Data: 2012-10-22 06:58:00 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Filtr powietrza i biegi. | |
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:
Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.) Redukuj podczas zatrzymywania, a jak się z jakiego¶ powodu nie uda (awaryjne hamowanie albo cokolwiek) to zbijaj po zatrzymaniu, delikatnie popuszczaj±c sprzęgło, żeby bieg wskoczył (ale nie na tyle żeby motocykl ruszył). Trudno to wytłumaczyć, musisz to wyczuć. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-10-22 14:38:19 | |
Autor: cytrynowy | |
Filtr powietrza i biegi. | |
Adam Wysocki napisal
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote: Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.) Redukuj podczas zatrzymywania, a jak się z jakiego¶ powodu nie uda (awaryjne Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, filtr powietrza znaduje sie pod bakiem. Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni. -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2012-10-23 08:47:40 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Filtr powietrza i biegi. | |
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:
Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni. Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałe¶ się i stoisz na sprzęgle: 1. Delikatny nacisk na dĽwignię skrzyni (cały czas) 2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem 3. Gdy wskoczy bieg, wci¶nięcie sprzęgła 4. Puszczenie dĽwigni i znowu delikatny nacisk 5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1 -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-10-24 10:32:09 | |
Autor: Mikolaj Jopczynski | |
Filtr powietrza i biegi. | |
W dniu 2012-10-23 10:47, Adam Wysocki pisze:
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote: W moich motongach tak trza bylo robic z redukcji z 2 na 1. M. |
|
Data: 2012-10-24 15:11:31 | |
Autor: cytrynowy | |
Filtr powietrza i biegi. | |
Adam Wysocki napisal
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote: Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałe¶ się i stoisz na sprzęgle: 1. Delikatny nacisk na dĽwignię skrzyni (cały czas) Gdy che w bieg w dół to sprzegła nie musze do końca? widziałem na forum, że wystarczy kilka mm.(scisn±ć sprzegło) i można wrzucać w dół, czy to nie zaszkodzi mojej skrzyni? -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2012-10-25 06:37:32 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Filtr powietrza i biegi. | |
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:
Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałe¶ się i stoisz na sprzęgle: Puszczać do końca? Nie, bo wtedy moto ci przecież ruszy. Chodzi tylko o zasprzęglenie na tyle, żeby wskoczył bieg. widziałem na forum, że wystarczy kilka mm.(scisn±ć sprzegło) i można wrzucać w dół, czy to nie zaszkodzi mojej skrzyni? Musisz to wyczuć. Ja ¶ciskam sprzęgło tak żeby tylko pu¶ciło i wskoczył bieg (na skrzynię cały czas jest nacisk - stopa zaczyna i stopa kończy). W sumie jak się zastanowić, to najbardziej prawidłowo powinno być ¶cisn±ć sprzęgło do końca, zrobić przegazówkę, poczekać aż obroty spadn± i wtedy, gdy moment przekazywany przez olej (sprzęgło mokre) będzie najmniejszy, zbić bieg :) A jak chcesz mieć jeszcze mniejszy wpływ na skrzynię to wył±cz silnik i zbijaj biegi ruszaj±c motocyklem do przodu i do tyłu :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|