Filtrowanie wody

Data: 2009-04-01 06:31:30
Autor: Dy
Filtrowanie wody
Przed chwila byl ten temat ale ja od innej strony. Poniewaz
wypowiedzieli sie niektorzy fachowo to moze i moim temacie cos
podpowiedza.
Zamierzam zbierac wode deszczowa filtrowac ja i uzywac do celow
gospodarczych w domu ale w takim szerszym zakresie. Nie tylko bedzie
zasilala toalety ale tez kuchnie.
OCZYWISCIE NIE DO SPOZYCIA
Chcialbym uzywac jej praktycznie w calym gospodarstwie domowym poza
spozyciem, wiec do mycia naczyn, mycia siebie nawet zebow.
Pytanie czy moge tak to przefiltrowac w warunkach domowych, zeby taka
wode opadowa wykorzystywac?

Pozdrawiam
Dy

Data: 2009-04-01 16:27:13
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody
Uzytkownik "Dy" <darek@meritum.com.pl> napisal w wiadomosci
[...]

Wpompowac ja do ukladu i odfiltrowac filtem RO - nadawac sie bedzie takze do
spozycia.
Vide: http://www.katadyn.com/

Data: 2009-04-01 20:44:27
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Wed, 1 Apr 2009 06:31:30 -0700 (PDT), Dy napisał(a):

[...]

Jasne. Możesz nawet do picia, jak ją przez RO przepuścisz ;)

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-04-02 09:25:48
Autor: Jan Werbiński
Filtrowanie wody
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:8eem5xvm9vll.dlgoldfield.org.pl...
[...]

Całą instalację najlepiej zrobić od frontu, pod kolektorami, żeby wszyscy widzieli jaki proekologiczny jest.
Potem pozostaje jeszcze zakup samochodu hybrydowego.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-04-02 01:23:07
Autor: Dy
Filtrowanie wody
Całą instalację najlepiej zrobić od frontu, pod kolektorami, żeby wszyscy
widzieli jaki proekologiczny jest.
Potem pozostaje jeszcze zakup samochodu hybrydowego.

--
Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Ty se jaja robisz a ja musze bo nie mam wyboru. Nie mam wody wiec
musze skads ja wziac.

Mimo wszystko pozdrawiam.
Dy

Data: 2009-04-02 11:21:04
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

Użytkownik "Dy" <darek@meritum.com.pl> napisał w wiadomości
[...]

Mieszkasz na krasie?

Data: 2009-04-02 18:49:46
Autor: Jan Werbiński
Filtrowanie wody
[...]

-- -- -- -- -- --

Z wodociągu weź, albo ze studni.

Data: 2009-04-02 10:19:28
Autor: Dy
Filtrowanie wody

Z wodociągu weź, albo ze studni.
Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Gdybym mial wodociag to bym wziol. Studnie to moge se zrobic tylko kto
zaplaci za ponad 100m wiercen a pozniej za wyciaganie tej wody.

Pozdrawiam
Dy

Data: 2009-04-02 21:04:10
Autor: Marek
Filtrowanie wody
Użytkownik "Dy" <darek@meritum.com.pl> napisał w wiadomości news:f38f8b1e-56a5-4c36-8172-f0cdeefae140z19g2000yqe.googlegroups.com...

Z wodociągu weź, albo ze studni.

Gdybym mial wodociag to bym wziol. Studnie to moge se zrobic tylko kto
zaplaci za ponad 100m wiercen a pozniej za wyciaganie tej wody.

Nie przejmuj się. Niektorzy nie maja nic do powiedzenia, ale im sie wydaje, że i tak maja rację.
Rzuciles temat, ktory mnie rowniez interesuje, wiec chetnie poczytam, kto co ma do powiedzenia, najlepiej z wlasnych doswiadczen.
Mialem to szczescie, ze wode udalo mi sie znalezc przy pierwszym wierceniu na 28 metrach. Zrodelko wydajne, ale woda jakosciowo taka sobie. Tez za chwile bede mial temat filtracji. Coraz bardziej przekonuje sie do "odwroconej osmozy" ale wylacznie do celow spozywczych. Do celow gospodarczych nalezaloby wode oczyscic nieco wydajniejszym sposobem.
Tak czy inaczej najpierw musze zrobic badania wody w laboratorium. Z tego co sie zorientowalem to koszt badan jest napoziomie 400-500 zl. Wtedy mozna zacza cszukac firme, ktora zajmuje sie uzdatnianiem.
 A moze Ktorys z Grupowiczow zna w Trojmiescie sprawdzona firme zajmujaca sie uzdatnianiem wody? Bede zobowiazany za sprawdzone kontakty.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2009-04-02 12:24:50
Autor: Dy
Filtrowanie wody
 A moze Ktorys z Grupowiczow zna w Trojmiescie sprawdzona firme zajmujaca
sie uzdatnianiem wody? Bede zobowiazany za sprawdzone kontakty.

