Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Filtr powietrza i biegi.

Filtr powietrza i biegi.

Data: 2012-10-22 06:58:00
Autor: Adam Wysocki
Filtr powietrza i biegi.
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.)
1. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zatrzymuje się np. na 4 biegu i chce zredukować moge wcisn±ć sprzęgło i wbijać do "jedynki"? Czy musze ruszyc z tej 4 i redukować po 1 biegu.

Redukuj podczas zatrzymywania, a jak się z jakiego¶ powodu nie uda (awaryjne hamowanie albo cokolwiek) to zbijaj po zatrzymaniu, delikatnie popuszczaj±c sprzęgło, żeby bieg wskoczył (ale nie na tyle żeby motocykl ruszył). Trudno to wytłumaczyć, musisz to wyczuć.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-10-22 14:38:19
Autor: cytrynowy
Filtr powietrza i biegi.
Adam Wysocki napisal

cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

Mam 2 pytania a więc posiadam Aprilia rs 50 (2005r.)
1. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i zatrzymuje się np. na 4 biegu i chce
zredukować moge wcisn±ć sprzęgło i wbijać do "jedynki"? Czy musze ruszyc z
tej 4 i redukować po 1 biegu.

Redukuj podczas zatrzymywania, a jak się z jakiego¶ powodu nie uda (awaryjne
hamowanie albo cokolwiek) to zbijaj po zatrzymaniu, delikatnie popuszczaj±c
sprzęgło, żeby bieg wskoczył (ale nie na tyle żeby motocykl ruszył). Trudno
to wytłumaczyć, musisz to wyczuć.

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc, filtr powietrza znaduje sie pod bakiem. Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni. --
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-10-23 08:47:40
Autor: Adam Wysocki
Filtr powietrza i biegi.
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.

Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałe¶ się i stoisz na sprzęgle:

1. Delikatny nacisk na dĽwignię skrzyni (cały czas)
2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
3. Gdy wskoczy bieg, wci¶nięcie sprzęgła
4. Puszczenie dĽwigni i znowu delikatny nacisk
5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-10-24 10:32:09
Autor: Mikolaj Jopczynski
Filtr powietrza i biegi.
W dniu 2012-10-23 10:47, Adam Wysocki pisze:
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.

Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałe¶ się i stoisz na sprzęgle:

1. Delikatny nacisk na dĽwignię skrzyni (cały czas)
2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
3. Gdy wskoczy bieg, wci¶nięcie sprzęgła
4. Puszczenie dĽwigni i znowu delikatny nacisk
5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1


W moich motongach tak trza bylo robic z redukcji z 2 na 1.

M.

Data: 2012-10-24 15:11:31
Autor: cytrynowy
Filtr powietrza i biegi.
Adam Wysocki napisal

cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

Redukowanie ogarnołem troche dawno, ale nie raz jechałem na 6 biegu i
wskoczyło czerwone swiatło, pytam dlatego aby nie "zakatowac" skrzyni.

Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałe¶ się i stoisz na sprzęgle:

1. Delikatny nacisk na dĽwignię skrzyni (cały czas)
2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
3. Gdy wskoczy bieg, wci¶nięcie sprzęgła
4. Puszczenie dĽwigni i znowu delikatny nacisk
5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1

Gdy che w bieg w dół to sprzegła nie musze do końca? widziałem na forum, że wystarczy kilka mm.(scisn±ć sprzegło) i można wrzucać w dół, czy to nie zaszkodzi mojej skrzyni?

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-10-25 06:37:32
Autor: Adam Wysocki
Filtr powietrza i biegi.
cytrynowy <roberts@_nospam_spoko.pl> wrote:

Najbardziej obrazowo - jak zatrzymałe¶ się i stoisz na sprzęgle:

1. Delikatny nacisk na dĽwignię skrzyni (cały czas)
2. Delikatne popuszczenie sprzęgła, z wyczuciem
3. Gdy wskoczy bieg, wci¶nięcie sprzęgła
4. Puszczenie dĽwigni i znowu delikatny nacisk
5. I tak do skutku do wrzucenia neutrala lub 1

Gdy che w bieg w dół to sprzegła nie musze do końca?

Puszczać do końca? Nie, bo wtedy moto ci przecież ruszy. Chodzi tylko o zasprzęglenie na tyle, żeby wskoczył bieg.

widziałem na forum, że wystarczy kilka mm.(scisn±ć sprzegło) i można wrzucać w dół, czy to nie zaszkodzi mojej skrzyni?

Musisz to wyczuć. Ja ¶ciskam sprzęgło tak żeby tylko pu¶ciło i wskoczył bieg (na skrzynię cały czas jest nacisk - stopa zaczyna i stopa kończy).

W sumie jak się zastanowić, to najbardziej prawidłowo powinno być ¶cisn±ć sprzęgło do końca, zrobić przegazówkę, poczekać aż obroty spadn± i wtedy, gdy moment przekazywany przez olej (sprzęgło mokre) będzie najmniejszy, zbić bieg :)

A jak chcesz mieć jeszcze mniejszy wpływ na skrzynię to wył±cz silnik i zbijaj biegi ruszaj±c motocyklem do przodu i do tyłu :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Filtr powietrza i biegi.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona