Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.

Data: 2014-01-04 04:47:52
Autor: 666
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Kusi mnie zakup i monta¿ filtra RO.
Sprowadzaj±c ze Stanów mo¿na siê zmie¶ciæ w cenie powiedzmy 600 z³ (ju¿ z wysy³k± do Polski) za kompletny filtr (filtr 5 elementowy, manifold, zbiornik, orurowanie, wylewka) o wydajno¶ci 50-75 galonów dziennie.
A mo¿e warto siê rozejrzeæ po krajowym rynku?
Ciekawi mnie te¿ oszacowanie zu¿ycia wody w warunkach warszawskich (Wodoci±g Pó³nocny).
Czy da siê zmie¶ciæ w zu¿yciu 2-4 litrów wody straconej do kanalizacji na 1 litr wody przefiltrowanej?
A mo¿e te proporcje s± znacznie mniej korzystne?
Oszacujmy:
Pobór dziennie ¶rednio 30 litrów wody przefiltrowanej (cz³owiek to nie koñ ;-))
Woda zu¿yta na przep³ukanie filtra 120 litrów.
Razem od 4,5 m3 w górê zu¿ycia wody pitnej (i ¶cieków.)
To niema³o przy obecnych cenach wody (zamiast za 1 m3 zap³aciæ za 4,5 m3 miesiêcznie).
Kawa, herbata, zupy, ry¿, kasze, woda do picia (szczególnie w lecie) zamiast butelkowanej lub zamiast przegotowanej, lodu nie robimy.
Konieczno¶ci gotowania makaronu czy ziemniaków w wodzie odfiltrowanej nie widzê.
Bonus (niema³y!) to brak konieczno¶ci odkamieniania ekspresów i czajników.
Tej wody zrzucanej przez filtr do kanalizacji to w bloku nie ma za bardzo jak uratowaæ, w domku to mo¿na by j± do podlewania itp. skierowac.
Gdyby wod± z filtra RO da³o siê nape³niæ zmywarkê co najmniej do ostatniego p³ukania (no nie jeste¶my w stanie umyæ w zmywarce kieliszków bez zostawionych ¶ladów po wodzie, przynajmniej ¶ladu tej jednej jedynej ostatniej kropli) to by³by jeszcze jeden bonusik ;-))
A nawet pralkê do ostatniego p³ukania, ale to ju¿ za daleko od filtra stoi.
Jakie s± Wasze do¶wiadczenia z filtrami RO (mam na my¶li filtry podszafkowe, a nie wisz±ce gdzie¶ tam w ³azience dla taniej wody do akwarium).

Data: 2014-01-03 23:04:06
Autor: S³awomir Kurek
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
W dniu sobota, 4 stycznia 2014 04:47:52 UTC+1 u¿ytkownik  666 napisa³:
Kusi mnie zakup i monta� filtra RO.

Sprowadzaj�c ze Stan�w mo�na si� zmie�ci� w cenie powiedzmy 600 z� (ju� z wysy�k� do Polski) za kompletny filtr (filtr 5 elementowy, manifold, zbiornik, orurowanie, wylewka) o wydajno�ci 50-75 galon�w dziennie.

A mo�e warto si� rozejrze� po krajowym rynku?

Moim zdaniem nie ma ucieczki przed RO, wiêc kwestia tylko wyboru, czy montujemy trabanta, czy mercedesa.
Ja zachêcam do przyjrzenia siê ofercie http://www.bestwater.de
Na tej stronie jest do ¶ci±gniêcia prospekt po polsku.

Data: 2014-01-06 22:30:59
Autor: Kris
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
W dniu sobota, 4 stycznia 2014 08:04:06 UTC+1 u¿ytkownik S³awomir Kurek napisa³:

[...]

Ja pierdzielê, wcze¶niej bora bora a teraz jakimi¶ badziewnymi filtrami spamujesz.

Data: 2014-01-04 10:23:01
Autor: Qlfon
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.

