Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. SkÄ…d te ceny ?

Data: 2012-05-10 20:08:26
Autor: Jacek
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. SkÄ…d te ceny ?
Do Fiata Doblo 1,9D wolnossącego filtr paliwa kosztuje ok. 55 zł
do tego samego Fiata z silnikiem 1,9JTD filtr paliwa kosztuje ok. 300 zł.
Na zewnątrz filtry różnią się tylko elektrycznym zaworem odwadniającym, który (ciekawostka) nie jest sprzedawany razem z filtrem, tylko trzeba go przełożyć ze starego filtra.
Czy jest jakieś techniczne/logiczne uzasadnienie takiej różnicy w cenie filtra oleju napędowego do wersji z turbo w porównaniu do silnika wolnossącego?
Jacek

Data: 2012-05-10 22:30:20
Autor: BartekK
W dniu 2012-05-10 20:08, Jacek pisze:
[...]
wolnossÄ…cego?
Nie tyle turbo/brak turbo.
JTD = common rail, tam przeważnie jest cały zestaw pomp paliwa, pierwsza w zbiorniku, druga gdzieś pod siedzeniem kierowcy, trzecia - pompa wysokiego ciśnienia przy silniku. Filtr siedzi przeważnie za drugą pompą i pracuje przy znacznie wyższych ciśnieniach niż w "zwykłym" dieslu gdzie jest tylko pompa w zbiorniku.

Data: 2012-05-10 23:09:25
Autor: Bartek
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Sk±d te ceny?
U¿ytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:joh8ks$e4s$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-05-10 20:08, Jacek pisze:
Do Fiata Doblo 1,9D wolnoss±cego filtr paliwa kosztuje ok. 55 z³
do tego samego Fiata z silnikiem 1,9JTD filtr paliwa kosztuje ok. 300 z³.
Na zewn±trz filtry ró¿ni± siê tylko elektrycznym zaworem odwadniaj±cym,
który (ciekawostka) nie jest sprzedawany razem z filtrem, tylko trzeba
go prze³o¿yæ ze starego filtra.
Czy jest jakie¶ techniczne/logiczne uzasadnienie takiej ró¿nicy w cenie
filtra oleju napêdowego do wersji z turbo w porównaniu do silnika
wolnoss±cego?
Nie tyle turbo/brak turbo.
JTD = common rail, tam przewa¿nie jest ca³y zestaw pomp paliwa, pierwsza w zbiorniku, druga gdzie¶ pod siedzeniem kierowcy, trzecia - pompa wysokiego ci¶nienia przy silniku. Filtr siedzi przewa¿nie za drug± pomp± i pracuje przy znacznie wy¿szych ci¶nieniach ni¿ w "zwyk³ym" dieslu gdzie jest tylko pompa w zbiorniku.

wiesz, w jtd, s± dwie pompy - przynajmniej w tych starszych - w baku i pompa cr. ;)

co¶ dziwnego - warto by kolega podal rok, vin auta, to sprawdzimy sk±d on takie ceny ma i dlaczego/.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2012-05-10 23:07:23
Autor: Bartek
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Sk±d te ceny?
U¿ytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:joh06m$p38$1news.task.gda.pl...
Do Fiata Doblo 1,9D wolnoss±cego filtr paliwa kosztuje ok. 55 z³
do tego samego Fiata z silnikiem 1,9JTD filtr paliwa kosztuje ok. 300 z³.
Na zewn±trz filtry ró¿ni± siê tylko elektrycznym zaworem odwadniaj±cym, który (ciekawostka) nie jest sprzedawany razem z filtrem, tylko trzeba go prze³o¿yæ ze starego filtra.
Czy jest jakie¶ techniczne/logiczne uzasadnienie takiej ró¿nicy w cenie filtra oleju napêdowego do wersji z turbo w porównaniu do silnika wolnoss±cego?

 hmm, jaki rocznik tego auta? albo vin podaj, bo ... co¶ dziwnego.
ja za filtr paliwa do 2.4 jtd, placilem cos kolo 50 zl.  z tego co wiem do 1.9 jtd [8v] ceny s± podobne.
czy w tym twoim aucie nie jest takm, ¿e wymienny jest wklad, a ty sprawdzasz ceny ca³ego filtra? np wraz z podstaw± - mocowaniem filtra?

podaj vin, zobaczê za ile ja mogê taki filtr kupiæ.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2012-05-11 08:18:58
Autor: PaweL
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Sk±d te ceny?
Najnowsze trendy w filtrach oleju napaedowego nakazuj± produkowaæ jednorazowe kompletne filtry razem z obudow±. Co podnosi cenê.

Data: 2012-05-11 09:28:00
Autor: Jacek
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. SkÄ…d te c eny?
Dla uściślenia.
Mam Doblo 1,9 Multijet 120 KM rocznik 2008
VIN ZFA22300005544995.
Ten drogi filtr w porównaniu z filtrem do Doblo 1,9 D 63 KM rocznik 2002 nie różni się na oko poza ceną niczym. Jeden 277 zł drugi 52 zł
Na pewno filtr nie pracuje na wyższym ciśnieniu, bo ma identyczne plastikowe przyłącza, identyczny kształt i jednakową grubość blachy.
Zrozumiałbym, gdyby ten drogi filtr sprzedawali razem z elektrycznym ustrojstwem odwadniania wkręcanym pod filtrem, czyli tak, jak jest w aucie, a sprzedają z plastikową nakrętką do ręcznego spuszczania wody, a elektryczne "paści" każą przekręcić ze starego filtra (informacje z ASO Tychy).
Filtr, który kupiłem na też ciekawy napis na pudełku "Genuine part - ricambi originali" i do tego Made in China. Numer części 0077363657.

Teraz nie wiem, czy to ja czegoś nie rozumiem, czy może Multijet wymaga jakichś lepszych filtrów. A może po prostu, jak ktoś kupuje 1,9 D 63 KM to od razu widać, że gołodupiec i trzeba dać mu tańsze części, a jak sobie kupił "wypasionego" Mulitjeta 120 KM to można mu głębiej zajrzeć do kieszeni?
Jacek

Data: 2012-05-11 09:36:44
Autor: Jacek
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. SkÄ…d te c eny?
http://tinyurl.com/c78f9ul

Tak wygląda ten nieszczęsny filtr
Jacek

Data: 2012-05-11 09:47:00
Autor: Cavallino

Użytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Filtr, który kupiłem na też ciekawy napis na pudełku "Genuine part - ricambi originali" i do tego Made in China. Numer części 0077363657.

Nie ma zamienników?

Data: 2012-05-11 09:51:42
Autor: Jacek
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. SkÄ…d te c eny?
W dniu 2012-05-11 09:47, Cavallino pisze:

Nie ma zamienników?
Albo nie ma, albo nie umiem szukać.
W sklepach z częściami znaleźli ten filtr po numerze VIN za ok 300 zł i do tego na zamówienie. Kupiłem więc w końcu w ASO.
Jacek

Data: 2012-05-11 11:43:48
Autor: Bartek
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Sk±d te ceny?
U¿ytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:joigeb$mt8$1news.task.gda.pl...
W dniu 2012-05-11 09:47, Cavallino pisze:

Nie ma zamienników?
Albo nie ma, albo nie umiem szukaæ.
W sklepach z czê¶ciami znale¼li ten filtr po numerze VIN za ok 300 z³ i do tego na zamówienie. Kupi³em wiêc w koñcu w ASO.

FILTR
hart - 92z³
mann - 197z³
filtron - 146z³
purflux - 187z³

nie wiem jak paliwowe, ale powietrzne hart jakie widzialem wygladaja lepiej ni¿ nie jeden firmowy filtr.

a co -zareklamujê, :-)\
www.autofanty.pl

;)

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2012-05-12 09:39:07
Autor: Cavallino
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Sk±d te ceny?

U¿ytkownik "Bartek" <NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:join0c$aso$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No tak mi siê wydawa³o, ¿e kolega nie w³o¿y³ nawet minimum pracy w wyszukiwanie, tylko da³ siê wydymaæ ASO jak dziecko.

Data: 2012-05-12 09:58:49
Autor: Jacek
W dniu 2012-05-12 09:39, Cavallino pisze:

No tak mi siê wydawa³o, ¿e kolega nie w³o¿y³ nawet minimum pracy w
wyszukiwanie, tylko da³ siê wydymaæ ASO jak dziecko.
Dymianie dymaniem, ale nadal nie wiem, czym siê ró¿ni ten zas...y filtr od filtra za 52 z³. Czy za³o¿enie filtra od diesla 1,9 D do 1,9 Multijet spowoduje jakie¶ problemy?
Zauwa¿, ¿e wszystkie proponowane tu filtry zamienniki s± i tak 2 x dro¿sze.
Jacek

Data: 2012-05-13 18:39:06
Autor: Cavallino
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Sk±d te ceny?

