Firma Epson i potyczki z drukarkš...

Data: 2013-05-29 22:04:12
Autor: Pszemol
Firma Epson i potyczki z drukarkš...
Mam nowš drukarkę XP-600, to kombajn wielofunkcyjny...
Urzšdzenie kupione w grudniu 2012. Ostatnio zaczęła
drukować czarny tekst we wzorki, co druga linię, itp...
Pomyslałem - kończy się czarny tusz, choć nie dużo drukowane.
Kupuję nowy tusz, wymieniam, robię weryfikację: to samo...
Druk czarnego tekstu w ciapki. Robię czyszczenie głowic.
Jest jeszcze gorzej. Po funkcji "czyszczenia" głowic drukarka
przestała drukować na czarno - nie ma nic...
Wzorek wydrukowany na rzšdanie daje tylko kolory i
fotoczarny - brak czarnego tekstowego...

Dzwonię pierwszy raz do serwisu Epsona - sprawa dzieje
się w USA. Koleœ każe robić funkcję czyszczenia głowic
3 razy, na co szlag mnie trafia bo zużywa mój tusz... ale ok.
3 razy i nic - dalej biało. OK, drukarka na gwarancji, więc
przyœlemy Ci nowš... Czekam parę dni, paczka FedExem
przyjeżdza, jest drukarka. Podłšczam, wkładam nowe,
zapieczętowane tusze jakie przyszły z nowš drukarkš i...
Znowu kupa. Co najgorsze - ten sam efekt: brak czarnego txt.

Dzwonię do serwisu drugi raz. Daję im numer zgłoszenia
pierwszego, koleœ przełšcza mnie od razu do pomocy stopnia
drugiego... I mamy powtórkę z rozrywki: czy wyczyœcił pan
głowice? A ja na to - a po co, skoro właœnie rozpieczętowałem
nowš drukarkę prosto z fabryki i nowe tusze które nic jeszcze
nie drukowały? Z czego mam "czyœcić" nowe głowice?
I po co, skoro kolorowe głowice działajš dobrze, tylko z
czarnš mam problem... OK, uparł się, więc czyszczę głowice.
Po czyszczeniu - to samo, brak tekstu czarnego druku...
Sprawdzam poziom tuszów: czarny tekstowy 1/3, reszta
3/4... Podejrzane, ale nic... Facio decyduje że przyœlš mi
drugš drukarkę... Jaja.

Dziœ przychodzi ta druga - więc mam już w domu 3 drukarki
XP-600... Rozpakowuję, podłšczam, wkładam znów nowe
zapieczętowane tusze... Nowa drukarka się jak zwykle inicjuje
"godzinę" (tak poważnie to 7 minut!!!) - drukuję testowš
stronę i... ku mojemu przerażeniu TO SAMO!!! Znowu nie
ma czarnego tekstu! No kuŸwa co jest grane!!!!

Dzwonię dziœ trzeci raz do Epsona - jest wieczór, facjo z level
2 mówi że gostki od specjalnych sytuacji już zamknięci i ktoœ
do mnie zadzwoni jutro rano... No kurde, co jest grane?
Też macie takie jaja z Epsonem?

Z innš drukarkš Epsona którš kupiłem w tym samym
czasie WorkForce WF-3540 nie ma żadnych problemów....

Data: 2013-05-30 03:00:40
Autor: Leming Show
Firma Epson i potyczki z drukarką...
W laserowej oki byla opcja oszczedzania tonera, drukowalo co druga
linie, w atramentowe nie spotkalem takiej funkcji dajacej taki efekt.
Do epsonow wlewalem  samodzielnie przygotowane badziewie, nigdy nie
bylo problemow. Tylko ze nigdy to nie byly drukarki najtansze  z
mozliwych.

Data: 2013-05-30 12:12:49
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-05-30 12:00, Leming Show pisze:
Do epsonow wlewalem  samodzielnie przygotowane badziewie, nigdy nie
bylo problemow.

A jak resetowałeś chipy?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-30 13:03:50
Autor: Jawi
[...]

To moĹźe wrzucisz na wszystkie grupy linka do YouTube

Data: 2013-05-30 05:11:03
Autor: JDX
Firma Epson i potyczki z drukarkš...
Dosyć dziwne. Może sterownik w komputerze testowym zeœwirował? Spróbuj
puœcić jakiœ wydruk z innego komputera.

Data: 2013-05-29 22:16:51
Autor: Pszemol
"JDX" <jdx@onet.pl> wrote in message news:51a6c349$0$26701$65785112news.neostrada.pl...
Dosyć dziwne.
Może sterownik w komputerze testowym zeœwirował?
Spróbuj puœcić jakiœ wydruk z innego komputera.

Ale ja nie podłšczam drukarki do komputera w czasie tych
testów: oceniam tylko wydruk uzyskany z menu drukarki...

Ja to mam nadzieję, że coœ Ÿle robię... tylko co? :-)))

Data: 2013-05-30 05:27:30
Autor: JDX
On 2013-05-30 05:16, Pszemol wrote:
[...]
Ale ja nie podłšczam drukarki do komputera w czasie tych
testów: oceniam tylko wydruk uzyskany z menu drukarki...

Ja to mam nadzieję, że coœ Ÿle robię... tylko co? :-)))
No to może podłšcz któršœ z nowych drukarek do komputera i puœć wydruk. :-D

Data: 2013-06-04 15:26:59
Autor: Marek Dyjor
JDX wrote:
On 2013-05-30 05:16, Pszemol wrote:
[...]
[...]

a może sprawdŸ papier  wsadz z inej paczki

Data: 2013-06-04 23:52:52
Autor: Anerys
Firma Epson i potyczki z drukarkš...

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomoœci news:koln02$d2b$1dont-email.me...
a może sprawdŸ papier  wsadz z inej paczki

:-)

Tylko tego papieru nie włóż do góry nogami... :)) Ani tył-na-przód :))

ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwoœć ich wysyłki.

Data: 2013-06-04 16:58:20
Autor: Pszemol
"Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl> wrote in message news:51ae61b5$0$1270$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ty się zajšc œmiej...
Przyszła dziœ nowa paczka od Epsona... aż się boję zajrzeć do œrodka ;-)

Data: 2013-06-05 00:01:26
Autor: Jawi
W dniu 2013-06-04 23:58, Pszemol pisze:
[...]

I tak już wisisz na tapecie u nich: tych klientów nie obsługujemy ;)

Data: 2013-06-04 19:45:47
Autor: Pszemol
"Jawi" <tajny@poufny.pl> wrote in message news:51ae63b7$0$1252$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chcšc sobie oszczędzić nerwów popołudniem poszedłem najpierw na
rowerek a drukarkę otworzyłem dopiero po powrocie, teraz o 19-tej.
Na poczštku miłe zaskoczenie - w pudle drukarka taka sama, tusze
takie same jak kiedyœ (owinięte taœmš) ale jest list do drogiego klienta,
ręcznie podpisany imieniem i nazwiskiem zapewniajšcy że tym razem
jest drukarka osobiœcie przetestowana i tusze sš już włożone, gotowe
do pracy a osobny, zawinięty taœmš komplet mogę potraktować jako
prezent od firmy... Do listu dopięte wydruki testowe, nawet fotka 10x15.
No kurde, myœlę sobie - wreszcie ktoœ się przyłożył!

Otwieram, zdejmuję wszystkie taœmy, nalepki, wkładam papier, zerkam
pod klapę skanera - rzeczywiœcie sš jakieœ tusze: ok, jedziemy z koksem.
Włšczam drukarkę, coœ pomyœlała, menu na ekranie - gotowa do pracy.
Więc zaczynamy od tego aby pokazała nam poziom tuszu w zbiornikach:
czarny tekstowy pełny, kolorowe i czarny foto: prawie zero.. No trudno.
Punkt drugi programu: podstawowy wydruk testowy "nozzle pattern".
I kicha :-) Dwie kolumny z lewej, wydrukowane tuszem czarny tekstowy
ledwie parę kresek na dole... Cztery kolumny kolory+czarny foto: zero.
Brak jakichkolwiek kresek. Tu zatem zaklšłem (po polsku, a jakże...) bo
wyglšda na to, że czarny tekstowy "naprawili" a teraz kolory nie drukujš.
No dobra...
Wybieram "czyszczenie głowic" :( No nie ma wyjœcia! Po procesie tegoż
czyszczenia mam już dużš poprawę: kolumna czarna tekstowa z lewej
prawie dobra, znaczy się co druga kreska do połowy :-( druga kolumna
czarna-tekstowa całkiem dobra, kolory dobre... No ok, jest duża poprawia,
zrobię znowu czyszczenie i będzie już całkiem dobrze: a tu kupa...

W czasie drugiego czyszczenia drukarka dała komunikat że:
"Cannot recognize following ink cartridge(s) Try installing them again"
i tu wymieniajš cztery tusze: PBK (zgduję że photo-black) M, Y, C.

I co teraz robić? Dzwonić do supportu znowu? Czy może ten durny
komunikat œwiadczy o tym, że skończył się w nich tusz bo było mało...
Tak, tak, wiem że English co innego znaczy, ale boję się że jakiemuœ
Hindusowi się "if" w firmware pomylił i skoczył do nie tego napisu
co trzeba przy sytuacji gdy się pojawił kod błędu braku tuszu w czasie
czyszczenia głowic a nie w czasie normalnego drukowania :-))))

Drukarka mi dała opcję "OK Proceed". Naciskam więc OK :-))

No kurde - oni naprawdę chcš abym wymienił tusze!!!!!! Brak mi słów...
Rzeczywiœcie wyglšda na to, że w czasie czyszczenia głowic skończył
się tusz i procedura czyszczenia się nie dokończyła, drukarka jest
bezużyteczna: zacięła się i nie popuœci, muszę wymienić tusze... :-(

Data: 2013-06-04 20:13:39
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:kom1fm$qb5$1dont-email.me...
[...]

Wymyœliłem, że zamiast otwierać nowy zestaw tuszów który
dostałem "w prezencie", ten owinięty taœmš klejšcš, i ryzykować
że drukarka znowu dostanie pierdo&&&ca i przestanie drukować
na czarno wymyœliłem, że przełożę tylko tusze kolorowe i czarny
foto z ostatnio testowanej drukarki co nie drukowała na czarno.

Zrobiłem jak zaplanowałem - jest dobrze - ink nozzle pattern się
mi wydrukował poprawnie, zrobiłem ustawienie głowic też dobrze,
tym razem widziałem czarne numerki jakie miałem jej wpisać
w menu i jest OK... Niestety drukarka pokazuje poziom tuszu bliski
zeru na wszystkich kartridżach, więc niedługo znowu będzie to samo...