Pozdrawiam
Marek

Szcesciarz z ciebie, tak plytko.
Takich firm troche znajdziesz nie musi byc z 3miasta. Taki system raz
sie instaluje a pozniej wymienia sie filtry raz na 2-3 lata.
Jesli woda nie jest smaczna to nic nie zrobisz. Filtrujac tylko
odejmujesz a w kwestii smaku raczej nalezy czego czasami dodac. Moze
okazc sie ze bardziej oplaca ci sie jeszcze troche poszukac.

Pozdrawiam
Dy

Data: 2009-04-03 01:14:39
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

[...]

Odejmuje dobre i zle, dodaje tylko dobre. RO jest dobra - przestalem
chorowac na kamice nerkowa. Mialem z hydroforni 670mg/l, po osmozie okolo
10mg/l. I smaczna - mineralizator dolomitowy dodaje jonów które odbiera sie
jako smak wody - dobry. I jeszcze jony srebra - bakteriobójcze a tym
stezeniu dla czlowieka przyjazne.

Data: 2009-04-02 22:51:41
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Thu, 2 Apr 2009 21:04:10 +0200, Marek napisał(a):

Gdybym mial wodociag to bym wziol. Studnie to moge se zrobic tylko kto
zaplaci za ponad 100m wiercen a pozniej za wyciaganie tej wody.

Ty. Albo też studnia płytsza, tylko dalej.
chwile bede mial temat filtracji. Coraz bardziej przekonuje sie do "odwroconej osmozy" ale wylacznie do celow spozywczych. Do celow gospodarczych nalezaloby wode oczyscic nieco wydajniejszym sposobem.

A co jest niewydajnego w RO? Toz sa filtry dające kilkaset litrów na
godzinę....

Data: 2009-04-03 09:12:42
Autor: Marek
Filtrowanie wody

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:vnhgo1wlykh3.dlgoldfield.org.pl...
A co jest niewydajnego w RO? Toz sa filtry dające kilkaset litrów na
godzinę....

Przyznaję, że nie wiem, że są takie filtry. Ale jeśli takie są, to po co stosuje się w instalacjach domowych całe baterie przeróżnych filtrów, każdy przeznaczony do odfiltrowania innej substancji, skoro jednym sposobem p.t."RO" mozna załatwić temat kompleksowo? Nie bardzo rozumiem...

Pozdrawiam
Marek

Data: 2009-04-03 09:37:02
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

Użytkownik "Marek" <banjo@o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]

przeznaczony do odfiltrowania innej substancji, skoro jednym sposobem
p.t."RO" mozna załatwić temat kompleksowo? Nie bardzo rozumiem...

    Niektórzy potencjalni klienci ulegają czarnemu PR robionemu przez
zawistnych filtrom RO. Inna sprawa - inne filtry filtrują do określonego
stopnia czystości i np. nie stosuje się RO do napełniania instalacji c.o.,
do tego wystarczą stosunkowo proste i tanie, takze w eksploatacji, filtry
jonowymienne czy inne. Takze do prania i zmywania, do prysznica nie jest
potrzebny filtr RO. Filtr RO na 1 litr czystej wody pobiera z sieci średnio
5 litrów, czyli 4 litry ścieku płynie wrost do kanalizacji wraz ze
wszystkimi brudami.

Data: 2009-04-03 09:41:07
Autor: Jan Werbiński
Filtrowanie wody
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gr4es4$kc7>    Niektórzy potencjalni klienci ulegają czarnemu PR robionemu przez
[...]

W moim przypadku gdybym filtrował całą wodę, to 1000 litrów + ściek kosztowałoby 35, a nie 7 zł.

W przypadku posiadaczy szamb, to już zupełnie nieciekawie. Domyślamy się, że autor wątku nie ma wody i prawdopodobnie ma szambo.

Data: 2009-04-03 09:44:29
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gr4f3n$kle$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]

że
autor wątku nie ma wody i prawdopodobnie ma szambo.

Uważasz mnie za autora? Mam wodę, szambo z rozprowadzeniem przy pomocy
drenażu i filtr RO. Woda była ze studni, teraz z wodociągu gminnego z
odwiertów... Względnie czysta, ale nie napiję się - wolę z filtra.

Data: 2009-04-03 17:40:27
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Fri, 3 Apr 2009 09:41:07 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

W przypadku posiadaczy szamb, to już zupełnie nieciekawie. Domyślamy się, że autor wątku nie ma wody i prawdopodobnie ma szambo.

Bez przesady, 'brudna' woda z RO to nie ściek, to można zrzucać bez żadnego
oczyszczania gdziekolwiek. --

Data: 2009-04-03 19:10:08
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gr5d94$2gh$1atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
wiadomości news:rlr7j0go4hw7.dlgoldfield.org.pl...

> Bez przesady, 'brudna' woda z RO to nie ściek, to można zrzucać bez

GWno prawda - widać nigdy nie widziałeś wkładów w filtrze oraz rurki
odpływowej. Pomysleć, że bez filtra sporo tego osadza się w twoich żyłach
powodując ich zamykanie.

Data: 2009-04-06 19:02:40
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Fri, 3 Apr 2009 19:10:08 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

Mhm. A jak wode wodociągową wylewasz, to też jest to ściek? --

Data: 2009-04-06 19:41:37
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:bcfjwwo7smt3$.dlgoldfield.org.pl...

> [...]
żyłach
> powodując ich zamykanie.

Mhm. A jak wode wodociągową wylewasz, to też jest to ściek?

Hm, widzę, że nie widzisz różnicy pomiędzy zrzutem z filtra do kanalizacji,
a tym, co płynie w wodociągach (różnica tylko w gęstości). I masz rację.
Dlatego niedowiarki nie widząc tego okiem szukają wichajstrów na wylewki
oraz dzbanuszki ogólnie zwane przez górali pizdrykami. Dla uspokojenia
sumień dając pić dzieciom rzadszą odmianę ścieku...

Data: 2009-04-06 23:15:30
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Mon, 6 Apr 2009 19:41:37 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

Jeśli wyleję wiaderko wody wodociągowej na łąkę, to dostarczę jej tyle samo
syfu, co gdybym wiaderko owej wody wlał do filtra RO, a na łąkę wylał to,
co wyjdzie jako odrzut z RO. --

Data: 2009-04-06 23:21:51
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1hiswgovmtypm.dlgoldfield.org.pl...

> [...]

samo
syfu, co gdybym wiaderko owej wody wlał do filtra RO, a na łąkę wylał to,

A to już nie jest prawda, choć z wiaderka nie będzie dużej różnicy.
Tylko tę różnicę czują twoje nerki i ukłąd krążenia.

Data: 2009-04-07 19:08:28
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Mon, 6 Apr 2009 23:21:51 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

Ciekawe. Wyjaśnij więc, skąd się weźmie cokolwiek więcej w odrzucie z RO,
niż było na wejściu?

Data: 2009-04-07 21:37:47
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:103fqox7betqk.dlgoldfield.org.pl...

> A to już nie jest prawda, choć z wiaderka nie będzie dużej różnicy.

Ciekawe. Wyjaśnij więc, skąd się weźmie cokolwiek więcej w odrzucie z RO,
niż było na wejściu?

Pisałem na ten temat - ze studni i starej instalacji hydroforowej miałem
zasolenie ~670mg/dcm^3, po filtrze około 10mg/dcm^3. To gdzie się podziała
reszta?

Data: 2009-04-08 00:37:43
Autor: Jan Werbiński
Filtrowanie wody
[...]

Najpierw wirusy, teraz to. LOL
:-D

Data: 2009-04-08 04:32:20
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:grgl51$kvn$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
 Pisałem na ten temat - ze studni i starej instalacji hydroforowej miałem
> zasolenie ~670mg/dcm^3, po filtrze około 10mg/dcm^3. To gdzie się

To nie ten komp. A pytanie tylko retoryczne.

Data: 2009-04-08 04:33:27
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody
> [...]
 Pisałem na ten temat - ze studni i starej instalacji hydroforowej miałem
> zasolenie ~670mg/dcm^3, po filtrze około 10mg/dcm^3. To gdzie się

Przy dużej ilosci żelaza chopom wysiada krążenie - nie mają miesiączek.

Data: 2009-04-09 13:29:53
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Tue, 7 Apr 2009 21:37:47 +0200, Panslavista napisał(a):

[...]

Odpowiedz na pytanie. --

Data: 2009-04-03 17:35:48
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Fri, 3 Apr 2009 09:12:42 +0200, Marek napisał(a):

[...]

Bo filtry RO o tak dużej wydajności kosztują sporo, dlatego są stosowane w
przemyśle. Natomiast do potrzeb domowych taniej jest rozdzielić działania i wodę do
posiłków czerpać z małowydajnych (i tanich) filtrów RO, a resztę uzdatniać
tanimi filtrami przepływowymi. Żeby było śmieszniej - w przeciętnym gospodarstwie domowych nie zużywa się
więcej, niż m^3 na dobę, co oznacza, że średniowydajny (300GPD) filtr RO by
wystarczył. Jedyny problem to jego wydajnośc chwilowa - trzeba by było miec
zbiorniki ciśnieniowe na te 1000l wody ;)

Data: 2009-04-03 18:10:13
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:6gptwn4jfqgm.dlgoldfield.org.pl...
> [...]

miec
zbiorniki ciśnieniowe na te 1000l wody ;)

Wystarczą trzy równoległe naczynia z membranami i zbiornik 50-100litrów.

Data: 2009-04-06 19:03:11
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Fri, 3 Apr 2009 18:10:13 +0200, Panslavista napisał(a):

zbiorniki ciśnieniowe na te 1000l wody ;)

Wystarczą trzy równoległe naczynia z membranami i zbiornik 50-100litrów.

Oczywiście, o pojemności sumarycznej 1000l. --

Data: 2009-04-06 19:43:54
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1hrz02mxhvdb8.dlgoldfield.org.pl...

> Wystarczą trzy równoległe naczynia z membranami i zbiornik 50-100litrów.

Oczywiście, o pojemności sumarycznej 1000l.

Są różne membrany - nie chce mi się liczyć. No chyba, że chcesz mieć te 1000
litrów wypompowane ze zbiornika rurą o średnicy 100 mm...

Data: 2009-04-06 23:20:02
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Mon, 6 Apr 2009 19:43:54 +0200, Panslavista napisał(a):

Oczywiście, o pojemności sumarycznej 1000l.

Są różne membrany - nie chce mi się liczyć. No chyba, że chcesz mieć te 1000
litrów wypompowane ze zbiornika rurą o średnicy 100 mm...

Jedynie zauważam, że jeśli mam w domu dwie łazienki i wieczorem ja i żona
weźmiemy kąpiel, a zaraz potem dwie córki, a każda osoba będzie chciała
najpierw napełnić wannę, a potem jeszcze polewać się prysznicem, w tym
czasie zmywarka będzie myła naczynia, a pralka będzie prała, to sumarycznie
w ciągu godziny zużycie wody będzie rzędu 630 litrów, a produkcja wody w
tym czasie przy założeniu membrany 300 GPD = 53l/h daje 580l wody pobranych
ze zbiorników. W sam raz pasuje zbiornik przeponowy 1000l, żeby ciśnienie
nie wahało się zbyt mocno. --

Data: 2009-04-03 18:29:27
Autor: Marek
Filtrowanie wody

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:6gptwn4jfqgm.dlgoldfield.org.pl...
[...]

No więc własnie potwierdasz mi temat. Czyli i tak muszę do celów "użytkowych ogólnych" przepuszczać przez "tanie" filtry a do spozywczych lepiej przez RO.
I pewnie nic innego nie wymyślimy.
Dzięki.
Pozdrawiam
Marek

Data: 2009-04-03 19:18:51
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody

> [...]

"użytkowych
ogólnych" przepuszczać przez "tanie" filtry a do spozywczych lepiej przez

    Jeżeli nie masz żółtych zacieków w muszli czy wannie nie musisz stosować
filtrów jonowymiennych - wystarczy filtr samoczyszczacy na wejściu do domu
np. firmy Honeywell
http://www.honeywell.com/sites/pl/
    Jeżeli woda jest twarda - do pralki i zmywarki czy prysznica warto
zastosować zmiękczanie wody, a do zmiękczacza dołączyć filtr RO do wody
spożywczej - taki system będzie wydajny i tańszy w eksploatacji - wkłady w
filtrze RO będą znacznie rzadziej wymieniane.

Data: 2009-04-06 19:03:34
Autor: Adam Płaszczyca
Filtrowanie wody
Dnia Fri, 3 Apr 2009 18:29:27 +0200, Marek napisał(a):

No więc własnie potwierdasz mi temat. Czyli i tak muszę do celów "użytkowych ogólnych" przepuszczać przez "tanie" filtry a do spozywczych lepiej przez RO.
I pewnie nic innego nie wymyślimy.

No nie musisz - możesz wszystko przez RO puszczać. --

Data: 2009-04-02 21:24:02
Autor: Jan Werbiński
Filtrowanie wody
[...]

========

Co Cię skłoniło do wybudowania się w takim miejscu?
Masz może niezwykle piękny widok z okna?
Ładną sąsiadkę?

Data: 2009-04-02 23:43:25
Autor: Irokez
Filtrowanie wody
Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w wiadomości news:gr33g6$2v8$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Diamenty na 5 metrach.

Kurde, gośc sie pyta o konkrety a ludzie o pierdołach gadają. No brak słów. Ksiądz tak nie pyta na spowiedzi

--
Irokez

Data: 2009-04-04 15:05:19
Autor: Borys Pogoreło
Filtrowanie wody
Dnia Thu, 2 Apr 2009 23:43:25 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

 To jest grupa dyskusyjna, a nie Yahoo Answers. Ja też jestem ciekaw.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-04-06 06:20:01
Autor: Dy
Filtrowanie wody
 To jest grupa dyskusyjna, a nie Yahoo Answers. Ja też jestem ciekaw.
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Nikt nie zabrania dyskutowac tylko grupy zostaly wylonione zeby
dyskutowac na temat.
Wiekszosc tutaj dyskusji rozpoczyna sie od zadania pytania a co z tego
otrzyma autor to juz inna sprawa.

Pozdrawam
Dy

Data: 2009-04-06 06:15:04
Autor: Jacek
Filtrowanie wody
Znajomy Niemiec ma od lat taki patent. Pod tarasem ma dwukomorowy zbiornik na deszczówke. 1 komora mniejsza, potem przelew do wiekszej, filtr (najzwyklejszy) i hydrofor. Najwazniejsza jest ta pierwsza komora, gdzie osiadaja zanieczyszczenia i przelew z pierwszej do drugiej, który lapie zanieczyszczenia plywajace (np. liscie). Rozwiazane jest to za pomoca przegrody na powierzchni.
Jacek

Data: 2009-04-06 06:21:52
Autor: Dy
Filtrowanie wody
On 6 Kwi, 06:15, "Jacek" <m...@wp.pl> wrote:
[...]

W prawdzie nie pod tarasem ale w ogrodzie ale wlasnie cos podobnego
zamierzam zbudowac. Tylko po drodze troche problemow ale o tym wlasnie
mial byc ten watek.

Pozdrawiam
Dy

Data: 2009-04-06 06:24:56
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody
Użytkownik "Jacek" <maps@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Zazwyczaj jest to dobra woda do podlewania ogródka. Trzeba tylko sprawdzić
jej pH, gdyż niektóre deszcze są kwaśne. Lub wrzucić bryłkę wapna palonego
(od czasu do czasu - są testery pH stosunkowo tanie) do każdego ze
zbiorników - nastąpi częsciowe odkażanie wody i odkwaszanie podlewanej
gleby. Do spożycia tylko po filtrze RO i sugerowałbym jednak lampę UV...

Data: 2009-04-06 06:45:00
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody
> [...]

zbiorników - nastąpi częsciowe odkażanie wody i odkwaszanie podlewanej
gleby. Do spożycia tylko po filtrze RO i sugerowałbym jednak lampę UV...

    Niedrogie zbiorniki można kupic na Allegro - warto jednak zwrócić uwagę
po czym one są, gdyż nie każde nadają się do ogródka warzywnego, lub do wody
do trawników, o ile będa używane przez dzieci. Taka bateria ze zbiorników
ustawiona gdzieś za domem i osłonięta od UV, które niszczy plastiki może być
niezłym rezerwuarem wody na okres suszy.
Trzeba tylko zwrócić uwagę na rodzaj przyłączy do zaworów opróżniających -
ja musiałem sprowadzić S-60 z Niemiec. Wtedy warto zamówić o kilka więcej
aby nie stanąc bezradnie wobec awarii. Do przepompowywania deszczówki warto
użyć pompy membranowej dzięki niewysokiej cenie.
Linki:
Kształtki do gwintu S60 x 6mm, a takze zawory gdyby uszkodzone:
http://www.chemicalsupport.co.uk/schutz-camlock.html
http://www.schuetz.de/schuetz/de/industrial_packaging/transportcontainer/equipment/auslaufadapter/index.phtml
http://www.leckebusch.de/advanced_search_result.php?keywords=grobgewinde
Pompki najlepsze z pływakami - nie będą potrzebowały dozoru sterowane niskim
poziomem ze zbiornika z którego mają wypompowywać wodę i wysokim z zbiornika
do którego mają napompować

Data: 2009-04-06 06:49:30
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody