Filtr oleju- ile Nm

Data: 2011-11-12 16:39:12
Autor: Janko Walski
Filtr oleju- ile Nm
Witam.
Mam pytanie troche mechaniczno-praktyczne. Jest sobie plastikowa obudowa filtra oleju (wklad papierowy), silnik Hondy 2.2 i-ctdi.
Na obudownie jest napisane aby dokrecic momentem 25Nm.
Nie zamierzam kupowac klucza dynamometrycznego zeby raz na rok dokrecic filtr oleju.
Czy ktos moglby mi powiedziec ile to jest 25Nm w praktyce. Czy z taka sila dokreca sie ręką zwykly, metalowy filtr oleju.
Obudowe filtra odkreca sie specjalnym kluczem- nasadkÄ… z otworem na grzechotke.
Wiem ze trudno jest opisac siłe, niemniej jednak chcialbym miec mniej wiecej pojecie jakiej sily uzyc do przykrecenia wspomnianej obudowy aby nic nie uszkodzic.
Mam nadzieje ze udalo mi sie opisac o co mi chodzi.
Pozdrawiam
JK

Data: 2011-11-12 17:43:29
Autor: Przemysław Czaja
Filtr oleju- ile Nm

UĹĽytkownik "Janko Walski"

dokreca sie ręką zwykly, metalowy filtr oleju.

Myślisz, że plastikowy trzeba mocniej "przywalić"?
Sam sobie chyba odpowiedziałeś na pytanie - dokręć filtr tak jak każdy inny ręką - myślę, że nie jesteś w ten sposób w stanie "przekręcić" gwintu i skoro w metalowym taka siła wystarczy, to w plastiku będzie tak samo w końcu to uszczelka "trzyma"

Data: 2011-11-13 20:28:20
Autor: Agent
Filtr oleju- ile Nm

Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j9m7pe$neh$1mx1.internetia.pl...

UĹĽytkownik "Janko Walski"

[...]

Na górze tej platikowej puszki jest nakrętka pod klucz bodajze 32. Ręką będzie trochę za słabo.

Data: 2011-11-12 18:02:48
Autor: AZ
Filtr oleju- ile Nm
On 2011-11-12, Janko Walski <kichu24@onet.pl> wrote:

[...]

Watpie zebys reka dokrecil 25 Nm. 25 Nm to jakbys na metrowej rurze
powiesil ~2,5kg. Wiec duza grzechotka to nie jest jakos mocno, po prostu
z wyczuciem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-13 17:48:26
Autor: Olo
Filtr oleju- ile Nm
On 2011-11-12 17:39, Janko Walski wrote:
Witam.
[...]
sila dokreca sie ręk± zwykly, metalowy filtr oleju.
Obudowe filtra odkreca sie specjalnym kluczem- nasadk± z otworem na

z wyczuciem dokręć i tyle bez jaj...

Data: 2011-11-13 19:18:44
Autor: Janko Walski
Filtr oleju- ile Nm
Użytkownik "Olo"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j9oscp$g2o$1@news.onet.pl...

On 2011-11-12 17:39, Janko Walski wrote:
Witam.
[...]

Moze mi sie wydaje ale wyczuwam ironie.
Chodzi mi o to czy obudowa filtra ma byc dokrecona lekko tak jak dokreca sie filtr oleju ręk± czy tez z wyczuciem ale jednak kluczem.
Mialem okazje odkrecac filtr oleju dokrecony kluczem. Pomogla dopiero metrowa zabka i zgniecenie obudowy aby uszczelka odpuscila.

Data: 2011-11-13 20:30:46
Autor: Agent
Filtr oleju- ile Nm

Użytkownik "Janko Walski" <kichu24@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j9p55v$e91$1news.onet.pl...

On 2011-11-12 17:39, Janko Walski wrote:
Witam.
[...]

Dokręc kluczem ale lekko. I wiesz nikt Ci tu precyzyjnie nie okresli jak to ma być bo chyba sobie wyobrażasz że klucze maja różne długo¶ci nie mówi±c już o wyczuciu "lekko"

Data: 2011-11-13 21:25:43
Autor: AZ
Filtr oleju- ile Nm
On 2011-11-13, Janko Walski <kichu24@onet.pl> wrote:

Moze mi sie wydaje ale wyczuwam ironie.
Chodzi mi o to czy obudowa filtra ma byc dokrecona lekko tak jak dokreca sie filtr oleju ręką czy tez z wyczuciem ale jednak kluczem.
Mialem okazje odkrecac filtr oleju dokrecony kluczem. Pomogla dopiero metrowa zabka i zgniecenie obudowy aby uszczelka odpuscila.

Filtry takie metalowe dokreca sie reka a nie zadnym kluczem. Odkreca sie
jedynie kluczem. Musialbys pokazac jak ten Twoj wyglada, ale jezeli ma
byc klucz i 25 Nm to reka bedzie za slabo.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-13 21:41:32
Autor: Janko Walski
Filtr oleju- ile Nm
Filtry takie metalowe dokreca sie reka a nie zadnym kluczem. Odkreca sie
jedynie kluczem. Musialbys pokazac jak ten Twoj wyglada, ale jezeli ma
byc klucz i 25 Nm to reka bedzie za slabo.

Dokladnie tak jak ten.
http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=16369,16371,16373,16375&npl=17SJD501&_nplgrp=1&nplblk=E__4310

Przy okazji czy uszczelki filtra zawsze smaruje sie olejem przed przykreceniem?
Do tego filtra przychodza trzy cieniutkie oringi.

Data: 2011-11-13 23:30:06
Autor: AZ
Filtr oleju- ile Nm
On 2011-11-13, Janko Walski <kichu24@onet.pl> wrote:

Dokladnie tak jak ten.
[...]

Zakrec to kluczem tak jak pisza, bo to nie filtr tylko obudowa filtra.
Szkoda by bylo, zeby Ci sie to w jezdzie wykrecilo. Uszczelki smaruje
sie zawsze zeby lepiej bylo to zakrecic, bez obawy o "skrecenie" oringa
gdy sie przyklei i mocniej pociagnie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-15 15:24:07
Autor: Olo
Filtr oleju- ile Nm
On 2011-11-13 22:41, Janko Walski wrote:
[...]

ja bym to dokręcił na czuja i tyle, żadnej ironii w tym nie ma, to jest obudowa filtra wkręcana od góry, więc raczej małe prawdopodoieństwo że się odkręci. Albo dokręć ręk± i podjedĽ gdzie¶ na warsztat niech Ci jaki¶ marian dokręci z tym momentem i tyle.

Filtr oleju- ile Nm