Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki

Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki

Data: 2019-03-09 21:31:20
Autor: Marek S
Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki
Czy używacie niewymienialnych filtrów powietrza (chodzi o silnik)? Jeśli tak, to jakie macie spostrzeżenia? Ja mam następujące przemyślenia na podstawie kilkuletniej eksploatacji tych wiecznych z firmy K&N:

Zalety:
1. Sporo niższy koszt eksploatacji.
2. Nieporównywalnie większa wytrzymałość mechaniczna.
Szczególnie mam tu na uwadze przypadek zabrudzenia filtra po przejażdżce drogą gruntową. Świeżutki dedykowany filtr po zassaniu pyłu stał się na tyle nieprzepuszczalny, że silnik go prawie wessał. Powierzchnia filtra była mocno wklęsła i lekko rozerwana. Wymieniałem go co 15 tys. żeby nie było. W w/w filtrze nie ma takiej opcji. Całość powleczona jest sztywną metalową siatką. Nawet jeśli się przytka, to najwyżej check engine się włączy bez powodowania strat.

Wady:
1. Trzeba poświęcić 1 dzień na unieruchomienie auta aby po "praniu" filtr wysechł.
2. Trzeba posiadać minimalne zdolności mechaniczne be móc filtr zdemontować. Np. u mnie wiąże się to z poluzowaniem opasek w obu dolotach powietrza, zdjęciem rur dolotowych, odkręceniem pojemników z filtrami a potem otworzeniem tych puszek w celu wyjęcia wkładów. W 100% przypadków strącam korek od wlewu oleju do skrzyni więc muszę demontować osłonę silnika od dołu by go odzyskać - konsekwentnie zapominam o tym i nie demontuję korka. W innych autach pewnie prościej.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-09 17:04:44
Autor: Zenek Kapelinder
Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki
Kup od wolgi gaz 21 albo 24. One mialy mokry filtr oleju. Co 50 tysiecy pojedziesz na myjke cisnieniowa, wyjmiesz wklad, umyja, otrzasniesz z wody, nalejesz do obudowy cwiartke dowolnego oleju silnikowego i na 50 tysiecy spokoj.

Data: 2019-03-10 00:27:25
Autor: Tomasz Pyra
Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki
W dniu 2019-03-09 o 21:31, Marek S pisze:

Wady:
1. Trzeba poświęcić 1 dzień na unieruchomienie auta aby po "praniu" filtr wysechł.

I raczej odradzam pranie tego filtra w domu, bo to strasznie brudne - trzeba mieć dedykowaną umywalkę warsztatową do brudnych rzeczy.

Filtry bawełniane należy też regularnie pryskać olejem - pozostawione suche mają gorsze własności filtrujące niż suche filtry papierowe.



--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-03-10 17:02:26
Autor: Marek S
Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki
W dniu 2019-03-10 o 00:27, Tomasz Pyra pisze:
Wady:
1. Trzeba poświęcić 1 dzień na unieruchomienie auta aby po "praniu" filtr wysechł.

I raczej odradzam pranie tego filtra w domu, bo to strasznie brudne - trzeba mieć dedykowaną umywalkę warsztatową do brudnych rzeczy.

Nie jest tak źle. Zwykłym prysznicem dało się ładnie go umyć. Filtry mają gumową ramkę więc dają się wyginać aby dostać się z ciśnieniem wody w każdy zakątek. Syfu jest co niemiara, to fakt. Ale to głównie pył i kilka sztuk owadów.

Filtry bawełniane należy też regularnie pryskać olejem - pozostawione suche mają gorsze własności filtrujące niż suche filtry papierowe.

Szczerze mówiąc nie wiem jaki on jest. Tu jest link:
https://efiltry.pl/pl/filtry-k-n

Różowy kolor to olej. Wszystkie one są mokre. Płyn do czyszczenia i olej dokupuje się.

A co do skuteczności to sam zobacz:
https://drive.google.com/file/d/1ivw3_bK3gwBR2kbhN67JCkZXDSUGRA8r/view?usp=sharing

To jest pokrywa filtra za filtrem. Zero kurzu. To co błyszczy się na dole, to resztki oleju z filtra.


--
Pozdrawiam,
Marek

Filtry powietrza wieczne vs jednorazówki

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona