Filtr stożkowy

Data: 2013-04-26 10:12:55
Autor: Lewis
Filtr stożkowy
W dniu 2013-04-25 20:59, Iglo pisze:
Kolega ma Almerę N16 z benzynowym motorem 1.5. Zapragnęło mu się filtra
stożkowego. Zanim zaczął kupować te rurki, przejściówki i inne duperele
podłączył komputer i sprawdził ilość powietrza z fabrycznym filtrem i ze
zdemontowanym dolotem do miejsca gdzie następuję pomiar ilości powietrza
(nie wiem czy to jest przed czy za przepusnicą) i różnice w ilości
powietrza przy różnych prędkościach obrotowych silnika były symboliczne.
Czy zatem po zamontowaniu stożka, który teoretycznie pozwala oddychać
silnikowi pełną piersią coś poza dźwiękiem silnika się zmieni? Da się
odczuć jakiś przyrost mocy/momentu? Wiem że niektórzy czują po
magnetyzerze, gęsim smalcu na zderzaku itp.. A może oprócz stożkowego
filtra trzeba zrobić coś jeszcze, coś z przepustnicą, wydechem, rzeczonym
czujnikiem ilości powietrza? Na co uważać przy montażu? Za wszelkie
sugestie z góry serdecznie dziękuję.
Maciej

W wolnossących silnikach w dodatku tak małej pojemności nawet najlepsze stożkowy filtr powietrza nie przyniesie żadnej korzyści poza dźwiękiem a i ten będzie wątpliwy dla silnika poniżej 2.0.
Filtry stożkowe mają sens powyżej 300KM gdzie już nawet tzw sportowa wkładka przestaje wystarczać.
Przy obecnych 270KM mam jeszcze wkładkę K&N - różnica w stosunku zwykłego filtra jest zauważalna na parametrach z przepływomierza i czasu spoola turbo.

Lewis

Filtr stożkowy