Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?

Data: 2009-03-30 00:23:11
Autor: Jacek Osiecki
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?
Witam,

Chcę u siebie zainstalować filtr RO - woda jest średniej jakości, Wszelkiej
maści Brity mają taką sobie skuteczność a doświadczenia z RO mam jak
najlepsze. Pytanie tylko... gdzie i za ile to nabyć?

Najprościej pewnie u przedstawiciela handlowego - koszt to około 4000 PLN.
Łatwo szybko i przyjemnie, z serwisem - tylko co się dostanie za tę cenę?
Zerknąłem na allegro - i tam pełne zestawy RO kosztują 400-800zł! Owszem,
była jakaś jedna oferta za 6500...

Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie RO? Swego czasu pamiętam dyskusję
gdzie wychwalano zalety zestawów z lampą UV - czy faktycznie warto zwracać
na to uwagę? Jakieś inne sugestie?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-30 08:57:21
Autor: p0li
O->Dnia 30.03.2009 02:23:11 niejaki Jacek Osiecki napisał:
[...]

allegro

[...]

te zestawy za 500 powinny wystarczyć

Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie RO? Swego czasu pamiętam dyskusję
gdzie wychwalano zalety zestawów z lampą UV - czy faktycznie warto zwracać
na to uwagę? Jakieś inne sugestie?

z UV to przesada - nie masz szpitala w domu ja mam taki komplet z allegro jakieś 5,5 roku

3 stopnie wejściowe, ro, węgiel aktywny, mineralizator dolomitowy i
dwukranowa wylewka + zbiornik akumulacyjny na kilka litrów (3-4 - nie
pamiętam)

filtry w stopniach wejściowych wymieniam co 1/2 roku - reszty jeszcze nie
wymieniałem (ro i mineralizator starcza podobno na 10 lat, węgiel za ro
usówa tylko ewentualne zapachy - więc się też nie napracuje)

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2009-03-30 10:10:07
Autor: toolpusher
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?
Witam,
Podłącze się pod temat. U mnie problemem jest twardość wody (woda studzienna - Karpaty) - czy taki zestaw ją zmiękcza czy to jest zestaw przystosowany tylko do wody miękkiej jako że na końcu jest mineralizator dolomitowy. Czy jest taki zestaw mały na jedno ujecie do zmiekczania wody - pomijam tu filtr typu "Dafi" z żywica jonowymienną.

Piotr

Data: 2009-03-30 11:24:24
Autor: Panslavista

Użytkownik " toolpusher" <toolpusher@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Hm, a wydawałoby się, że wystarczy pogooglować na temat RO (reverse
osmosis) czyli odwróconej osmozy i można dowiedzieć się jak to działa i ile
u kogo kosztuje. Można kupić tez filtry jak i komponenty - gdy ktoś chce sam
sobie złożyć lub  wymienić zuzyte wkłady czy uszkodzone części.
    Filtr RO pracuje na każdsej wodzie i nie potrzeba w zasadzie innych
filtrów czy zmiękczaczy, choć ich zastosowanie odciąża filtr, wkłady
wystarczają wtedy na dłużej.

Data: 2009-03-30 21:26:29
Autor: Artur Lew
 toolpusher wrote:
Podłącze się pod temat. U mnie problemem jest twardość wody (woda
studzienna - Karpaty) - czy taki zestaw ją zmiękcza czy to jest zestaw
Tak zmiekcza ja tzn obniza bardzo TWW i TWO (twardosc weglanowa i
ogolna). Dzieki czemu na wyjsciu jest praktycznie destylka.
Mineralizator ma ja ewentualnie "utwardzic" :).

dolomitowy. Czy jest taki zestaw mały na jedno ujecie do zmiekczania
Na wyjsciu masz mozliwosc podpiecia 2 kranikow (sa w komplecie).
Z jednego (bez dolomitu) robisz sobie np herbate czy kawe a z koncowki
dolomitem bezposrednio mozesz pic bez obawy o E Coli, itp...

Uzywam takiego zestawu juz okolo ponad poltora roku i bardzo sobie
chwale. Zamawialem na allegro bo lokalne ceny w Rzeszowie (za taki sam
zestaw nawet do 1200 zl bez instalacji) mnie przerazily.
Na allegro z przesylka wyszlo mnie jakies 570 zl za wersje full.
Jak taki filtr wyglada zobacz u mnie na fotkach:
http://picasaweb.google.pl/artur.lew/MebleKuchenne#5292029822461128882

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

Data: 2009-03-30 21:56:26
Autor: Panslavista

Użytkownik "Artur Lew" <no_spamik_artee@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
toolpusher wrote:
> [...]

