Filtr odwrócona osmoza

Data: 2009-09-06 20:09:06
Autor: wolim
Filtr odwrócona osmoza
Witam.
Jakie są wasze opinie na temat tych filtrów?

Był dzisiaj u mnie przedstawiciel pewnej firmy z prezentacją... wygląda ciekawie... tylko cena zwala z nóg - 3300 zł. Za tę cenę w/g mnie nie warto.

Czy taki filtr wiele się będzie różnił od takiego np. z allegro za 700 zł?

Pozdrawiam,
MW

Data: 2009-09-06 12:07:23
Autor: slaweks
Filtr odwrócona osmoza
On 6 Wrz, 20:09, "wolim" <n...@tutaj.pisz> wrote:
[...]

odwrotna osmoza daje wode destylowaną - trzeba ją mineralizować.
Pytanie tylko czy tańszy jest filtr z węglem aktywnym.

Data: 2009-09-06 22:05:36
Autor: pbas
Filtr odwrócona osmoza
odwrotna osmoza daje wode destylowaną - trzeba ją mineralizować.

Na szczęście to nie prawda :)

Pozdrawiam, Piotr
www.woda.com.pl

Data: 2009-09-07 07:42:12
Autor: Jarek P.
Filtr odwrócona osmoza
pbas <pbas@poczta.onet.pl> wrote:
odwrotna osmoza daje wode destylowaną - trzeba ją mineralizować.

Na szczęście to nie prawda :)

A która część tego zdania jest nieprawdą? Chodzi ci o drobny niuans, że woda nie jest destylowana tylko demineralizowana? Nie zmienia to faktu, że remineralizowac TRZEBA!

J.

Data: 2009-09-07 07:56:38
Autor: pbas
Filtr odwrócona osmoza
[...]

Woda po membranie osmotycznej *nie jest* demineralizowana (czy też destylowana). To potoczna opinia, którą od faktów dzielą kilometry.

Pozdrawiam, Piotr
www.woda.com.pl

Data: 2009-09-07 05:29:51
Autor: Jarek P.
Filtr odwrócona osmoza
On 7 Wrz, 07:56, pbas <p...@poczta.onet.pl> wrote:

Woda po membranie osmotycznej *nie jest* demineralizowana (czy też
destylowana). To potoczna opinia, którą od faktów dzielą kilometry.

O, a to coś nowego. Nie jest demineralizowana? To jaka ona jest?
Przechodzą te minerały przez membranę w końcu, czy nie?

J.

Data: 2009-09-07 15:47:56
Autor: pbas
Filtr odwrócona osmoza
Jarek P. pisze:
[...]

Tzw minerały w pewnym stopniu są odrzucane do kanalizacji, jednak tak się składa, że wielkość tych pożytecznych pierwiastków, jest mniejsza niż tych szkodliwych, co pozwala na separowanie ich na membranie. Oczywiście dokładność takiej separacji nie jest idealna, dlatego też część z tych pożytecznych jest odrzucana. Jednak stężenie ich w wodzie po membranie jest na tyle duże, że nie jest to woda destylowana ale bardzo nisko zmineralizowana.

Pozdrawiam, Piotr
www.woda.com.pl

Data: 2009-09-09 07:50:13
Autor: Kane
Filtr odwrócona osmoza
[...]

I oczywiscie to jest teoria bo _wszyscy_ ktorzy probowali mi to wcisnac zarowno w firmie (zaklad przemyslowy - jako wode do picia dla pracownikow) jak i w domu uparcie twierdzili ze w sumie to nie wiadomo co w tej wodzie jest bo nikt nie robi badan "na miejscu" (po instalacji) i nalezy to mineralizowac.

Oj a bylo juz tych osmotykow z 5 roznych tutaj.

To jak to jest ? Teoria czy Pan Piotr jednak to sprawdza ? Te "wielkosci pozytecznych pierwiastkow" to tez takie lanie wody czy cos wiecej i np dysponuje Pan odpowiednim pdfem do przeslania ? ;)

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-09-09 17:07:39
Autor: pbas
Filtr odwrócona osmoza
[...]

Generalnie branża nazwijmy to "domowego uzdatniania wody", jest zniszczona przez "wciskaczy" produktów. Nie raz było to nagłaśniane - oferowane super filtry po wiele tysięcy złotych, które tak naprawdę kosztują góra kilkaset złotych. Wśród "domokrążców" tudzież telefonicznych "namawiaczy" nie spotka się raczej osób, które rozumieją produkty przez nich oferowane.

To jak to jest ? Teoria czy Pan Piotr jednak to sprawdza ? Te "wielkosci pozytecznych pierwiastkow" to tez takie lanie wody czy cos wiecej i np dysponuje Pan odpowiednim pdfem do przeslania ? ;)

Nie ma możliwości sprawdzania składu chemicznego wody w zakresie wynikającym z rozporządzenia (http://www.woda.com.pl/index.php?i1,zanieczyszczenia), przy pomocy testerów kropelkowych, paskowych, mierników TDS itp. Można to zrobić wyłącznie cząstkowo w zakresie kilku parametrów (np. twardość ogólna, żelazo dwuwartościowe itp). Mija się całkowicie z celem, kombinowanie i twierdzenie, że wie się, co w wodzie po filtrze RO na 100% się znajduje. Dlatego sprzedawca filtrów RO musi oferować wyłączenie te produkty, za których wytworzeniem stoi konkretna firma, mająca odpowiednie atesty, aprobaty itd. Przed dopuszczeniem do sprzedaży filtra RO, jego producent MUSI uzyskać atest PZH, przed otrzymaniem którego, wzorcowe urządzenia są wszechstronnie sprawdzane, badane itd. Istotne są tak drobne czynniki jak materiał użyty do produkcji poszczególnych komponentów, kraj pochodzenia komponentów, atesty na użyte do produkcji kompletnego filtra złoża filtrujące (w tym np. calcite i corosex w mineralizatorach) itd. Na życzenie Klienta, sprzedawca musi przedstawić atest PZH na zakupione urządzenie RO. Sprzedawcy otrzymują kopie takich atestów od producentów filtrów do wody (np. na filtry odwróconej osmozy firmy UST-M: http://www.ustm.pl/download/pzhfiltrro6.jpg).

Pozdrawiam, Piotr
odwrócona osmoza, filtry do wody
www.woda.com.pl www.aquafiltr.pl

Data: 2009-09-09 19:42:16
Autor: Kane
Filtr odwrócona osmoza
[...]

I to by sie zgadzalo. Czyli mialem pecha.

[...]

Ta - jeden z wciskaczy atest PZH na caly zestaw mial - przynajmniej mowil ze mial bo okazac nie mogl.

[...]

Dzieki za wyjasnienia - wracajac do kwestii 'pozyteczne mineraly przechodza bo sa mniejsze' - rozumiem ze nie ma na ten temat zadnego opracowania ?

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-09-10 00:54:09
Autor: Adam Płaszczyca
Filtr odwrócona osmoza
Dnia Wed, 9 Sep 2009 07:50:13 +0200, Kane napisał(a):

To jak to jest ? Teoria czy Pan Piotr jednak to sprawdza ? Te "wielkosci pozytecznych pierwiastkow" to tez takie lanie wody czy cos wiecej i np dysponuje Pan odpowiednim pdfem do przeslania ? ;)

Primo - woda zdemineralizowana to nic innego, jak woda z obniżoną
zawartością minerałów. Ba, woda destylowana też zawiera śladowe ilości różnych związków - na
przykład krzemianów, jeśli przechowywana w szklanej butelce. Filtr RO usuwa u mnie 95% rozpuszczalnych w wodzie związków, przynajmniej
według wskazań miernika twardości wody. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-09-10 06:23:57
Autor: Kane
Filtr odwrócona osmoza
Filtr RO usuwa u mnie 95% rozpuszczalnych w wodzie związków, przynajmniej
według wskazań miernika twardości wody.

Dokladnie. Usuwa iles tam procent. Bez "magii" przepuszczajacej wlasnie te "pozyteczne mineraly" bo sa mniejsze. Przynajmniej wedlug mnie - stad prosilem o jakies opracowanie mowiace co innego bo chetnie bym sie doedukowal ;)

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-09-10 06:59:40
Autor: Slavinka
Filtr odwrócona osmoza

Użytkownik "Kane" <kane@arymateya.pl> napisał w wiadomości
> [...]

"pozyteczne mineraly" bo sa mniejsze. Przynajmniej wedlug mnie - stad
prosilem o jakies opracowanie mowiace co innego bo chetnie bym sie

    Ilość "przepchniętych" zanieczyszczeń zależy od ciśnienia wody i ich
rodzaju - większość rozpuszczalnych związków nieorganicznych ma cząstki
niewielkie np. gazy - te przejdą, ale są wyłapywane przez filtr węglowy na
wyjściu, za to organiczne związki (np. środki ochrony roślin, hotmony - te
zmiękczające ptaka itp.), tworzące łańcuchy cząstek nie przejdą przez
nieuszkodzoną membranę, a jeżeli, z różnych powodów to się uda - węgiel
zrobi swoje. Dlatego istotne jest wymienianie wkładów średnio po pół roku
użytkowania. Te wysokie ceny dotyczą nie tylko zakupu samego filtra, ale
koszty montażu i co półroczne wymiany wkładów - czyli usługę - nie każdy ma
specjalistyczne mierniki i narzędzia, wiedzę hydraulika, laboratorium - w
razie konieczności.
    Pożyteczne minerały to jony wapnia, litu, potasu i magnezu - pobierane
najczęściej z dolomitu (polski dolomit ma duże wzięcie - a przynajmniej
miał) - to nie tylko poprawa smaku, ale dostarczanie jonów potrzebnych do
odpowiednich stężeń elektrolitów w organiźmie, czyli dla zdrowia. Po za
wapniem (twarda woda) kranówka ich nie zawiera wcale lub bardzo mało...

Data: 2009-09-10 16:56:39
Autor: Kane
Filtr odwrócona osmoza
[...]

Dziekuje bardzo ;)

Kane

Data: 2009-09-10 20:16:22
Autor: Adam Płaszczyca
Filtr odwrócona osmoza
Dnia Thu, 10 Sep 2009 06:59:40 +0200, Slavinka napisał(a):

    Ilość "przepchniętych" zanieczyszczeń zależy od ciśnienia wody i ich

Owszem nie.
[...]

LOL. Komplet filtrów do mojego zestawu to koszt poniżej 100zł. Wymiana
zajmuje 15 minut, klucz do filtrów jest w zestawie. Może jak ktoś ma dwie lewe ręce, to mu zajmie dłużej. --

Data: 2009-09-09 22:24:12
Autor: Slavinka
Filtr odwrócona osmoza

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:zygrsehqx1rl.dlgoldfield.org.pl...
> [...]

zajmuje 15 minut, klucz do filtrów jest w zestawie.
Może jak ktoś ma dwie lewe ręce, to mu zajmie dłużej.

Albo starsi ludzie, kobiety samotne itd. To są sieci sprzedaży
bezpośredniej. Hurtownie tez nie sprzedają tego po normslnej cenie - nie
mogą podkopywać sobie większych - sieciowych odbiorców.

Data: 2009-09-10 22:46:12
Autor: Adam Płaszczyca
Filtr odwrócona osmoza
Dnia Wed, 9 Sep 2009 22:24:12 +0200, Slavinka napisał(a):

Może jak ktoś ma dwie lewe ręce, to mu zajmie dłużej.

Albo starsi ludzie, kobiety samotne itd. To są sieci sprzedaży

Cóż, wiara we własną niemoc kosztuje.

Nie? http://www.osmoza.pl - i le kosztuje R05?

Data: 2009-09-10 20:14:54
Autor: Adam Płaszczyca
Filtr odwrócona osmoza
Dnia Thu, 10 Sep 2009 06:23:57 +0200, Kane napisał(a):

[...]

Jedyne co można stwierdzić, to fakt, że im mniejsze cząsteczki, tym łatwiej
przez membranę im sie przedostać. Ale z dzielniem na 'dobre' i 'złe' to IMO bajka. --

Data: 2009-09-07 08:36:33
Autor: Slavinka
Filtr odwrócona osmoza

> Na szczęście to nie prawda :)

A która część tego zdania jest nieprawdą? Chodzi ci o drobny niuans,
że woda nie jest destylowana tylko demineralizowana? Nie zmienia to
faktu, że remineralizowac TRZEBA!

Robi się to wyłącznie dla smaku. Po to filtruje się wodę w RO, aby usunąć
wszystko to, co nie powinno trafić do wnętrza człowieka. Oczywiście usuwa
się rzeczy neutralne i korzystne, także jony wpływające na smak wody.
Selektywna filtracja jest tak droga, ze lepiej domineralizować wodę w
składniki potrzebne. Nie ma to nic wspólnego z wodą mineralną. Wszystkie
(prawie) potrzebne człowiekowi minerały pobieramy z jedzenia, a nie z wody.
Zapotrzebowanie dzienne na niektóre jest takie, że najbardziej
zmineralizowanej wody trzeba by było wypić codziennie 300 - 500 litrów. Więc
wszystkim porównującym wodę po filtrze z woda destylowana życzę po_wodzenia
w wypiciu pół tony wody dziennie, zwłaszcza do zastąpienia tej w
kalapicie...

Data: 2009-09-07 12:05:32
Autor: Lukasz Kozicki
Filtr odwrócona osmoza
Slavinka napisał/wrote dnia/on  2009-09-07 08:36:

[...]

Sęk jednak w tym, że woda zdemineralizowana lub destylowana *wypłukuje*
z organizmu potrzebne składniki mineralne.

Pozdr,
--
ŁK

Data: 2009-09-07 12:19:44
Autor: Slavinka
Filtr odwrócona osmoza

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <ROT13yxbmvpxv@vg.cy.invalid> napisał w
wiadomości news:4aa4daed$1news.home.net.pl...
> [...]

Sęk jednak w tym, że woda zdemineralizowana lub destylowana *wypłukuje*
z organizmu potrzebne składniki mineralne.

    Każda woda to robi - bez przerwy nerki usuwają "urobek". Nie rób cnoty z
normalnej czynności organizmu, zwłaszcza, że i tak sporo ludzi choruje na
kamicę. Pewnie nie rodziłeś kamieni? A ja tak, a po zakupie filtra
przestałem. Była to mocno "średnia" przyjemność.

Data: 2009-09-07 14:19:14
Autor: Lukasz Kozicki
Filtr odwrócona osmoza
Slavinka napisał/wrote dnia/on  2009-09-07 12:19:
[...]

"Udowodniono, że po  wypiciu pięciu litrów wody destylowanej człowiek umiera, bo
ona rozrzedza elektrolity, wypłukuje wszystkie potrzebne składniki mineralne."

http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/1,51220,3571274.html  - nie jestem lekarzem
tylko inżynierem więc za dobrze się na tym nie znam, ale to tłumaczenie trafia
mi do przekonania. Poza tym, ten temat kiedyś był szczegółowo rozważany w grupie
akwarystycznej i konkluzje raczej nie pozostawiają wielu wątpliwości: http://groups.google.com/groups/search?as_q=picie+wody+ro&as_ugroup=pl.rec.akwarium

Natomiast moi rodzice zainstalowali sobie domowy demineralizator (nie wiem
ile to kosztowało, ale na pewno nie było tanie) i co kilka tygodni wrzuca
się do niego kilkadziesiąt kilo specjalnej soli, która jest rozpuszczana w
przefiltrowanej wodzie. Mimo to woda jest tak miękka, że z trudem można
zmyć mydło z dłoni, a bielizna wyprana w tej wodzie tak biała jak nigdy
jeszcze nie była.

Pozdr,
--
ŁK

Data: 2009-09-07 15:11:54
Autor: Tomasz Finke
Filtr odwrócona osmoza
Lukasz Kozicki pisze:

"Udowodniono, że po  wypiciu pięciu litrów wody destylowanej człowiek umiera, bo
ona rozrzedza elektrolity, wypłukuje wszystkie potrzebne składniki mineralne."

A kto to udowodnił, kiedy i jak się nazywał ten człowiek, który
podczas eksperymentu wypił pięć litrów wody destylowanej i umarł?
Czy dla porównania ktoś inny wypił pięć litrów zwykłej kranówki
i to przeżył?  ;-))

T.

Data: 2009-09-07 15:34:17
Autor: Slavinka
Filtr odwrócona osmoza
Użytkownik "Lukasz Kozicki" <ROT13yxbmvpxv@vg.cy.invalid> napisał w
wiadomości news:4aa4fa43$1news.home.net.pl...
> [...]

przefiltrowanej wodzie. Mimo to woda jest tak miękka, że z trudem można
zmyć mydło z dłoni, a bielizna wyprana w tej wodzie tak biała jak nigdy

A to ciekawe. Bo to jest sól do filtra jonowymiennego...

Data: 2009-09-07 15:35:18
Autor: Jacek Stelmaszczyk
Filtr odwrócona osmoza
Lukasz Kozicki wrote:
"Udowodniono, że po  wypiciu pięciu litrów wody destylowanej człowiek
umiera, bo ona rozrzedza elektrolity, wypłukuje wszystkie potrzebne
składniki mineralne."

Dowolną bzdurę można zacząć słowem "udowodniono".
Kto, gdzie, kiedy i w jaki sposób udowodnił?
Tu znajdziesz opisy przypadków ludzi, którzy zmarli na zatrucie wodne od picia wody:
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication
Rozrzedzenie elektrolitów jest powodowane przez wodę, a nie konkretnie wodę destylowaną.
Dobowa przemiana wodna u dorosłego człowieka na przeciętnej fizjologicznej diecie wynosi około 2,5 litra, z czego woda przyjęta w postaci płynów to 1,5 litra. Po wypiciu 5 litrów wody (niekoniecznie destylowanej) zdrowy człowiek mógłby kiepsko się poczuć, a chory umrzeć.

Poza tym, ten temat kiedyś był
szczegółowo rozważany w grupie akwarystycznej i konkluzje raczej nie
pozostawiają wielu wątpliwości:

Wiele histerycznych plotek i legend o wypłukiwaniu, rozrzedzaniu etc.
Udział w tamtej dyskusji brały również osoby wiedzące o co chodzi, ale nikt za bardzo nie chciał ich słuchać.

Natomiast moi rodzice zainstalowali sobie domowy demineralizator (nie wiem
ile to kosztowało, ale na pewno nie było tanie)

Raczej stację zmiękczającą - cena około 3-3,5 tys.

i co kilka tygodni wrzuca
się do niego kilkadziesiąt kilo specjalnej soli, która jest rozpuszczana w
przefiltrowanej wodzie.

To nie jest specjalna sól, tylko tabletkowany chlorek sodu.
I na pewno nie rozpuszcza się w przefiltrowanej wodzie, tylko służy do regeneracji żywicy jonowymiennej, która zmiękcza wodę. Solanka po regeneracji idzie do ścieku.
BTW, woda przepuszczona przez stację ma podwyższony poziom jonów sodu i nie jest zalecana do spożycia przez osoby na diecie bezsolnej. Jej nadmierne spożycie może prowadzić do przewodnienia izotonicznego, a w skrajnych wypadkach hipertonicznego.
Remedium na tą niedogodność jest zastosowanie w kuchni tego przeklętego filtra RO do pozbawienia wody spożywczej nadmiaru jonów sodu.

Mimo to woda jest tak miękka, że z trudem można
zmyć mydło z dłoni

Źle skalibrowana stacja, zaworem mieszającym można zwiększyć twardość zmiękczonej wody.

--
Jacek

Data: 2009-09-07 15:39:41
Autor: Jan Kowalski
Filtr odwrócona osmoza

[...]

Taka woda "wysysa" z komórki wodę słodką.

Data: 2009-09-07 15:44:29
Autor: Slavinka
Filtr odwrócona osmoza

Użytkownik "Jan Kowalski" <j.kowalski@onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> z organizmu potrzebne składniki mineralne.

Taka woda "wysysa" z komórki wodę słodką.

E tam, zaraz posmakuje ci słony ogórek kiszony, kromka chleba z pomidorem i
cebulą posypana solą, albo słone paluszki, itd

Data: 2009-09-08 01:51:09
Autor: Adam Płaszczyca
Filtr odwrócona osmoza
Dnia Mon, 07 Sep 2009 12:05:32 +0200, Lukasz Kozicki napisał(a):

Sęk jednak w tym, że woda zdemineralizowana lub destylowana *wypłukuje*
z organizmu potrzebne składniki mineralne.

O ile piłbyś ją saute, a nei np. z herbata. --

Data: 2009-09-08 06:23:25
Autor: Slavinka
Filtr odwrócona osmoza
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:sxtaq730uvsi$.dlgoldfield.org.pl...
> [...]

> z organizmu potrzebne składniki mineralne.

O ile piłbyś ją saute, a nei np. z herbata.

Ja piję i ode lat nie mam kłopotu z nerkami, rodzeniem piasku i kamieni.
Dawniej musiałem pić piwo w tym celu...

Data: 2009-09-08 21:11:33
Autor: Adam Płaszczyca
Filtr odwrócona osmoza
Dnia Tue, 8 Sep 2009 06:23:25 +0200, Slavinka napisał(a):

O ile piłbyś ją saute, a nei np. z herbata.

Ja piję i ode lat nie mam kłopotu z nerkami, rodzeniem piasku i kamieni.
Dawniej musiałem pić piwo w tym celu...
Ja jednak zauważam, że takowa ma paskudny smak ;) I wole piwo ;)

Data: 2009-09-09 00:18:25
Autor: Artur Lew
Filtr odwrócona osmoza
Adam Płaszczyca wrote:
Ja jednak zauważam, że takowa ma paskudny smak ;) I wole piwo ;)
Smiem zauwazyc ze takowa woda nie ma zadnego smaku :D
I tez wole piwo ;)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2009-09-10 00:50:26
Autor: Adam Płaszczyca
Filtr odwrócona osmoza
Dnia Wed, 09 Sep 2009 00:18:25 +0200, Artur Lew napisał(a):

Ja jednak zauważam, że takowa ma paskudny smak ;) I wole piwo ;)
Smiem zauwazyc ze takowa woda nie ma zadnego smaku :D

Owszem, ma. Smak 'neutralny' osiąga woda lekko zmineralizowana. Czysty
tlenek wodoru jest gorzki. --

Data: 2009-09-06 21:52:02
Autor: Artur Lew
Filtr odwrócona osmoza
wolim wrote:
Był dzisiaj u mnie przedstawiciel pewnej firmy z prezentacją... wygląda ciekawie... tylko cena zwala z nóg - 3300 zł. Za tę cenę w/g mnie nie warto.
???
Nie zartuj prosze :)
Chyba ze instalacja o duzej wydajnosci ktora na biezaco filtruje Ci wode
w calym domu.

Czy taki filtr wiele się będzie różnił od takiego np. z allegro za 700 zł?
Jezeli to instalacja tzw kuchenna to niczym.
Roznice sa jednak w cenie, w Rzeszowie jedna firma smie wolac za to 1100
zl, taka sama na allegro to koszt okolo 450 zl (R7).
Wykonczenie calosci niczym sie nie rozni pomiedzy "producentami".
Co do membrany to raczej nie ma podrobek bo technologicznie tylko jedna
firma na swiecie robi takie membrany - General Electric.
Jak masz jakies pytania o szczegoly to wal smialo na priva - jestem
szczesliwym posiadaczem takiej instalacji od okolo 2 lat :)

Data: 2009-09-06 22:07:43
Autor: pbas
Filtr odwrócona osmoza
Co do membrany to raczej nie ma podrobek bo technologicznie tylko jedna
firma na swiecie robi takie membrany - General Electric.

Oj, nie tak do końca :)
GE produkuje jedne z tańszych ale całkiem niezłych membran. Jedne z najlepszych produkuje Filmtec. Jednak na rynku jest cała masa tanich, chińskich membran.

Pozdrawiam, Piotr
www.woda.com.pl

Data: 2009-09-06 22:09:18
Autor: pbas
Filtr odwrócona osmoza
wolim pisze:
[...]

Polecam:

http://www.aquafiltr.pl/cena-filtra-odwroconej-osmozy

Pozdrawiam, Piotr
www.woda.com.pl

Data: 2009-09-06 22:35:03
Autor: Slavinka
Filtr odwrócona osmoza

Użytkownik "wolim" <nie@tutaj.pisz> napisał w wiadomości
[...]

Poszukaj w archiwum, chyba, że wszystko wykasowano. Są różne filtry RO więc
trzeba wiedzieć co się porównuje i za co się płaci, zazwyczaj z usługą
wymiany wkładów itd.

Data: 2009-09-08 01:50:21
Autor: Adam Płaszczyca
Filtr odwrócona osmoza
Dnia Sun, 6 Sep 2009 20:09:06 +0200, wolim napisał(a):

Witam.
Jakie są wasze opinie na temat tych filtrów?

Działają :D

Był dzisiaj u mnie przedstawiciel pewnej firmy z prezentacją... wygląda ciekawie... tylko cena zwala z nóg - 3300 zł. Za tę cenę w/g mnie nie warto.

Bo kompletny zestaw, który sam sobie zamontujesz kupisz za 400zł.
Czy taki filtr wiele się będzie różnił od takiego np. z allegro za 700 zł?

Niewiele - i jeden i drugi będzie przepłacony. Poszukaj firmy Wigo z Katowic. --