja topi się w morzu krwi :/
tak było jest i będzie :/

Co nie znaczy, ze masz to pokzywac 10 latkowi :-)

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-09-18 16:00:03
Autor: Hans Kloss
Resun <resun@o2.pl> napisał(a):
To znaczy  wyprówanie flaków ok? ale już buzi-buzi to beee?
:D

Tam nie ma szczególnie drastycznego wypruwania flaków, a nawet gdyby...tak
było i nie ma sensu tego rozwadniać ani zakłamywać. Walka na miecze z brązu to
musiała być makabryczna masakra.
Natomiast "buzi-nózi" to temat dla 10ciolatka zupełnie niedostępny.
J-23 --

Data: 2009-09-18 15:57:29
Autor: aga.p
Użytkownik "Dysiek" napisał w wiadomości news:h8qolf$g69$1inews.gazeta.pl...

Jako, ze MEN wprowadzil dodatkowa godzine pracy dla nauczycieli przeznaczona
na zajecia dodatkowe chcialbym poogladac i pokomentowac filmy historyczne z
uczniami.

Nie ma ograniczenia, że to ma być historia PL? To Amazing Grace - historia hymnu USA, John Adams (np. odcinek z podpisaniem konstytucji US albo pierwszy o herbatce Bostońskiej - drastyczne jest chyba tylko wytarzanie w smole i pierzu).

Muszkieterowie powinni się spodobać. Starszym możesz pokazać West Side Story albo Hair. Apollo 13 też w sumie jest historyczny. I jeszcze jakiś western. Pocahontas. I biografię - może Gandhiego? Przeminęło z wiatrem też może się podobać (mnie się podobało:)) Z Europejskich koniecznie coś o rycerzach okrągłego stołu (wiem, legenda nie historia, ale bardziej dla dzieci niż krucjaty); Robin Hood (w wersji na luzie - "faceci w rajtuzach:))

Tak naprawdę wszystko zależy od dzieciaków. Ja bym pewnie spróbowała pokazać im Cry Freedom, Color Purple - drastyczne, ale świetne, tylko trzeba je ubrać w odpowiedni komentarz.
Na marginesie - dzieciarnia w tym wieku już wie jak wygląda ekran spływający krwią:)

pzdr,
A.

Data: 2009-09-18 18:08:12
Autor: Dysiek
[...]

Dzieki za sporo propozycji. Postaram sie obczaic te tytuly.

Na marginesie - dzieciarnia w tym wieku już wie jak wygląda ekran spływający krwią:)

Tylko, ze rodzice zdaja sie tego nie zauwazac i potem bedzie, ze zatlukl kolege, bo z nauczycielem Szeregowca Ryana obejrzal ;-)

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-09-18 22:39:20
Autor: Tiber
[...]

Na "Johnie Adamsie" i "New World" (o tą Pocahontas chodziło?) zanudzą
się na śmierć. Mogę ci to zagwarantować.

--
tbr

Data: 2009-09-19 11:18:58
Autor: aga.p
Użytkownik "Tiber" napisał w wiadomości news:h90r5q$m14$1news.onet.pl...

Na "Johnie Adamsie" i "New World" (o tą Pocahontas chodziło?) zanudzą
się na śmierć. Mogę ci to zagwarantować.

O Pocahontas myślałam animowanej - w końcu dla dzieci miało być, nie?;)
Adamsa polecam głównie z punktu widzenia historii (nie jest
przefabularyzowany kosztem faktów) i wykonania. No i odcinek trwa tylko
godzinę. Ale może faktycznie to nie jest dla każdego dziesięciolatka...

pzdr,
A.

Data: 2009-09-19 13:28:10
Autor: Tiber
Filmy historyczne - szkola podstawowa
Silly, silly aga.p nabazgrału:

Adamsa polecam głównie z punktu widzenia historii (nie jest
przefabularyzowany kosztem faktów) i wykonania.

No właśnie, jakby był _trochę_ bardziej przefabularyzowany (na przykład
w stronę "Rzymu, ale oczywiście bez tego całego sex, blood & gore), to
byłby dla 10-12 bardziej strawny. Monologi i ranty Giamattiego potrafią
uśpić niejednego.

No i odcinek trwa
tylko godzinę. Ale może faktycznie to nie jest dla każdego
dziesięciolatka...

Trochę za dużo (8,5 godziny), żeby zachować jakąś różnorodność. Ja bym
bardziej szedł w stronę pełnometrażowych fabuł telewizyjnych, bo to się
wydaje złotym środkiem pomiędzy strawnością i niehollywoodowością.

--
tbr

Filmy historyczne - szkola podstawowa