Mo¿e moje 0,03 z³.
Akurat u¿ywam wody RO do akwarium morskiego i nie bardzo widzê dlaczego mia³aby byæ tania a instalacja inna:) Nie jest tania bo na ka¿dy litr po RO i dodatkowo DI spokojnie 3-4 litry odcieku. Mo¿na to zmniejszyæ zwiêkszaj±c ci¶nienie przed membran± specjaln± pompk± do instalacji RO.
A instalacja technicznie jest identyczna, no mo¿e bez dodatkowej wylewki i zbiornika na urobek. A co do wykorzystania odcieku - je¶li masz mo¿liwo¶æ to podci±gnij odciek do sp³uczki i tam zabezpiecz go dodatkowym zaworem p³ywakowym.

--
Qlfon, Lublin

Data: 2014-01-04 14:18:40
Autor: Przyjazny
On 2014-01-04 03:47,  666 <j.666@gazeta.pl> wrote:
Kusi mnie zakup i monta¿ filtra RO.
[...]
Ciekawi mnie te¿ oszacowanie zu¿ycia wody w warunkach warszawskich (Wodoci±g Pó³nocny).

Do zwyk³ego spo¿ycia jest to rzecz zbêdna w danych warunkach. Zwyk³y
filtr wêglowy wystarczy, bo chloru sporo, ale poza tym ca³kiem smaczna
woda.

Data: 2014-01-04 14:26:38
Autor: masti
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Dnia pięknego Sat, 04 Jan 2014 14:18:40 +0000 osobnik zwany Przyjazny

On 2014-01-04 03:47,  666 <j.666@gazeta.pl> wrote:
Kusi mnie zakup i montaż filtra RO.
[...]
Ciekawi mnie też oszacowanie zużycia wody w warunkach warszawskich
(Wodociąg Północny).

Do zwykłego spożycia jest to rzecz zbędna w danych warunkach. Zwykły
filtr węglowy wystarczy, bo chloru sporo, ale poza tym całkiem smaczna
woda.

jakiego chloru?
Woda wodociągowa w Warszawie jest lepsza od źródlanej.
No chyba, że masz zasyfiałe rury

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-04 16:48:54
Autor: 666
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
"Lepsza" to pojęcie względne, czajnik czy akwarium zarastają kamieniem błyskawicznie.

-- -- -
Woda wodociągowa w Warszawie jest lepsza od źródlanej.

Data: 2014-01-04 12:54:56
Autor: kogutek444
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
W dniu sobota, 4 stycznia 2014 16:48:54 UTC+1 u¿ytkownik  666 napisa³:
"Lepsza" to pojêcie wzglêdne, czajnik czy akwarium zarastaj± kamieniem b³yskawicznie.

-- -- -

> Woda wodoci±gowa w Warszawie jest lepsza od ¼ródlanej.

Pierdolisz go¶ciu a temat jest spamerski. Pisane by³o o akwarium morskim. Do takiego akwarium u¿ywa siê jako bazy wody demi. Poza tym w temperaturze jaka jest w akwarium kamieñ z wody z kranu nie mo¿e siê wytr±ciæ. Po unowocze¶nieniu stacji uzdatniania wody, dziêki pieni±dzom z UE. Zyska³a takie parametry ze nadaje siê do picia bez przegotowania. W £odzi parametry wody bij± na g³owê wody mineralne sprzedawane w sklepach. Budowanie w Polsce wodoci±gów tam gdzie ich nie by³o Unia uzna³a za temat priorytetowy. Oczywi¶cie mog± istnieæ rejony ¿e jeszcze nie zbudowali wodoci±gu, ale za chwilê zbuduj±.

Data: 2014-01-04 21:08:56
Autor: masti
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Dnia pięknego Sat, 04 Jan 2014 12:54:56 -0800 osobnik zwany kogutek444
napisał:

> Woda wodociągowa w Warszawie jest lepsza od źródlanej.

Pierdolisz gościu

znowu ic więcej nie umiesz niż bluzgi. A teraz możesz spróbować to udowodnić.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-04 13:10:55
Autor: kogutek444
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
W dniu sobota, 4 stycznia 2014 22:08:56 UTC+1 u¿ytkownik masti napisa³:
Dnia piêknego Sat, 04 Jan 2014 12:54:56 -0800 osobnik zwany kogutek444

napisa³:

mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Mogê ale nie muszê. Ty tez mo¿esz spadaæ na bambus.

Data: 2014-01-04 21:18:36
Autor: masti
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Dnia pięknego Sat, 04 Jan 2014 13:10:55 -0800 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Mogę ale nie muszę. Ty tez możesz spadać na bambus.