No ale na razie jest OK.
Ustawię jeszcze parametry wifi i spróbuję wydrukować coœ przez
sieć z komputera, aby uspokoić wszystkich którzy proponowali
takš opcję wczeœniej i aby już jej więcej nie proponowali ;-)))
1-sza strona testowa z komputera wydrukowała się po jakichœ 5
minutach stukania i pukania i niewiadomo-czego-jeszcze... :-(
Druga wyszła szybko... No nic, jest dobrze, lepiej napewno nie będzie.

Pakuję więc trzy pozostałe drukarki w pudła i jutro wysyłam je
FedExem do Epsona aby dostać zwrot kaucji założonej na mojej
karcie kredytowej... :-)

Ale generalnie nie jestem zadowolony i mam jakiœ niesmak po
tym doœwiadczeniu - tego tuszu jest tam tyle co kot napłakał
i dwa czyszczenia głowicy zostawiajš kartridże po prostu puste.
Porażka... :-(

Data: 2013-06-05 08:54:36
Autor: m
On 05.06.2013 03:13, Pszemol wrote:
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message
I co teraz robić? Dzwonić do supportu znowu?

Tak sobie myœlę - a może u Ciebie coœ z pršdem jest nie halo? Może sšsiad kupił sobie spawarkę i drukarka zaczęła fiksować ... ?

p. m.

Data: 2013-06-05 17:17:00
Autor: Pszemol
"m" <mvoicem@gmail.com> wrote in message news:51aee0ad$0$1258$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mam nadzieję, że waœć żartujesz, bo jeœli nie to...

Data: 2013-06-06 15:00:28
Autor: m
On 06.06.2013 00:17, Pszemol wrote:
[...]

Nie, nie żartuję ...  jeżeli nie żartuję to co?

p. m.

Data: 2013-06-05 08:57:53
Autor: $heikh el $hah
Firma Epson i potyczki z drukarką...
W dniu 2013-06-05 03:13, Pszemol pisze:
Ale generalnie nie jestem zadowolony i mam jakiś niesmak po
tym doświadczeniu - tego tuszu jest tam tyle co kot napłakał
i dwa czyszczenia głowicy zostawiają kartridże po prostu puste.
PoraĹźka... :-(

Mnie w sklepie sprzedawca z góry uprzedził, że w zestawie są tusze startowe o zmniejszonej pojemności i tylko za to mogę dać minusa Epsonowi.
Choć, mimo to, trochę już wydrukowałem i mam mniej niż połowę czarnego, a kolorów ponad połowę. Ale pewnie wydrukuję jeden arkusz wizytówek i czarnego już nie będzie.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-05 23:09:12
Autor: Anerys
Firma Epson i potyczki z drukarkš...)

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomoœci news:kolnln$gmp$1dont-email.me...
[...]

Spoko, ja nie z ciebie... tak mi się przy tej caej dyskusji przypomniał "syndrom audiofila", gdzie kable muszš być złocone (osobiœcie u znajomego widziałem kabel sieciowy 230V w ekranie, ale spoko, wyjaœnię mu za jakiœ czas znaczenie słowa "audiofilia"), leżeć poziomo na profilowanych kamiennych podstawkach, a jitter cyfrowy 1% powoduje zniekształcenia "większe, niż skroœne (klasa C) i przester razem"... To tak tytułem nawišzania do audiofilii puœciłem żarcik, polegajšcy na sparafrazowaniu audiofilii do układu drukarka-papier, że audiofil by chyba się powiesił, gdyby przy drukowaniu kartkę wożyć o 0.1 mm za bardzo w lewo, odwrócić jš przy wyjęciu z ryzy i włożyć jš do góry nogami (i pewnie tusz by się rozmazywał, pleœniał, warzył się, blaknšł), a już jakby wożyć jš tyłem, to trzeba by sterownik ustawiać, żeby nie sfiksował i nie zaczšł drukować w odbiciu lustrzanym, czy w negatywie :P
Bo oczywiœcie jasne jest, że jeœli papier nie jest specjalnego przeznaczenia (np. fotograficzny), gdzie jest istotne, czy włoży się go tyłem, czy przodem, to nie ma znaczenia, jak wyjmie się go z ryzy za 15-20 złotych... A u ciebie to chyba powinno być coœ 3-5 $ chyba za ryzę...?
Powodzenia i weŸ to na spokojnie.

PS. Nie wiem skšd, ale wiedziałem, ze z tš drukarkš wcale nie będzie tak cacy... Mimo zapewnień dostawcy... Nawet jak czytaem, że dostałeœ liœcik i wydruki,  to mi coœ mówiło, że to furda, że będš jaja... I miałem rację...

ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwoœć ich wysyłki.

Data: 2013-06-06 00:02:17
Autor: Jawi
W dniu 2013-06-05 23:09, Anerys pisze:
[...]
A ja tego nie ogarniam zupełnie. Serio. No jak mogš 3 drukarki z tym samym uszkodzeniem trafić się jednemu userowi?
Pszemol mieszka na jakiejœ żyle, wodnej, nie złota ;)

Data: 2013-06-05 17:26:45
Autor: Pszemol
"Jawi" <tajny@poufny.pl> wrote in message news:51afb56b$0$1251$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dokładnie rzecz bioršc to były 3 drukarki z tym samym OBJAWEM.
Przyczyn niedrukowania każdej drukarki nie znamy, może być tak
że sš trzy różne przyczyny, nie?

Dorzucę Wam jeszcze jednego puzzla:
wczoraj, w czasie pakowania drukarek do pudełek postanowiłem
tš pierwszš co przyszła ponownie włšczyć aby sprawdzić czy
przypadkiem poziom tuszów nie jet na tyle wysoki że opłaci się
z niej zachować tusze przed wysłaniem. Kolorowe i foto miały
poziom bardzo niski, ale czarny tekstowy miał tak może 1/4
więc pomyœlałem sobie "sprawdzę jak/czy drukuje...".
Wydrukowany testowy "nozzle pattern" był bardzo dobry i te
brakujšce dwie pierwsze kolumny kresek jakie drukuje drukarka
czuszem czarnym tekstowym były w porzšdku!
Wyglšda więc na to, że tydzień stania na podłodze i "nasiškania"
pomogło jej i zaczęła drukować poprawnie. Jak to zinterpretujecie? :-)

Data: 2013-06-06 00:46:01
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

[...]

Że w zamian za zeszłorocznego złoma wycwaniakowałeœ od Epsona nowš drukarkę oraz podrukowałeœ sobie za frajer ichnimi tuszami. Polak (?) potrafi... ;->

JoteR

Data: 2013-06-06 11:16:55
Autor: Anerys
Firma Epson i potyczki z drukarkš...)

Użytkownik "JoteR" <usenet@interia.eu> napisał w wiadomoœci news:51afbfb1$0$1260$65785112news.neostrada.pl...
Że w zamian za zeszłorocznego złoma wycwaniakowałeœ od Epsona nowš drukarkę oraz podrukowałeœ sobie za frajer ichnimi tuszami. Polak (?) potrafi... ;->

To było niemiłe...

ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwoœć ich wysyłki.

Data: 2013-06-06 18:38:47
Autor: Pszemol
"Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl> wrote in message news:51b05388$0$1216$65785112news.neostrada.pl...
[...]

I do tego niezbyt logiczne, ale cóż zrobić?
To jest jego unikalny i oryginalny "styl" zachowania...

Data: 2013-06-09 18:58:24
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

Że w zamian za zeszłorocznego złoma wycwaniakowałeœ od Epsona
nowš drukarkę oraz podrukowałeœ sobie za frajer ichnimi tuszami.
Polak (?) potrafi... ;->

To było niemiłe...

Ale prawdziwe. I na tym nie koniec:
"Wiecie co przyszło wczoraj pocztš? Ano przyszły 4 zbiorniczki..."

I do tego niezbyt logiczne, ale cóż zrobić?

No fakt, niezbyt logiczne, że użyłem czasu przeszłego.
Bo proceder - jak widać - cały czas trwa...

JoteR

Data: 2013-06-09 13:19:40
Autor: Pszemol
"JoteR" <usenet@interia.eu> wrote in message news:51b4b436$0$1231$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Jaki proceder? Co Ty tu insynuujesz?

Możesz mi skomentować jaki ja mam wpływ na to, co Epson zapakuje
do paczki i dlaczego na problem z jakoœciš wydruku czarnym tekstowym
wyœlš mi wszystkie inne tusze tylko nie ten z którym jest problem???

Data: 2013-06-09 23:42:05
Autor: JoteR
Firma Epson i potyczki z drukarkš...)
"Pszemol" napisał:

Możesz mi skomentować

Już raz poprosiłeœ tu o kometarz, po czym obraziłeœ się jak dzieciak.
Naprawdę prosisz się o kolejny? Przemyœl to dobrze...

JoteR

Data: 2013-06-10 11:43:55
Autor: Pszemol
"JoteR" <usenet@interia.eu> wrote in message news:51b4f6b2$0$1269$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" napisał:

Możesz mi skomentować

Już raz poprosiłeœ tu o kometarz, po czym obraziłeœ się jak dzieciak.
Naprawdę prosisz się o kolejny? Przemyœl to dobrze...

Jeœli bezpodstawnie oskarżasz kogoœ o coœ to nie dziw się, że
jest to odbierane jako obraŸliwe - jeœli ja mam produkt na
gwarancji który nie działa dobrze, postępuję zgodnie z zaleceniami
serwisu opisujšc dokładnie to co się z ich produktem dzieje
w między czasie i wykonuję wszystkie testy jakie każš mi zrobić
to dlaczego insynuujesz że ja tu coœ robię złego?
Czyżbyœ uważał że klient powinien tolerować niedobrze działajšcy
produkt za który zapłacił pełnš cenę detalicznš i używa go zgodnie
z jego przeznaczeniem mimo że produkt jest na gwarancji??

Data: 2013-06-12 16:18:51
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

[...]

"dziœ zaskoczenie mnie spotyka w poczcie:
paczka od Epsona... Takie samo małe pudełko kartonowe jak
w sobotę przyszło z tuszami kolorowymi - w nim jeden czarny,
tekstowy... :-)) Wyglšda na to, że sami się skapnęli i dosłali braki :-)
Tak że zwracam honor "

Zatem prawdę napisałem - proceder trwa w najlepsze ;->
Dziękuję za zwrócenie honoru.

JoteR

Data: 2013-06-12 20:51:12
Autor: Pszemol
"JoteR" <usenet@interia.eu> wrote in message news:51b88350$0$1210$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

No ale o co Ci chodzi bo jakoœ małomówny jesteœ... :-)

Data: 2013-06-06 12:02:51
Autor: J.F.
Firma Epson i potyczki z drukarką...)
Dnia Thu, 6 Jun 2013 00:46:01 +0200, JoteR napisał(a):
"Pszemol" napisał:
Wygląda więc na to, że tydzień stania na podłodze i "nasiąkania"
pomogło jej i zaczęła drukować poprawnie. Jak to zinterpretujecie? :-)

Że w zamian za zeszłorocznego złoma wycwaniakowałeś od Epsona nową drukarkę oraz podrukowałeś sobie za frajer ichnimi tuszami. Polak (?) potrafi... ;->

Nowa ? Refurbished. Z pustymi tuszami. I w dodatku nie wiadomo kiedy znow zawiedzie, ani nie wiadomo czemu.

A "nasiakanie" .. kto wie, moze o to chodzilo. Trzeba bylo nie zalowac
tuszu i czyscic ?
Czy podlaczyc stare pojemniki zalane wodka ? J.

Data: 2013-06-06 18:42:05
Autor: Pszemol
"Pszemol" napisał:
[...]

Dokładnie - żaden interes... nie wiem czemu joter snuje takie insynuacje.
Chyba czegoś nie doczytał znowu i błędnie wnioskuje...

A "nasiakanie" .. kto wie, moze o to chodzilo.
Trzeba bylo nie zalowac tuszu i czyscic ?
Czy podlaczyc stare pojemniki zalane wodka ?

No ale przypomnę Ci, że po trzech razach dalej była kupa na papierze
a poziom tuszu z pełnego zrobił się pusty, więc nie bardzo było jak
dalej "czyścić". Sam serwis po trzech razach dał spokój i nie kazał
czyścić 4 raz... Poza tym- oryginalna drukarka i druga z tych przysłanych
nie "naprawiła" się sama od samego stania. Więc wracam do tezy że
jeśli nawet symptomy w tych trzech drukarkach były takie same to
powód/przyczyna tego niedziałania mogła być zupełnie inna u każdej.

Data: 2013-06-06 07:33:28
Autor: AlexY
Firma Epson i potyczki z drukarką...)
Użytkownik Pszemol napisał:
[..]
Wygląda więc na to, że tydzień stania na podłodze i "nasiąkania"
pomogło jej i zaczęła drukować poprawnie. Jak to zinterpretujecie? :-)

Podobna sytuacja co z lodĂłwkami w transporcie.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Data: 2013-06-06 18:47:40
Autor: Pszemol
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:43Wrt.38750$Gm5.19028fx11.am4...
[...]

No ale chyba nie jestem pierwszym klientem Epsona ktĂłremu
zaszkodziło obracanie pudełkiem z drukarką w transporcie?

Powinien chyba być na taką sytuację opracowany scenariusz,
pytanie typu: czy po otrzymaniu od kuriera potrzymał pan
drukarkę na biurku w normalnej pozycji conajmniej 24 godziny?
Tak/Nie :-)

Poza tym - teoretycznie powinni przysyłać drukarkę z głowicami
pustymi, tak mi tłumaczył gostek z supportu aby wyjaśnić czemu
tak znika zawartość tuszów przy pierwszej próbie "czyszczenia"...
Więc jeśli głowice puste to nie ma co ściekać :-)

Ale niestety jest ciąg dalszy historii... tej brazylijskiej sagi już :-)
Drukuję dziś kartkę - tekst czarny jakiś taki podejrzanie blady,
niby nie ma białych plam czy braków linii ale taki niezbyt czarny
jest... No to do menu drukarki, drukuję "nozzle test pattern"...
I? No i kurvitza mnie trzaśnie - znowu jest do kitu!!! Zamiast
6 kolumn testowych ukośnych linii mam pierwszą, drugiej
brak i cztery kolorowe plus czarny foto. Znowu jest problem
z czarnym tekstowym!!!! No przecież zaraz ją z okna wyrzucę!!!

Data: 2013-06-07 00:49:27
Autor: ptoki
On 7 Cze, 01:47, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
"AlexY" <al...@irc.pl> wrote in message

> Użytkownik Pszemol napisał:
> [..]

> Podobna sytuacja co z lodówkami w transporcie.

No ale chyba nie jestem pierwszym klientem Epsona któremu
[...]

Czytam sobie i drapie sie po głowie co może być nie tak.
Albo mają taką felerną serię i na to nie poradzimy albo w tych
drukarkach jest coś co powinno być zdjęte a nie jest i zatyka głowice.

Może zrób pare fotek i podrzuć, bo temat ciekawy. Bo to albo PEBPAC
albo jakiś problem produkcyjny...

Data: 2013-06-09 10:57:34
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:kor7bg$gs$3dont-email.me...
[...]

Poinformowałem o tym serwis Epsona przez telefon...
Obiecali przysłać nowy komplet tuszów, "bo z tymi inicjującymi
tuszami mają podobno problemy, więc przyślą normalny, sklepowy".
Dziwne że się do tego przyznali dopiero teraz, po tylu razach...

No ale ok. W końcu nie mój problem że FedExowi zapłacili już
za te paczki więcej niż dostali ode mnie za drukarkę :-)))

Wiecie co przyszło wczoraj pocztą? Ano przyszły 4 zbiorniczki...
Nie 5! I dostałem kolorowe plus czarny foto, a czarnego txt BRAK! :-)
Czyli na problemy z tuszem czarnym tekstowym Epson przysłał
mi lekarstwo: wszystkie inne tusze z wyjątkiem tekstowego :-))))

Nawiasem mówiąc, te tusze co przyszły wczoraj z wyglądu nie
różnią się absolutnie niczym od tych co wrzucali wcześniej
do pudła z drukarkami.... Skąd wiem czy to nie są te same, te
"inicjujące drukarkę", z którymi podobno mają jakieś problemy?

To są jakieś jaja... Co teraz robić dalej? Dzwonić do nich znowu???

Data: 2013-06-09 19:21:46
Autor: J.F.
Dnia Sun, 9 Jun 2013 10:57:34 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Dzwonic az sie naucza :-P

J.

Data: 2013-06-11 16:50:40
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:15iqu5ksm7j4x.1shs3bkvf60qk.dlg40tude.net...
[...]

No więc ociągałem się z tym dzwonieniem (bo wiszę na linii
zwykle > 30 minut) aż dziś zaskoczenie mnie spotyka w poczcie:
paczka od Epsona... Takie samo małe pudełko kartonowe jak
w sobotę przyszło z tuszami kolorowymi - w nim jeden czarny,
tekstowy... :-)) Wygląda na to, że sami się skapnęli i dosłali braki :-)
Tak że zwracam honor - sami naprawili swój błąd...

Teraz pytanie co się stanie gdy zacznę tych tuszów używać :-)
Ale to już inna bajka - na razie nie mam w planach drukowania
niczego porządnego więc nie będę ich dziś otwierał...

Data: 2013-06-10 06:25:12
Autor: Przemysław Ryk
Firma Epson i potyczki z drukarką...)
Dnia Sun, 9 Jun 2013 10:57:34 -0500, Pszemol napisał(a):

(ciach…)
[...]

Sprawdzić product number jest zbyt ciężko?

[ Z moim szczęściem do kobiet, prędzej znajdę chłopaka, niĹź dziewczynę...  ]
[                                                        (demotywatory.pl) ]

Data: 2013-06-10 11:46:13
Autor: Pszemol
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:1mycuua0hbwp$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Sam mi powiedz czy jest trudno: na nalepce jest kod paskowy
a pod nim numer 1590595, obok opis INK CART CYAN T273220.

To jest na tym który przyszedł w sobotę. Te które były wrzucone
do drukarki nie mają ŻADNYCH naklejek, żadnych kodów paskowych
i żadnych opakowań poza przeźroczystą folią - z czym porównać mam?

Data: 2013-06-10 19:35:13
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 10 Jun 2013 11:46:13 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

W takiej sytuacji faktycznie - nie ma z czym i cholera wie, czy to zbiorniki
startowe, czy „normalne”… :(

[ Saying things doesn't make them true.                                    ]
[                                                           ("House M.D.") ]

Data: 2013-06-06 09:46:21
Autor: borsuk
W dniu 2013-06-06 00:26, Pszemol pisze:

Wyglšda więc na to, że tydzień stania na podłodze i "nasiškania"
pomogło jej i zaczęła drukować poprawnie. Jak to zinterpretujecie? :-)
To wiele wyjaœnia. Napełnionš drukarkę atramentowš należy  transportować w pozycji poziomej, inaczej mogš być póŸniej problemy.

bors

Data: 2013-06-06 18:48:47
Autor: Pszemol
"borsuk" <borsukkUSUN@aster.pl> wrote in message news:kopeoh$bdo$1node2.news.atman.pl...
[...]

Z tego co się orientuję ta akurat była transportowana pusta,
tusze były zapieczętowane wysłane obok luzem w pudełku...

Z tuszami przysłana była w głowicach tylko ostatnia, 3 sztuka.
Z którš dziœ znowu pojawiły się problemy :-(

Data: 2013-06-07 10:04:26
Autor: Piotr Dmochowski
W dniu 2013-06-07 01:48, Pszemol pisze:

[...]

Może o te tusze właœnie chodzi? Może zmieniły się parametry atramentu, i w nowych dostawach pojemników jest przyczyna pojawiajšcej się awarii.
Na poczštku drukuje na resztkach dobrego atramentu, przechodzi testy, a jak się włoży nowy atrament to coœ się zatyka i przestaje.
Może Epson zmienił poddostawcę, albo coœ im się Ÿle zmieszało w fabryce?
O ile pamiętam problemy zaczęły się po tym jak drukarka zgłosiła brak czarnego atramentu.
Piotr Dmochowski

Data: 2013-06-07 12:12:38
Autor: J.F
Firma Epson i potyczki z drukarkš...)
Użytkownik "Piotr Dmochowski"  napisał w wiadomoœci
[...]

Wszystko mozliwe, ale wtedy by narzekaly miliony klientow.
A tu jeden Pszemol, trzy razy ..

J.

Data: 2013-06-07 13:43:20
Autor: Pszemol
Piotr Dmochowski <imie_nazwisko@poczta.onet.pl> wrote:
O ile pamiętam problemy zaczęły się po tym jak drukarka zgłosiła brak czarnego atramentu.

Nie, z oryginalna drukarka problemy sie zaczely od kiepskich wydrukow
(brakujace linie tekstu) i uznalismy ze konczy sie tusz po wskaznik poziomu
byl nisko. Drukarka jednak nie informowala wtedy uzytkownika w zaden sposob o pustych
pojemnikach.
Czarny zostal wiec wymieniony gdy problemy juz byly. Ale ta drukarka jest juz w drodze do Epsona gdzies na ciężarowce FedExu,
wiec nie ma to zbyt duzego znaczenia przy diagnozie drukarki ktora zostala
u mnie w domu...

Data: 2013-06-07 16:26:35
Autor: m
On 07.06.2013 15:43, Pszemol wrote:
[...]

A czy ty nie mieszkasz w jakichś ekstremalnych warunkach? Tj. gdzieś na pustyni gdzie ziarenka piasku wciskają się w dysze, albo gdzieś na wygwizdowie gdzie temperatura spada w nocy poniżej zera i dysze zamarzają? Albo jakaś inne heavy duty warunki?

p. m.

Data: 2013-06-07 19:06:15
Autor: Pszemol
"m" <mvoicem@gmail.com> wrote in message news:51b1ed9b$0$1459$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie, bynajmniej... zachodnia mieścinka przylepiona z boku do Chicago...

Data: 2013-06-06 11:10:03
Autor: Anerys
Firma Epson i potyczki z drukarkš...)

Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.pl> napisał w wiadomoœci news:51afb56b$0$1251$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Dla mnie też to jest mało wytłumaczalne. Być może czytajšc, wyczułem już z samego tekstu, jego zakończenie? Wcale nie tak rzadko mi się to zdarza.

samym uszkodzeniem trafić się jednemu userowi?
Pszemol mieszka na jakiejœ żyle, wodnej, nie złota ;)

Albo po prostu, przesyłka, w trakcie podróży, była narażana na obcišżenia takie, na jakie nie powinna. Np. na niewłasciwš temperaturę, przechowywanie w pozycji innej, niż przewidziana i tusz się "przelał", dysze zaschły (i na wanience trzeba by je udrażniać). Może paczka byłš rzucana (A znak w typie "towar delikatny, nie rzucać"? Tak, wiem, że czasem pocztowcy to olewajš) Ciek wodny raczej by inaczej się objawił...

ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwoœć ich wysyłki.

Data: 2013-06-06 18:51:11
Autor: Pszemol
"Anerys" <spam.nie.jest@spoko.pl> wrote in message news:51b051ec$0$1219$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tego wykluczać nie mogę, ale dwie drukarki były przesyłane na pusto,
trzecia dopiero przyszła z tuszami zainstalowanymi, ekstra "przetestowana".

Może paczka byłš rzucana (A znak w typie "towar delikatny, nie rzucać"?
Tak, wiem, że czasem pocztowcy to olewajš) Ciek wodny raczej by inaczej się objawił...

Nie było żadnych znaków aby traktować jako delikatny ale drukarka miała
może 10cm dookoła ochronnej pianki w pudle, więc chyba nic się jej nie
stało w podróży... no chyba że temperatura lub ciœnienie w samolocie?

Data: 2013-06-07 12:49:07
Autor: Jingiel
[...]

To ,że przy czyszczeniu szybko znikał tusz to nic nowego. Testowe tusze epsona majš zmniejszonš objętoœć, więc więc wystarczy puœcić kilka razy czyszczenie i po tuszach.begin:vcard
fn:Jingiel
n:;Jingiel
version:2.1
end:vcard

Data: 2013-05-30 06:04:35
Autor: $heikh el $hah
Firma Epson i potyczki z drukarką...
W dniu 2013-05-30 05:04, Pszemol pisze:
No kurde, co jest grane?
TeĹź macie takie jaja z Epsonem?

Nie. Mam drugą Epsona (bardzo podobną do Twojej) i bardzo sobie chwalę.
Google na zapytanie: 'epson XP-600 problem black ink forum' nie zwraca nic podobnego, więc najprawdopodobniej Ty robisz coś źle.
Poprzednie im oczywiście, jako ten, który mi zarzucał oszukanie serwisu, odesłałeś do Epsona? :>

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-30 10:37:28
Autor: J.F.
Dnia Thu, 30 May 2013 06:04:35 +0200, $heikh el $hah napisał(a):
[...]

Ale co moze robic zle, jesli nowa drukarke rozpakowuje i z menu
wybiera wydruk testowy ? Przeczytac instrukcje rozpakowywania ? J.

Data: 2013-05-30 10:43:04
Autor: Zbych
W dniu 30.05.2013 10:37, J.F. pisze:
[...]

A czemu nie? Może zapomniał odkleić jakąś naklejkę/zabezpieczenie dyszy/kartridża? Albo zostały resztki kleju po takiej naklejce?

Data: 2013-05-30 10:58:20
Autor: JoteR
"Zbych" napisał:

[...]

I w tej - cytuję: "kupionej w grudniu" również?
Chociaż trzeba wziąć poprawkę na to, że to Pszemol... ;->

JoteR

Data: 2013-05-30 17:35:48
Autor: Pszemol
"Zbych" <zbych@onet.pl> wrote in message news:ko73du$ui$1news.mm.pl...
[...]

Myślisz że drukarka raportowałaby wskaźnikiem maksymalny poziom
tuszu który zmniejsza się po kolejnych "genialnych" czyszczeniach głowic?

Poza tym, te tusze nie mają nalepek- mają taką żółto-zieloną plastikową
klapkę, czy może nazwać to trzeba kapsel który się zdejmuje i odkrywa
mokrą "poduszeczkę" przez którą przesiąka tusz z kartridga do głowicy.
Podobne do tych tutaj prodróbek:
http://www.inkpro2day.com/expression-premium-xp-600-t273xl-epson-compatible-ink-cartridges/

Data: 2013-05-31 10:01:19
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 30 May 2013 17:35:48 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Tą żółtą naklejkę też należy zerwać. Jest na niej to napisane. Jak nie
zrywałeś to przyczynę już mamy.

Data: 2013-06-01 10:06:57
Autor: Pszemol
"Leszek K." <leszek60.wytnij.@neostrada.pl> wrote in message news:ko9luo$9lm$1mx1.internetia.pl...
[...]

tej naklejki też już nie mam, nie - to nie jest przyczyna ... :-)

Data: 2013-06-01 20:01:26
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 1 Jun 2013 10:06:57 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

No to sprawdź czy przypadkiem nie został z niej klej. Zatkany odpowietrzacz
daje takie efekty.

Data: 2013-06-01 13:22:34
Autor: Pszemol
"Leszek K." <leszek60.wytnij.@neostrada.pl> wrote in message news:koddgu$9o9$1mx1.internetia.pl...
[...]

To według Ciebie tłumaczy takie same symptomy na trzech
drukarkach i trzech zestawach tuszów? :-) Nie, nie ma kleju z nalepki...

Data: 2013-06-01 20:41:20
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 1 Jun 2013 13:22:34 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Tłumaczy jedno "Poza tym, te tusze nie mają nalepek"
Plączesz się w zeznaniach.

Data: 2013-06-01 19:47:23
Autor: Pszemol
"Leszek K." <leszek60.wytnij.@neostrada.pl> wrote in message news:kodfqp$h42$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dwa komplety które przysłał z drukarkami Epson nie miały żadnych
nalepek. Komplet jaki rozpakowałem w grudniu też takich nalepek
nie miał. Zakładam że jeśli była to została zdjęta przed wysłaniem
do mnie, więc piszę Ci że tej naklejki też już nie mam.

Data: 2013-06-02 04:22:23
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 1 Jun 2013 19:47:23 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Interesować Cię powinno to, co otrzymałeś i czy Twoja instalacja tego, co
otrzymałeś, jest zgodna z instrukcją obsługi.

[ House: Medical clemency.Interesting. Wilson: Why would you use that word?]
[ House: Because I'm interested. When I'm interested, I describe the things]
[ that make me interested as interesting.        ("House M.D. 4x09 Games") ]

Data: 2013-06-01 05:04:09
Autor: Padre
[...]

A wytrząchałeś fest czarny kartridż przed rozpakowaniem jak zaleca instrukcja? Każą to robić tylko z czarnym, może po to żeby rozmieszać pigment a może po coś jeszcze?

Data: 2013-06-01 09:44:45
Autor: Pszemol
"Padre" <Padre@no.net> wrote in message news:kobote$127$1mx1.internetia.pl...
[...]

Tu przyznaję że nie byłem świadomy takiej konieczności, ale
przypadkowo wytrząchnąłem bo chciałem oszacować jak pełny
jest, więc nim pochlupotałem aby sprawdzić ile płynu w środku :-)

Widzę że drobnym maczkiem napisali na opakowaniu w sekcji
"Caution:" jako punkt 4 po trzech punktach które zniechęciły
mnie do dalszego czytania bo punkt 1 brzmiał: chronić przed
dostępem dzieci i nie pić zawartości :-))) punkt 2 nie dotykać
elektrycznych kontaktów na zielonej płytce :-))) punkt 3 nie zrywaj
nalepki kolorowej z numerem kartridga bo będzie wyciekał tusz :-)))
Sorry, ale dalej było niby "shake cartridge 4-5 times before opening"
ale kto by wytrzymał z czytaniem dalej po takich 3 pierwszych? :-))))

Data: 2013-06-01 09:06:14
Autor: m4rkiz
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:ko8jvl$nmf$1dont-email.me...
[...]

wskazywany poziom tuszu jest obliczany a nie mierzony, wiec nie musi w zaden
sposob pokrywac sie z prawda, w przypadku zatkania glowicy czy nie przebicia
zlaczki w pojemniku z tuszem faktyczny poziom zostanie bez zmian a podczas
'drukowania' drukarka\sterownik bedzie pokazywal jak go ladnie ubywa...
nie twierdze ze to ten przypadek mowie tylko jak to dziala

Data: 2013-06-01 03:34:09
Autor: Leming Show
[...]

To chyba nie jest mozliwe. W epsonach, zmiana wkladu lub wyjecie i
wlozenie tego samego, powoduje inicjalizacje, za poczatkowe
napelnienie i odpowietrzenie odpowiada pompa perystaltyczna. Co do
konca atramentu to przy samym wyjsciu jest czujnik, kiedy atrament
osiagnie poziom koncowy, licznik we wkladzie blokuje sie i nie ma
mozliwosci jego zresetowania.
http://www.instructables.com/files/deriv/FW2/LXYC/GNED2JDN/FW2LXYCGNED2JDN.LARGE.jpg

Data: 2013-06-01 09:45:59
Autor: Pszemol
Firma Epson i potyczki z drukarka...
"Leming Show" <leming.show@gmail.com> wrote in message news:9b72a75c-f077-4521-ab00-2eb4530d7fe6q6g2000vbh.googlegroups.com...
[...]

Pokazales jakis obrazek ze zdjetym czipem? Nie rozumiem co to ma dowodzic?

Data: 2013-06-02 02:20:02
Autor: Leming Show
Firma Epson i potyczki z drukarka...
>http://www.instructables.com/files/deriv/FW2/LXYC/GNED2JDN/FW2LXYCGNE...

Pokazales jakis obrazek ze zdjetym czipem? Nie rozumiem co to ma dowodzic?

Cofam. Tak na szybko popatrzylem na twoj model i tam jest inny wklad,
nowszy:( W starych modelach byla folia przebijana w momencie wkadania
wkladu, u ciebie jest jakas przesiakajaca poduszka. W swojej
przedmuchiwalem dysze strzykawka, tu taki myk odpada. Jak dostales
poserwisowa z wyjetymi tuszami to bardzo prawdopodobne ze dysze sa
zaschniete lub zageszczony atrament w glowicy. Cholera go wie jakie
tam sa atramenty, jak pigmentowe to lubia sie scalac i robi sie gesta
papka ale takie rzeczy dzieja sie dopiero po 6mcach, roku. Sprobuj
puscis cos w najdokladniejszym trybie. Nie znam panelu sterowania i
opcji ale walczyl bym z czyszczeniem, moze sterownik windowsowy ma
wiecej opcji czyszczenia niz panel sterowania. Powinna byc jakas
zrywalna folia do odpowietrznika. Bez wlotu powietrza, atrament  nie
bedzie przeciekac do glowicy.

Data: 2013-06-01 16:42:48
Autor: m4rkiz
[...]

to dalej nie zmienia faktu ze mozesz miec pelny nie przedziurawiony zbiornik z
chipem i bedzie on wykrywany jako zuzyty czesciowo lub kompletnie bo zuzycie
jest podawane na podstawie rejestracji tego co sie powinno dziac a nie mierzeniu
poziomu

Data: 2013-06-01 13:32:52
Autor: Pszemol
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:kod4hg$4vu$1dont-email.me...
[...]

Tak teraz mysle o tym co napisales wczesniej - jednak z jakiegos powodu
ten tekstowy czarny zglasza sie na wskaznikach po pierwszym czyszczeniu
glowic z duzo mniejszym poziomem tuszu niz inne - wlasciwie zglasza go
ze jest w 1/4 pelny (prawie pusty) mimo ze w nim duzo plynu chlupocze.
Inne kolory, w tym czarny-fotograficzny, pokazuje wskaznik ze sa w 3/4 pelne.
Mimo ze braly udzial w takiej samej liczbie cykli "czyszczenia" a ich objetosc
jest na oko dwa razy mniejsza niz czarnego-tekstowego, zajmujacego miejsce
wielkosci miejsca dla dwu kolorowych tuszów. Cos jest chyba nie tak jak trza...

Data: 2013-06-01 22:14:54
Autor: AlexY
[...]
wielkosci miejsca dla dwu kolorowych tuszĂłw. Cos jest chyba nie tak jak
trza...

Och drogi Watsonie, to takie oczywiste... owa drukarka pochodzi z tzw refurb'u, klient oddał do naprawy (na wymianę dostał inną odnowioną), oni niby naprawili (nawet nie zresetowali poziomów tuszu), założyli nowe plastyki (jeśli trzeba) i wysłali do kolejnego klienta jako wymiana wadliwej. Tak to się teraz odbywa.

Data: 2013-06-01 19:32:19
Autor: Pszemol
"AlexY" <alexy@irc.pl> wrote in message news:tvtqt.12229$xw7.6806fx23.am4...
[...]

Wskaznik poziomu tuszów powinien się w drukarce resetować
jak wkładasz nowe, nie? A z drukarką przyszedł nowy zestaw tuszów...

Data: 2013-06-02 11:24:23
Autor: AlexY
[...]

Chyba mi nie powiesz że 3-4 cykle czyszczenia dysz zjadają 3/4 czarnego pojemnika.
Opcja 1: pojemnik już był zapełniony zaledwie w 1/4
opcja 2: kontroler nie zauważył zmiany pojemnika.

Data: 2013-06-02 07:48:30
Autor: Leming Show
[...]

Nie znasz polityki epsona:), ich startery miewaja po 3,5ml atramentu.
Smiech na sali. U Przemola moze sa inne standardy, bogatszy kraj, moze
daja na poczatek po 8ml.

Data: 2013-06-01 09:45:05
Autor: Pszemol
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:koc9pf$tkv$1dont-email.me...
[...]

Rzeczywiście wskaźnik może nic nie znaczyć - zgoda.

Data: 2013-05-30 17:30:26
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:kw0329v9cba8$.9f1y95cdc1vq.dlg40tude.net...
[...]

No właśnie nie rozumiem tego... :-)

I nie rozumiem pomysłów kolegów co wierzą w cuda polegające
na tym, że drukarka będzie magicznie drukować z komputera gdy
nie drukuje samodzielnie - w tym wypadku kombajn wielofunkcyjny,
więc w ogóle w zasadzie komputera do niczego nie potrzebuje,
bo można przecież używać jej wyłącznie jako xero lub fax, bez
funkcji printer.

Właśnie odłożyłem słuchawkę po rozmowie z Advanced Support :-)
Pan mi zaproponował że wyśle mi czarny tusz... bo chyba mam zły.
Padłem trupem...

Zaproponowałem aby podał mi logiczne rozumowanie które
doprowadziło go do takiego pomysłu to mi powiedział że drukarka
nie drukuje, więc to musi być albo wadliwa drukarka albo tusz...
Wysłali mi już dwie drukarki, więc to nie drukarka, więc musi tusz.
Nie że genialne?

A ja mu na to, że moja oryginalna drukarka już została sprawdzona
z nowym atramentem ze sklepu - nie działa. Że zamiennik drukarki jaki
mi wysłali w zeszłym tygodniu przyszedł z kompletem NOWYCH tuszów
i że tak samo nie działał. Że drugi zamiennik drukarki jaki przyszedł
w tym tygodniu również przyszedł z kompletem nowych tuszów...
Ten tusz jaki kupiłem do oryginalnej drukarki też dziś sprawdziłem
z drugim zamiennikiem jaki przysłali mi w tym tygodniu - też kupa.
Czyli mamy trzy drukarki i cztery zbiorniki z czarnym tuszem...

Pana wcięło, puścił mi muzyczkę na 3 minuty po czym wrócił i mi
zaproponował że mi przyśle 3 drukarkę :-))) I zaproponował że
"tym razem" już ją sprawdzą przed wysłaniem, dokładnie tak samo
jak zapewniał mnie gostek w zeszłym tygodniu, po tym jak pierwsza
wysłana mi drukarka nie działała tak samo jak moja oryginalna...

No jaja.... To się chyba nadaje do "Sprawa dla Reportera"...

Data: 2013-05-31 01:50:36
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-05-31 00:30, Pszemol pisze:
No jaja.... To się chyba nadaje do "Sprawa dla Reportera"...

K-wa, czy to naprawdę tak skomplikowana i długa czynność, by zainstalować sterowniki i spróbować coś wydrukować z komputera?!

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-31 04:03:17
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 31 May 2013 01:50:36 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

Czyli według Ciebie wątkotwórca od grudnia 2012 używał egzemplarza owej
drukarki li tylko i wyłącznie jako stojącego sobie osobno urządzenia? Czy
może zbyt ciasno masz pod kopułą, żeby zatrybić chronologię wydarzeń:
1. grudzień 2012 - drukarka kupiona, od tej pory wykorzystywana i to raczej
jako urządzenie podłączone do komputera;
2. ostatnio pojawił się problem - druk czarnego tekstu w ciapki, po
czyszczeniu głowic wzór testowy daje wyłącznie kolor i wydruk z czarnego
atramentu foto. O deinstalacji / zmianie wersji sterowników mowy nie było.
3. wstawione nowe tusze, dostarczone nowe urządzenia - każde ma ten sam
problem.

Wyjaśnij mi pączusiu malinowy, jakim cudem instalacja sterowników w systemie
(w którym już one - co najśmieszniejsze - raczej są) pomóc ma na prawidłowy
wydruk autotestu z wbudowanej w drukarkę elektroniki?

[ Zdolność precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez      ]
[ tych, którzy jej nie posiadają.                    (George Bernard Shaw) ]

Data: 2013-05-30 21:18:05
Autor: Pszemol
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:khw7ofxxjgwl$.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
Wyjaśnij mi pączusiu malinowy,

:-))))))

A tak generalnie to umiesz czytać Przemku i wnioskować
z tego co czytasz, w odróżnieniu od niektórych tu ludzi...

Data: 2013-06-01 22:02:19
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 30 May 2013 21:18:05 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Iii tam. Ja po prostu upierdliwy jestem i czepiać się lubię. :D

[ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we       ]
[ wspólnotę.                                            (Charles Bukowski) ]

Data: 2013-05-31 04:16:18
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-05-31 04:03, Przemysław Ryk pisze:
Czyli według Ciebie wątkotwórca od grudnia 2012 używał egzemplarza owej
drukarki li tylko i wyłącznie jako stojącego sobie osobno urządzenia?

Ale teraz dostawał nowe i zdaje się, że słowem nie wspomniał o próbach druku z komputera. Nie napisał też, czy zainstalował firmowe sterowniki, czy w międzyczasie nie zmienił systemu, więc ogólnie trochę szczegółów brakuje.
I nie twierdzę, że to pomoże, ale jak wszystkie możliwe, logiczne przyczyny odpadają, to warto spróbować mniej logicznych.
Pamiętam jak raz miałem problem z odpaleniem nowej płyty CD z jakimś softem. Wszystkie możliwe sposoby zawodziły. Zakurzona, na oko, nie była. Ale w końcu przetarłem koszulą i odpaliła...

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-30 21:24:08
Autor: Pszemol

To co napisałeś tutaj jest nielogiczne :-))

Pamiętam jak raz miałem problem z odpaleniem nowej płyty CD z jakimś softem. Wszystkie możliwe sposoby zawodziły. Zakurzona, na oko, nie była. Ale w końcu przetarłem koszulą i odpaliła...

Jak się to ma do mojego problemu z kombajnem który ma
xerować i odbierać faxy drukując je na czarno BEZ KOMPUTERA?

Data: 2013-05-31 09:55:48
Autor: Yakhub
Firma Epson i potyczki z drukarką...
W liście datowanym 31 maja 2013 (04:24:08) napisano:

Jak się to ma do mojego problemu z kombajnem który ma
xerować i odbierać faxy drukując je na czarno BEZ KOMPUTERA?

BEZ KOMPUTERA?!?!?!!

Aaaa, to w takim razie NIE TA GRUPA!

:)

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-06-01 22:02:19
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 31 May 2013 04:16:18 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

[...]

Po raz kolejny pączusiu malinowy zadam pytanie: jaki wpływ na poprawność
autotestu wywoływanego wprost z panelu kontrolnego drukarki, ma instalacja
sterowników w systemie komputera?
Tak tylko nieśmiało stwierdzę, że jeszcze się nie spotkałem z drukarką,
która do wydruku zaszytego we własnej elektronice autotestu, potrzebowałaby
komunikacji z komputerem i zainstalowanych tam driverów.

To raz. Dwa - w jakim systemie operacyjnym proponujesz sterowniki
instalować? Użytkowanej przez Pszemola wersji Windows? A dlaczego nie na
czystej instalacji? Albo na Linuksie?

I nie twierdzę, że to pomoże, ale jak wszystkie możliwe, logiczne przyczyny odpadają, to warto spróbować mniej logicznych.

Tak. Wyłącz i włącz telefon, może to pomoże. Z Animką ostatnio za dużo czasu
spędziłeś?

Pamiętam jak raz miałem problem z odpaleniem nowej płyty CD z jakimś softem. Wszystkie możliwe sposoby zawodziły. Zakurzona, na oko, nie była. Ale w końcu przetarłem koszulą i odpaliła...

Czyli Pszemol niech wyciągnie i z powrotem załaduje papier do drukarki.

[ Jeżeli chcesz być kochany, kochaj sam siebie.                   (Seneka) ]

Data: 2013-06-01 22:28:53
Autor: J.F.
Dnia Sat, 1 Jun 2013 22:02:19 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):
To raz. Dwa - w jakim systemie operacyjnym proponujesz sterowniki
instalować? Użytkowanej przez Pszemola wersji Windows? A dlaczego nie na
czystej instalacji? Albo na Linuksie?

Zartujesz ? Czysta instalacja windows ? toz taniej bedzie wywalic ten
zlom i kupic nowa, ale innej firmy :-)

Mozna by jeszcze sprobowac pod VM ... ale jak nie zadziala ? J.

Data: 2013-06-01 19:33:59
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:osibo54ug5i2$.pvkgf39okls8$.dlg40tude.net...
[...]

Zartujesz ?

No jasne że on żartował... nie zatrybiłeś? :-)

Data: 2013-06-02 01:02:23
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 1 Jun 2013 22:28:53 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Gdzieżbym śmiał… ;)

Czysta instalacja windows ? toz taniej bedzie wywalic ten
zlom i kupic nowa, ale innej firmy :-)

Nieeee. Shecośtam na pewno ma swoją teorię. W której na pewno instalacja
driverĂłw pomoĹźe. :D

Mozna by jeszcze sprobowac pod VM ... ale jak nie zadziala ?

To się pytaj shekcośtam. Może - według niego - to będzie clue dowcipu. :D

[ Żeby przekonać Cię, że naprawdę Cię przewyższam… nie mówię tu o wzroście ]
[ w kilogramach tylko, Ĺźe tak powiem o wymiarze moralnym… masz tu banana!  ]
[                                              (KrĂłl Julian, „Madagaskar”) ]

Data: 2013-05-31 13:40:14
Autor: J.F.
Dnia Thu, 30 May 2013 17:30:26 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Cuda sie zdarzaja. Moze warto sprawdzic jakies upgrade ?

bo można przecież używać jej wyłącznie jako xero lub fax, bez
funkcji printer.

No wlasnie - xero w b/w dziala ?
[...]

Logiczne, musisz przyznac.

[...]

Ale czemu - chcialbym zeby serwisy w Polsce tak dzialaly ... choc jak
zasilacz w dell polegl, to wyslali nowy pytajac tylko o numer.

No ale co - podejrzewasz ze nikomu na swiecie czarny nie dziala ? J.

Data: 2013-06-01 13:29:59
Autor: Pszemol
Firma Epson i potyczki z drukarką...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1f9i1yueyvc6f.dkbmu437r1b7$.dlg40tude.net...
No wlasnie - xero w b/w dziala ?

Efekt jest taki sam jak drukowanie z MS Worda: pojedyncze kropki,
czarne cienkie kreski wykropkowane, większość kartki biała...
Ewidentnie głowica ma czkawkę.

[...]

Przy założeniu że dwie wysłane drukarki byłyby nowe - może.
Ale przysyłają za każdym razem drukarkę z odzysku, tzw. refurbished.
Czyli jest to sprzęt który jest nieznanego mi pochodzenia, odświeżony
i być może w tym procesie jest jakiś problem... Może kontrola jakości
nie jest taka dobra jak w przypadku drukarek nowych? Nie wiem...

[...]

Ciągle podejrzewam że ja muszę coś robić źle tylko nie wiem co.
Nie chce mi się wierzyć że renomowana firma wysłała dwie drukarki
pod rząd z tym samym symptomem uszkodzenia i do tego takim
samym jak symptomy jakie miała oryginalna drukarka złoszona do
naprawy... Zakładam, być może niewłaściwie, że gdyby problem
polegał na niewłaściwej instalacji kartridga, niezdjęciu jakiejś nalepki
to chyba serwis byłby w stanie to wyczaić zadając mi jakieś pytania.
Konstrukcja drukarki wyklucza włożenie czegoś "odwrotnie", mam
nadzieję - więc jeśli zbiornik z tuszem jest wsadzony, zastrzask
zatrzaśnięty a on nie drukuje to chyba coś jest nie tak z drukarką...

Data: 2013-05-30 06:15:29
Autor: Pawel O'Pajak
Firma Epson i potyczki z drukarkš...
Powitanko,

Dzwonię dziœ trzeci raz

Eh, wzruszylem sie. Pracowalem kiedys jako serwis drukarek Fargo do kart ID. Generalnie po dzwiekach wydawanych przez drukarke bylem w stanie zdiagnozowac ja przez telefon. Bylo tam tyle silniczkow, przekladni itp, ze znalem "melodie" kazdego problemu. Czasem jednak bywalo cos nietypowego, service manual tego nie obejmowal, nic nie moglem wykombinowac dluzszy czas, wiec musialem sie kontaktowac z ich serwisem. I za kazdym, k'wa za kazdym razem rozpoczynala sie sekwencja pytan:
-Did you connect the power supply...
Kazdy dzwoniacy, chocby zglaszal wczesniej propozycje modyfikacji wykorzystane w pozniejszych modelach, to i tak dostanie sekwencje pytan do blondyny. Na koniec i tak ich "pomoc" byla o kant d* potluc.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małš szkodliwoœć społecznš?

Data: 2013-05-30 09:30:47
Autor: J.F.
Dnia Thu, 30 May 2013 06:15:29 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
[...]

Podobnie nawiasem mowiac w windows - bywa tam taki przycisk
"troubleshooting". Pomogl wam kiedys ? J.

Data: 2013-05-30 11:02:21
Autor: Anerys
Firma Epson i potyczki z drukarką...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1of9c52uqud62$.3n8o558gg6tb$.dlg40tude.net...
(...)
Podobnie nawiasem mowiac w windows - bywa tam taki przycisk
"troubleshooting". Pomogl wam kiedys ?

Mooże raz, moooooże dwa... Szczytem był help do Outlook Express 4, jeszcze jak miałem W98 nie-SE. Krótko - nic z helpa nie zgadzało się z programem, kłopot był i musiałem go rozwiązać po omacku. Udało się. Gdybym wtedy miał drukarkę do swego PC, to bym ten help wydrukował i poszedł piechotą do "pokoju cioci", a tam wiadomo co, uważałbym tylko, by się nie pokaleczyć.

Data: 2013-05-30 10:59:18
Autor: Anerys
Firma Epson i potyczki z drukarkš...

Użytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak@interia.pl> napisał w wiadomoœci news:ko6jp3$tic$1usenet.news.interia.pl...
I za kazdym, k'wa za kazdym razem rozpoczynala sie sekwencja pytan:
-Did you connect the power supply...

Jakoœ tak mi się kojarzy z sugestiš opa kablówki, czy innego netu, o przeinstalowaniu systemu... Choćby problem polegał na braku synchronizacji modemu.

Kazdy dzwoniacy, chocby zglaszal wczesniej propozycje modyfikacji wykorzystane w pozniejszych modelach, to i tak dostanie sekwencje pytan do blondyny. Na koniec i tak ich "pomoc" byla o kant d* potluc.

Czyli chyba jakaœ ogólnoœwiatowa tendencja, zresztš nie tylko chyba wœród serwisów i nie tylko w kapitaliŸmie...
Nieżyjšca już znajoma miała autystycznš córkę. Poszła z niš do lekarza (chyba ze 4 dychy temu to było) i "Panie doktorze, moja córka NIE MÓWI)" (wyróżniłem istotnš częœć składnika tematu). OdpowiedŸ doktora łatwo przewidzieć - "Kiedy córka pierwszy raz powiedziała mama?" -"panie doktorze, moja córa W OGÓLE NIE MÓWI" -"kiedy po raz pierwszy powiedziała tata?"... Dopiero jak wsiadła na lekarza, ten się "obudził". Tematy niby tak odległe... A jakoœ tak wydały mi się podobne... NIE SŁUCHAJĽ, CO SIĘ DO NICH MÓWI. A potem płacz, bo pacjent "zszedł", czy to człowiek, czy Ÿle potraktowane urzšdzenie...

ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwoœć ich wysyłki.

Data: 2013-05-30 02:29:53
Autor: Lisciasty
Firma Epson i potyczki z drukarką...
On May 30, 10:59 am, "Anerys" <spam.nie.j...@spoko.pl> wrote:
Jakoś tak mi się kojarzy z sugestią opa kablówki, czy innego netu, o
przeinstalowaniu systemu... Choćby problem polegał na braku synchronizacji
modemu.

To jest bardzo dobre rozwiązanie, ma się wtedy namolnego klienta z
głowy przynajmniej na parę godzin. ;)
A w międzyczasie naprawią u siebie, modem się połączy i włala,
działa. :>

L.

Data: 2013-05-30 13:43:42
Autor: Ciemny
[...]

Standard. To jest tak jak tankujesz paliwo, idziesz do kasy i mówisz że
prosisz paragon a goœć i tak musi powiedzieć
"Paragon czy faktura? Polecam płyn do spryskiwaczy..."
bo ma tak odgórnie nakazane. Nie wiem czy ktoœ siedzšcy za biurkiem
w centrali kto wymyœlił te procedury używa mózgu.
W servicedeskach IT majš tzw. script czyli standardowy zestaw pytań
który muszš zadać dzwonišcemu i dopiero można przekazać sprawę
na II linię wsparcia. Ale tam ma to uzasadnienie, bo 90% problemów
rozwišzuje restart maszyny i o to zapytać trzeba, choć userzy nawet
i w tym wypadku potrafiš kłamać myœlšc że coœ to zmieni.

Pozdr. TC

Data: 2013-05-30 09:13:38
Autor: Desoft
Firma Epson i potyczki z drukarkš...

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomoœci news:ko6fb9$djm$1dont-email.me...
[...]

Miałem podobny przypadek daaaawno. Nowa drukarka nie drukowała w kolorze.
Okazało się że winny był bios PCeta.
Napisałeœ że stało się to już podczas używania drukarki, ale myœlę że trop jest chyba dobry.
SprawdŸ na innym komputerze

--
Desoft

Data: 2013-05-30 16:19:46
Autor: TOMASZEK
W dniu 2013-05-30 09:13, Desoft pisze:
Miałem podobny przypadek daaaawno. Nowa drukarka nie drukowała w kolorze.
Okazało się że winny był bios PCeta.
Napisałeś że stało się to już podczas używania drukarki, ale myślę że
trop jest chyba dobry.
Sprawdź na innym komputerze

Mało nie spadłem z fotela... dawno już takiej bzdury nie czytałem ;) Kto Ci to powiedział, konsultant na infolinii?

--
< TOMASZEK >
granice Polski = granice absurdu

Data: 2013-05-30 23:36:12
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-05-30 16:19, TOMASZEK pisze:
W dniu 2013-05-30 09:13, Desoft pisze:
SprawdĹş na innym komputerze

Mało nie spadłem z fotela... dawno już takiej bzdury nie czytałem ;)

A ja bym jednak polecał zainstalować sterowniki i dokonać wydruku inicjującego jednak z komputera.
Oczywiście można wnioskować, że skoro kolory idą, to czarny też powinien, ale często jakaś błahostka decyduje o problemie.
No a znając Pszemola, to pewnie z Maca drukował... ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-31 09:29:09
Autor: Desoft

Użytkownik "TOMASZEK" <tomaszek1983@fuck.onet.pl> napisał w wiadomości news:ko7n65$72r$3node2.news.atman.pl...
[...]

Nie.
Kupiłem drukarkę - Canona zresztą. Było to w czasach 386 - 486. Wydruk czarnobiały był OK.
W kolorze drukowała śmieci. W instrukcji napisali, że wydruk w kolorze możliwy jest tylko z windows. Ważne, bo powszechny był jeszcze DOS.
Więc zamiast dzwonić, zabrałem drukarkę i poszedłem do sklepu gdzie ją kupiłem. Wydarłem ryja że zepsuta. Pan podłączył pod swój komputer i druknął śliczny obrazek.
Po bodajże tygodniu rozgryzłem temat. Win3.11 nie potrafił dogadać się z biosem. Bios miał coś tam inaczej. W każdym razie w win3.11 dawałem wydruk do pliku, a potem za pomocą napisanego przez siebie programu drukowałem to z DOSa.
Kiedy wymieniłem płytę główną, problem ustąpił.
Dziwne? nie?

--
Desoft

Data: 2013-05-31 15:42:27
Autor: TOMASZEK
W dniu 2013-05-31 09:29, Desoft pisze:
[...]

Nie, to kwestia konfiguracji bios. Na tym polegliście i ty i sprzedawca. Tobie się nie dziwię, bo jesteś użytkownikiem-klientem, który tego nie musi potrafić. Sprzedawca już powinien.
Dla mnie stwierdzenie "bios miał coś tam inaczej" jest strasznie enigmatyczne.

Data: 2013-06-01 13:08:19
Autor: Desoft

Użytkownik "TOMASZEK" <tomaszek1983@fuck.onet.pl> napisał w wiadomości news:koa9c6$btn$1node1.news.atman.pl...
[...]

Konfiguracji biosu? w 386? co tam chciałbyś konfigurować? oczywiście rozszerzone tryby LPT nie wchodzą  w grę.
Bios miał coś inaczej - bo to było z 20 lat temu. Mam to pamiętać?

--
Desoft

Data: 2013-06-02 19:01:33
Autor: TOMASZEK
W dniu 2013-06-01 13:08, Desoft pisze:
Konfiguracji biosu? w 386? co tam chciałbyś konfigurować? oczywiście
rozszerzone tryby LPT nie wchodzą  w grę.
Bios miał coś inaczej - bo to było z 20 lat temu. Mam to pamiętać?

Ty chyba nie wiesz o czym piszesz. Właśnie wtedy bios miał od groma spraw do skonfigurowania. To nie to co teraz, że przy odrobinie szczęścia można wcale do biosu nie wchodzić...
Nie chodzi mi o to, że masz to pamiętać, chodziło mi o to, że sprzedawca sobie z tym nie poradził, a powinien.

Data: 2013-06-02 19:38:09
Autor: Włodzimierz Wojtiuk
On 2013-06-02 19:01, TOMASZEK wrote:
[...]

Może w Protechu kupował kompa, to by moim zdaniem tłumaczyło niemotę sprzedawcy ;-)

Włodek

Data: 2013-06-02 19:55:03
Autor: Desoft

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w wiadomości news:51ab8301$0$1212$65785112news.neostrada.pl...
On 2013-06-02 19:01, TOMASZEK wrote:
[...]

Z drukarką? przecież była sprawna.

Może w Protechu kupował kompa, to by moim zdaniem tłumaczyło niemotę sprzedawcy ;-)

To tłumaczy dlaczego serwisy zadają takie durne pytania (drukarka włączona? itd)
Bo ciężko na odległość wytłumaczyć problem i użytkownik udaje mądrzejszego od serwisanta.

--
Desoft

Data: 2013-05-31 04:03:17
Autor: Przemysław Ryk
Firma Epson i potyczki z drukarkš...
Dnia Wed, 29 May 2013 22:04:12 -0500, Pszemol napisał(a):

Mam nową drukarkę XP-600, to kombajn wielofunkcyjny...
Urządzenie kupione w grudniu 2012. Ostatnio zaczęła
drukować czarny tekst we wzorki, co druga linię, itp...
(ciach…)

Pszemol - na żadnym urządzeniu nie pojawiają się jakiekolwiek komunikaty
błędów? Czy to sygnalizowane diodami, czy też komunikatem na wbudowanym
wyświetlaczu. Wolę kontrolnie spytać.

[ Love. The slowest form of suicide.                  (znalezione w necie) ]

Data: 2013-05-30 21:21:46
Autor: Pszemol
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:1scqtd1yj7ddo.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Nie ma żadnych komunikatów o błędach.
Drukarka udaje Ĺźe jest wszystko OK.

Próbowałem dziś robić adjustowanie głowic - drukarka
wydrukowała cztery rzędy brązowo-beżowych kwadracików,
po 7 w każdym rzędzie, i pyta mi się który kwadracik ma
najmniej ciapek i zniekształceń... Pyta się który, a ja nie wiem
jak odpowiedzieć bo mogę wybrać tylko cyfrę a kwadraty
są niepodpisane. Domyślam się, że powinny być podpisane
czarnym kolorem, który się nie wydrukował po prostu.

Ja to zaczynam mieć nadzieję, że trzecia drukarka jaką mi
przyślą będzie mieć ten sam problem i będę miał dobrą
okazję aby odesłać ten złom tam skąd przyszedł i domagać
się zwrotu kasy jaką w grudniu zapłaciłem :-)))

Data: 2013-05-31 05:16:34
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-05-31 04:21, Pszemol pisze:
Ja to zaczynam mieć nadzieję, że trzecia drukarka jaką mi
przyślą będzie mieć ten sam problem i będę miał dobrą
okazję aby odesłać ten złom tam skąd przyszedł i domagać
się zwrotu kasy jaką w grudniu zapłaciłem :-)))

A ja mam nadzieję, że się okaże, iż problem był z rodzaju tych "pomiędzy krzesłem a komputerem"...

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-05-31 11:14:07
Autor: Gupik
Firma Epson i potyczki z drukarką...
a tak ogólnie to jak drukarki Epson,a reagują na zamienniki , drukują cokolwiek czy od razu strajk ??

Data: 2013-05-31 11:27:41
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-05-31 11:14, Gupik pisze:
a tak ogólnie to jak drukarki Epson,a reagują na zamienniki , drukują
cokolwiek czy od razu strajk ??

Drukują niezawodnie, ale warto wydać trochę więcej na ActiveJeta niż kupować te najtańsze z allegro. Zwłaszcza przy drukarkach z serii "stylus photo", bo no-name'owe zamienniki na papierze glossy wychodzą blado i nietrwale.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-01 04:40:55
Autor: Padre
Firma Epson i potyczki z drukarką...
W dniu 2013-05-31 11:14, Gupik pisze:
a tak ogólnie to jak drukarki Epson,a reagują na zamienniki , drukują
cokolwiek czy od razu strajk ??
Kupiłem do Epsona ciss i dostałem taki w którym przywrócenie "pełnego" stanu tuszu zajmował godzinę resetowania kilkanaście razy kolejno wskazanych przez drukarkę jako wadliwe kartridży aż wreszcie drukarka raczyła rozpoznać wszystkie prawidłowo choć niekoniecznie jako pełne (to duża wada bo epson ma przykrą właściwość przerywania druku z powodu zbliżania się końca tuszu np. po wydrukowaniu 90% zdjęcia A4) po reklamacji dostałem inny combo chip (nowszy firmware i emulujący kartridże o podwójnej pojemności) i właśnie czekam na pierwsze "opróżnienie" więc na razie mogę stwierdzić że jest 50% szansy wdepnięcia na śmierdzącą minę, szczególnie że po długich bojach uważam że sprzedawcy kompletnie nie znają się na systemach ciss, ba; nawet instrukcje napełniania zbiornika ciss powielają błąd świadczący o braku rozumienia idei konstrukcji zbiorników ciss zapewniających stałe ciśnienie atramentu mimo zmiany jego poziomu o blisko 10cm. Dziś wolałbym dołożyć i kupić epsona z wbudowanym ciss i kupować oryginalne atramenty w butelkach, bo jeśli policzyć koszt drukarki, ciss i obowiązkowej przy zmianie atramentu kalibracji to różnica ceny nie przekracza 1/4 a nie traci się gwarancji. Oryginalny tusz epsona w butelkach to 24zł za 70ml czyli poniżej 40gr za zdjęcie w formacie A4 kiedy ten sam tusz w kartridżu daje blisko 10zł za taki sam wydruk.

Data: 2013-06-01 22:02:19
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 30 May 2013 21:21:46 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Dobra - to może inaczej. Zaznaczam, że to wszystko bardzo daleko idące
domysły i diabli wiedzą, czy cokolwiek z nich ma sens, ale może i tym tropem
warto pójść.

Po pierwsze primo - sprawdziłbym wszystkie tusze i instrukcje do nich,
odnośnie zdjęcia zabezpieczeń transportowych / pakowawczych. I zdaję sobie
sprawę, że może to robiłeś dziesiątki razy, ale również zdaję sobie sprawę,
że wystarczyła jedna zmiana w tych naklejkach / whateverach od grudnia 2012
i już działanie na pamięć może się mścić.

Po drugie primo - sprawdziłbym zgodność z instrukcją miejsc instalacji
wszystkich cartridge'y z tuszem. Może, ale to bardzo może, wstawiłeś zamiast
black foto zwykły black? Mówię - daleki strzał, ale też się trzeba upewnić.
Jak przy taśmo/zworkologii swego czasu. :)

Po trzecie primo. Zrób po kolei drukarkom (wszystkim) reset do ustawień
fabrycznych. Na wszelki wypadek.

Po czwarte primo.  SprawdĹş wersję firmware drukarek. Wszystkich - zarĂłwno
posiadanej przez Ciebie, która w końcu zaczęła wierzgać, jak i nadesłanych
przez Epsona. Jeżeli istnieje taka możliwość oczywiście.

Po piąte primo. Sprawdź w manualu / na stronie listę materiałów
eksploatacyjnych i ich product number. SprawdĹş product number na
odpowiednich zbiornikach z tuszem: zakupionych przez Ciebie, jak i dosłanych
z drukarkami. Gdyby się jeszcze okazało, że masz jakieś stare zbiorniki, na
których wydruk był poprawny i da się odczytać dla porównania ich product
number - byłoby pysznie.

Po szóste primo. Sprawdź datę produkcji zbiorników z tuszem. Zarówno tych
zakupionych, jak i dostarczonych z kolejnymi drukarkami. Tak - wiem, Ĺźe
kolorowe fragmenty testu wychodzą bez problemów, ale sprawdź.

Nie wiem, czy w tuszach do tej drukarki stosowane są jakieś chipy. Istnieje
niezerowa możliwość, że tak jest. Hipoteza brzmi: w trakcie produkcji
zbiorników z tuszem (być może tylko podstawowego czarnego) w danym chipie
coś zmieniono, a Twoja drukarka ma taką wersję firmware, która tej zmiany
poprawnie nie rejestruje. Być może też nadesłane drukarki zastępcze to też
jakieś egzemplarze poserwisowe, z tą samą wersją firmware - i stąd problem.

Jeżeli zastępczych drukarek nie podpinałeś do komputera / sieci, tylko od
razu sprawdzałeś autotest, to nie ma bata - jakikolwiek błąd w sterownikach
nie miał jak „skazić” tych urządzeń. To tak odnośnie tropów Pączusia
Malinowego…

Co bym zrobił? Dokumentację fotograficzną odpakowanych i odbezpieczonych z
transportowych wkładek tuszy, drukarek, instalacji tuszy w drukarce i
wydrukowanych stron testowych. I taką pigułę dosłał serwisowi Epsona. Jeżeli
wszystko robisz zgodnie z manualem - nie ma siły, problem jest w elektronice
/ wbudowanym oprogramowaniu tego sprzętu.

Jeżeli kolejne dosyłane drukarki będą robić ten sam cyrk - wyślij
zgromadzoną, rozbudowaną pigułę z dokumentacją do Epsona i do paru
poczytnych serwisĂłw internetowych. :)

Prawdę mówiąc - pierwszy raz czytam o takich cyrkach z Epsonami, ale faktem
jest, że do tej pory miałem do czynienia z nimi dość rzadko, a jeżeli już,
to z serią Stylus Pro.

[ Alkohol nie rozwiąże twoich problemĂłw. Ale z drugiej strony... mleko     ]
[ teĹź nie.                      (z bloga Internetowego Obserwatora MediĂłw) ]

Data: 2013-06-01 19:45:05
Autor: Pszemol
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:wa4uu3tao86n.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
[...]

Tusze przysłane z drukarkami zastępczymi były bez opakowań
detalicznych (bez kartonowych pudełek) oraz bez jakichkolwiek
instrukcji... Miały te żółto-zielone kapsle i zafoliowane były
w nowych, szczelnych foliowych workach, owinięte jako zestaw
po chamsku taśmą klejącą aby trzymały się w jednej "kupie" i tak
wrzucone były razem z drukarką do szarego kartonowego pudła.

[...]

Każdy kolor ma swój rowek oznaczony nalepką w tym samym kolorze.
Pomyłka czarnego foto z czarnym tekstowym jest wykluczona bo
czarny foto ma wielkość kartridżów kolorowych a czarny tekstowy
jest od nich dwa razy większy.

Po trzecie primo. ZrĂłb po kolei drukarkom (wszystkim) reset
do ustawień fabrycznych. Na wszelki wypadek.

:-) To można zrobić... o ile się dowiem jak to zrobić XP-600.

[...]

Chodzi Ci o oznaczenie modelu? To są tusze 273...

Po szóste primo. Sprawdź datę produkcji zbiorników z tuszem. Zarówno tych
zakupionych, jak i dostarczonych z kolejnymi drukarkami. Tak - wiem, Ĺźe
kolorowe fragmenty testu wychodzą bez problemów, ale sprawdź.

data była na opakowaniu zewnętrznym, kartonowym pudełku, tego
co kupiłem w sklepie detalicznym. Te które przysłał Epson z drukarkami
nie miały pudełek i nie mają wydrukowanej żadnej wyraźnej daty...

[...]

Pierwszą podesłaną podłączyłem do swojej domowej sieci WiFi, wpisałem
pieczołowicie hasło wybierając go na ekranie drukarki klawiszami strzałek,
więc weszła do mojej sieci LAN - drugą przysłaną już nie podłączałem,
bo mi się nie chciało...

[...]

Obiecali tym razem przetestować drukarkę przed wysłaniem...
Dam im jeszcze jedną szansę - jeśli to nie pomoże to wtedy będę robił burzę.

Data: 2013-06-02 04:22:23
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sat, 1 Jun 2013 19:45:05 -0500, Pszemol napisał(a):

[...]

Fotka i odwołanie do tego, co było w instrukcji do drukarki. Tak na wszelki
wypadek.

[...]

Ja nie mówię, że zrobiłeś coś źle. Ja tylko mówię - sprawdź po raz
pierdyliardpierwszy, a najlepiej zrób tofkę. :D

Po trzecie primo. ZrĂłb po kolei drukarkom (wszystkim) reset
do ustawień fabrycznych. Na wszelki wypadek.

:-) To można zrobić... o ile się dowiem jak to zrobić XP-600.

Manual w garść i… :D

Seriously - pomóż serwisowi odzierając go z każdej kretyńskiej nawet opcji.

[...]

Nie. Chodzi mi o to, że drukarka zgłasza się jako:
- model XP-600 v.1

W liście materiałów eksploatacyjnych widzisz:
- czarny tusz - oznaczenie modelu P/N XXXXX

Jeżeli mzas stare zbiorniki, na których drukarka działał poprawnie i nowe,
to porĂłwnaj czy na nalepce starych i nowych P/n (czy inne iznaczenie) jest
identyczne. Daleki strzał, ale sprawdź.

[...]

Epson w manualu wspomina w porusza w dziale troubleshooting, że mogą to być
stare tusze. Jeżeli do zastępczych drukarek stare zbiorniki dostarczają… No
ja bym się wściekł.

[...]

Autotest w każdym przypadku wyszedł chusteczkowo?

[...]

Ja wychodzę z założenia:
- podaj helpdeskowi wszystkie informacje (nawet te, o ktĂłre helpdesk nie
prosi)
- czekaj na reakcję

Jak reakcja jest typu „proszę wyłączyć i włączyć komputer” w przypadku
urządzenia, które wcale podłączane do komputera być nie musiało - oj
helpdesk się robi spocony.
Z tuszami sprawdĹş wszystko by the book - czyli wg instrukcji. JeĹźeli tego
jesteś pewien (i masz na to dokumentację foto) - rób dym. :D

[ Pijak jest prawdziwym filozofem, poniewaĹź myśli, Ĺźe to świat kręci się   ]
[ wokół niego.                                                  (Faldheim) ]

Data: 2013-05-31 14:23:50
Autor: identyfikator: 20040501
Firma Epson i potyczki z drukarkš...
mi nagrywarka zaczęła stukać... kupiłem nowš, podłšczyłem do innego kompa, też stuka... kupiłem 3 kolejne nowe, podłšczyłem do laptopa i do innych kompów, stukajš... tak więc nie jesteœ sam.... tusk zawsze z Tobš...

Data: 2013-05-31 14:24:33
Autor: identyfikator: 20040501
Firma Epson i potyczki z drukarkš...
może czas na medytacje?

Data: 2013-05-31 15:51:22
Autor: Jawi
[...]
Bo Ty maliniak jesteœ stuknięty. Tak jak te Twoje wszystkie 4 nagrywarki :)

Data: 2013-05-31 19:01:33
Autor: Pe Ka
[...]

Płyta jest okršgła.
Wzór na obwód koła to 2PIr.
PI, to jest 3 z hakiem.
No i właœnie ten hak stuka.

Pzdr
Pe Ka
--
"I nic się nie tłumaczy wprost Wszystko ma drugie, trzecie, czwarte, pište dno!" JK

Data: 2013-06-07 12:49:17
Autor: Jingiel
[...]

A w domu wszyscy zdrowi?begin:vcard
fn:Jingiel
n:;Jingiel
version:2.1
end:vcard

Data: 2013-06-07 21:15:09
Autor: Przemysław Ryk
Firma Epson i potyczki z drukarkš...
Dnia Fri, 07 Jun 2013 12:49:17 +0200, Jingiel napisał(a):

mi nagrywarka zaczęła stukać... kupiłem nową, podłączyłem do innego
kompa, też stuka... kupiłem 3 kolejne nowe, podłączyłem do laptopa i do
innych kompów, stukają... tak więc nie jesteś sam.... tusk zawsze z Tobą...

A w domu wszyscy zdrowi?

Na tyle zdrowi, by jakichś durnych plików VCF na grupę nie słać…

[ Nie naleĹźy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie.  ]
[                                                    (Tadeusz Kochanowicz) ]

Firma Epson i potyczki z drukarkš...