Finlandia- niezapięte rowery. Polska- złodzieje na każdym kroku

Data: 2011-10-27 20:46:00
Autor: szaman (Baker)
Finlandia- niezapięte rowery. Polska- złodzieje na każdym kroku
On 10/27/2011 07:55 PM, GK wrote::
Byłem w szoku widz±c wielkie parkingi rowerowe w mie¶cie fińskim. 2/3
rowerów było wogóle niezabezpieczone żadnymi zapięciami. Jak to możliwe
że nie ma tam złodziei. Dlaczego My jeste¶my takim złodziejskim narodem?
W Polsce, kto¶, kto zostawia rower bez zapięcia traktowany jest jak
nieodpowiedzialny wariat. Dobry rower bez zapięcia byłby nie lada
zjawiskiem nawet dla zwykłych przechodniów.

Podobna sytuacja na duńskim Bornholmie. Miałem okazję pojeĽdzić po nim odrobinę rowerem w 2006 roku i widok roweru opartego o przystanek autobusowy i czekaj±cego na powrót wła¶ciciela jest czym¶ całkowicie normalnym:)

sz

Data: 2011-10-27 21:10:10
Autor: Piotr P.
W dniu 2011-10-27 20:46, szaman (Baker) pisze:

[...]

Potwierdzam. W pewnym momencie robiłem już tak samo, rower z całym bagażem zostawiałem i szedłem zwiedzać :)

Data: 2011-10-27 21:08:05
Autor: krzysiek
Dnia Thu, 27 Oct 2011 21:10:10 +0200, Piotr P. napisał(a):

W dniu 2011-10-27 20:46, szaman (Baker) pisze:

Podobna sytuacja na duńskim Bornholmie. Miałem okazję pojeździć po nim
odrobinÄ™ rowerem w 2006 roku i widok roweru opartego o przystanek
autobusowy i czekającego na powrót właściciela jest czymś całkowicie
normalnym:)

Potwierdzam. W pewnym momencie robiłem już tak samo, rower z całym
bagażem zostawiałem i szedłem zwiedzać :)

jadąc na dwa tygodnie do Norwegii nie brałem nawet zapięcia...
a bywało, że rower czekał z bagażem po kilka godzin aż z gór wróciłem...

....i kierowcy teĹĽ jacyĹ› tacy inni...

Data: 2011-10-28 15:39:44
Autor: D±browski
Finlandia- niezapięte rowery. Polska- złodzieje na każdym kroku
W dniu 2011-10-27 23:08, krzysiek pisze:

jad±c na dwa tygodnie do Norwegii nie brałem nawet zapięcia...
a bywało, że rower czekał z bagażem po kilka godzin aż z gór wróciłem...

A ja wzi±łem bo w Norwegii jest dużo Polaków. Znajomy (aż wstyd, że mam takich znajomych), który pracował w Norwegii opowiadał jak to sobie poradził, gdy pewnego razu spóĽnił się na autobus. A poradził w ten sposób, że ukradł rower stoj±cy przy dworcu autobusowym. Rower zostawił potem w lesie przed wsi± gdzie pracował.

Data: 2011-10-28 14:40:55
Autor: Ryszard Mikke
D±browski <niespamowi_rdabrowski@autograf.pl> napisał(a):
> [...]
A ja wzi±łem bo w Norwegii jest dużo Polaków. Znajomy (aż wstyd, że mam takich znajomych), który pracował w Norwegii opowiadał jak to sobie poradził, gdy pewnego razu spóĽnił się na autobus. A poradził w ten sposób, że ukradł rower stoj±cy przy dworcu autobusowym. Rower zostawił potem w lesie przed wsi± gdzie pracował.

Kruca, odstawilby na miejsce chociaz...

--
rmikke

Data: 2011-10-30 14:53:45
Autor: MichałG
[...]

Nie ma reguły... w Lund stały tysiące niezapietych rowerów (może po prostu każdy ma kilka kradzież to zbytek zachodu), ale też widziałem kilka przednich kół zapietych w stojakach (bez reszty roweru) .... ;)

...i kierowcy teĹĽ jacyĹ› tacy inni...

kabelki, Panie, kablujÄ… ! ;) ;) ;)

michał

Data: 2011-10-28 15:31:31
Autor: D±browski
[...]

W Polsce też tak kiedy¶ było. Dojeżdżało się do stacji kolejowej rowerem, zostawiało go opartego o ogrodzenie, a gdy wracało z pracy to rower czekał. A ludzie wcale wtedy nie byli bogatsi niż teraz, raczej odwrotnie.

Data: 2011-10-28 16:11:57
Autor: kawoN
W dniu 11-10-28 15:31, D±browski pisze:

[...]

Dalej tak jest. Widziałem w tym roku. Fakt, że rowery
mało atrakcyjne a czasy nie powojenne żeby taki rower
za kota przehandlować :)

Co więcej, pod Lublinem widziałem rowery dzieci
(nieco lepsze niż te pod stacj± kolejow±)
pozostawione na terenie nieogrodzonej posesji obok
przystanku autobusu miejskiego.
Niby posesja więc teoretycznie kto¶ tam mieszka i może
mieć oko ale w±tpię czy cały dzień siedzi przy oknie.

--
kawoN
-

Finlandia- niezapięte rowery. Polska- złodzieje na każdym kroku