U¿ytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jol57l$ke8$1@news.task.gda.pl...
[...]

A co to za ró¿nica?
Widaæ siê ró¿ni i tyle.

Czy za³o¿enie filtra od diesla 1,9 D do 1,9 Multijet spowoduje jakie¶ problemy?
Zauwa¿, ¿e wszystkie proponowane tu filtry zamienniki s± i tak 2 x dro¿sze.

Ale kilka razy tañsze ni¿ to samo markowane logo Fiata.
Mnie to wystarcza.

Data: 2012-05-13 20:51:25
Autor: Jacek
W dniu 2012-05-13 18:39, Cavallino pisze:

Ale kilka razy tañsze ni¿ to samo markowane logo Fiata.
Mnie to wystarcza.
Pi....lisz
kilka to od 3 do 9
http://pl.wiktionary.org/wiki/kilka
a tu ró¿nica jest w ka¿dym przypadku poni¿ej grubo poni¿ej 3.
Nadal nie wiem, czym siê te filtry ró¿ni±.
Jacek

Data: 2012-05-13 22:27:36
Autor: Cavallino
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Sk±d te ceny?

U¿ytkownik "Jacek" <niematakiegonumer@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:joovr8$pjl$1@news.task.gda.pl...
[...]

Ciekawe,  277/92 z³ wychodzi Ci grubo mniej ni¿ 3? ;-)

Nadal nie wiem, czym siê te filtry ró¿ni±.

A po Ci to wiedzieæ?
Producent filtrów ma wiedzieæ.

Data: 2012-05-13 19:01:28
Autor: jerzu
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Sk±d te ceny?
On Fri, 11 May 2012 11:43:48 +0200, "Bartek"
<NIESPAMUJsmietnik1@poczta.fm> wrote:

www.autofanty.pl

Znajomy sprzedawca :P

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-05-13 22:50:08
Autor: Tomasz Pyra
On Fri, 11 May 2012 11:43:48 +0200, Bartek wrote:

[...]

A jeste¶ pewien tego Harta (ceny albo tego ¿e to faktycznie bêdzie filtr
pasuj±cy do tego silnika, a nie jaki¶ b³±d w katalogu)?

Bo jak patrzê w inne katalogi, to reszta producentów których poda³e¶ siê
zgadza, ceny te¿, ale Harta (ani ¿adnego innego tañszego od Filtrona/JC
Premium/Kagera itp.) nie widzê.

I ogólnie ka¿dy producent który ma filtr do Multijeta i 1.9D to do
Multijeta jest znacznie (ze 2-3x) dro¿szy od 1.9D.

Co do ró¿nic w cenie, to IMO jednak co¶ tam musi byæ w filtrze co wp³ywa na
jego cenê - stawiam ¿e inne wymogi dotycz±ce filtracji skutkuj± innymi
materia³ami we wnêtrzno¶ciach.

Bo to ¿e ceny w ASO bywaj± bez zwi±zku z warto¶ci± produktu, a jedynie
klas± samochodu to jedno, ale przy zamiennikach to takie co¶ ju¿ nie dzia³a
(a na pewno nie w takim stopniu), zw³aszcza ¿e zamienniki najczê¶ciej maj±
du¿o d³u¿sz± listê marek i modeli do których pasuj±.

Data: 2012-05-13 22:57:04
Autor: Cavallino
Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. Sk±d te ceny?

U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Co do ró¿nic w cenie, to IMO jednak co¶ tam musi byæ w filtrze co wp³ywa na
jego cenê - stawiam ¿e inne wymogi dotycz±ce filtracji skutkuj± innymi
materia³ami we wnêtrzno¶ciach.

To co zwyk³y diesel przepali bez problemu, w du¿o delikatniejszym common-railu mo¿e spowodowaæ uszkodzenie uk³adu, wiêc nie dziwota, ¿e jest tak jak piszesz.

Filtr paliwa do fiatowskiego diesla. SkÄ…d te ceny ?