Firanka w oknie trójkątnym

Data: 2011-04-08 01:49:25
Autor: Piotr
Firanka w oknie trójkątnym
Dzień dobry,
mam dwa duże okna trójkątne i zastanawiam się, jak najskuteczniej
rozwiązać problem firanek czy zasłon do nich. Macie jakieś pomysły
albo sprawdzone rozwiązania?
Piotr

Data: 2011-04-08 11:00:37
Autor: Michał Gut
Firanka w oknie trójkątnym
dac zonie zeby obszyla firanki a jesli zona nie posiada zdolnosci manualnych to znalezc krawcową

Data: 2011-04-08 02:20:07
Autor: Piotr
Firanka w oknie trójkątnym
On 8 Kwi, 11:00, Michał Gut <mic...@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl>
wrote:
dac zonie zeby obszyla firanki a jesli zona nie posiada zdolnosci manualnych
to znalezc krawcow

Dziękuję za próbę pomocy. Problemem nie jest kształt firanek, tylko
ich zamocowanie (funkcjonalność i estetyka).
Piotr

Data: 2011-04-08 11:48:30
Autor: rrr
Firanka w oknie trójkątnym
wrote:
[...]

a może zamiast firan daj plisy.

pozdrawiam
rafał

Data: 2011-04-08 12:50:53
Autor: medea
Firanka w oknie trójkątnym
wrote:
[...]

Trójkąt z podstawą  na dole, czy na górze?

Ewa

Data: 2011-04-08 05:11:24
Autor: Piotr
Firanka w oknie trójkątnym
On 8 Kwi, 12:50, medea <x...@poczta.fm> wrote:
W dniu 2011-04-08 11:20, Piotr pisze:

> Piotr

Tr jk t z podstaw  na dole, czy na g rze?

Ewa

Tak dokladnie to okna sa pieciokatami, czyli wygladaja jak kwadrat z
nalozonym na gore trojkatem, czy czym pionowe ramiona kwadratu sa
bardzo krotkie w stosunku do jego podstawy.
Piotr

Odpowiedz do Ikselki: nie bardzo rozumiem pytanie (poza tym, ze ma byc
spontanicznie zlosliwe). Co by to zmienilo, gdybym zastanawial sie nad
tym przed wybudowaniem domu? Naprawde myslisz, ze zrezygnowalbym z
trojkatnych okien, a wiec z konkretnego wygladu elewacji budynku i
charakteru wnetrz, zeby uniknac dylematu z upieciem firanek?

Data: 2011-04-08 05:28:12
Autor: lolka
Firanka w oknie trójkątnym
On 8 Kwi, 14:11, Piotr <piotar...@gmail.com> wrote:

[...]

Nie wiem, co mysli Ikselka, natomiast ja mysle, ze budujac dom,
zwlaszcza niestandardowy pod wzgledem stylistyki, nalezy miec wizje
calosci. Tak wiec rowniez firanek. Firanki to tez "charakter wnetrza".
Chyba, ze wystroju dokonuje sie potem wg bardzo popularnej zasady:
wszystko co mi sie podoba i jeszcze troche blyszczacego, marszczonego
i marmur.

Zeby nie bylo, ze tylko marudze:

http://www.google.pl/images?hl=pl&biw=1153&bih=582&gbv=2&tbm=isch&aq=f&aqi=&oq=&q=curtains%20for%20triangle%20window

na pierwszej stronie znalazłam z 10 rozwiazan, dalej nie zagladalam :)

--
*lolka*

Data: 2011-04-08 16:19:57
Autor: Ikselka
Firanka w oknie trójkątnym
Dnia Fri, 8 Apr 2011 05:11:24 -0700 (PDT), Piotr napisał(a):

[...]

Nie rowumiem: podobno kwadrat ma BOKI (nie ramiona) wszystkie równe.

[...]

Naprawdę. Poniewaz teraz pozostaje Ci tylko rezygnacja z firanek - NIE MA
dobrego (czyt: estetycznego) wariantu rozwiązania Twojego problemu, skoro
wyglad elewacji jest niepomiernie wazniejszy, niż względy użytkowe.

Data: 2011-04-08 21:23:21
Autor: Piotr
Firanka w oknie trójkątnym
Dnia 08-04-2011 o 12:11:24 Piotr <piotarski@gmail.com> napisał(a):

Tak dokladnie to okna sa pieciokatami, czyli wygladaja jak kwadrat z
nalozonym na gore trojkatem, czy czym pionowe ramiona kwadratu sa
bardzo krotkie w stosunku do jego podstawy.
Piotr

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to wierzchołek trójkąta skierowany jest w  stronę sufitu, więc znajduje się na górze.

W zasadzie masz kilka opcji:
- zamontować regularny karnisz, nieco dłuższy niż najszersze miejsce okna  (z estetyką średnio);
- jw. lecz zrobić łamanie przy wierzchołku, a prowadnice poprowadzić  równolegle do boków trójkąta od okna (trudne i czasochłonne w wykonaniu,  trzeba zamontować dodatkowo elementy zabezpieczające "żabki" przed  zsuwaniem się);
- zamontować pojedynczy uchwyt na prowadnice zaraz nad wierzchołkiem, do  niego ok. 10 cm prowadnicy z żabką/żabkami, firanka ściągnięta na górze i  rozciągnięta swobodnie na dole.

Mam nadzieję, że wystarczająco obrazowo to opisałem;)

Pozdrawiam,
--
Piotr

Data: 2011-04-13 22:41:08
Autor: medea
Firanka w oknie trójkątnym
W dniu 2011-04-08 14:11, Piotr pisze:
[...]

Czy dobrze rozumiem, że to okno jest pod/między spadzistym dachem?

Jakoś trudno mi sobie wyobrazić całe pomieszczenie. Może fotkę załącz, będzie łatwiej coś wymyślić.

Ewa

Data: 2011-04-14 01:36:48
Autor: Piotr
Firanka w oknie trójkątnym
On 13 Kwi, 22:41, medea <x...@poczta.fm> wrote:

Czy dobrze rozumiem, że to okno jest pod/między spadzistym dachem?

Ewa

Tak, kształt sufitu powtarza kształt okna, więc nad wierzołkiem okna
mam punkt, w którym zbiegają się skosy sufitu.

Piotr

Data: 2011-04-14 11:23:49
Autor: medea
Firanka w oknie trójkątnym
W dniu 2011-04-14 10:36, Piotr pisze:
[...]

To myślę, że najlepsza jest rada, którą przed chwilą wrzuciła krys.

Ewa

Data: 2011-04-08 11:30:10
Autor: vert
Firanka w oknie trójkątnym
jeśli masz miejsce daj prostokątną z motywami trójkata

vert

Data: 2011-04-08 14:57:23
Autor: Aicha
Firanka w oknie trójkątnym
W dniu 2011-04-08 11:30, vert pisze:

jeśli masz miejsce daj prostokątną z motywami trójkata

Albo o kształcie podkreślającym, np. tego typu:
http://agafirany.sklepna5.pl/towar/572/magda-firanka-gotowa-z-organtyny-300x150-z-lamowk.html

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

Data: 2011-04-08 12:08:01
Autor: Ariusz
Firanka w oknie trójkątnym
W dniu 2011-04-08 10:49, Piotr pisze:
[...]
Możesz firankę bezpośrednio do okna przymocować - na amerykańskich filmach często widać to na drzwiach wejściowych - kuchennych i równie często na oknach

Ariusz

Data: 2011-04-08 12:22:52
Autor: Ikselka
Firanka w oknie trójkątnym
Dnia Fri, 8 Apr 2011 01:49:25 -0700 (PDT), Piotr napisał(a):

Dzień dobry,
mam dwa duże okna trójkątne i zastanawiam się, jak najskuteczniej
rozwiązać problem firanek czy zasłon do nich. Macie jakieś pomysły
albo sprawdzone rozwiązania?

Dlaczego nie zastanawiałeś się nad tym PRZED podjęciem decyzji o wejściu w
posiadanie trójkątnych okien?

Data: 2011-04-08 13:53:05
Autor: Przesmiewca
Firanka w oknie trójkątnym
[...]

Firanke tniesz w trojkat tak zeby pasowala do okna,
a potem do ramy okna u gory i na dole  przytwierdzasz
prowadnice, na ktore nawlekasz firanke. Podobnie,
jak jest jest na oknach na poddaszu. Widzialem cos takiego
na kwaterze, ktora wynajmowalem na urloie, z tym, ze
firanka nie dochodzila do samej gory, ale gdzies do 1/2 wysokosci okna

Data: 2011-04-12 01:43:50
Autor: Veronika
Firanka w oknie trójkątnym

[...]

Jeśli trójkąt ma wierzchołek ku górze to powieś normalny karnisz tak długi, jak podstawa trójkąta, a na nim trójkatną firankę z wierzchołkiem ku dołowi.

Data: 2011-04-13 12:05:31
Autor: Piotr
Firanka w oknie trójkątnym
On 12 Kwi, 01:43, "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> wrote:
Użytkownik "Piotr" <piotar...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:674ff937-475e-4a35-8e55-69666a38f5a2r14g2000vbm.googlegroups.com...

[...]

Niestety nie da się tak zrobić. Nad oknem nie mam miejsca na
przymocowanie karnisza, który byłby równoległy do podstawy i miał jej
długość. Taki karnisz mógłbym co najwyżej zamocować w połowie okna,
jako zazdroskę.
Piotr

Data: 2011-04-13 21:40:55
Autor: Panslavista
Firanka w oknie trójkątnym

"Piotr" <piotarski@gmail.com> wrote in message news:bc97a8b2-1b68-439d-9749-b9cc78c00a28v16g2000vbq.googlegroups.com...
[...]

Zamaluj szybę farbą olejną na biało.

Data: 2011-04-14 10:24:14
Autor: krys
Firanka w oknie trójkątnym
Piotr wrote:

[...]

Nie wiem, jak szerokie masz to okno, ale może przy wierzchołku dałoby się zamocować trójkąt, na którym umocowane byłyby (tunel naciągniety na ramię trójkąta) dwie prostokątne firanki, które dodatkowo miałyby mocowanie do ściany tam, gdzie się kwadrat zaczyna? Albo tak: http://tnij.org/ld1a

J.

Data: 2011-04-14 11:24:39
Autor: medea
Firanka w oknie trójkątnym
W dniu 2011-04-14 10:24, krys pisze:
Piotr wrote:

[...]

No proszę, jakie ładne rozwiązanie się znalazło! :)

Ewa

Firanka w oknie trójkątnym