Ocywiście. Możesz dalej udowadniać, że jesteś chamem i idiotą.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-05 08:17:51
Autor: 666
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Namnożyło się w usenecie chamów różnej masti.

-- -- -
znowu ic więcej nie umiesz niż bluzgi.

Data: 2014-01-06 02:34:53
Autor: Kamikazee
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
W dniu 2014-01-05 08:17,  666 pisze:
Namno¿y³o siê w usenecie chamów ró¿nej masti.

-- -- -
znowu ic wiêcej nie umiesz ni¿ bluzgi.

Odpowied¼: bo zak³óca naturaln± kolejno¶æ czytania.
Pytanie: dlaczego?
Odpowied¼: odpowiadanie nad cytatami.
Pytanie: co jest najbardziej denerwuj±ce w usenecie?

Data: 2014-01-04 22:32:18
Autor: Ikselka
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Dnia Sat, 4 Jan 2014 12:54:56 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com napisał(a):

Budowanie w Polsce wodociągów tam gdzie ich nie było Unia uznała za temat priorytetowy. Oczywiście mogą istnieć rejony że jeszcze nie zbudowali wodociągu, ale za chwilę zbudują.

Tak, głupcy tacy jak ty jaraą się tym "bogactwem" - nie będzie już żadnych
prywatnych studni, jak nie ma już (praktycznie - bo z ponad sześćdziesięciu
zostało 6) polskich cukrowni. Za chwilę zamkniemy jeszcze sami sobie (po
nakazie unijnym, a jakże) kopalnie, które się po paru latach rozpadną i
będą nie do odbudowania w razie konieczności. I walutę swoją oddamy za
euro, żeby nam Unia mogła dyktować swoje bankowe i finansowe warunki.
Ludziom przyzwyczajonym do wygody i forsy płynącej od dobrej CiociUnii i do
energii od wujka Putina można będzie już wtedy nakazać, zakazać, odebrać co
się tylko żywnie "dobrodziejom" umyśli - wystarczy tylko z dnia na dzień
odciąć naród od mięsa (znieść dopłaty dla wielkich hodowców - wielkie
gospodarstwa hodowlane natychmiast padną, małych już praktycznie nie ma),
podnieść ceny prądu, gazu, cukru, mąki i chleba i nawet już zaborow ani
okupacji nie będzie trzeba...
--
XL
"Przypadek – to Bóg przechadzający się incognito." A. Einstein

Data: 2014-01-04 16:35:42
Autor: masti
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Dnia piÄ™knego Sat, 04 Jan 2014 16:48:54 +0100 osobnik zwany  666 napisaÅ‚:
Woda wodociągowa w Warszawie jest lepsza od źródlanej.

"Lepsza" to pojęcie względne, czajnik czy akwarium zarastają kamieniem
błyskawicznie.

lepsza to nie jest pojęcie względne. jest czysta chemicznie i biologicznie. To o czym mówisz to "twardość" wody.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-04 19:55:59
Autor: 666
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Ja wiem o czym ja mówię, a Ty sugerujesz, że herbata, kawa czy mleko dla noworodka zrobione na warszawskiej kranówce są "lepsze" od zrobionej na wodzie źródlanej.

Oczywiście Ty masz pewność, że wodociągi nie dodają do wody żadnych srodków zapobiegających korozji rur jak również że wodociągi nie utrzymują sztucznie zasadowego odczynu wody i wysokiego zawapnienia - znów żeby zapobiegac korozji instalacji.

De gustibus ..., tak czy inaczej smacznego Ci życzę i Twoim dzieciom.

A ten osad ze swojego czajnika pijesz do dna (przecież "zdrowy", może Twoje kości buduje?) czy odlewasz?

-- -- -

Data: 2014-01-04 20:26:42
Autor: masti
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Dnia piÄ™knego Sat, 04 Jan 2014 19:55:59 +0100 osobnik zwany  666 napisaÅ‚:

Ja wiem o czym ja mówię, a Ty sugerujesz, że herbata, kawa czy mleko dla
noworodka zrobione na warszawskiej kranówce są "lepsze" od zrobionej na
wodzie źródlanej.

tak

Oczywiście Ty masz pewność, że wodociągi nie dodają do wody żadnych
srodków zapobiegających korozji rur

tak

PS: pisz pod cytatem

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-05 08:15:22
Autor: 666
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
No to przekonaj jeszcze Instytut Matki i Dziecka, że mleko dla niemowlat należy robic na warszawskiej kranówce.

