Filtr powietrza i biegi.

Data: 2012-10-21 15:37:49
Autor: cytrynowy
Filtr powietrza i biegi.
Witam.
Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.)
1. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zatrzymuje się np. na 4 biegu i chce zredukować moge wcisnąć sprzęgło i wbijać do "jedynki"? Czy musze ruszyc z tej 4 i redukować po 1 biegu.
2. Gdzie znajde filter powietrza.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
    Pozdrawiam.

Data: 2012-10-21 17:52:17
Autor: Magic
Filtr powietrza i biegi.
W dniu 2012-10-21 17:37, cytrynowy pisze:
> Witam.
> Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.)

"Myślę więc jestem" :))))

> 1. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zatrzymuje się np. na 4 biegu i chce
> zredukować moge wcisnąć sprzęgło i wbijać do "jedynki"?

Możesz, chociaż łatwiej jest zbijać w dół na dojeździe do zatrzymania.

> Czy musze ruszyc z tej 4 i redukować po 1 biegu.

Ruszenie z 4 może być problematyczne

> 2. Gdzie znajde filter powietrza.

Nie wiem co to filter, ale filtr to np. w sklepie motoryzacyjnym znajdziesz bez problemu.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800.

Data: 2012-10-21 16:30:26
Autor: cytrynowy
Filtr powietrza i biegi.
Magic napisal

> [...]

Ruszenie z 4 może być problematyczne

 > 2. Gdzie znajde filter powietrza.

Nie wiem co to filter, ale filtr to np. w sklepie motoryzacyjnym

Dziękuje za pomoc, ale chodziło nie gdzie znajde filtr powietrza (do kupienia), lecz gdzie jest umieszczony.

Data: 2012-10-22 08:51:01
Autor:
Filtr powietrza i biegi.
Użytkownik "cytrynowy" <roberts@_NOSPAM_spoko.pl> napisał w wiadomości news:f353a0cb6430d30750eb935548f43852$1grupy.scigacz.pl...

Dziękuje za pomoc, ale chodziło nie gdzie znajde filtr powietrza (do kupienia), lecz gdzie jest umieszczony.

No to teraz Ci napiszą, że przed zakupem na półce (albo w pudełku), a po zamontowaniu w motocyklu. Nie przejmuj się trolami, zajrzyj tutaj:
http://www.ultimateparts.net/aprilia/c.php?n=Air-box-Aprilia-RS-50-2006-Aprilia-Parts-and-Spares-Genuine-OEM&i=17764

--
MW

Data: 2012-10-22 12:58:55
Autor: Monster
Filtr powietrza i biegi.
W dniu 2012-10-22 08:51, MW pisze:

No to teraz Ci napiszą, że przed zakupem na półce (albo w pudełku), a po
zamontowaniu w motocyklu. Nie przejmuj się trolami, zajrzyj tutaj:

No toś pojechał,teraz Magic spakuje Faka i pójdzie do innej piaskownicy.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-10-22 14:58:41
Autor: Magic
Filtr powietrza i biegi.
W dniu 2012-10-22 12:58, Monster pisze:
[...]

Spoko, takich cymbałów mam w worze.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800.

Data: 2012-10-22 21:27:20
Autor: Szymon Machel
Filtr powietrza i biegi.

Masz wór? Ciekawe.
Ale faktycznie trzeba się pakować z tej grupy.
Tera cykliści tu rzondzom.

Data: 2012-10-22 21:31:22
Autor: Szymon Machel
Filtr powietrza i biegi.
W dniu 2012-10-22 21:27, Szymon Machel pisze:

Masz wór? Ciekawe.
Ale faktycznie trzeba się pakować z tej grupy.
Tera cykliści tu rzondzom.

  miało być "żondzom" tak to teraz trzeba pisać

Data: 2012-10-22 06:58:00
Autor: Adam Wysocki
Filtr powietrza i biegi.
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

[...]

Redukuj podczas zatrzymywania, a jak się z jakiegoś powodu nie uda (awaryjne hamowanie albo cokolwiek) to zbijaj po zatrzymaniu, delikatnie popuszczając sprzęgło, żeby bieg wskoczył (ale nie na tyle żeby motocykl ruszył). Trudno to wytłumaczyć, musisz to wyczuć.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++

Data: 2012-10-22 14:38:19
Autor: cytrynowy
Filtr powietrza i biegi.
Adam Wysocki napisal

[...]

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, filtr powietrza znaduje sie pod bakiem. Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni. --

Data: 2012-10-23 08:47:40
Autor: Adam Wysocki
Filtr powietrza i biegi.
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.

Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałeś się i stoisz na sprzęgle:

1. Delikatny nacisk na dźwignię skrzyni (cały czas)
2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
3. Gdy wskoczy bieg, wciśnięcie sprzęgła
4. Puszczenie dźwigni i znowu delikatny nacisk
5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1

Data: 2012-10-24 10:32:09
Autor: Mikolaj Jopczynski
Filtr powietrza i biegi.
W dniu 2012-10-23 10:47, Adam Wysocki pisze:
[...]

W moich motongach tak trza bylo robic z redukcji z 2 na 1.

M.

Data: 2012-10-24 15:11:31
Autor: cytrynowy
Filtr powietrza i biegi.
Adam Wysocki napisal

[...]

Gdy che w bieg w dół to sprzegła nie musze do końca? widziałem na forum, że wystarczy kilka mm.(scisnąć sprzegło) i można wrzucać w dół, czy to nie zaszkodzi mojej skrzyni?

Data: 2012-10-25 06:37:32
Autor: Adam Wysocki
Filtr powietrza i biegi.
[...]

Puszczać do końca? Nie, bo wtedy moto ci przecież ruszy. Chodzi tylko o zasprzęglenie na tyle, żeby wskoczył bieg.

widziałem na forum, że wystarczy kilka mm.(scisnąć sprzegło) i można wrzucać w dół, czy to nie zaszkodzi mojej skrzyni?

Musisz to wyczuć. Ja ściskam sprzęgło tak żeby tylko puściło i wskoczył bieg (na skrzynię cały czas jest nacisk - stopa zaczyna i stopa kończy).

W sumie jak się zastanowić, to najbardziej prawidłowo powinno być ścisnąć sprzęgło do końca, zrobić przegazówkę, poczekać aż obroty spadną i wtedy, gdy moment przekazywany przez olej (sprzęgło mokre) będzie najmniejszy, zbić bieg :)

A jak chcesz mieć jeszcze mniejszy wpływ na skrzynię to wyłącz silnik i zbijaj biegi ruszając motocyklem do przodu i do tyłu :)