Filtrowanie wody

Data: 2009-04-06 06:15:04
Autor: Jacek
Filtrowanie wody
Znajomy Niemiec ma od lat taki patent. Pod tarasem ma dwukomorowy zbiornik na deszczówke. 1 komora mniejsza, potem przelew do wiekszej, filtr (najzwyklejszy) i hydrofor. Najwazniejsza jest ta pierwsza komora, gdzie osiadaja zanieczyszczenia i przelew z pierwszej do drugiej, który lapie zanieczyszczenia plywajace (np. liscie). Rozwiazane jest to za pomoca przegrody na powierzchni.
Jacek

Data: 2009-04-06 06:21:52
Autor: Dy
Filtrowanie wody
On 6 Kwi, 06:15, "Jacek" <m...@wp.pl> wrote:
[...]

W prawdzie nie pod tarasem ale w ogrodzie ale wlasnie cos podobnego
zamierzam zbudowac. Tylko po drodze troche problemow ale o tym wlasnie
mial byc ten watek.

Pozdrawiam
Dy

Data: 2009-04-06 06:24:56
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody
Użytkownik "Jacek" <maps@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Zazwyczaj jest to dobra woda do podlewania ogródka. Trzeba tylko sprawdzić
jej pH, gdyż niektóre deszcze są kwaśne. Lub wrzucić bryłkę wapna palonego
(od czasu do czasu - są testery pH stosunkowo tanie) do każdego ze
zbiorników - nastąpi częsciowe odkażanie wody i odkwaszanie podlewanej
gleby. Do spożycia tylko po filtrze RO i sugerowałbym jednak lampę UV...

Data: 2009-04-06 06:45:00
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

zbiorników - nastąpi częsciowe odkażanie wody i odkwaszanie podlewanej
gleby. Do spożycia tylko po filtrze RO i sugerowałbym jednak lampę UV...

    Niedrogie zbiorniki można kupic na Allegro - warto jednak zwrócić uwagę
po czym one są, gdyż nie każde nadają się do ogródka warzywnego, lub do wody
do trawników, o ile będa używane przez dzieci. Taka bateria ze zbiorników
ustawiona gdzieś za domem i osłonięta od UV, które niszczy plastiki może być
niezłym rezerwuarem wody na okres suszy.
Trzeba tylko zwrócić uwagę na rodzaj przyłączy do zaworów opróżniających -
ja musiałem sprowadzić S-60 z Niemiec. Wtedy warto zamówić o kilka więcej
aby nie stanąc bezradnie wobec awarii. Do przepompowywania deszczówki warto
użyć pompy membranowej dzięki niewysokiej cenie.
Linki:
Kształtki do gwintu S60 x 6mm, a takze zawory gdyby uszkodzone:
http://www.chemicalsupport.co.uk/schutz-camlock.html
http://www.schuetz.de/schuetz/de/industrial_packaging/transportcontainer/equipment/auslaufadapter/index.phtml
http://www.leckebusch.de/advanced_search_result.php?keywords=grobgewinde
Pompki najlepsze z pływakami - nie będą potrzebowały dozoru sterowane niskim
poziomem ze zbiornika z którego mają wypompowywać wodę i wysokim z zbiornika
do którego mają napompować

Data: 2009-04-06 06:49:30
Autor: Panslavista
Filtrowanie wody