Na allegro z przesylka wyszlo mnie jakies 570 zl za wersje full.
Jak taki filtr wyglada zobacz u mnie na fotkach:

Z obu kraników idzie woda bez bakterii i chemii, ale dolomit dosmacza i
dodaje składniki pożyteczne do wody (aby różniła się od destylowanej), które
osmoza usuwa wraz ze szkodliwymi. To usuwanie to tańsze rozwiązanie
filtracji - łatwiej i taniej usunąć wszystko i potem dodać jony potrzebne
niz selektywnie wybierać...

Data: 2009-03-30 22:52:27
Autor: toolpusher
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?
Artur,
Pozwoliłem sobie przeglądnąć całą galerię i nie widzę wylewki dodatkowej w zlewozmywaku. Czyż byś zamontował pózniej czy ukryłeś pod blatem?
Inne pytanie czy ten organizer do szuflad Blum'a masz oryginalny czy kupowałes gdzieś indziej taniej np. Ikea bo ten system w Ikei szuflad to jest strasznie Blumopodobny

Piotr

Data: 2009-03-30 23:43:41
Autor: Artur Lew
 toolpusher wrote:
Pozwoliłem sobie przeglądnąć całą galerię i nie widzę wylewki dodatkowej
w zlewozmywaku. Czyż byś zamontował pózniej czy ukryłeś pod blatem?
Hmm, moge Ci zrobic fotke jak chcesz :)
Wylewka jest pojedyncza ale ma dwa kraniki umieszczone z boku.
Od spodu ida oczywiscie dwa wezyki (podlaczenia takie jak reszta RO
czyli plastikowy wezyk wysokocisnieniowy).
Piekne to nie jest moze ale wazne ze funkcjonalne i mozna dokupic w
razie czego. Wylewka oczywiscie byla w komplecie podobnie jak wszystkie
potrzebne redukcje.
Co jeszcze fajne to ten koles na Allegro montuje Ci calosc wezykow
dzieki czemu zaoszczedzasz z godzine roboty nie majac wprawy.
Montaz calosci to kilkanascie minut lacznie z przeplukaniem instalacji.
Dodatkowo dostalem 3 komplety filtrow :)

Inne pytanie czy ten organizer do szuflad Blum'a masz oryginalny czy
To na pewno oryginal. Nie pamietam ile kosztowal dokladnie ale
sumarycznie na szuflade cos kolo 50 - 60 zl, kazdy element kupujesz
oddzielnie. Z drugiej strony robilem calosc sam i zamiast placic 300 -
500 zl za szuflade w firmie to wychodzilo mi jakies 150 za duza szuflade
+ organizer. Wiec nie ma w takim przypadku co tak oszczedzac do konca bo
to co zaoszczedzisz na jednej - dwoch szufladach to organizery do calej
kuchni :)

kupowałes gdzieś indziej taniej np. Ikea bo ten system w Ikei szuflad to
Hmm nie sadze zeby byl na ich licencji. Chyba ze masz na mysli prowadniki.
Te powinny miec widoczne logo Bluma - ja mam np Carga z Rejsu ale na
okuciach Bluma.

Data: 2009-03-31 12:45:26
Autor: Koteczek
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?

http://picasaweb.google.pl/artur.lew/MebleKuchenne#5292029822461128882

zabezpiecz papierowy spod plyt na blat firmy KronoPol lakierem na 10cm w glab. Ta cholerna firma tego fabrycznie nie robi, koszt groszowy przeciez :-(

Rozwarstwiaja sie i pecznieja pozniej te plyty, nad zmywarka (listwa od zmywarki nie jest hermetyczna !!!), przy zlewie, wszedzie a do tego brudza od palcow.

Ta srebrna listwa miedzy blatem a sciana - mam tej samej firmy na oko, odkleja sie cholera (a blat byl odtluczony przed klejeniem), przybilem to mini gwozdziami. Teraz jest super.

Data: 2009-03-31 19:04:12
Autor: Artur Lew
Koteczek wrote:
zabezpiecz papierowy spod plyt na blat firmy KronoPol lakierem na 10cm w
Jest polakierowany, spokojna glowa :)
A wszystko co moze miec kontakt z woda to 2 warstwy silikonu sanitarnego.
Po roku intensywnego uzytkowania nic nie specznialo i nie splesnialo.

Rozwarstwiaja sie i pecznieja pozniej te plyty, nad zmywarka (listwa od
Jest. W komplecie ze Smegiem daja taki kawal plastiku do podklejenia
wlasnie pod blat.
Oczywiscie problemem jest para ze zmywarki ale to widac na froncie, blat
jest nie do ruszenia.

Ta srebrna listwa miedzy blatem a sciana - mam tej samej firmy na oko,
odkleja sie cholera (a blat byl odtluczony przed klejeniem), przybilem
to mini gwozdziami. Teraz jest super.
Dokladnie tak jest, tj uzylem mini srubek i trzyma cacy :)
Ale racja ze to badziewie bo sie "aluminium" wyciera.
Docelowo bedzie tam grubsza listwa z prawdziwym Alu.

Data: 2009-03-30 23:45:42
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 30 Mar 2009 10:10:07 +0200, toolpusher napisał(a):

[...]

Zestaw daje Ci wodę zdemineralizowaną niemal całkowicie. Remineralizator
jest po to, żeby woda nie była za miękka na wylocie. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-03-31 02:10:20
Autor: Panslavista
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:43ywvkk82ul9$.dlgoldfield.org.pl...
> [...]

Zestaw daje Ci wodę zdemineralizowaną niemal całkowicie. Remineralizator
jest po to, żeby woda nie była za miękka na wylocie.

Nie po to. Aby dostarczyć jonów dla polepszenia smaku wody.

Data: 2009-03-31 20:36:45
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 31 Mar 2009 02:10:20 +0200, Panslavista napisał(a):

Zestaw daje Ci wodę zdemineralizowaną niemal całkowicie. Remineralizator
jest po to, żeby woda nie była za miękka na wylocie.

Nie po to. Aby dostarczyć jonów dla polepszenia smaku wody.

Taaa... bo te jony to tak zupełnie nie wpływają na twardość wody. Ani
troszeczkę. --

Data: 2009-03-31 21:01:31
Autor: Panslavista
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:461u6hm95ed8$.dlgoldfield.org.pl...

Remineralizator

> Nie po to. Aby dostarczyć jonów dla polepszenia smaku wody.

Taaa... bo te jony to tak zupełnie nie wpływają na twardość wody. Ani
troszeczkę.

Podaj ile mg/dcm^3.  U mnie była woda z hydroforni mająca około 670mg/dcm^3,
po mineralizatorze tylko około 10mg/dcm^3.
Pieprzyć też trzeba umieć, bo się ślepe trafią...

Data: 2009-03-31 23:13:15
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 31 Mar 2009 21:01:31 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

No i? Czy to coś zmienia, że remineralizator, jak sama nazwa wskazuje
zresztą zwiększa twardość wody?
Po filtrze RO masz ułamki mg/l,czyli wodę skrajnie miękką.  Remineralizator
zwiększa jej twardość. --

Data: 2009-04-01 04:31:51
Autor: Panslavista
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:8z7xf9kjz5gh.dlgoldfield.org.pl...

Dzięki za wyczerpującą temat dyskusję.

Data: 2009-03-30 23:32:31
Autor: ia
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?
spróbuj IMFILTER z Goleniowa, ja od 2 lat mam i jestem zadowolony,
jeszcze wziąłem mineralizator i od tego czasu piję wodę z kraniku i nie kupiłem butelki mineralki przez ten czas,
firmy z poza Szczecina nie zdzierają tyle co szczecińskie firmy a i serwis co pół roku tani,

polecam..
ia

Data: 2009-03-30 23:33:49
Autor: ia
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?
sory zapomniałem się, myślałem, że jeszcze jestem na naszej szczecińskiej grupie :)

pzdr
ia

Data: 2009-03-30 23:45:54
Autor: Artur Lew
ia wrote:
firmy z poza Szczecina nie zdzierają tyle co szczecińskie firmy a i serwis
Serwis ?
Kupujesz kilogram Chloraminy za okolo 20 zl w aptece i starczy Ci na
kilkaset serwisow ;)
Wklady mozna kupic w kazdym hipermarkecie budowlanym albo takze na Allegro.

Data: 2009-04-14 12:40:24
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 30 Mar 2009 23:45:54 +0200, Artur Lew napisał(a):
ia wrote:
firmy z poza Szczecina nie zdzierają tyle co szczecińskie firmy a i serwis
Serwis ?
Kupujesz kilogram Chloraminy za okolo 20 zl w aptece i starczy Ci na
kilkaset serwisow ;)

A możesz dać jakiś krótki opis o co chodzi z tą chloraminą? :)
W zestawie RO który kupiłem jest instrukcja, i na końcu instrukcji montażu
piszą: "w celu całkowitego zabezpieczenia mikrobiologicznego wody
magazynowanej w zbiorniku, należy przed montażem wykonać dezynfekcję
systemu". Czy to właśnie o jakieś przepłukiwanie tą chloraminą chodzi?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-30 23:44:44
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 30 Mar 2009 00:23:11 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie RO? Swego czasu pamiętam dyskusję
gdzie wychwalano zalety zestawów z lampą UV - czy faktycznie warto zwracać
na to uwagę? Jakieś inne sugestie?

Na wydajność membrany, na pojemność zbiornika ciśnieniowego i kolor ;)

Sam używam od roku zestawu R05 kupionego via internet w Wigo w Katowicach
(www.osmoza.pl) i jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń. Filtr pracuje na dwa etaty, jeden to woda do czajnika, a drugi to zasilanie
minilaba fotograficznego :D

Data: 2009-03-31 02:12:21
Autor: Panslavista
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1xv4kvefbcr4n$.dlgoldfield.org.pl...
> [...]

(www.osmoza.pl) i jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń.
Filtr pracuje na dwa etaty, jeden to woda do czajnika, a drugi to

Na dłuższą metę opłaca się założenie zbiornika 50 litrów. Nie musi stać pod
zlewozmywakiem.

Data: 2009-03-31 20:38:15
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 31 Mar 2009 02:12:21 +0200, Panslavista napisał(a):

Na dłuższą metę opłaca się założenie zbiornika 50 litrów. Nie musi stać pod
zlewozmywakiem.

Zależy do czego używasz wody. Jesli tylko do gotowania, to nie ma sensu.
Jeśli zaś do tego ma być podłączona pralka i zmywarka jeszcze, to radziłbym
100l. --

Data: 2009-03-31 21:03:34
Autor: Panslavista
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:2qq4ydqfamv8.dlgoldfield.org.pl...
> [...]

Zależy do czego używasz wody. Jesli tylko do gotowania, to nie ma sensu.
Jeśli zaś do tego ma być podłączona pralka i zmywarka jeszcze, to

Do przetworów, domowego piwa itd. Pranie i zmywanie byłoby bardzo drogie
biorąc pod uwagę cenę wody gdy na 1 litr wody z RO przypada 4 litry wody
odpadowej...

Data: 2009-03-31 23:13:47
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 31 Mar 2009 21:03:34 +0200, Panslavista napisał(a):

Do przetworów, domowego piwa itd. Pranie i zmywanie byłoby bardzo drogie
biorąc pod uwagę cenę wody gdy na 1 litr wody z RO przypada 4 litry wody
odpadowej...

A ile kosztuje 4 kg proszku?

Data: 2009-03-31 19:06:51
Autor: Artur Lew
Adam Płaszczyca wrote:
Na wydajność membrany, na pojemność zbiornika ciśnieniowego i kolor ;)
Dodam tylko ze wszelkie reklamy typu ze "nasza firmowa membrana jest
opatentowana i lepsza od konkurencji" nie maja sensu.
Na swiece w chwili obecnej membrany RO robi tylko General Electric.
I faktycznie roznia sie kolorem w zaleznosci od wydajnosci :)

Data: 2009-03-31 23:59:39
Autor: Tomasz Finke
Artur Lew pisze:

Na swiece w chwili obecnej membrany RO robi tylko General Electric.

I bliżej nieznana liczba firm z Chin i Tajwanu, wystarczy wrzucić
odpowiednie zapytanie na alibaba.com :)

T.

Data: 2009-03-31 10:13:29
Autor: ZS
Filtr odwróconej osmozy - jaki, gdzie?
Ja kupiłem dla brata 6 stopniowy na allegro 320zł. Potem w mailu dostałem ze bezposrednio na stronie mają taniej o 20zł:) czyli przesyłkę.Uzywam swoj od 4 lat. Raz na rok zmieniam tylko filtry za 50zł zestaw z mineralizatorem.