-- -- -
tak

Data: 2014-01-05 13:49:09
Autor: JK
W dniu 2014-01-05 08:15,  666 pisze:
No to przekonaj jeszcze Instytut Matki i Dziecka, że mleko dla niemowlat
należy robic na warszawskiej kranówce.

A co IMiD ma do jakości wody?
Czy w swej naiwności sądzisz, że ta instytucja bada *jakąkolwiek* wodę?
Ktoś zapłacił i dostał "rekomendację". Skąd ty czerpiesz wiedzę, z reklam?

JK

Data: 2014-01-05 17:07:14
Autor: 666
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Tak.
Na niektórych wodach butelkowanych jest atest Instytutu Matki i Dziecka.

-- -- -

Data: 2014-01-06 13:26:32
Autor: masti
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Dnia piÄ™knego Sun, 05 Jan 2014 17:07:14 +0100 osobnik zwany  666 napisaÅ‚:

Tak.
Na niektórych wodach butelkowanych jest atest Instytutu Matki i Dziecka.

to teraz weź skład tej wody i porównaj z Warszawską kranówką. Dla ułatwienia:
<http://mpwik.com.pl/dla-klienta/woda/archiwum-jakosci-wody/zaklad-
polnocny-listopad-2013>
<http://mpwik.com.pl/dla-klienta/woda/archiwum-jakosci-wody/wodociag-
centralny-suw-filtry-listopad-2013>
<http://mpwik.com.pl/dla-klienta/woda/archiwum-jakosci-wody/zaklad-
centralny-suw-praga-listopad-2013>

PS: Zacznij wreszcie pisać pod cytatem

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-06 15:00:23
Autor: JK
W dniu 2014-01-05 17:07,  666 pisze:
[...]

Pokaż taki atest :-)
A potem poczytaj o BPA. DajÄ…c dziecku wodÄ™ butelkowanÄ…, krzywdzisz je.

JK

Data: 2014-01-06 16:29:01
Autor: 666
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Np. Nestle Aquarel

-- -- -
Pokaż taki atest

Data: 2014-01-06 15:50:18
Autor: masti
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Dnia piÄ™knego Mon, 06 Jan 2014 16:29:01 +0100 osobnik zwany  666 napisaÅ‚:

Np. Nestle Aquarel

to jest reminalizowana destylatka. wyjÄ…tkowy syf

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-06 18:12:44
Autor: JK
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
W dniu 2014-01-06 16:29,  666 pisze:
Np. Nestle Aquarel

-- -- -
Pokaż taki atest

A gdzie ten atest? Nazwa produktu niewiele mi mówi.

JK

Data: 2014-01-06 02:35:19
Autor: Kamikazee
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
W dniu 2014-01-05 08:15,  666 pisze:
No to przekonaj jeszcze Instytut Matki i Dziecka, ¿e mleko dla niemowlat
nale¿y robic na warszawskiej kranówce.

-- -- -
tak

Data: 2014-01-09 08:58:21
Autor: Miroo
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
W dniu 2014-01-05 08:15,  666 pisze:
No to przekonaj jeszcze Instytut Matki i Dziecka, że mleko dla niemowlat
należy robic na warszawskiej kranówce.

Czytałem kiedyś o dwóch pracownikach jakiegoś uniwersytetu, którzy założyli "instytut" albo "towarzystwo", które sprzedawało prawo do umieszczenia na opakowaniu towaru znaczka "rekomendowane przez ...".
A że nazwa była chwytliwa, a znaczek ładny, to wielu producentów się skusiło, a pieniążki wpływały bez wysiłku.

Mój kolega, prowadzący działalność gospodarczą, co kilka dni odbierał telefon od bodajże "Rzetelna Firma" z propozycją wykupienia prawa do używania tego logo.

Rekomendacje i rzetelność się teraz po prostu kupuje i często nie ma to związku z rzeczywistością.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-09 09:23:45
Autor: 666
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Nikt nie zabrania, żebyś SWOJE dziecko poił nieprzegotowaną warszawską kranówą, w tym także w okresie zakwitu glonów w Wiśle (o wielkim rozwolnieniu w Krakowie, Sandomierzu, Puławach i Kazimierzu nie wspominając).

Smacznego.

No chyba, że je kurator odbierze.

-- -- -

Data: 2014-01-09 10:55:18
Autor: Miroo
W dniu 2014-01-09 09:23,  666 pisze:
Nikt nie zabrania, żebyś SWOJE dziecko poił nieprzegotowaną warszawską
kranówą, w tym także w okresie zakwitu glonów w Wiśle (o wielkim
rozwolnieniu w Krakowie, Sandomierzu, Puławach i Kazimierzu nie
wspominajÄ…c).

Smacznego.

No chyba, że je kurator odbierze.

Mnie odpowiadasz? Nie widzę związku i nie mieszkam w Warszawie. Nigdzie też nie twierdziłem, że wolę pić i dać dziecku nieprzegotowaną wodę z kranu.

A co do wody butelkowanej - kiedyś była afera, że Coca-Cola swoją wodę "mineralną" (a może "źródlaną") brała prosto z kranu. I nie jest to żaden wyjątek na rynku.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-09 04:25:56
Autor: kogutek444
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
W dniu czwartek, 9 stycznia 2014 10:55:18 UTC+1 u¿ytkownik Miroo napisa³:
W dniu 2014-01-09 09:23,  666 pisze:

> Nikt nie zabrania, ¿eby¶ SWOJE dziecko poi³ nieprzegotowan± warszawsk±

> kranów±, w tym tak¿e w okresie zakwitu glonów w Wi¶le (o wielkim

> rozwolnieniu w Krakowie, Sandomierzu, Pu³awach i Kazimierzu nie

> wspominaj±c).

> Smacznego.

> No chyba, ¿e je kurator odbierze.

Mnie odpowiadasz? Nie widzê zwi±zku i nie mieszkam w Warszawie. Nigdzie te¿ nie twierdzi³em, ¿e wolê piæ i daæ dziecku nieprzegotowan± wodê z kranu.

A co do wody butelkowanej - kiedy¶ by³a afera, ¿e Coca-Cola swoj± wodê "mineraln±" (a mo¿e "¼ródlan±") bra³a prosto z kranu. I nie jest to ¿aden wyj±tek na rynku.

Pozdrawiam

W` £odzi robi± jak±¶ bez kitu. Jedyna gora w £odzi to Rudzka góra. Z beskidem wiele wspólnego nie ma. Ruroci±gu ani kolejki cystern tez nigdy nie zauwa¿y³em.

Data: 2014-01-09 11:25:10
Autor: masti
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Dnia piÄ™knego Thu, 09 Jan 2014 09:23:45 +0100 osobnik zwany  666 napisaÅ‚:

[...]

tak jakby ta woda szła prosto z Wisły do kranów. Filtry Lindleya działają od 1886 czyli już 127 lat

PS: Znalazłeś już dane, o które pytałem na temat składu wód butelkowanych?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-09 20:55:06
Autor: 666
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
A stać Cię na moje usługi??

-- -- -
Znalazłeś już dane, o które pytałem [...] ?

Data: 2014-01-09 20:12:47
Autor: masti
Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.
Dnia piÄ™knego Thu, 09 Jan 2014 20:55:06 +0100 osobnik zwany  666 napisaÅ‚:

A stać Cię na moje usługi??

-- -- -
Znalazłeś już dane, o które pytałem [...] ?

czyli nie znalazłeś tylko trollujesz

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-09 01:22:51
Autor: Adam PÅ‚aszczyca
Dnia Sat, 4 Jan 2014 04:47:52 +0100, 666 napisał(a):

Kusi mnie zakup i montaż filtra RO.
Sprowadzając ze Stanów można się zmieścić w cenie powiedzmy 600 zł (już z wysyłką do Polski) za kompletny filtr (filtr 5 elementowy, manifold, zbiornik, orurowanie, wylewka) o wydajności 50-75 galonów dziennie.

Kupując w Polsce zapłacisz 300zł. --
    /_  _______    Adam 'Trzypion' PÅ‚aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. PachoÅ„skiego 14/22a 31-223 Kraków
 _______/ /_     WywoÅ‚ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    mail: trzypion@oldfield.org.pl GG: 3524356

Filtr podszafkowy odwróconej osmozy.